Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Yes we can
0
Wat ik vreemd vind is het volume vandaag: zoals ik in een eerder berichtje heb geschreven zijn we, ikzelf en 2 vrienden ingestapt, voor in totaal ca. 18000 aandelen. Dat is volgens mijn berekening bijna 5% van de dagomzet tot nu. Ik heb me zelden zo rijk gewaand :) gelukkig geen meldingsplicht daarvoor, hahahaha
Twoane
0
quote:

Yes we can schreef op 13 mei 2020 15:08:

Wat ik vreemd vind is het volume vandaag: zoals ik in een eerder berichtje heb geschreven zijn we, ikzelf en 2 vrienden ingestapt, voor in totaal ca. 18000 aandelen. Dat is volgens mijn berekening bijna 5% van de dagomzet tot nu. Ik heb me zelden zo rijk gewaand :) gelukkig geen meldingsplicht daarvoor, hahahaha
Volume is altijd hoger rond de opening in de VS, ergo vanaf 15h30.
Yes we can
0
quote:

Twoane schreef op 13 mei 2020 15:28:

[...]

Volume is altijd hoger rond de opening in de VS, ergo vanaf 15h30.
Verdikke, dan ga ik nog vet moeten bijkopen om me rijk te blijven wanen :) hhhmmm ga ik vandaag niet doen denk ik
Luk J
0
quote:

Yes we can schreef op 13 mei 2020 15:08:

Wat ik vreemd vind is het volume vandaag: zoals ik in een eerder berichtje heb geschreven zijn we, ikzelf en 2 vrienden ingestapt, voor in totaal ca. 18000 aandelen. Dat is volgens mijn berekening bijna 5% van de dagomzet tot nu. Ik heb me zelden zo rijk gewaand :) gelukkig geen meldingsplicht daarvoor, hahahaha
Wel meldingsplicht hier op het forum, maar dat is bij deze in orde :-))
JdeFL
2
quote:

Risky bets schreef op 13 mei 2020 14:09:

Je moet buybacks vergelijken met het kopen van een nieuw schip. Recentelijk heeft EURN 4 resales gekocht (per definitie op 100% NAV). In plaats daarvan hadden ze die cash ook kunnen gebruiken om tegen een grote korting op NAV aandelen terug te kopen, en dus een groter belang te nemen in de bestaande vloot.
Euh, maar die eigen schepen hebben ze toch al voor 100%. In jouw vergelijking zou een share buy back neerkomen op het verbranden van geld, dacht ik.
Een tijdje geleden waren ze nog financiering aan het zoeken/vastleggen via obligaties. En nu bulken ze eigenlijk van het geld. En weten blijkbaar niet goed hoe daar mee omgaan.
Vind het financiëel management niet sterk. Ne keer dividend aan 100%, dan weer niet, nu weer anders, kwartaaldividend, ... Zou terug wat meer lijn in mogen komen. Denk dat dat veel zou helpen aan de koers. Keren hun kar zowat elk half uur... Zie ook 20% inkopen, dan weer maar 10%.... Met boten kunnen ze schitterend overweg, met geld, dat is wat anders....
harryhol
1
quote:

Yes we can schreef op 13 mei 2020 14:03:

[...]
Buybacks geven een recurrent voordeel op WPA, doordat je de winst door minder aandelen hoeft te delen. Een “superdividend” uitkering is eenmalig en niet recurrent. Als mijn baas me vraagt: wil je liever een dikke éénmalige bonus of liever een salarisverhoging, dan kies ik duidelijk voor de salarisverhoging. Dit om het een beetje aanschouwelijk te maken...
Je verhaal heeft als premisse dat er winst wordt gemaakt. De huidige "lage" koers wordt veroorzaakt door de verwachting dat 2021 en 2022 verlieslatend zullen zijn. Als dat zo is, dan is een buyback zeer onverstandig, want dat is dan goed geld naar slecht geld gooien. Daarom, icm de aantrekkingskracht voor instituten, is een dividend te verkiezen. Jouw analogie met bonus en salarisverhoging is ook nonsens, want je laat de potentie van een salarisverlaging uit de vergelijking. Buyback is idd fantastisch als alle stoplichten op groen staan, maar als dat zo was dan had de koers niet zo laag gestaan, en was de buyback vervolgens per definitie niet interessant geweest. Dus dit college over de waarde van buybacks gaat helaas niet op.
Yes we can
0
quote:

harryhol schreef op 13 mei 2020 15:47:

[...]

Je verhaal heeft als premisse dat er winst wordt gemaakt. De huidige "lage" koers wordt veroorzaakt door de verwachting dat 2021 en 2022 verlieslatend zullen zijn. Als dat zo is, dan is een buyback zeer onverstandig, want dat is dan goed geld naar slecht geld gooien. Daarom, icm de aantrekkingskracht voor instituten, is een dividend te verkiezen. Jouw analogie met bonus en salarisverhoging is ook nonsens, want je laat de potentie van een salarisverlaging uit de vergelijking. Buyback is idd fantastisch als alle stoplichten op groen staan, maar als dat zo was dan had de koers niet zo laag gestaan, en was de buyback vervolgens per definitie niet interessant geweest. Dus dit college over de waarde van buybacks gaat helaas niet op.
Weer fout: huidige koers is sentimentgedreven. De potentiële van een salarisverlaging zal mijn baas als muziek in de oren klinken, maar wens ik dus niet te bespreken met hem. Hahaha, hoe gek ga je het nog bedenken ?
Maar om toch even te antwoorden: de verwachting dat 2021 en 2022 verlieslatend zullen zijn ? Geen enkel bedrijf op de hele beurs durft eentoekomstverwachting uit te spreken over deze periode... Het lijkt me sterk dat de markt dit wel zou weten... maar de markt houd niet van nonzekerheid. En dus komen we terug bij het uitgangspunt: de koers is sentimentgedreven op dit moment... cirkeltje is rond :)
harryhol
0
quote:

Yes we can schreef op 13 mei 2020 15:51:

[...]
Weer fout: huidige koers is sentimentgedreven. De potentiële van een salarisverlaging zal mijn baas als muziek in de oren klinken, maar wens ik dus niet te bespreken met hem. Hahaha, hoe gek ga je het nog bedenken ?
Ben benieuwd uit welke sprookjeswereld jij komt. Jij dacht dat als Hugo de Stoop verlies maakt, hij aan Yes We Can toch een hogere winst moet toedelen ? Beleg je al lang ?
Yes we can
0
quote:

harryhol schreef op 13 mei 2020 15:55:

[...]

Ben benieuwd uit welke sprookjeswereld jij komt. Jij dacht dat als Hugo de Stoop verlies maakt, hij aan Yes We Can toch een hogere winst moet toedelen ? Beleg je al lang ?
Confucius heeft gezegd: “na regen komt zonneschijn”
harryhol
0
quote:

Grazes schreef op 13 mei 2020 15:56:

marketcap.com/cftc-to-warn-on-return-...
Margin per june WTI contract wordt vanavond na slot verhoogd met 500%, vandaar deze waarschuwing denk ik
Yes we can
0
quote:

harryhol schreef op 13 mei 2020 15:55:

[...]

Ben benieuwd uit welke sprookjeswereld jij komt. Jij dacht dat als Hugo de Stoop verlies maakt, hij aan Yes We Can toch een hogere winst moet toedelen ? Beleg je al lang ?
Uit een realistische wereld Waar de boeroepers en de emotieverkopers de koers steeds opnieuw omlaag duwen door paniekverkopen en waar iedereen met een heel klein beetje gezond verstand mooie winst boekt. Dat is mijn wereld, maar dus blijkbaar niet de jouwe ? Ik heb 2008 / 2009 meegemaakt, dus nee zo lang beleg ik nog niet. Heb toen wel dacht ik uit geheugen iets meer dan 40% winst gemaakt, maar dat is intussen een beetje vervaagd.
[verwijderd]
0
quote:

harryhol schreef op 13 mei 2020 16:00:

[...]

Margin per june WTI contract wordt vanavond na slot verhoogd met 500%, vandaar deze waarschuwing denk ik
Wat zal dit concreet betekenen voor de olieprijzen en onze aandelen volgens jou?
Yes we can
0
quote:

harryhol schreef op 13 mei 2020 16:00:

[...]

Margin per june WTI contract wordt vanavond na slot verhoogd met 500%, vandaar deze waarschuwing denk ik
Das misschien de reden voor koersstijging Euronav...
harryhol
0
quote:

Yes we can schreef op 13 mei 2020 16:01:

[...]
Uit een realistische wereld Waar de boeroepers en de emotieverkopers de koers steeds opnieuw omlaag duwen door paniekverkopen en waar iedereen met een heel klein beetje gezond verstand mooie winst boekt. Dat is mijn wereld, maar dus blijkbaar niet de jouwe ?
Dat klinkt in ieder geval schattig en optimistisch. Welkom op de beurs, ik hoop dat je ook een EHBO trommeltje bij je hebt. Als je wat tijd over hebt, zoek dan ook eens op wat het begrip "value trap" betekent. Succes !!
Yes we can
0
quote:

harryhol schreef op 13 mei 2020 16:06:

[...]

Dat klinkt in ieder geval schattig en optimistisch. Welkom op de beurs, ik hoop dat je ook een EHBO trommeltje bij je hebt. Als je wat tijd over hebt, zoek dan ook eens op wat het begrip "value trap" betekent. Succes !!
Beste Harryhol, doe wat je niet laten kan. Ik volg mijn strategie, ik weet niet alles en beweer dat ook niet. Wat ik wel weet is dat ik een heel erg mooi rendement heb doorheen verschillende crisissen. Dus succes gewenst :)
Hansbeurs
0
Interessant artikel!
Lillian Currens
Schaeffer's Investment ResearchMay 11, 2020, 7:09 PM GMT+2
The roller coaster oil prices have been on lately has taken Belgium-based crude name Euronav NV (NYSE:EURN) on a volatile ride in recent weeks. The shares enjoyed a volatile climb higher in April, before coming to a head just south of the $12.50 region. It's been a steep slide since, though the pullback has put EURN right in-line with a bullish trendline that, according to data from Schaeffer's Senior Quantitative Analyst Rocky White, has acted as a springboard for the stock in the past.

White's study shows EURN coming within one standard deviation of its 320-day moving average two other times in the past three years. One month after both of these signals, the equity was higher both times, averaging a 7.17% pop. At its current perch of $9.97, a similar move would put Euronav stock at $10.70 -- home to its early May, pre-bear gap lows.
Hansbeurs
0
En het 2e gedeelte van het vorige bericht!!
Despite Euronav's erratic behavior on the charts, analysts are incredibly bullish on the oil transportation specialist. All three in coverage consider it a "strong buy," plus, the 12-month consensus target price of $15.64 is a 56.8% premium to current levels.

Options players have also taken an optimistic stance on EURN. In the last 10 weeks, 31.24 calls have been picked up for every put at the the International Securities Exchange (ISE), Cboe Exchange (CBOE), and NASDAQ OMX PHLX (PHLX). This ratio sits in the slightly elevated 61st percentile of its annual range, suggesting a healthier-than-usual appetite for long calls of late.
harryhol
0
quote:

Hansbeurs schreef op 13 mei 2020 16:35:

Interessant artikel!
Lillian Currens
Schaeffer's Investment ResearchMay 11, 2020, 7:09 PM GMT+2
The roller coaster oil prices have been on lately has taken Belgium-based crude name Euronav NV (NYSE:EURN) on a volatile ride in recent weeks. The shares enjoyed a volatile climb higher in April, before coming to a head just south of the $12.50 region. It's been a steep slide since, though the pullback has put EURN right in-line with a bullish trendline that, according to data from Schaeffer's Senior Quantitative Analyst Rocky White, has acted as a springboard for the stock in the past.

White's study shows EURN coming within one standard deviation of its 320-day moving average two other times in the past three years. One month after both of these signals, the equity was higher both times, averaging a 7.17% pop. At its current perch of $9.97, a similar move would put Euronav stock at $10.70 -- home to its early May, pre-bear gap lows.
Ik denk dat de meesten hier een multiple-expansie van 4 naar 8x trailing earnings, of min. 10x het jaardividend op het oog hebben. Nou ja alle beetjes helpen zullen we maar zeggen.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 15,380
Verschil +0,120 (+0,79%)
Hoog 15,390
Laag 15,070
Volume 59.888
Volume gemiddeld 226.608
Volume gisteren 29.779

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront