Gbaki, ik bewonder je enthousiasme! Maar het doet me wel enigszins herinneren aan Muhammad Saeed al-Sahhaf, de woordvoerder van Irak ten tijde van de golfoorlog ("we're winning the war", toen de Amerikanen honder meter verderop waren).
Je zegt "het is voor de holding van belang". Wie is de holding? De holding is een entiteit, de manager van de holding is de ceo, deze is ingehuurd door de aandeelhouder om te doen wat de aandeelhouder wil. Aangezien de Franse staat voor ongeveer 21% stemrecht heeft, heeft deze het meest te zeggen. Nederlandse staat slechts 10%.
Hoe kun je er nu vanuit gaan dat de prijzen (ex belasting) gaan stijgen? Dat is wishful thinking. Als ik stel dat er een overcapaciteit aan vliegtuigen en piloten zal zijn in de toekomst en we een vrije markt houden, houd jij dan nog steeds vol dat er weinig concurrentie is? Is het zo ingewikkeld om een vliegmaatschappij op te zetten? Voor Ryanair was dat niet het geval.
Ten slotte, waarom zou een pensioentekort een issue zijn? Omdat dit tekort zo groot is als de waarde van het hele bedrijf, en dit voort komt uit het niet gedisciplineerd houden aan pensioenopbouw. Dit gat moet dus gedicht worden door de belastingbetaler.