B&S Group « Terug naar discussie overzicht

B&S Group 2020

782 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 36 37 38 39 40 » | Laatste
Sir Cryptalot
0
Ik vind de halvering van de koers t.o.v. de omzetafname overdreven. Na rush hour even kijken of ik weer in kan stappen.
Bob777
0
25-35% dat valt op te vangen, je mag verwachten dat een deel van de vaste kosten uit flexibel personeel bestaat en dat er in diverse landen gebruik wordt gemaakt van steun maatregelen. Verder is Q2 het kwartaal dat de schrik er goed inzat inmiddels worden er al weer stappen gezet naar versoepeling. Als we in september iets van medicatie hebben zal het nog verder verbeteren.
Met dit kwartaal al in de tas de wetenschap dat je Q2 25-35% minder hebt en je daarna aan herstel begint zou je bv op -/-10% voor het hele jaar uitkomen dat is te doen.
Toddemij
1
Wat mij nu weer opvalt is dat in het geheel niet maar dan ook totaal niet over de winst en of winst per aandeel wordt gesproken. Men heeft het alleen steeds weer over omzet. En dat was juist de makke in alle persberichten hiervoor. Men dweepte met hogere omzetten maar de winst viel elke keer weer tegen. Wat de winst deed bij het bedrijf in het 1e kwart weten we dus totaal niet laat staan dat men een winstprognose geeft voor het 2e kwartaal dat al voor de helft voorbij is en waar men dus allang zicht moet hebben hoe dat zich zou moeten ontwikkelen.
Freshmeister
0
Nou de kop is er af......op naar de 6.....kan mij herinneren dat ie recent bleef hangen op 5,41.....we gaan het zien....
Allinvestor
0
quote:

Toddemij schreef op 18 mei 2020 08:54:

Wat mij nu weer opvalt is dat in het geheel niet maar dan ook totaal niet over de winst en of winst per aandeel wordt gesproken. Men heeft het alleen steeds weer over omzet. En dat was juist de makke in alle persberichten hiervoor. Men dweepte met hogere omzetten maar de winst viel elke keer weer tegen. Wat de winst deed bij het bedrijf in het 1e kwart weten we dus totaal niet laat staan dat men een winstprognose geeft voor het 2e kwartaal dat al voor de helft voorbij is en waar men dus allang zicht moet hebben hoe dat zich zou moeten ontwikkelen.
Helemaal mee eens, ben zelf ook erg benieuwd wat nou de impact is op de EBITDA, kasstroom en schuldpositie.
[verwijderd]
0
Wat er ook van wordt gedenkt op het Forum, , de omzetcijfers vallen mij enorm mee.
[verwijderd]
0
quote:

Toddemij schreef op 18 mei 2020 08:54:

Wat mij nu weer opvalt is dat in het geheel niet maar dan ook totaal niet over de winst en of winst per aandeel wordt gesproken. Men heeft het alleen steeds weer over omzet. En dat was juist de makke in alle persberichten hiervoor. Men dweepte met hogere omzetten maar de winst viel elke keer weer tegen. Wat de winst deed bij het bedrijf in het 1e kwart weten we dus totaal niet laat staan dat men een winstprognose geeft voor het 2e kwartaal dat al voor de helft voorbij is en waar men dus allang zicht moet hebben hoe dat zich zou moeten ontwikkelen.
Het is een trading update, dus winstcijfers etc. kom je daar - net als bij andere bedrijven - niet tegen.
Bob777
0
dit koers verloop snap ik niet goed met al dat positieve nieuws of word er eerst flink gedumpt om groots te kunnen inslaan
voda
0
B&S in oog van de storm

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
B&S Group SA
4,975 0,13 2,68 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) B&S heeft in de eerste drie maanden van dit jaar de nodige tegenwind gemerkt van de corona-uitbraak en het tweede kwartaal belooft nog erger te worden. Dit zei CEO Bert Meulman van B&S in gesprek met ABM Financial News.

Toch vielen de cijfers over het eerste kwartaal mee, vindt de topman. "We hebben ons goed geweerd, gezien wat er in de wereld aan de hand is. Een relatief beperkte terugval."

"We zitten in het oog van de storm, alles zit dicht", verduidelijkte Meulman.

Dat is ook de reden dat B&S voor het lopende kwartaal op een volumedaling van 25 tot 35 procent rekent. En de EBITDA zal nog sterker onder druk komen te staan.

Toch zijn er ook lichtpuntjes, aldus de topman. Het herstel in Azië zet door, hoewel de oude niveaus nog niet worden gehaald, wat ook geldt voor de prijzen, aldus Meulman.

"We zitten in een tussenfase, maar aan het einde van het tweede kwartaal is de wereld grotendeels weer open", voorziet de topman.

Dat geldt overigens niet voor de cruisewereld, waaraan B&S ook levert. Meulman heeft dit segment voor dit jaar afgeschreven, en bij de vliegvelden denkt de CEO dat nog maar 30 procent van de omzet overblijft. Overigens zijn de cruise-activiteiten slechts goed voor een paar procent van de omzet van B&S.

Hoewel B&S een "kostengevoelig" bedrijf is, verwacht Meulman dit jaar niet verliescijfers te moeten rapporteren. "We zijn altijd goed winstgevend geweest, ook onder de streep […] We verwachten niet dit jaar in de rode cijfers te belanden", aldus de CEO.

De "deuk" dit jaar hoeft ook niet al te groot te zijn, zei Meulman, die voor 2021 al weer een stuk optimistischer gestemd is.

"We hebben een goede balans, wat denk ik een voorwaarde is om een crisis door te komen." Daarbij heeft B&S het debiteurenrisico volledig verzekerd. "Daarin zijn we redelijk rigide", aldus de topman.

Het aandeel B&S won maandag, op een groen Damrak, 6,3 procent.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Embition
0
Vanmorgen vroeg dacht ik de vlucht omhoog te hebben gemist... toch een stapje terug in de middag waardoor mijn order toch nog is opgepikt.
Bob777
0
Eens kijken wat vandaag brengt. Q1 dus goed doorgekomen en een verwachting van Q2 van -25% met daarna herstel. Dan is de discount van 15 naar 5 dus veel te veel. Ook al zal dit jaar 0 winst opleveren dan hebben ze toch een goede uitgangspositie voor 2021 of heb ik nu weer eens mijn roze bril op.
[verwijderd]
0
quote:

Bob777 schreef op 20 mei 2020 09:08:

Eens kijken wat vandaag brengt. Q1 dus goed doorgekomen en een verwachting van Q2 van -25% met daarna herstel. Dan is de discount van 15 naar 5 dus veel te veel. Ook al zal dit jaar 0 winst opleveren dan hebben ze toch een goede uitgangspositie voor 2021 of heb ik nu weer eens mijn roze bril op.
Q2 wordt het dieptepunt mits Corona onder controle blijft.
Vliegverkeer gaat langzaam weer toenemen, cruises zeker niet voor juli misschien op een uitzondering na.

Wellicht dat mensen die niet financieel getroffen worden door de crisis zichzelf wat extra verwennen met wat luxe aankopen.
Bob777
0
Men wil er op een gegeven moment toch weer uit en die cruise maatschappijen gooien nu enkel honderden miljoenen door het putje dus dat zou ook nog wel eens eerder kunnen starten dan we denken
[verwijderd]
0
Laatste update: 19 mei 2020
AIDA Cruises - alle cruises t/m 30 juni 2020
Azamara Cruises - alle cruises t/m 11 juni 2020
Carnival Cruise Line - alle cruises t/m 26 juni 2020
Celebrity Cruises - alle cruises t/m 11 juni 2020 (Alaska afvaarten t/m 1 juli 2020)
Costa Cruises - alle cruises t/m 30 juni 2020
Crystal Cruises - diverse afvaarten
Cunard Line - alle cruises t/m 31 juli 2020
Disney Cruise Line - alle cruises t/m 18 juni 2020
Hapag Lloyd Cruises - alle cruises t/m 11 juni 2020
Holland America Line - alle cruises t/m 30 juni 2020 (Alaska, Europa en Canada afvaarten t/m 31 december 2020)
MSC Cruises - alle cruises t/m 10 juli 2020
Norwegian Cruise Line - alle cruises t/m 30 juni 2020
Oceania Cruises - alle cruises t/m 30 juni 2020
Ponant - alle cruises t/m 14 mei 2020
Princess Cruises - alle cruises t/m 30 juni 2020 (Alaska, Europa en Canada afvaarten t/m 31 december 2020)
Regent Seven Seas Cruises - alle cruises t/m 30 juni 2020
Royal Caribbean - alle cruises t/m 11 juni 2020
Seabourn - alle cruises t/m 13 oktober 2020
SeaDream Yacht Club - alle cruises t/m 7 mei 2020
Silversea Cruises - diverse afvaarten
Star Clippers - alle cruises t/m 30 mei 2020
TUI Cruises - alle cruises t/m 2 juli 2020

Specifieke geannuleerde afvaarten per schip:

Carnival Sunrise: t/m 19 oktober 2020
Carnival Legent: t/m 30 oktober 2020
Carnival Radiance: t/m 1 november
Carnival Spirit: t/m 6 oktober 2020
Norwegian Sun: t/m 18 oktober 2020
Cunard Queen Elizabeth: t/m 8 september 2020
Disney Magic: t/m 2 juli 2020
Costa neoRomantica: t/m 14 juli 2020
Costa Favolosa: t/m 6 juli 2020
Seabourn Odyssey: t/m 20 november 2020
Seabourn Sojourn: t/m 13 oktober 2020
Seabourn Quest: t/m 6 november 2020
Seabourn Encore: t/m 19 oktober 2020
Seabourn Ovation: t/m 6 november 2020
Caribbean Princess: t/m 22 oktober 2020
Caribbean Princess: t/m 22 oktober 2020
Diamond Princess: t/m 1 oktober 2020
Emerald Princess: t/m 29 oktober 2020
Enchanted Princess: t/m 25 oktober 2020
Island Princess: t/m 22 november 2020
Majestic Princess: t/m 31 juli 2020
Pacific Princess: t/m 24 november 2020
Regel Princess: t/m 7 oktober 2020
Sapphire Princess: t/m 27 augustus 2020
Sky Princess: t/m 31 oktober 2020
Mein Schiff 1: t/m 4 juli 2020
Mein Schiff 2: t/m 2 juli 2020
Mein Schiff 3: t/m 10 juli 2020
Mein Schiff 4: t/m 2 juli 2020
Mein Schiff 5: t/m 4 juli 2020
Mein Schiff 6: t/m 4 juli 2020
Mein Schiff Hertz: t/m 2 juli 2020
782 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 36 37 38 39 40 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 10:47
Koers 4,620
Verschil +0,080 (+1,76%)
Hoog 4,625
Laag 4,520
Volume 37.984
Volume gemiddeld 66.275
Volume gisteren 398.729

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront