Accell Group « Terug naar discussie overzicht

Accell 2020

463 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 20 21 22 23 24 » | Laatste
Chessplayer1992
0
Tja, maar de omzet is nog steeds lager dan vorig jaar ... En risico dat de bankconvenanten dus dit kwartaal gebroken worden. Daarnaast, rekening houdend met een eventuele terugval: wanneer komt het online platform? Dat moet gewoon topprioriteit hebben, zoals Rutte het zou noemen. En als de fabrieken nog niet optimaal draaien kan de hoge werkvoorraad dit maar tijdelijk opvangen. De balans kan daardoor wel sterker worden (lagere werkvoorraad). Maar ... lagere omzet en lagere winst (?) of zelfs verlies draagt niet positief bij aan de balans. Toch veel vraagtekens.
emergo
0
Er komt geen erg coherent beeld uit het interview maar ik zit toch liever even in fietsen als in auto's.
Chessplayer1992
0
Eens! Nu mijn Vanmoof converteerbare obligatie maar even omzetten. Heb veel vertrouwen in Vanmoof, die timmeren hard aan de weg. Ook goed te zien dat die over de hele wereld succesvol zijn. Van Amerika tot Japan en alles wat er tussen zit (als we Europa als centraal punt van de wereldkaart nemen).
maci
0
quote:

Chessplayer1992 schreef op 20 mei 2020 08:45:

Tja, maar de omzet is nog steeds lager dan vorig jaar ... En risico dat de bankconvenanten dus dit kwartaal gebroken worden. Daarnaast, rekening houdend met een eventuele terugval: wanneer komt het online platform? Dat moet gewoon topprioriteit hebben, zoals Rutte het zou noemen. En als de fabrieken nog niet optimaal draaien kan de hoge werkvoorraad dit maar tijdelijk opvangen. De balans kan daardoor wel sterker worden (lagere werkvoorraad). Maar ... lagere omzet en lagere winst (?) of zelfs verlies draagt niet positief bij aan de balans. Toch veel vraagtekens.
De (oude) voorraad werkt momenteel in het voordeel van Accel.
Alles wat van buiten NL moet komen geldt voor elke fabrikant die daarvan afhankelijk is en speelt dus maar een kleine rol.

Binnen NL is assemblage afhankelijk van de ruimte die men ter beschikking heeft. Ook daar geldt de 1.5 m. die ook voor elke fabrikant geldt. De eerste zin staat ook in het artikel en ook de 1.5 m. afstand wordt genoemd. Niet dat dit voor elke fabrikant geldt. Die kunnen daarop dus geen voorsprong krijgen, mits ze beschikken over extra ruimte, maar die lijkt me niet makkelijk op stel en sprong in te richten.

Wat onderbelicht is in het artikel, is de golf die waarschijnlijk nog gaat komen: werknemers en scholieren die niet (meer) met het OV willen/mogen reizen. Deze groep komt er waarschijnlijk nu aan en zal deels in de wachtkamer moeten omdat het aanbod opdroogt. Of die groepen uitwijken naar de tweedehandsmarkt is onbekend. Ik weet wel dat de prijzen daar de pan uit reizen!

Angst voor een terugval door een tweede golf Corona snap ik, al gaat die golf ook weer voorbij. Voor een deel kan je je daar (bedrijfsmatig) tegen beschermen. Gezien het feit dat Accel er beducht voor is zou je mogen aannemen dat ze daar mee bezig zijn!?

De komende cijfers voorzien van vooruitzichten zullen meer duidelijkheid brengen.

emergo
0
Kennis van mij kocht gisteren een Giant.Levertijd midden juli.Accell voorraad wordt steeds meer waard lijkt mij.
Paulon
0
Aantal verhandelde stukken weer sterk vandaag. De fiets industrie heeft net als de auto industrie baat bij consolidatie.
123peter
0
Is het ook mogelijk dat VW Pon toch een poging waagt om Accell weer over te nemen .
Plein777
0
quote:

123peter schreef op 21 mei 2020 16:08:

Is het ook mogelijk dat VW Pon toch een poging waagt om Accell weer over te nemen .
Ja, het is zeker goed mogelijk dat Pon alsnog met een bieding zal komen, Accell past immers heel goed in hun lange termijn strategie.
maci
0
quote:

Plein777 schreef op 22 mei 2020 09:27:

[...]

Ja, het is zeker goed mogelijk dat Pon alsnog met een bieding zal komen, Accell past immers heel goed in hun lange termijn strategie.
Net zo goed als boven wordt gesteld is het omgekeerde mogelijk.

De gestelde vraag is niet te beantwoorden.

Het enige wat duidelijk is, is dat PON haar belang niet heeft uitgebreid tot boven een volgende drempel. Ook dat zegt niets over het al dan niet neerleggen van een bod.
emergo
0
En weer uitgebreid aandacht in het journaal voor de stijgende vraag naar fietsen met beelden van de Accell fabriek in Heerenveen.Ook aandacht voor de stimuleringsmaatregen in de landen om ons heen.....
horscamp
0
Accell vandaag in het 8 uur journaal dus maandag weer verder in de hoogste versnelling
maci
0
Italianen kunnen tot eind dit jaar € 500.- van de overheid krijgen om een nieuwe fiets te kopen. Met een elektrische fiets kom je ook in heuvelachtig gebied makkelijk op je bestemming.
In steden worden momenteel veel fietspaden aangelegd.
Chessplayer1992
0
quote:

Plein777 schreef op 22 mei 2020 12:19:

Pon is een top bedrijf opgericht in 1895:

pon.com/geschiedenis/
Leuk te lezen. Ze hebben ook echt veel bedrijven, alleen veel bekende bedrijven associeer ik simpelweg nog niet met Pon ... Van de swapfiets tot greenwheels, het is vrij omvangrijk.

Ik denk dat ze ook balen dat ze VanMoof gemist hebben. Accell is in fietsen nog wel een stukje groter (650k fietsen Pon versus ruim 900k Accell).

Als de wereldwijde fietsmarkt 20-25 miljard is, dan zijn het toch maar kleine spelertjes ...
Paulon
0
Nog meer goede geluiden uit de markt....

Intussen zien fietshandelaren de vraag stijgen, vooral naar elektrische fietsen. "Mensen bellen het hele land af om te horen of een fiets nog ergens voorradig is", zegt Peter Macco, eigenaar van een fietswinkel. "Levertijden lopen op tot zes maanden, of soms wel acht maanden." En wie eenmaal een fiets heeft aangeschaft, wil daar misschien ook op de lange termijn meer gebruik van blijven maken.
nos.nl/artikel/2334804-reisgedrag-waa...

De elektrische fiets doet het goed, maar dat heeft volgens de eigenaar niets met corona te maken. ,,We moeten rekening houden met de voorraad, want de fabrieken van fietsmerken Batavus en Gazelle zijn enkele weken dicht geweest. Dat heeft invloed op de beschikbaarheid.”
www.ad.nl/nlblijftthuis/e-bike-met-fi...

George van Zijderveld: ‘Het is nog nooit zo druk geweest’
Ook kinderfietsen vliegen de winkel uit bij George Tweewielers. “Alle modellen lopen goed, van klein tot groot. Ik verkoop Alpina, Loekie, Batavus en Cortina voor de jeugd. Het lijkt wel compensatiegedrag van de ouders. Kinderen gaan niet naar school, ouders werken thuis: aan het eind van de dag gaan ze er dan graag even tussenuit om een stukje te fietsen met de kinderen.”
www.tweewieler.nl/winkel/artikel/2020...
RenBol
0
Ik zie ze zo richting de 30 euro gaan. Fietsen zijn niet aan te slepen. Zeker in Italië.
Chessplayer1992
0
Heb vanochtend van salaris weer een stukje bijgekocht, nu een volledige positie ingenomen (circa 2 procent van portefeuille). Ben ook erg positief over de business. Vraag is wel wat de cijfers gaan doen. Mooi dat er voldoende vraag is, maar dan moet de productie wel op orde zijn ... Vraag is ook of aankopen naar voren zijn gehaald (volgend jaar minder vraag), of dat er écht sprake is van significant meer vraag (duurzaam). Desalniettemin ben ik ook positief, zeker op deze koers. Helaas op 13 euro gemist ...
Chessplayer1992
0
Twee dingen:
1) Productie op 60%, verwachting is dat we dit jaar niet meer op 100% komen;
2) Voorraadbeheer: voor een eventuele 2e golf moeten voorraden op orde zijn.
Conclusie: het wordt alsnog mogelijk geen topjaar én ondanks dat voorraden nu aflopen, wil men meer inkopen dus als die 2e golf er niet komt kunnen de voorraden alsnog inmens zijn ... Kortom, nog voldoende risico's ... Wil alleen maar aangeven, we moeten niet te snel van stapel lopen. Ik 'houd' mijn positie, ga nu niet meer uitbreiden maar ook niet verkopen.
maci
0
quote:

Chessplayer1992 schreef op 25 mei 2020 09:52:

[Knip]

Vraag is ook of aankopen naar voren zijn gehaald (volgend jaar minder vraag), of dat er écht sprake is van significant meer vraag (duurzaam).[Knip]
Of het eergisteren of gister was weet ik niet meer. In het Journaal was weer een uitgebreid item over fietsen met alles er op en er aan.
Ook werd gemeld dat onderzoek uitwees dat fietsen in de toekomst structureler wordt. Of dat in de praktijk zo zal zijn kan pas over een paar jaar worden vastgesteld.
463 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 20 21 22 23 24 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 aug 2022 17:35
Koers 57,550
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront