TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom MEI 2020

493 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 » | Laatste
NewKidInTown
0
quote:

xof schreef op 24 mei 2020 15:57:

Garmin was ooit een "peer".
Het zou heel verhelderend werken om de key-cijfers (omzet en EBIT) van de laatste 5 jaar van Garmin en TT naast elkaar te zetten.

Geneuzel over wanneer welke omzet precies geboekt is of moet worden kunnen we dan achterwege laten. Des te meer (des?)informatie, des te troebeler het wordt.
Het bespaart ook ontzettend veel scroll-werk.
tatje
0
Wat jammer toch NKIT, dat jij het niet meer ziet zitten in Tom Tom.

Ik wens je veel succes met je andere beleggingen.

Hoop wel, als we ooit een Tom Tom dag houden op het succes van TT, dat je komt.

Denk aan je wijn pakket :-)

Denk ook aan je bedje, het is tenslotte bijna 4 uur in de nacht op de filipijnen.

Drop :-)
tatje
0
managementscope.nl/magazine/artikel/1...

Interview van 3 oktober 2019, dus na de CMD dag en na het PB dat Tom Tom in Microsoft connected vehicle platform zit.

Het transcipt van de webcast Q1 2020 is een bevestiging van Tom Tom, dat ze goed bezig zijn.

Gedeelte uit het interview.

""U kunt technologische concepten alleen ontwikkelen, maar ook in partnerships. Zo is Microsoft zowel klant als partner – denk aan uw levering van locatiedata aan Microsofts Azure-cloudplatform. Hoe bepaal je wanneer het verstandiger is te partneren? ""

We kunnen eventueel samen een aanbod doen aan Oems zei Harold op de AVA 2019.

Ik zie het wel zitten, Intel, Mobileye, Moovit, Microsoft en Tom Tom.

Ook een waarheid als een koe.

Veel trends zijn bekend of voorspelbaar, maar dat geldt allerminst voor de mate van transitiesnelheid. Wat zijn binnen de automarkt de competenties en businessmodellen van de toekomst? Nu al verschuiven de panelen binnen de waardeketens van de auto-industrie, waar steeds meer partijen allianties met elkaar aangaan.

Tatje: het gaat gebeuren, maar de transitiesnelheid ???

Slim, want deze zeer gedetailleerde high definition-kaarten (HD), die continu live kunnen worden bijgewerkt, kunnen een cruciale rol spelen in de ontwikkeling van zelfrijdende auto’s.

Dus HD kaarten kunnen continu live worden bijgewerkt.
Dat is toch super !!!!!

Dutchy Ron
0
De Franse automaker Renault zou failliet kunnen gaan als er geen financiële hulp komt van de overheid. Dat heeft de Franse minister van Financiën Bruno Le Maire afgelopen weekend gezegd op de Franse radio. Le Maire liet weten dat er nog wordt gewerkt aan een lening van 5 miljard euro aan Renault, waarbij de staat garant staat. Ook wordt nog nagedacht over staatssteun, maar daarbij meldt Le Maire nadrukkelijk dat Renault zelf ook de nodige maatregelen moet nemen om de coronacrisis te doorstaan. Vorige week meldden Franse media al dat Renault zou overwegen om vier fabrieken te sluiten.
Dutchy Ron
0
Als Renault failliet gaat dan is TT grote klant kwijt, idem voor Nissan, Mitsubishi en alle andere klanten die omvallen. Individueel transport wordt weer hot, had ik m’n gele Carver nog maar :-(
boem!
0
Renault valt niet direct om, ze zijn alleen kasarm en hadden al moeite cashgenererend te zijn.
Van cashgeneratie zal dit jaar geen sprake zijn.

In hoeverre zij als een van de zwakkere OEM-broeders het gaan overleven valt te bezien.

Voor aandeelhouders in Renault ziet het er slecht uit, de franse regering zal zonder twijfel met een steunpakket komen echter daar zal ook steun van banken en aandeelhouders worden gevraagd.

Minder productie (voorraad was al met +100 dagen hoog) zal zeker effecten hebben op de opbrengsten bij TT maar ik voorzie nog geen deconfiture bij Renault dit of volgend jaar.
Dutchy Ron
0
www.google.nl/amp/s/intallaght.ie/hua...

Huawei smartphones and tablets with HMS: how to do everything without Google services

One of the most important problems is related to the “navigator” functionality. In fact, the absence of Google Maps makes itself felt. In reality, the Google app can be downloaded from Pure APK and then used without problems, but without logging in with your Google account. There are interesting alternatives, from Maps.me (AppGallery) to HERE WeGo (AppGallery), but we must admit that once you get used to the Google Maps application it is a bit of a “step back” to use these solutions. In any case, many users are comfortable with these apps. If you want advice, try HERE WeGo, an application that probably comes closest to Google Maps.

The basic functionality is there, but clearly the Mountain View company has built maps that are difficult to overcome.
It is, therefore, no coincidence that Huawei ran for cover and entered into an agreement with TomTom. However, it will still take some time to see the fruits of this partnership

Lekker vaag

Dutchy Ron
0
Huawei Chairman On New U.S. Ban: ‘Our Business Will Be Affected, But We Will Find A Way’

“The U.S.’s continual attack on Huawei will not lead to Huawei closing up, but instead we will open up more and work with other partners,” said Guo. To that end, Huawei has partnered with European software companies such as TomTom in the Netherlands to develop its own mapping system.

Guo said Huawei is open to collaboration with all—“we purchased $18.9 billion in supplies from American companies last year,” he said—but these increasing restrictions will lead to a fragmentation of the tech and telecommunication industry.

www.google.nl/amp/s/www.forbes.com/si...
ketchup
1

denk dat Renault kan omvallen - maar zover komt het niet
er ligt een kredietfaciliteit klaar van de Franse overheid voor 5 miljard euro, maar daar zijn voorwaarden aan en dat is in de eerste plaats Franse Fabrieken en de Franse werknemer moet bescherming krijgen
Renault heeft fabrieken in China, Zuid-Korea, Portugal, Spanje, Slovenië en Turkije
daarnaast hebben ze belangen ( wat dat ook precies mag betekenen ) in de voormalige Frans West-Afrikaanse gebieden ( Ivoorkust, Kameroen en Togo) en in Noord-Afrika ( Algerije)

verder vanwege de complete instorting van vraag voor nieuwe auto's is het nog te bezien of het voorstel ( idee) van een slooppremie voor oude Frans geproduceerde auto's , niet in strijd is met Europese regelgeving

de Franse Staat bezit thans 15% van de aandelen in Renault, moet dit krediet gedekt worden door uitgifte van preferente aandelen ? en wat zijn daar de condities van ? , of neemt de Franse Staat dan toch een nog groter belang door nieuw uit te geven aandelen door Renault en is dit wel wat de Franse Staat wil ? ... en wat als straks Peugeot ook komt aankloppen , wat dan ? die zitten met een opkomende fusie met Fiat , hoe gaat dat dan ? krijg je dan net zo'n gedonder als KLM-AirFrance ?

denk eerder dat de Franse Staat dan zal aandringen op één grote sterk gesteunde Franse autogroep, waar Peugeot afhaakt voor Fiat en Renault overneemt en dan zal de Franse Staat dat wel allemaal financieren .... met Europees geld ? .... dan gaan Spanje en Portugal nog langs komen, van ... onze fabrieken en werknemers blijf je af.

wat ik al eerder schreef de zwakte van de auto fabrikanten is een groter gevaar voor TT, dan TT zelf, straks heeft TT maar een uitweg en dat is zo snel mogelijk onderdak vinden bij een Big Tech, voordat Google en Intel de auto industrie op een dienblad krijgen aangeboden.
tatje
0

Klasse Dutchy Ron.

Microsoft en Intel zijn sinds mensenheugenis partners.

begin 2017 Intel koopt Mobileye.
begin 2017 Intel neemt 15% belang in Here, dat het platform doet van Bing van Microsoft.
2018 Microsoft maakt in zijn azure cloud, een nieuw onderdeel azure maps effectively Tom Tom.
Begin 2019 ruilt Microsoft Here in voor Tom Tom op het Bing Platform.
Op de Ava 2019 zegt Harold in de toekomst een gezamenlijk aanbod met Microsoft aan de oems
Sept 2019 Tom Tom in Microsoft connected vehicle platform.
Sept 2019 op de CMD zegt Chris Pendleton, dat ze in azure maps met 3 om de tafel zitten, Microsoft Tom Tom en Moovit.
mei 2020 Intel koopt Moovit.

Ga je als Intel de hele wereld haten voor je belang van zeg 350 miljoen in Here.

Het is nu nog erg moeilijk om ons marktpotentieel concreet te vertalen naar cashflow en marktaandeel, maar dat is wel wat analisten en aandeelhouders willen horen. Afijn, dat hoort er nou eenmaal bij als je beursgenoteerd bent, voor dat leven hebben we zelf gekozen.’

Op de AVA 2019 zei Harold, in de toekomst misschien een gezamenlijk aanbod ( TT en Microsoft )

Samenwerken, partneren en of dat uitmond in een overname, dassss toekomstmuziek :-)

Oh ja, Microsoft zit met Azure ook in Baidu apollo.

As a member of the Apollo alliance, Microsoft will provide global scale for Apollo outside of China with the Microsoft Azure cloud.

Tom Tom zit in een ijsbergwereld.

Wij weten maar 1/5 of 1/7 van wat er in die wereld gebeurt :-), de rest gebeurt onder onze radar :-)

tatje
0
Hoe overtuigt u dan de klant en vervolgens de aandeelhouders?
‘Onze klanten zijn in toenemende mate softwareontwikkelaars, dus niet meer de eindgebruiker. Klanten moeten ons vertrouwen, want als ze voor ons kiezen, zitten ze daar voor een periode van vijf tot tien jaar aan vast. Wij overtuigen door te laten zien dat wij een betrouwbare partner zijn. Wat daarbij helpt, is ons goede trackrecord over de afgelopen jaren. Het is nu nog erg moeilijk om ons marktpotentieel concreet te vertalen naar cashflow en marktaandeel, maar dat is wel wat analisten en aandeelhouders willen horen. Afijn, dat hoort er nou eenmaal bij als je beursgenoteerd bent, voor dat leven hebben we zelf gekozen.’

Je zit 5 tot 10 jaar vast aan Tom Tom, als je voor Tom Tom kiest.

Zie dat ketchup niet in Intel gelooft als partner van Microsoft in de auto industrie.

De eerste 100 jaar heb je HD kaarten centimeter nauwkeurig nodig.

je zult altijd moeten weten waar de auto centimeter nauwkeurig is.

Over 100 jaar zit er misschien iets in de weg dat HD kaarten kan vervangen.
tatje
0
www.telegraaf.nl/financieel/100753497...

Duitsland neemt belang in Lufthansa.

Zal wel gemeengoed worden, bij luchtvaartmaatschappijen, vliegtuigbouwers, Banken en Oems.
boem!
0
quote:

ketchup schreef op 25 mei 2020 12:18:

wat ik al eerder schreef de zwakte van de auto fabrikanten is een groter gevaar voor TT, dan TT zelf, straks heeft TT maar een uitweg en dat is zo snel mogelijk onderdak vinden bij een Big Tech, voordat Google en Intel de auto industrie op een dienblad krijgen aangeboden.

Ik denk dat je er compleet naast zit.

Ten eerste zullen alle OEM's nu wel uit hun winterslaap zijn gekomen.
Zij hebben zich jarenlang in slaap gesust door onvoldoende aabdacht te besteden aan de transitie van IC naar EV en de introductie van de nieuwe device.
Waarom je druk maken over EV en OTA-updates we maken nog steeds goede winsten waarmee we de aandeelhouders kunnen belonen en dat zien we de komende Jaren niet veranderen was de algemene opvatting in de boardrooms van deze OEM's.

De voortgang die met name Tesla als disruptor heeft veroorzaakt op beide terreinen heeft de sector uit hun winterslaap gewekt.
Zij gingen de opgelopen achterstand inhalen door extra te investeren in zowel EV als Connected Car was uit de berichten eind vorig jaar op te maken.
Het probleem bij die nieuwe opgaaf was dat gezien de toenmalige winstcapaciteit er grote problemen zouden ontstaan voor de sector indien de vraag met 15%-25% zou afnemen.

En dat is precies wat er gebeurde door het uitbreken van het virus, de vraag is globaal met 20% gedaald in 1q en men verwacht nog een grotere daling in 2q.

Men zal dus eerder aan de bak moeten , de reorganisaties zullen heftiger zijn dan voorzien maar 1 ding is voor mij zeker dat de take-rate van level2-5 omhoog zal gaan omdat het een essentieel onderdeel zal zijn van het overlevingsplan.
Dat er een paar zwakkere partijen zullen omvallen indien de vraag blijvend met 15% daalt is bijna zeker maar dat zal TT veel minder raken omdat zij uitzicht hebben op een groei naar 100% take-rate,



tatje
0
U kunt technologische concepten alleen ontwikkelen, maar ook in partnerships. Zo is Microsoft zowel klant als partner – denk aan uw levering van locatiedata aan Microsofts Azure-cloudplatform. Hoe bepaal je wanneer het verstandiger is te partneren?
‘Dat is erg afhankelijk van de casus, daar kun je geen algemene regels voor geven. Het kan slim zijn om technologie niet zelf te ontwikkelen, maar in te kopen of te partneren met iemand die die technologie al heeft. Auto’s zullen steeds meer verbonden worden met de cloud, maar het zou onzin zijn als wij zelf cloudtechnologie zouden gaan bouwen. Dus daarvoor gaan we dan op zoek naar een partner. Maar er zijn ook andere redenen denkbaar om een alliantie aan te gaan. Zo kun je er makkelijker je schaalbaarheid mee vergroten.’

Waar heb ik het woord alliantie toch eerder gehoord of gelezen.

Kijk zo stond het in de agenda punten AVA 2016.
(i) tot 10 procent (10%) voor algemene doeleinden* en
(ii) voor een extra tien procent (10%) in verband met dan wel in relatie tot fusies dan wel overnames*

Kijk zo stond het in de agendapunten AVA 2017.
(i) tot 10 procent (10%) voor algemene doeleinden* en
(ii) tot 10 procent (10%) in verband met dan wel in relatie tot fusies, overnames en/of (strategische) alliancies*

Het is een kwestie van geduld !!

Een alliantie aangaan om je schaalbaarheid te vergroten.

Uitspraak Chris Pendleton op de CMD over schaalbaarheid.

And that's the enterprise scale we’re talking about and so the infrastructure that TomTom has built on Azure is actually scalable too. They have to scale with us. We treat them as a backend engineering team. Globally available. So, this is accessible to all the customers that Microsoft has around the world. We talk about trusted security services.

Ik denk, ja corona kan natuurlijk veel veranderen, maar ik denk, dat de grootte van het bod op TT al bepaald is via marktaandeel in HD.

Als dat zo is, mag TT toch zelf die grote afschrijvingen doen, aandelen inkoop voor de opties en rsu van de medewerkers, geeft dus geen verwatering, scheelt de Founders, maar ook ons 2 euro per aandeel.
Misschien zal Tom Tom wel niet alle geld krijgen in Enterprise van de APIs onder de naam van Microsoft.

Niets laten zien, tot de aandelen inkoop klaar is en eventueel een strategisch belang aan je grootste strategische partner.

Microsoft zal zijn eisen pakket allang klaar hebben, wat betreft een overname van TT.

Of dacht je dat Microsoft TT zo groot maakt, zonder gemaakte afspraken.

_ Tom Tom in de cloud van Microsoft
- Tom Tom op azure maps
- Tom Tom op het Bing platform
- Tom Tom in MCVP.

Ga lekker golfen :-)

De koers is de koers, bij dalen maar ook bij stijgen.

boem!
0
quote:

tatje schreef op 25 mei 2020 12:44:

www.telegraaf.nl/financieel/100753497...

Duitsland neemt belang in Lufthansa.

Zal wel gemeengoed worden, bij luchtvaartmaatschappijen, vliegtuigbouwers, Banken en Oems.
In Thailand bewandelen ze de omgekeerde weg, eerst werd het meerderheidsbelang afgebouwd tot onder de 50% en nu wordt het reddingsplan opgemaakt.
Doel iedere stakeholder te laten betalen want in Thailand genieten de werknemers van een staatsbedrijf ontslagbescherming.

Ik voorzie met name voor Banken en aandeelhouders grote problemen opdoemen bij het invullen van de reddingsplannen.

493 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront