Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
aossa
0
quote:

objectief schreef op 28 mei 2020 09:48:

[...]

Geduld, dat komt er nog aan. De bijboeking is niet altijd op de ex-datum.
Morgen registratie-dag, dan wordt opgenomen wie recht heeft op het dividend en wordt ook de EUR/USD koers vastgelegd waartegen het dividend à $0.29 wordt omgerekend naar €.

NB. Lezen jullie dan nooit een PB?
Vavli
0
De evolutie van de vrachttarieven vind ik veel belangrijker dan de jojobewegingen van de koers. Die zal op termijn zeker stijgen. Ik verkoop in elk geval niet onder 15 euro en als op dat moment de tarieven en de vooruitzichten op een stabiel dividend nog goed zijn, verkoop ik ze ook aan 15 euro nog niet.
Zoals de zaken er nu voorstaan, zal ook het derde kwartaal beter zijn dan in een ander jaar. Het ziet er alsmaar beter uit.
mijn gedacht
0
welke waarderingsmethodiek je ook maar toepast, KW, Nav, Koers/ebitda, dit aandeel blijft een screaming buy. Ga er ook maar van uit dat de rust op de olieproductie nog niet terug is. Rusland is altijd afvallig mbt afspraken. De stockage loopt nog lang en tegen goede fixings. Zelfs met fixings vanaf 35-40k $, blijft dat stevige resultaten opleveren voor Eurn. En je vergeet soms het een met het ander: er is bovendien een inkoopprogramma van 20 mio aandelen. Het is mijn overtuiging dat we tot 2022 safe zitten met dit aandeel. Een echte long, kwa koers en dividend.
Tordan
0
quote:

harryhol schreef op 28 mei 2020 10:20:

De eerste fixings van vandaag weer mooi !
Zag gisteravond bij de Daily Poten nieuwsbrief duidelijk hogere VLCC tarieven. Goed signaal.
[verwijderd]
0
quote:

mijn gedacht schreef op 28 mei 2020 11:42:

in de pre market op Nyse voor eurn is alle winst van gisteren weer weg
Ook logisch toch? Ex dividend moet gecorrigeerd worden en er zijn altijd mensen die weer dumpen... met de vlcc tarieven die gaan stijgen moet daarna de koers wel weer naar boven schieten mijns inziens
Long Short
0
quote:

Risky bets schreef op 28 mei 2020 10:14:

EURN stijgt omdat Juni en Q3 FFA sterk zijn gestegen laatste 2 dagen. Alle tankers doen het goed. Olieprijzen ook weer down en contango beetje up. US storage data van de survey was gister ook een onverwachte build.

DNB markets verhoogd ook koersdoel van EURN naar 13.5 USD vandaag.
Risky, kan u mij vertellen waar u de VLCC FFA en/of dirty suezmax FFA terug kan vinden?
Baltic exchange/ICE is me toch iets te duur als particulier.

Bedankt!
Monika
0
EURONAV
Dividend 0.2900 usd per aandeel,

koers eur/usd =1.10

Dividendbelasting -0.0870 usd per aandeel (30%)

"Op ex-dividend datum ontvangt u een bevestiging van het dividend middels een reservering in dit overzicht. Deze reservering zal zichtbaar blijven totdat het bedrag in uw account is geboekt. Standaard worden alle dividenden uitgekeerd in cash."(c)
[verwijderd]
0
quote:

Long Short schreef op 28 mei 2020 12:01:

[...]

Risky, kan u mij vertellen waar u de VLCC FFA en/of dirty suezmax FFA terug kan vinden?
Baltic exchange/ICE is me toch iets te duur als particulier.

Bedankt!

Je kunt de vlcc spot prijs wel vinden op onderstaande link

www.tradewindsnews.com/

Rechtsbovenaan in de balk staat deze dan weergegeven.
Jan Frans B
0
quote:

Twoane schreef op 27 mei 2020 13:43:

Weet iemand vanaf wanneer de share buy-backs kunnen beginnen?
Vanaf dat het in het staatsblad is gepubliceerd dan mag Hugo beginnen.
In praktijk zullen ze pag beginnen als de koers behoorlijk laag staat, bv 7€
en je er dus geen fluit aan hebt, want dan gaat die in't beste geval naar 7,5€
als die dag de olieprijzen stijgen, of de ratings dalen dan maakt het al helemaal niets uit.

Als je op buybacks rekent om je koers stevig te verhogen zodat je ze met winst
kan verkopen, vergeet het maar. Tenzij je ze voor bv 6€ hebt kunnen kopen.

Buybacks zijn er om een bodem onder de koers te leggen, dus enkel aan te kopen als
ze al heel laag staan, niet om je koers te verhogen als het goed gaat. Beste bewijs daarvoor
is dat Hugo de laatste maanden van 2019 en al helemaal niet in 2020 buybacks gedaan heeft.
De koers stond toe te hoog.
Twoane
0
quote:

Jan Frans B schreef op 28 mei 2020 12:51:

[...]
Vanaf dat het in het staatsblad is gepubliceerd dan mag Hugo beginnen.
In praktijk zullen ze pag beginnen als de koers behoorlijk laag staat, bv 7€
en je er dus geen fluit aan hebt, want dan gaat die in't beste geval naar 7,5€
als die dag de olieprijzen stijgen, of de ratings dalen dan maakt het al helemaal niets uit.

Als je op buybacks rekent om je koers stevig te verhogen zodat je ze met winst
kan verkopen, vergeet het maar. Tenzij je ze voor bv 6€ hebt kunnen kopen.

Buybacks zijn er om een bodem onder de koers te leggen, dus enkel aan te kopen als
ze al heel laag staan, niet om je koers te verhogen als het goed gaat. Beste bewijs daarvoor
is dat Hugo de laatste maanden van 2019 en al helemaal niet in 2020 buybacks gedaan heeft.
De koers stond toe te hoog.
Ik zeg maar iets hé, maar kunnen buy-backs er niet voor zorgen dat relatief gezien het aantal speculanten in de aandelenpool vermindert, waardoor er procentueel meer "long investors" zijn met als gevolg netto meer kopers dan verkopers, en dat zo de koers stijgt?
Henry WILLEM
1
Wat is het voordeel van lange termijn aandelen aanhouden bij tankers , is het niet kopen in de zomer en verkopen in de winter ?
Twoane
0
quote:

Henry WILLEM schreef op 28 mei 2020 13:09:

Wat is het voordeel van lange termijn aandelen aanhouden bij tankers , is het niet kopen in de zomer en verkopen in de winter ?

Ja als je 10% wil oprapen of erg goed kunt timen. Ik denk dat de komende 2-3 jaar qua dividend erg rendabel zullen blijken. En als die supercyclus goed en wel tot stand komt, dan wil ik niet degene zijn die er niet inzit.
boothram
1
Er is een vlcc fixtures app gratis eb daar zie je een aantal fixtures
maar leren interpreteren:: kijken waar het schip zich bevind veessellfinder kan nuttig zij: er zijn nu bv heel wat schepen in china ( kijk naar de vloot van international tankers op hun website) en dan kun je je een oordeel vormen, hoge rates is soms een slechte eindbestemming..
vb laatste op app frontlines fro signe, 62 800 voor 46 dagen
van china naar singapore,maar 2.4 idle days 62840 $ voor de ganse periode
is bovendien een interessante herpositionering... het gaat MOGELIJKS om een vracht die op de Singapore termijnmarkt moet geleverd worden...
het gaat om een petroleum maatschappij uit Singapore ...
misschien olie die in china niet kon worden afgezet aan dezelfde prijs??
Die contango is nu misschien gedaan, maar de olie drijft nog altijd boven...
de laatste 3 fixture die ik op de app heb geverifieerd tonen aan dan we weer in die zone zitten boven de 60000$ dag... en dat in het verdoemde derde kwartaal
belegger1981
0
Hallo,

Zien jullie dit aandeel nu verder stijgen of kunnen we nog een dip verwachten tegen het volgende divid
Bedankt
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 15,380
Verschil +0,120 (+0,79%)
Hoog 15,390
Laag 15,070
Volume 59.888
Volume gemiddeld 226.401
Volume gisteren 29.779

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront