TomTom « Terug naar discussie overzicht

In juni blijft TT in de afwachtingsstand

744 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 34 35 36 37 38 » | Laatste
boem!
0
Contrair aan de algemene opvatting in westerse landen vwb de goudprijs heb ik net 8 Baht aan goudbars verkocht.
Small money want betreft in totaal slechts een bedrag van 5700 euro maar ik wilde de winst van 30% niet laten lopen.

Ik volg hierbij de algemene opvatting bij de Thai dat de koersspromg van goud naar bijna de ATH van $1,800 vooral ingeven is door onzekerheid.
Wereldbelegger
0
Grappig!

TT blijft liggen op 7,20
Had ik vanmorgen niet verwacht na dat aantikken op 6,97

Maar ik ben nog niet overtuigd dat TT maandag weer omhoog kijkt.
Teveel onzekerheden m.i.

quote:

Wereldbelegger schreef op 11 juni 2020 17:24:

Met een dun potlood kan je een steunlijn trekken boven de 7.20 als je kijkt naar de zes maanden grafiek.

Maar ik heb zo mijn twijfels
doorlopend mini ordertje ingezet op 6,90

Vive tu vida positivamente
0
Wereldbelegger, wat ben je toch een kanjer, topper , visionair ofwel een wereld belegger!
Mag ook weleens benoemd worden he!

De dag dat TomTom los mag komt overigens iedere dag dichterbij.
Wanneer het overduidelijke anker gelicht wordt weet alleen HG.
[verwijderd]
0
Trump dreigt Microsoft uit te sluiten van overheidscontracten

www.iex.nl/Nieuws/ANP-120620-237/Trum...

kom er maar in Tatje; wat moeten we met die trumpert
Vive tu vida positivamente
0
Dutchy Ron
0
Deze week werd hij voor de helft weggestuurd vanwege problemen met de twee belangrijkste modellen van het merk: de VW Golf en de nieuwe volledig elektrische ID3. Beide auto’s kampten met ernstige softwareproblemen, waardoor de verkoop van geldmachine Golf tijdelijk gestaakt moest worden en de ID3 te laat op de markt dreigt te komen.

Benieuwd of MSFT MVCP of TT hier bij betrokken is., of de oorzaak van is.
mjmj
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 12 juni 2020 21:36:

Deze week werd hij voor de helft weggestuurd vanwege problemen met de twee belangrijkste modellen van het merk: de VW Golf en de nieuwe volledig elektrische ID3. Beide auto’s kampten met ernstige softwareproblemen, waardoor de verkoop van geldmachine Golf tijdelijk gestaakt moest worden en de ID3 te laat op de markt dreigt te komen.

Benieuwd of MSFT MVCP of TT hier bij betrokken is., of de oorzaak van is.
Wie is "hij"?
tatje
0
Wat een genot, gewoon je centen heel gespreid beleggen en ook nog een gezonde cash positie.
Niks diepduiken in bedrijven, gewoon met het boerenverstand of en of kunde uit het verleden, de markt lezen of rapporten lezen, die de markt voor je lezen.

En een bewezen succes formule, of de koers nu stijgt of daalt, altijd cash achter de hand.

Totaal niets mis mee, er leiden nu 1 maal veel wegen naar Rome.

Niet beleggen in 1 of 2 aandelen, die je helemaal kent.

Ebit
2019 - 231 een gegeven
2020 - 320 ING rapport
2021 - 67 ING rapport
2022 - 24 ING rapport
totaal 642

18% Tax van 642 is 116 miljoen te verrekenen met toekomstige winsten :-)

Je kunt ook zeggen, over een positieve ebit in 2023 2024 2025 hoef je tot ebit 642 geen belasting te betalen.

Dus 642 aan positieve ebit bv in 2023 2024 en 2025 is gewoon netto, tel daar nog eens 3 maal 70 deferred bij op en het klotst tegen de plinten.

Eind 2020 zal de cash toch nog 350 bedragen :-)

Dan heb je in 2025 toch zeker een cash van 1 miljard.

De overheid verwacht voor het einde van 2020 een vaccin.

We zullen zien.

Nog een voorbeeld van FCF.

Bedrijfsresultaat voor belasting ( dus ebit ) ( geen schulden, geen intrest ) 80000
Belasting 16,5% 13200
Bedrijfsresultaat 66800
afschrijvingen, dus D en A 6500 +
Toename voorzieningen 3000 +
Toename werkkapitaal 1500 -
investeringen ( capex ) 11500 -
Desinvesteringen 1800 +

vrije cash stroom 68100

Vrije kasstroom ( FCF )

Gewoon een voorbeeld.

eind 2025 zonder aankopen en aandelen inkoop om te vernietigen en geen dividend, 1 miljard op de bank en een winst per aandeel van 2 a 2,5 euro.

Wel Corona oplossen in 2020 :-)
tatje
0
Oh ja.

Harold zei ook nog.

2019 was veel beter dan 2018.

dank je de koekoek.

2018
- apple maakt zelf kaarten !
_ renault naar Google ( later blijkt met 2 modellen )
- Volvo ontbindt contract.

2019
_ Tom Tom op het Bing platform
- eerste HD deals voor Tom Tom.
- verkoop Telematics en share consolidation
- Tom Tom in MCVP
- taco geen HD deals in Q2 over 3 en 4 wordt gezwegen zowel door Taco als de analisten.

Maar ook ik besef dat een uitspraak van Harold de lading dekt, maar nog geen garantie is, dat je bij de winnaars zit.

Wie zich niet continu kan aanpassen – en dan maakt het niet uit of je Google, een OEM, Facebook, een autofabrikant of TomTom bent – hoort in onze tak van sport niet thuis.’

We zullen zien, ze hebben goede kaarten ( letterlijk en figuurlijk ) maar dan weet je nog niet of je wint.

Soort pokeren.

Ik had de goede man nog nooit horen roepen.

YES YES YES
ABSOLUTELY ABSOLUTELY.

Prettig weekend.

ketchup
5
HG riep ook
“ Sports is doing fine - we are positioned to fire from all engines as a well diversified business “

6 maand later hakt hij Sports uit, 12 mnd later gaat Telematics in de veiling, consumer fades away en nu zetten we alles op de kaarten ( A & E )

We kakken compleet in voor omzet
Maar niet getreurd bij 2030 scoren we volop, zowel voor omzet als marge

Iedereen wil met ons samenwerken
We kopen eigen aandelen in en dat is een sterk signaal en geeft aan dat we ruim in de slappe was zitten

Wel met de nadruk op “ ons en wij “
Jullie vuile speculanten die mee proberen te profiteren op ons succes krijgen niks

Happy days for all of us
Heeft HG ook een standbeeld in the hall of Fame ? ... eerder de hall of shame ....
[verwijderd]
1
HG zwijgt of hij zemelt met als doel de koers laag te houden om hierbij de optie te houden voor zijn D-exit.
Dit doet hij op sluwe wijze tot het moment hij zeker is van zijn winnende positie en tot die dag ligt het risico voor 100% bij de aandeelhouder !
Dutchy Ron
0
quote:

mjmj schreef op 12 juni 2020 22:35:

[...]

Wie is "hij"?
CEO VW

ps:
Ik blijk nu ook kennis te hebben bij Azure haha. Autopilot en HUB waren volgens hem probleem bij ID3 uitrol VW. Daarom moest de 4e CEO van VW in 5jr verkassen.
Dutchy Ron
0
De Volkswagen ID.3 stond lange tijd gepland voor de zomer. Softwareproblemen leken roet in het eten te gooien, en dat blijkt inderdaad zo te zijn. De wagen wordt in Nederland vanaf september geleverd. In sommige andere landen start de uitgifte van Limited Edition-modellen al deze maand.

In beide gevallen gaat het echter om auto’s die nog niet compleet zijn: begin volgend jaar verschijnt een grote software-update met functies die eigenlijk nu al compleet hadden moeten zijn.

Keuze: wachten of incomplete wagen

Nederlanders die de ID.3 als pre-order hadden besteld, zo’n 30.000 mensen, krijgen de keuze om de wagen begin september te ontvangen met een aantal ontbrekende functies, of te wachten tot eind dit jaar of begin 2021 voor een complete ID3.

Wie de auto zo snel mogelijk wil, moet het een paar maanden stellen zonder het App Connect-infotainmentsysteem en het heads-up display.

De ID.3 1st, de eerste lichting met extra’s, is er in Nederland vanaf 38.000 euro. De luxere 1st Plus-uitvoering kost 44.000 euro, de duurste ID.3 1st Max kost 49.000 euro.

De wagens hebben hetzelfde accupakket van 58 kWh goed voor een maximaal bereik van 420 kilometer. De auto's verschillen in opties en extra’s.
744 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 34 35 36 37 38 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil +0,210 (+3,80%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront