TomTom « Terug naar discussie overzicht

In juni blijft TT in de afwachtingsstand

744 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 34 35 36 37 38 » | Laatste
Dutchy Ron
0
Het ontbreken van App Connect betekent dat Apple CarPlay en Android Auto niet werken. Dat is een probleem voor alle ID.3-modellen. De afstandsfunctie in het head-up display heeft te maken met het Augmented Reality Head-up Display waar alleen de Volkswagen ID.3 1st Max over beschikt (de duurste uitvoering). Daarbij worden de instructies van het navigatiesysteem op de voorruit geprojecteerd. Maar dat komt dus later.

De oplossing komt begin 2021. Dan breng je de auto terug naar de dealer voor een software-update. Om het goed te maken, krijg je een lidmaatschap voor de ID.3 1st Mover Club. Hiermee heb je “direct contact met Volkswagen”, wat klinkt als je eigen persoonlijke klantenservice.

HUB in mn vorige artikel moet zijn HUD
Dutchy Ron
0
Des te meer respect voor Elon Musk en Tesla ..... die hebben the software OTA beter voor elkaar. Nog geen core business voor Microsoft V2X. Early adapter VW heeft hier last van ..... en zal minder betalen aan MSFT dan de volgende die aansluit.
Dutchy Ron
0
In der Einstiegsvariante soll der Wagen nach bisherigen Planungen unter 30 000 Euro kosten. Damit will man das Problem angehen, dass reine Elektrofahrzeuge mit größerer Reichweite bisher für viele Verbraucher zu teuer waren. „Das Auto unterstreicht unseren Anspruch, alltagstaugliche und bezahlbare emissionsfreie Mobilität für alle anzubieten“, sagte VW-Kernmarken-Geschäftsführer Ralf Brandstätter. „Wir haben uns in den letzten Tagen mit dem ID.3-Team da noch mal intensiv die Karten gelegt. Wir können sagen: Der Fahrplan steht.“

Revolutie net als destijds de VW Kever, betaalbare EV met hoge actieradius.
Dutchy Ron
0
Im Falle des ID.3 ist das Auto mit der Microsoft-Azure-Cloud verbunden. Über die Cloud laufen diverse Dienste für den Kunden, beispielsweise kann er darüber auf seinem Smartphone den Batteriestand des ID.3 abfragen oder eine Ladesäulensuche starten oder die Batterie im Winter vorheizen lassen. Auch Car-Sharing-Dienste sind via Azure-Cloud möglich. Und natürlich kann VW Software-Updates über die Cloud-Anbindung an die ID.3s ausliefern oder auch neue Funktionen via Update im Auto freischalten.

MSFT is er alles aan gedaan om van Azure, MVCP en VW ID3 een succes te maken. Die VW ID3gaat gretig aftrek vinden als alles straks goed functioneert. Nog eens extra 4K subsidie erover heen en je rijdt goedkoop een topmodel.
Dutchy Ron
0
"TomTom provides an incredible offer with the freshest maps and traffic information," Sam George, director of Azure IoT at Microsoft, told Business Insider. "It really helps accelerate all of our businesses that we partner with that are adopting Microsoft and intelligent edge platforms."
tatje
0
MCVP: Digital Chassis for the modern ecosystem Slide #4
So that gets me to the second part of why Azure Maps was created and that was to power a direct vertical integration into the automotive space for the Microsoft connected vehicle platform.
And, last week, two weeks ago, ten days ago… We announced that TomTom’s native integration with their navigation kit would be part of the Microsoft connected vehicle platform. This is a significant move.

Significant prominent, het zijn niet mijn woorden :-)

We zullen zien.
Dutchy Ron
0
www.prnewswire.com/news-releases/deep...

DeepMap Named a "Cool Vendor" in the May 2020 Cool Vendors in Autonomous Vehicle Systems Report by Gartner

Rapportjes van Gartner doen er toe over het algemeen weet ik uit ervaring.
Dutchy Ron
0
Uber's autonomous driving system claims to be able to predict the path of pedestrians, cyclists, or cars
www.google.nl/amp/s/intallaght.ie/ube...

As they explain, MultNet collects high-definition information from the vehicle's LiDAR sensor to calculate where and how the object is moving (cyclists, pedestrians, cars …). Then he consults his database and analyzes what is the most likely path he will follow. as well as other possible ones. For this, it takes into account different factors, such as the map of the place where it is located or how other objects have previously reacted in similar situations.

boem!
0
Bedankt @Dutchy Ron

Dit artikel geeft exact aan voor welke uitdaging men staat om tot Automated Driving te komen.

Het gaat erom te "weten" wat de intentie is van ieder apart object in de directe omgeving en dat alles in real-time om met enige geruststelling het stuur af te kunnen geven.

TT beperkt zich tot het aanbieden van het makkelijkste onderdeel te weten de statische situatie.
De omvang van deze database is zo groot dat het zeer complex is om een dergelijke HD-map voor de globale omgeving te maken en een wereldomvattende HD-map lijkt nog steeds een van de basisvoorwaarden te zijn voor OEM's om tot AD over te gaan .

Er dient een oplossing gezocht te worden voor de aanwezige rekenkracht, de snelheid in het vergaren en de juiste interpretatie van de informatie om die nieuw verworven info vervolgens in real-time terug te sturen naar het verbonden object.

Het is duidelijk dat de bestaande rekenkracht onvoldoende is om aan die nieuwe eisen te voldoen.
Tesla en Apple hebben de weg gekozen om voor de rekenkracht niet meer afhankelijk te zijn van de Intell's van deze wereld en trachten dat in eigen beheer op te lossen.
Vwb de verbindingssnelheid is de uitrol van 5G essentieel.
Daartussenin zit het proces van vergaren van data met betrekking tot de bestaande situatie, het herkennen van mobiele en statische objecten daarin waarna voor de mobiele objecten een beslissing genomen moet worden in welke richting en met welke snelheid dit object zal gaan bewegen waarna het huidige beeld inclusief het te verwachten toekomstplaatje in real-time teruggestuurd moet worden.
Om relevant te zijn in die ontwikkeling behoort TT zijn data-base en het verwerkingsproces van de mutaties in die data-base wereldwijd op orde te hebben.
Dat daarbij AI een belangrijke rol speelt zal iedereen duidelijk zijn.
Indien TT een acquisitie voor ogen heeft op dat terrein lijkt de uitbraak van het virus een "voordeel" en kan mede een verklaring zijn voor de terughoudendheid om de aanwezige overtollige kas aan te houden.

tatje
0
Als je dit leest, weet je waarom Tom Tom bepaalde partners kiest en bepaalde partners kiezen Tom Tom.

www.techzine.be/blogs/infrastructure/...

Microsoft azure ( IOT edge computing ) - Huawei 5G - Verizon ( telecomoperatoren ).
tatje
0
Edge computing

Dat is waar de edge op het toneel verschijnt. Bij edge computing wordt (een deel van) de dataverwerking zo dicht mogelijk bij de bron van de gegevens uitgevoerd, soms zelfs op het apparaat zelf, in plaats van de data eerst kilometers ver naar een datacenter in de cloud te sturen. Omdat applicaties minder terugkoppelen naar de cloud, resulteert edge computing in verdere kostenbesparing, minder bandbreedteverbruik, verbeterde veiligheid en een lagere latency of responstijd

Dit zei Chris Pendleton hoofd van Azure maps, vertikaal in MCVP over edge computing op de CMD.

And, last week, two weeks ago, ten days ago… We announced that TomTom’s native integration with their navigation kit would be part of the Microsoft connected vehicle platform. This is a significant move. The connected vehicle platform brings edge computing into the vehicle.
Edge computing means it runs in the car. It can actually run AI in the vehicle. It can make decisions in the car and it’s trained by cloud computing. You get data, you put it in the cloud, you train it, you install modules in the car, and now things are happening in the car. We call it the automotive edge.

tatje
0
Leading Hybrid Cloud Service System

Traditional cloud services lack unified standards and need to be developed and deployed separately. Furthermore, existing private and public clouds each follow their own standards, making resource sharing difficult.

The Huawei-Microsoft Azure Stack Hybrid Cloud Solution addresses these issues by using a unified system, application architecture, service model, deployment profile, and O&M. The solution enables a hybrid cloud service system with high levels of elasticity, agility, dynamic deployment, and cost-effectiveness. The solution provides a unified development and test system and enables customers to elastically configure and deploy applications and services on the cloud.

Lees ik dat nu goed ?

The Huawei-Microsoft Azure Stack Hybrid Cloud Solution
tatje
0
Spannend.

www.zdnet.com/article/microsoft-to-en...

AWS ( Amazon ) main partner with its 5G cloud connectivity strategy is Verizon.

De wereld wordt steeds kleiner :-)

Prettige zondag en tot maandag, de dag van de virtuele AV.
NewKidInTown
0
quote:

tatje schreef op 14 juni 2020 10:45:

Spannend.

...... tot maandag, de dag van de virtuele AV.
Geen kans dus om vrienden in het eggie te ontmoeten.

Morgen praatjes voor de vaak ?

Over een maand weten we wat meer concreets.

maandag 15 juni 2020
15-06 Algemene Aandeelhoudersvergadering
woensdag 15 juli 2020
15-07 Resultaten 2e kwartaal 2020
NewKidInTown
0
Zou HG's inspirerende peptalk waar de vonken vanaf springen, zonder haperen en stotteren, in vloeiend Engels, het "nieuwe normaal" worden ?
bert190
0
We zullen rekening moeten gaan houden met 6 euro. Verbetering > (weer) lange termijn...Pfff
[verwijderd]
0
Zelden stijgen maar zeker vandaag weer minimaal evenredig mee !
De stomme film van HG zet voort !
tatje
0
De IFRS regels.

executivefinance.nl/2018/01/tomtom-vo...

Is het volgende een uitvloeisel van de IFRS 15 16 regels of van de Tom Tom regels :-)

Geboekte omzet + netto movement deferred en unbilled = operationele omzet cq gefactureerde omzet.

Hoeveel procent is de netto movement van de operationele gefactureerde omzet.

2018 automotive
Q1 49,7 + 28,0 = 77,7 28,0 is 36% van de operationele gefactureerde omzet.
Q2 62,6 + 8,4 = 71,0 is 11%
Q3 59,4 + 12,4 = 71,8 is 17%
Q4 73,4 + 23,5 = 96,9 is 24%

2019 automotive
Q1 65,1 + 21,1 = 86,7 is 24%
Q2 75,9 + 13,7 = 89,6 is 15%
Q3 55,4 + 33,0 = 88,4 is 37%
Q4 69,6 + 46,8 = 116,4 is 40%

2020 automotive
Q1 49,8 + 35,6 = 85,4 is 42%

11 17 24 24 15 37 40 42% over de laatste 8 kwartalen.

Voor mij weer een bewijs, dat men er alles aan deed om in 2019 rond de 700 miljoen omzet te komen.
En dat men momenteel met de lage koers happy is.
We zijn nog bezig met het optimaliseren van de balans en we moeten nog een stukje aandelen inkoop.

Zullen vanmiddag zeker vragen komen, wanneer de aandelen inkoop wordt hervat.

Q1 2019 gefactureerde omzet automotive 86,7
Q1 2020 gefactureerde omzet automotive 85,4

Als je kijkt naar de europese autoverkopen bij SA dan zie je, zonder corona zou de gefactureerde omzet in Q1 2020 een 20% hoger zijn geweest dan in Q1 2019.

De koers is de koers.
744 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 34 35 36 37 38 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 5,520
Verschil +0,060 (+1,10%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 546.527
Volume gemiddeld 313.662
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront