Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

RSA2020
0
quote:

andrejes schreef op 15 juni 2020 10:24:

Voorlopig is de druk omhoog groter
terecht denk ik. Maar vanmiddag zal er wellicht weer een dipje komen vanuit VS.
tjongejonge
0
quote:

Vriendelijke schreef op 15 juni 2020 10:46:

[...]
Eigenlijk kan ik daar kort op antwoorden, waterstof lijkt de ideale oplossing schone damp uit je wagen.
Er is alleen een zeer groot probleem, normaal krijg je damp door opwarmen van zeewater, deze damp komt altijd weer naar beneden als regen.
Nu als de gehele wereld of alleen maar Europa zal overstappen op waterstof zul je zien dat er een enorm hoop regen gaat vallen, en dan heb je dus het gewone zeewater wat verdampt en dan ook nog de gehele industrie en auto's wat water verdampt.
En we kunnen de regen niet sturen, dus zal gewoon kunnen dat we in 1 dag net zoveel regen krijgen als wat we in een jaar aan regen zouden krijgen.
Dus waterstof zal nooit de standaard kunnen worden.
Onzin. Dat beetje vocht wat de mens dan produceerd heeft totaal geen invloed op de natuur.
Zou immers betekenen dat het honderd jaar en langer geleden (toen er minder industrie was e.d.) ook voortdurend met bakken uit de hemel kwam.
Underdog
1
quote:

tjongejonge schreef op 15 juni 2020 08:08:

Nederlandse export ruim 10% afgenomen.....

En de AEX close to all time high!

De spoiled up up up generatie vraagt.....nee, schreeuwt m.i. om een les die ze nooit meer zal vergeten....
Ik begin eigenlijk wel benieuwd te worden van welke generatie tsjongejonge is. :)
Vriendelijke
0
quote:

keljans 123 schreef op 15 juni 2020 10:55:

per saldo blijft er evenveel water
Hihi ja klopt dat zou je denken maar het zit net even anders ,maar dat is te moeilijk om uit te leggen.
Dus daar waag ik me even niet aan, maar zie het maar als mars daar was ook ooit water en nu ineens niet meer.
kanhetlager
0
quote:

Underdog schreef op 15 juni 2020 10:59:

[...]
Ik begin eigenlijk wel benieuwd te worden van welke generatie tsjongejonge is. :)
Daar was ik ook al tijden benieuwd naar :-). Vlak voordat ik hier mijn alias aanmaakte in 2001 stond de AEX toch echt boven de 700.
plusmin
1
Beursblik: UBS verhoogt koersdoel Royal Dutch Shell
Maandag 15 Juni 2020 | Bron: ABMfn
(ABM FN-Dow Jones) UBS heeft maandag het koersdoel voor Royal Dutch Shell verhoogd van 16,50 naar 17,50 Britse pond en handhaafde het koopadvies, omdat de kans dat het Brits-Nederlandse energieconcern, in navolging van Unilever, in de toekomst zijn aandelenstructuur vereenvoudigt niet onwaarschijnlijk is.

Vorige week maakte Unilever bekend zijn duale structuur op te heffen en te kiezen voor een Britse plc in plaats van een Nederlandse nv. Hoewel de situatie van Unilever niet volledig analoog is aan die van Shell, kan een vereenvoudiging van de structuur van Shell volgens de analisten van UBS alleen al een manier zijn op proactief over te komen. Maar biedt volgens de Zwitserse bank ook ruimte om waarde te creëren.

Operationeel is het geen urgent probleem, maar het biedt beleggers een overzichtelijkere structuur die overnames eenvoudiger maakt, net als bij Unilever, vooral nu de kosten van nieuw eigen vermogen lager zijn, zeiden de analisten.

Het aandeel Royal Dutch Shell noteerde maandag op een rood Damrak 1,2 procent lager op 15,00 euro.
tjongejonge
0
quote:

Vriendelijke schreef op 15 juni 2020 11:02:

[...]
Hihi ja klopt dat zou je denken maar het zit net even anders ,maar dat is te moeilijk om uit te leggen.
Dus daar waag ik me even niet aan, maar zie het maar als mars daar was ook ooit water en nu ineens niet meer.
Wanneer water aan de lucht wordt ontrokken en vervolgens via de uitlaat weer terug wordt teruggegeven
kan dat m.i. nooit een overvloed aan regen gaan veroorzaken.

Op Mars is overigens exact evenveel water als 100 miljoen jaar geleden (even afgezien van wat komeetinslagen).
tjongejonge
0
quote:

Underdog schreef op 15 juni 2020 10:59:

[...]
Ik begin eigenlijk wel benieuwd te worden van welke generatie tsjongejonge is. :)
Early sixties ;-)
Gebraden Kip
2
quote:

Vriendelijke schreef op 15 juni 2020 10:46:

[...]
Eigenlijk kan ik daar kort op antwoorden, waterstof lijkt de ideale oplossing schone damp uit je wagen.
Er is alleen een zeer groot probleem, normaal krijg je damp door opwarmen van zeewater, deze damp komt altijd weer naar beneden als regen.
Nu als de gehele wereld of alleen maar Europa zal overstappen op waterstof zul je zien dat er een enorm hoop regen gaat vallen, en dan heb je dus het gewone zeewater wat verdampt en dan ook nog de gehele industrie en auto's wat water verdampt.
En we kunnen de regen niet sturen, dus zal gewoon kunnen dat we in 1 dag net zoveel regen krijgen als wat we in een jaar aan regen zouden krijgen.
Dus waterstof zal nooit de standaard kunnen worden.
Naast het feit dat de hoeveelheid waterdamp geproduceerd door industrie en voertuigen sowieso te verwaarlozen is t.o.v. het totaal aan verdamping, is het bepaald niet zo dat de verbranding van fossiele brandstoffen geen waterdamp oplevert:
reactie verbranding van benzine (octaan): 2 C8H18 + 25 O2 --> 16 CO2 + 18 H2O
reactie verbranding van diesel: 2 C14H30 + 43 O2 --> 28 CO2 + 30 H2O
reactie verbranding van kerosine: C15H32 + 23 O2 --> 15 CO2 + 16 H2O
Vriendelijke
2
quote:

tjongejonge schreef op 15 juni 2020 11:42:

[...]

Wanneer water aan de lucht wordt ontrokken en vervolgens via de uitlaat weer terug wordt teruggegeven
kan dat m.i. nooit een overvloed aan regen gaan veroorzaken.

Op Mars is overigens exact evenveel water als 100 miljoen jaar geleden (even afgezien van wat komeetinslagen).
Klopt maar waterstof is gewoon water uit de kraan dus geen water wat uit de lucht wordt ontrokken.
Gewoon water wat je onder spanning zet hierdoor kun je dus zuurstof en waterstof scheiden.
Maar uiteindelijk komt er gewoon waterdamp uit je uitlaat.
Deze damp komt gewoon in de atmosfeer en zal weer ergens als regen uit de lucht vallen.
Kijk en natuurlijk als je een miljoen wagens hebt die dat doen zal je geen last ondervinden, maar als we over een standaard hebben dan praat je over honderden miljoenen auto's .
Maar het komt hierop neer,we kunnen het weer niet sturen dus eigenlijk neem je een heel groot risico je weet nooit waar het als regen uit de lucht komt.
En we hebben het gisteren gezien in het noorden van het land, wat een beetje regen kan doen.
Er is nog een gevaar waterstof is een heel fijn molecuul, en het gevaar is dat dit onze ozonlaag kan aantasten maar dit is niet 100% zeker maar meer een vermoeden.
kanhetlager
1
In Europa is het virus nu redelijk onder controle, in de US woekert het door omdat ze daar bijna geen maatregelen nemen. Nu dacht ik wel dat het tot slechte beursdagen hier zou gaan leiden, zeker omdat Europa qua beurs altijd de US blindelings volgt. Kan iemand mij uitleggen waarom het altijd zo is dat Europa de koers van de Amerikaanse beurzen zo slaafs volgt en geen acht lijken te hebben wat er hier speelt? Tegenwoordig zou je qua afhankelijkheid toch ook kunnen denken dat we de Chinese beurs zouden kunnen volgen?
Oil Bear 130
0
De oil majors beginnen nu zelf ook in te zien dat corona (1) de energietransitie versnelt, en (2) langdurige implicaties voor de vraag naar olie heeft.

edition.cnn.com/2020/06/15/business/b...
tjongejonge
0
quote:

Vriendelijke schreef op 15 juni 2020 12:18:

[...]
Klopt maar waterstof is gewoon water uit de kraan dus geen water wat uit de lucht wordt ontrokken.
Gewoon water wat je onder spanning zet hierdoor kun je dus zuurstof en waterstof scheiden.
Maar uiteindelijk komt er gewoon waterdamp uit je uitlaat.
Deze damp komt gewoon in de atmosfeer en zal weer ergens als regen uit de lucht vallen.
Kijk en natuurlijk als je een miljoen wagens hebt die dat doen zal je geen last ondervinden, maar als we over een standaard hebben dan praat je over honderden miljoenen auto's .
Maar het komt hierop neer,we kunnen het weer niet sturen dus eigenlijk neem je een heel groot risico je weet nooit waar het als regen uit de lucht komt.
En we hebben het gisteren gezien in het noorden van het land, wat een beetje regen kan doen.
Er is nog een gevaar waterstof is een heel fijn molecuul, en het gevaar is dat dit onze ozonlaag kan aantasten maar dit is niet 100% zeker maar meer een vermoeden.
Het kan m.i. bij lange na niet zo erg zijn dan wat er nu allemaal voor rotzooi in de atmosfeer terecht komt.

Bovendien zal meer zuurstof (door waterstofmotoren- en fabrieken) bestaande gaten in de ozonlaag m.i. juist helen.

Vraag me overigens af of waterdamp uit uitlaten van voertuigen hoog genoeg zal opstijgen om in de atmosfeer te kunnen geraken....
Wellicht slaat het onder bepaalde weersomstandigheden als een soort onzichtbare mist weer terug op de oppervlakte....?
Pieterdv
1
Ingewikkeld verhaal. Straks rijden we met z'n allen naar het zuiden, met onze waterstofauto, voor het mooie weer maar dan gaat het daar weer regenen door al die waterstof. Pfffff
tjongejonge
1
Daarnaast zou het goed zijn t.a.v. het probleem van toenemende droogte in de wereld.

De grond in Nederland bijvoorbeeld kan zeker wel wat meer regenval gebruiken ;-)
Beter ook voor onze dijken en duinen lijkt mij.
kanhetlager
0
quote:

Pitre schreef op 15 juni 2020 13:49:

Ingewikkeld verhaal. Straks rijden we met z'n allen naar het zuiden, met onze waterstofauto, voor het mooie weer maar dan gaat het daar weer regenen door al die waterstof. Pfffff
Zwembandjes meenemen :-)
kanhetlager
0
quote:

tjongejonge schreef op 15 juni 2020 13:50:

Daarnaast zou het goed zijn t.a.v. het probleem van toenemede droogte in de wereld.

De grond in Nederland bijvoorbeeld kan zeker wel wat meer regenval gebruiken ;-)
ligt eraan waar in Nederland. Hier staat alles nog blank.
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2302 2303 2304 2305 2306 2307 2308 2309 2310 2311 2312 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:37
Koers 33,470
Verschil -0,060 (-0,18%)
Hoog 33,555
Laag 33,180
Volume 6.212.668
Volume gemiddeld 7.488.665
Volume gisteren 5.990.833

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront