CM.com « Terug naar discussie overzicht

CM.com naar de beurs via DutchStar1

1.111 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 52 53 54 55 56 » | Laatste
Broer Konijn
3
Waar gebruikt u de opbrengst van de beursgang voor?
Van Glabbeek: ‘Van de 73 miljoen euro hebben we ongeveer een kwart gebruikt om leningen af te lossen. We willen hard doorgroeien en daarvoor moeten we eerst investeren. We gaan voor langdurige klantrelaties, sommige bedrijven zijn al langer dan tien jaar klant. Gedurende die periode verdienen we ieder jaar wat meer, maar de kosten zitten voor ons in het begin, denk aan sales en marketing. We hebben nu ruim 100 man verkooppersoneel, dat moet naar 300 man. Een verkoper die aangenomen wordt, volgt eerst een training en heeft tijd nodig om een pijplijn op te bouwen. Het kost tijd voordat die investering rendeert, maar vanaf dag 1 betaal je wel zijn of haar salaris. Vanuit onze ervaring weten we nu precies hoeveel cash het ons op korte termijn kost als we op lange termijn met een bepaald percentage willen groeien. Daarnaast willen we de opbrengst van de beursgang gebruiken voor overnames.’

Ik vind het bijzonder dat de twee oprichters van CM. com na 20 jaar nog steeds met z’n tweeën het bedrijf leiden. Ooit gedacht aan uitbreiding van de directie?
Van Glabbeek: ‘We kwamen er 20 jaar geleden al heel snel achter dat we voor alles wat wij kunnen, altijd wel iemand kunnen vinden die dat veel beter kan. Gilbert en ik werken met een executive committee, waarin tien specialisten op het gebied van onder meer IT, marketing en HR zitten. Die zijn in hun vak veel beter dan wij ooit zouden kunnen zijn. Vorig jaar kwamen we, met de beursgang in zicht, op het punt dat we een cfo wilden aanstellen. Gilbert en ik zijn allebei redelijk goed financieel onderlegd, maar we zijn natuurlijk geen registeraccountants. We merkten dat investeerders toch graag een ervaren cfo spreken. Die hebben we gevonden: Jörg de Graaf, die onder meer vijf jaar cfo was van onze Amerikaanse branchegenoot iBasis, is hier begin mei begonnen.’

Wat is het netto-effect van de coronacrisis op uw resultaten? Veel evenementen zijn stilgelegd, dat is toch een klap voor de ticketverkoop?
Van Glabbeek: ‘Ja. Maar het hele ticketgebeuren betreft maar drie procent van onze business. Per saldo zien we voorlopig een positief effect. Ga maar na: ziekenhuizen zeggen allerlei afspraken af per sms, Booking.com stuurt hotelgasten een sms dat hun boeking niet doorgaat, logistiek dienstverleners en thuisbezorgers krijgen het drukker en sturen via ons berichtjes naar hun klanten. We zien kortom meer communicatie op ons platform. Voordeel is dat we nu in ontzettend veel landen werken, met uiteenlopende diensten. In Frankrijk hebben we minder business door de strenge lockdown, maar in China zit mobile marketing – waarbij merkaanbieders klanten sms-berichten sturen met een persoonlijke aanbieding – weer in de lift.’

Wat ziet u als grootste uitdaging voor CM.com? De krimp van de sms-markt?
Van Glabbeek: ‘Consumenten sturen elkaar inderdaad minder sms’jes, maar bedrijven maken juist meer gebruik van sms richting hun klanten. Daarbij komt dat ze vanwege de online-veiligheid meer doen aan two-factor-authenticatie, denk aan de sms’jes met inlogcodes als je ergens wilt inloggen.’
Van Pernis: ‘De grootste uitdaging voor de komende jaren is denk ik het vinden van de juiste mensen. Daarnaast hopen wij als rvc dat Jeroen en Gilbert nog eens 20 jaar aanblijven als leiding, want zij vormen een uniek duo dat elkaar perfect aanvult.’

Dit interview is gepubliceerd in Management Scope 06 2020
aextracker
0
CM.Com zal de komende 6 -9 maanden kunnen bewijzen of het corona (on)gevoelig is.
Zien we tegelijk hoe het bedrijfsmodel reageert of een economische recessie.
Een omgeving waarin (grote & kleine) bedrijven wat zuiniger met hun centjes omgaan.
centjes om de consumenten te vinden die voldoende vertrouwen opbouwen (en inkomen behouden) en weer van bepaalde diensten en goederen gebruik te gaan willen maken.

Zo kan ik mij voorstellen, dat de ingestorte verkoop van BMW automobielen ook zo zijn effecten heeft op de investeringsbereidheid van BMW in consumenten gerichte communicatie en merkbinding.

Lijken toch echt een periode in te gaan van krimpende correcties en zwaarwegende tegenvallers en werkloosheid. Voordat die effecten werkelijk zichtbaar worden, zijn we 6 maanden verder.
jalivia
0
'Moederbedrijf videoapp TikTok wil bankiersdiensten aanbieden'
LONDEN (AFN/BLOOMBERG) - Het Chinese ByteDance, het moederbedrijf van de populaire videodeelapp TikTok, wil bankiersdiensten gaan aanbieden in Singapore. Volgens bronnen tegen de Britse zakenkrant Financial Times voert ByteDance daarover gesprekken met oprichters van de Singaporese OCBC Bank.

ByteDance zou een aanvraag hebben gedaan om digitale bankdiensten aan te bieden in Singapore. Het bedrijf zou werken aan een samenwerkingsverband met een van de families die OCBC heeft opgericht, de familie Lee. Geen van de partijen wilden commentaar geven tegen Financial Times.

(ANP Redactie AFN/Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 560 6070)
DeZwarteRidder
0
Customer Cases | Payments
AH Tap to go

Albert Heijn exceeds expectations with high speed shopping thanks to the latest development in mobile payments: Tap to go.
Read more

Mepal

Since the start, Mepal has been using CM.com's payment solutions to make online payments run smoothly.
Read more

KWF, Stb & Nierstichting

Secure, easy and fast payment by mobile phone by scanning a QR Code. Dutch charities have also discovered the added value of iDEAL QR.
Read more

Cordaid

Cordaid teamed up with TV show RTL Boulevard and Conversational Commerce platform CM.com to raise funds for girls in Africa.
Read more

Bakker.com

Since Bakker.com integrated their Shopify webshop with payments via CM.com, turnover has doubled.
Read more
Looky46
0
Ik denk dat het wachten is op de volgende overname die CM.com zal doen. Daarom zijn ze naar de beurs gegaan om schaalvergroting te creëren en daardoor flink te kunnen groeien.
bionerd
0
quote:

aextracker schreef op 14 juni 2020 18:51:

CM.Com zal de komende 6 -9 maanden kunnen bewijzen of het corona (on)gevoelig is.
Zien we tegelijk hoe het bedrijfsmodel reageert of een economische recessie.
Een omgeving waarin (grote & kleine) bedrijven wat zuiniger met hun centjes omgaan.
centjes om de consumenten te vinden die voldoende vertrouwen opbouwen (en inkomen behouden) en weer van bepaalde diensten en goederen gebruik te gaan willen maken.

Zo kan ik mij voorstellen, dat de ingestorte verkoop van BMW automobielen ook zo zijn effecten heeft op de investeringsbereidheid van BMW in consumenten gerichte communicatie en merkbinding.

Lijken toch echt een periode in te gaan van krimpende correcties en zwaarwegende tegenvallers en werkloosheid. Voordat die effecten werkelijk zichtbaar worden, zijn we 6 maanden verder.
Slim management gaat juist meer aan marketing uitgeven in tijden van recessie
[verwijderd]
0
Laatste dagen koers beperkt onder druk, licht naar beneden. Nieuwe overname en/of goede resultaten melden dan komt het goed. Op naar de 17.50 :-)
Broer Konijn
0
CXTech Week 24 2020 News and Analysis

Conversational Commerce Platform CM.com Acquires Chatbot Developer CX for $17.5M
Communications platform developer CM.com is acquiring enterprise chatbot developer CX Company for €15.5 million (about $17.5 million). CM.com is planning to adapt the chatbots for its own systems, which include voice and text-based AI.

There’s been a little too much hype around chatbots, at TADHack and TADSummit we’ve spent this year showing what is possible. And in particular with TADSummit Asia how to improve chatbots to achieve a 80% success rate in understanding what is being asked.

Insider Trading of Twilio Triples in Q1 2020

It’s always useful to check on what the exec team are doing with their stock. Most of the exec team have a regular stock selling plan approved by the board and major stock holders, as discussed in CXTech Week 46 2019.

Their Q1 2020 was good, and sometimes personal issues can force an acceleration in stock selling, e.g. divorce. Twilio did not provide guidance for the rest of 2020, which I think is wise, the uncertainties are still great. But the increased sell-off is worth noting, they could be anticipating things getting a little chopping in H2 2020.

alanquayle.com/2020/06/cxtech-week-24...

Vriendelijke groet, Broer Konijn
[verwijderd]
0
Bericht van Twilio al eerder gelezen idd, branchegenoot. Toen nog wat extra stukken bijgekocht.
jerry99
1
Had en mail gestuurd naar cm.com IR. Met de vraag wat ze in de planning hebben zitten om verdere naam bekendheid te verwerven. Aangezien F1 kwam te vervallen.
Dit was het antwoord.

Beste heer,

Hartelijk dank voor uw email en betrokkenheid. Sinds de beursgang in februari, wat nog relatief kort geleden was, is de media-aandacht voor CM.com al fors toegenomen. Er zijn al veel artikels in het FD, de Telegraaf en andere media verschenen en onze CEO was in de afgelopen maanden een paar keer bij BNR te gast. Om onze naamsbekendheid verder te vergroten zullen wij veel aandacht blijven besteden aan de media. Zo is o.a. ons PR en marketingteam verder uitgebreid. Voor IR specifiek is de particuliere belegger een belangrijke doelgroep naast de institutionele investeerders. In de komende maanden verwachten we dat een aantal banken zal starten met hun coverage op CM.com. Dit is voor zowel de institutionele als de particuliere belegger interessant. Kijkend naar de particuliere belegger, zal Jeroen van Glabbeek, onze CEO, deelnemen aan het symposium van Probeleggen in september. Een event speciaal voor particuliere beleggers. Media, persberichten, analistenresearch, events (voor zover mogelijk) zullen allemaal bijdragen aan het vergroten van de naamsbekendheid van CM.com. Dit zullen wij blijven doen. Ik hoop hiermee uw vraag beantwoord te hebben.



Met vriendelijke groet,



Anneke Hoijtink

t.me/joinchat/NvKKnhOdMC39lyWQtaJw3w
Broer Konijn
0
quote:

jerry99 schreef op 17 juni 2020 11:28:

Had en mail gestuurd naar cm.com IR. Met de vraag wat ze in de planning hebben zitten om verdere naam bekendheid te verwerven. Aangezien F1 kwam te vervallen.
Dit was het antwoord.

Beste heer,

Met vriendelijke groet,

Anneke Hoijtink

t.me/joinchat/NvKKnhOdMC39lyWQtaJw3w
Leuke actie Jerry, AB'tje voor jou!

Grappig dat analistenresearch wordt genoemd. Die is er nu bij mijn weten nog niet, maar er wordt blijkbaar aan gewerkt. Heb je toch een mooie primeur gevonden! Mooi werk.

Vriendelijke groet, Broer Konijn
Broer Konijn
0
Koers en omzet zijn helaas weer redelijk stil gevallen na de overname + emissie.
Men is nog wel druk bezig met werving www.cm.com/careers/#vacancies-list

Vriendelijke groet, Broer Konijn
Techie
0
Ik zag dat facebook met whatsapp betalingen gaat beginnen.(proef in Brazilië) is dit positief of negatief voor CM?
Sir Cryptalot
0
Facebook launches WhatsApp digital payment service www.bbc.co.uk/news/business-53059913

Klinkt meer als een tikkie concurrent. Ben wel benieuwd hoe de Europese regelgeving hierover denkt qua privacy. Ik zie ook niet direct een negatieve invloed op CM omdat de laatste meer custom oplossingen biedt.
peanutbutter
0
quote:

Krentenmenten schreef op 17 juni 2020 21:12:

Cm.com is meer information pushing
CM.com is meer dan dat. Het biedt naast berichtgeving ook authenticatie, betalingen en voice oplossingen aan. Daarnaast gaan ze steeds meer van zoals jij het noemt 'information pushing' naar conversational commerce. Dat wilt zeggen dat er interactie ontstaat tussen klant en bedrijf en er dus geen sprake meer is van eenzijdige communicatie.
peanutbutter
0
quote:

Techie schreef op 17 juni 2020 19:37:

Ik zag dat facebook met whatsapp betalingen gaat beginnen.(proef in Brazilië) is dit positief of negatief voor CM?
Ik voorspel erg positief. Dat klink tegenstrijdig, want CM.com biedt ook eigen betaaldiensten aan maar ik leg het graag uit. CM.com werkt samen met Whatsapp. Ze zijn een reseller van Whatsapp voor Business. Dat betekent dat zij namens Whatsapp zakelijke accounts kunnen aansluiten en berichtgeving via Whatsapp tussen klant en bedrijf faciliteren. Ik voorspel dat Whatsapp betalingen binnenkort ook beschikbaar maakt voor zakelijke accounts. Ik verwacht dat de vraag naar Whatsapp voor Business daarmee doet toenemen, in het belang van CM.com.

Straks kunnen we dan bijvoorbeeld via Whatsapp direct met de lokale pizzaboer communiceren en meteen betalen. Of een naheffing betalen voor watergebruik meteen op het moment dat we communiceren met onze waterleverancier etc.
1.111 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 52 53 54 55 56 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 6,920
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,250
Laag 6,880
Volume 77.793
Volume gemiddeld 37.002
Volume gisteren 77.793

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront