Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Waterstof auto, redding van de autobranche?

320 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 » | Laatste
voda
0
Trevor Milton, CEO van Nikola Motor Company, wil later dit jaar de stoere pick-up Badger voorstellen tijdens een groot evenement. Je kan de wagen vanaf 29 juni bij hem reserveren © Nikola Motor Company/Screenshot CNBC

Geen euro omzet, maar wel bijna 30 miljard dollar waard: is dit bedrijf het nieuwe Tesla?
Amper één week na zijn beursgang op de Nasdaq in New York is autofabrikant Nikola Motor Company verdubbeld in waarde. De piepjonge maker van elektrische pick-ups en vrachtwagens is nu al meer waard dan Ford of Fiat-Chrysler. Net als Tesla-baas Elon Musk is Trevor Milton, CEO van het bedrijf, erg actief op Twitter.

Hans Renier 10-06-20, 14:16 Laatste update: 14:25

Nikola Corp werd pas in 2016 in Utah in de VS opgericht door CEO Trevor Milton. Het bedrijf is net als Tesla vernoemd naar uitvinder Nikola Tesla - de uitvinder van de wisselstroomgenerator. Nikola ontwikkelt vrachtauto's en pick-ups die rijden op elektriciteit en waterstof.

Lees ook
Nikola Badger: de betere versie van Tesla’s Cybertruck?

Omdat Nikola in maart een fusie aanging met VectoIQ, heeft het sinds vorige week een notering op de technologiebeurs Nasdaq. De aandelen verdubbelden in één week in waarde, waardoor het bedrijf nu 29 miljard dollar (26,4 miljard euro) waard is. ,,Meer dan Ford en FCA (Fiat Chrysler Automobiles, red.)”, verkondigt CEO Trevor Milton met trots.

Nul euro omzet
De spectaculaire stijging van de beurswaarde is des te opmerkelijker omdat het bedrijf op dit moment nul euro omzet heeft, schrijft de Belgische zakenkrant De Tijd. ,,Het bedrijf voorspelt nul inkomsten voor heel 2020 en streeft pas naar een omzet van 1 miljard dollar tegen 2023. Over winst wordt al helemaal niet gerept”, klinkt het.

Een schets van het dashboard van de pick-up Badger © Nikola Motor Company

Net als Tesla werkt Nikola met een reserveringssysteem voor zijn auto's. Trevor Milton kondigde maandag via Twitter aan dat klanten vanaf 29 juni een pick-up van het model Badger kunnen reserveren. Het gaat om een semi-elektrische auto die later dit jaar tijdens een groot evenement zal worden voorgesteld aan het publiek.

,,Geen fake show”, verduidelijkt Milton. ,,Wel een echte rijdende truck.” Hij verwijst daarbij naar de presentatie van de futuristische Tesla Cybertruck door Elon Musk, waarbij de ‘niet kapot te krijgen’ autoruiten aan diggelen gingen.

Nikola Motor onderscheidt zich van Tesla doordat de voertuigen dankzij een brandstofcel op waterstof rijden. Een voordeel hiervan is dat het veel minder tijd kost om ‘bij te tanken’. Voorlopig vergt het opladen van een elektrische accu tenminste 30 minuten, maar in de praktijk vaak veel langer, terwijl je een auto met waterstof net zo snel vol tankt als een benzine- of dieselauto.

Tankstations
Een belangrijk nadeel van waterstof is dat er erg weinig tankstations zijn. Nikola Motor Corp wil daarom zelf een netwerk van tankstations aanleggen. ,,We bouwen het grootste waterstofnetwerk ter wereld”, klinkt het. Een ander model dat in de pijplijn zit, is de grote vrachtwagen Tre, waarvan de productie in 2021 moet starten. Voor de Europese markt gebeurt dat in de Iveco-fabrieken in het Duitse Ulm.

In onderstaande video stelt autofabrikant Nikola Motor zichzelf voor:

youtu.be/LbNopvpSbzU?t=1

In de video hieronder de enigszins mislukte presentatie van Tesla's Cybertruck: een concurrent van Nikola's Badger

www.ad.nl/auto/geen-euro-omzet-maar-w...
Bijlage:
[verwijderd]
0
Ik heb aandelen HyGear ( NPEX-notering).
Zijn hier ook aanwezigen die aandelen HyGear hebben en/of meer weten hoe de kansen van succes zijn. Vanmorgen op BNR over meer auto's op waterstof, maar de infrastructuur is er nog niet. Geen woord over HyGear !!!. Dit bedrijf die onder ander produktie eenheden in containers maakt die bij Tankstations geplaatst worden waar waterstof auto's waterstof tanken.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
'belegger''
0
quote:

Nijmegen schreef op 16 juni 2020 10:31:

Ik heb aandelen HyGear ( NPEX-notering).
Zijn hier ook aanwezigen die aandelen HyGear hebben en/of meer weten hoe de kansen van succes zijn. Vanmorgen op BNR over meer auto's op waterstof, maar de infrastructuur is er nog niet. Geen woord over HyGear !!!. Dit bedrijf die onder ander produktie eenheden in containers maakt die bij Tankstations geplaatst worden waar waterstof auto's waterstof tanken.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Je hebt het over auto's. De kansen voor (groene) waterstof liggen momenteel vooral in de industrie, utiliteit en transport over lange afstanden zoals vrachtwagens, bussen, treinen en in de toekomst schepen en mogelijk vliegtuigen. Verder in de logistieke sector met bijvoorbeeld vorkheftrucks. Bij personenauto's heeft op dit moment de stekkerauto een voorsprong. Ik zeg niet dat waterstof minder geschikt is, maar kijk puur naar wat gemeengoed lijkt te worden. We zijn net van start gegaan en het tij kan natuurlijk nog keren. Maar dat is koffiedik kijken.

Hier ben ik wat verder ingegaan op je vraag over HyGear:
www.iex.nl/Forum/Topic/1278301/Energi...
[verwijderd]
0
Bedankt Belegger voor je uit leg. Ook je verwijzing naar Forum Waterstof heb ik gelezen. Hoop dat er hier en op de andere forum vaker over HyGear gesproken zal worden.
'belegger''
0
Hyliion richt zich op het ombouwen van bestaande vrachtwagens. Vooralsnog werken ze o.a. met een brandstoftank en generator waarmee Natural Renewable Gas (NRG) wordt omgezet in elektra voor het batterijpakket. Stel dat ze later de generator vervangen door een fuel cell (FC) heb je volgens mij de toepassing van een waterstofvoertuig.
www.hyliion.com/

Een voertuig kan rechtstreeks worden aangedreven door een FC, of door tussenkomst van een batterij. In de praktijk zie je het laatste. Een batterij levert in principe meer vermogen uit minder energie (efficiency). Waterstof heeft echter een 10 keer hogere energiedichtheid (density). Het voordeel van waterstof zit hiermee in de opslag, die is compacter en lichter dan een batterijpakket.

Voor de patrolheads vergelijk ik het met een ouderwetse diesel en een compacte felle benzinemotor. Van zichzelf is een diesel traag in gasrespons en acceleratie. Als je nu een oude vrachtwagenmotor in een mini plaatst kom je ook wel vooruit, maar zit je bijvoorbeeld met een brandstofverbruik van 1:3 in je mini. Met waterstofauto's vergelijk ik de FC dan met een diesel en de batterij met een benzinemotor.

Het idee met een waterstofauto is dat je een FC kiest voor het constante vermogen en een batterij voor het piekvermogen voor zaken als acceleratie en klimmen. De kunst is dan om de juiste balans te vinden die aansluit bij het gewenste prestatieniveau en energieverbruik.

Dit is tenminste hoe ik het mijzelf probeer uit te leggen. Maar ik kan het ook mis hebben.
nobahamas
0
quote:

'Belegger' schreef op 20 juni 2020 14:46:

Hyliion richt zich op het ombouwen van bestaande vrachtwagens. Vooralsnog werken ze o.a. met een brandstoftank en generator waarmee Natural Renewable Gas (NRG) wordt omgezet in elektra voor het batterijpakket. Stel dat ze later de generator vervangen door een fuel cell (FC) heb je volgens mij de toepassing van een waterstofvoertuig.
www.hyliion.com/

Een voertuig kan rechtstreeks worden aangedreven door een FC, of door tussenkomst van een batterij. In de praktijk zie je het laatste. Een batterij levert in principe meer vermogen uit minder energie (efficiency). Waterstof heeft echter een 10 keer hogere energiedichtheid (density). Het voordeel van waterstof zit hiermee in de opslag, die is compacter en lichter dan een batterijpakket.

Voor de patrolheads vergelijk ik het met een ouderwetse diesel en een compacte felle benzinemotor. Van zichzelf is een diesel traag in gasrespons en acceleratie. Als je nu een oude vrachtwagenmotor in een mini plaatst kom je ook wel vooruit, maar zit je bijvoorbeeld met een brandstofverbruik van 1:3 in je mini. Met waterstofauto's vergelijk ik de FC dan met een diesel en de batterij met een benzinemotor.

Het idee met een waterstofauto is dat je een FC kiest voor het constante vermogen en een batterij voor het piekvermogen voor zaken als acceleratie en klimmen. De kunst is dan om de juiste balans te vinden die aansluit bij het gewenste prestatieniveau en energieverbruik.

Dit is tenminste hoe ik het mijzelf probeer uit te leggen. Maar ik kan het ook mis hebben.
Het grootste voordeel bij het gebruik van de fuelcel (waterstof) komt goed tot uiting bij continugebruik van voertuigen, voorbeeld:
BMW maakt voor inpandig vervoer in de productiehallen veel gebruik van heftrucks.
gebruik van fossiele brandstoffen binnen gaat natuurlijk niet, dus er moet elektrisch gereden worden.
Met accu's neemt het vermogen door de tijd af en moet er "getankt" worden.
Een accu laden kost uren, een accu wisselen kost een half uur.
Met een brandstofcel kan langer gereden worden op vol vermogen. tanken kost 3 minuten.
nobahamas
0
Vergeet niet:
accu-elektrisch rijden is drie maal zo energie efficiënt dan rijden met een brandstofcel.
Een auto met een brandstofcel is bijna dubbel zo duur dan een auto met vergelijkbare specificaties in accu-elektrisch.
electrek.co/2017/10/26/toyota-elon-mu...
[verwijderd]
0
Het efficients is niet rijden. Er wordt veel te veel auto gereden. Als mensen minder gaan rijden, dan hebben ze helemaal geen behoefte meer aan een auto van +50k. Je moet ook echt niet goed bij je hoofd zijn om een ding te kopen wat 80% belasting is in aanschaf en gebruik.
voda
0
'Visionair' Trevor Milton baant de weg voor de waterstoftruck

Trevor Milton wil met zijn bedrijf Nikola de vrachtwagenmarkt ontwrichten, zoals Tesla deed met zijn elektrische auto's. Wie is deze mormoon uit de Amerikaanse staat Utah?

De vergelijking met Elon Musk van Tesla is snel gemaakt. Ook Trevor Milton, de man die met waterstoftrucks de markt voor vrachtwagens wil ontwrichten, slaat wild om zich heen op Twitter.

Vorige week nog voerde hij via dit sociale medium een strijd met Bloomberg-journalist Ed Ludlow. In een stuk van het financiële persbureau stond dat Milton in december 2016 een vrachtwagen had gepresenteerd die niet kon rijden. Zijn bedrijf stond daardoor mooi te kijk.

Milton (38) sprak van 'leugens', schold de journalist uit en toonde op Twitter een brief die hij zijn advocaten naar Bloomberg had laten sturen. Ludlow hoefde er niet meer op te rekenen ooit nog een bezoek te brengen aan een evenement van Nikola. Een interview met de oprichter zat er ook niet meer in. Met Milton zelf dus.

Hype op de beurs
Het is een stijl die Elon Musk, oprichter van autofabrikant Tesla, ook graag hanteert. Critici snoert hij de mond. De recente uitval van Milton richting beleggers die speculeren op een koersdaling van Nikola, kan eveneens zo uit het boekje van Musk komen. Blijkbaar kunnen dergelijke ondernemers alleen maar fanmail appreciëren.

$26 mrd
Nikola Motor Company heeft een beurswaarde van $26 mrd

En dat terwijl Milton het heel ver heeft geschopt. Een beursgang van Nikola maakte hem eerder deze maand multimiljardair. Met een beurswaarde van $26 mrd heeft zijn onderneming Ford overtroffen en een nieuwe hype lijkt geboren. Kort nadat Nikola een notering VTI2$71,34-3,84% op de technologiebeurs Nasdaq bemachtigde, steeg het aandeel van $35 naar bijna $94. Met een koers van $72 staat het aandeel nog altijd fors hoger dan bij introductie.

Wat maakt Nikola en Milton zo bijzonder? Hun heilige geloof om vrachtwagens op waterstof te laten rijden. Een groen equivalent voor het truckvervoer dat diesel nu als brandstof heeft. Nikola mikt op het vervoer over grote afstanden. Als vrachtwagens ritten van enkele honderden kilometers afleggen, voldoet een elektromotor die energie krijgt uit oplaadbare batterijen, zo erkent Milton. Daar werkt Tesla aan, maar bijvoorbeeld ook DAF uit Eindhoven.

'Beste honkballer in de wereld'
Het bedrijf uit Arizona presenteert zijn leider als een 'visionair', die 'een van de meest getalenteerde teams van het land heeft samengesteld' om Nikola-producten naar de markt te brengen. Milton, een mormoon, barst van het zelfvertrouwen. Hij presenteert zich als een succesvolle serie-ondernemer. Drie van de zes ondernemingen die Milton startte zijn volgens zijn eigen maatstaf een succes geworden. Geen slechte score, zo vindt hij zelf, want 'met een gemiddelde van 0.500 ben je de beste honkballer in de wereld'.

Op de lagere school heeft Milton eens $20 dollar van zijn vader geleend om snoep te kopen dat hij vervolgens doorverkocht aan zijn schoolgenootjes
Op de lagere school heeft Milton eens $20 dollar van zijn vader geleend om snoep te kopen dat hij vervolgens doorverkocht aan zijn schoolgenootjes, zo memoreert de website Trucks.com. Als mens werd hij gevormd door het vroege overlijden van zijn moeder en een verblijf als missionaris in Brazilië. Hoger onderwijs was niet voor hem weggelegd. Hij verliet al na één semester de Utah Valley State College.

Als ondernemer begon Milton met de verkoop van alarmsystemen. Daarna zette hij een webwinkel op. Zijn entree op de vrachtwagenmarkt kwam dichterbij met dHybrid Systems, een bedrijf dat het mogelijk maakte om vrachtwagens op gas te laten rijden. Deze onderneming kwam in handen van metaalproducent Worthington Industries, die vervolgens Milton in 2015 startkapitaal gaf om met Nikola te beginnen.

Ingeving bij Union Pacific
Groen vervoer lijkt door Miltons aderen te stromen. Zijn vader was werkzaam bij vrachtvervoerder Union Pacific Railroad. Daardoor zou Milton al op zesjarige leeftijd in aanraking zijn gekomen met een ingenieur, die hem vertelde hoe een locomotief elektriciteit genereerde met dieselmotoren. 'Hij zei dat men op een dag slim genoeg zou zijn om hetzelfde te doen met vrachtwagens. Dat was mijn aha-ervaring. Ik besloot dat ik ooit zoiets zou bouwen. De dertig jaar erna heb ik me daarop voorbereid.'

De eerste vrachtwagens komen waarschijnlijk pas in 2022 op de markt
Nikola heeft nog een lange weg te gaan. De eerste vrachtwagens komen waarschijnlijk pas in 2022 op de markt. Milton verwacht te kunnen profiteren van de wens van multinationals om hun keten te vergroenen. Brouwer Anheuser-Busch heeft bijvoorbeeld al aangegeven achthonderd waterstoftrucks te willen afnemen.

Analisten trekken graag een vergelijking met de manier waarop Tesla met elektrische auto's de auto-industrie op haar kop heeft gezet. Er is wel een groot verschil. Terwijl Tesla veel in eigen handen wilde houden, heeft Milton gekozen voor samenwerkingsverbanden. Zo heeft vrachtwagenfabrikant Iveco geïnvesteerd in Nikola en is de Duitse producent van auto-onderdelen Bosch een belangrijke partner.

Ook met pick-up trucks
De Noorse waterstofspecialist Nel Hydrogen helpt het bedrijf met de bouw van waterstofstations. Milton hoopt zo een kip-eidiscussie te voorkomen. Want waterstofauto's breken nog niet door vanwege een gebrek aan tankstations, waardoor de meeste autofabrikanten er niet in willen investeren. Nikola wil bewijzen dat ook auto's op waterstof een toekomst hebben door te dwepen met een eigen pick-uptruck, de Badger. Die wordt eind dit jaar gepresenteerd op een groot evenement in Phoenix.

Nikola wil bewijzen dat ook auto's op waterstof een toekomst hebben door te dwepen met een eigen pick-uptruck, de Badger
Ondanks zijn bravoure lijkt Milton praktisch ingesteld. Zo verhuisde hij het hoofdkwartier van Nikola vanuit het door hem geliefde Utah naar Arizona, omdat hij daar beter personeel kon krijgen. Daar komt wel een andere uitspatting van de oprichter uit voort. Op de loonlijst van Nikola staat een privépiloot die Milton geregeld terugbrengt naar zijn thuishonk. De 'visionair' kan daar ontspannen op een prachtig landgoed van 2000 hectare, dat hij eind vorig jaar voor ruim $32 mln verwierf.

fd.nl/profiel/1348886/visionair-trevo...
Bijlage:
'belegger''
1
Deze vraag werd in een ander topic gesteld:
quote:

Whiskeyjack schreef op 27 juni 2020 23:16:

[...]

dus die FC is een H2 verbrandingsmotor die een dynamo aandrijft?
Waterstofvoertuigen zoals die worden gemaakt zijn elektrische voertuigen en hebben niets met een brandstofmotor te maken. De fuel cell (FC) zet watertof om in elektra, waarmee een accu wordt opgeladen. Vervolgens drijft een elektromotor de wielen aan. Bij een waterstofauto volstaat een kleinere accu omdat deze niet de actieradius verzorgt (dat doet de FC namelijk).

Componenten hiervan worden modulair op diverse manieren toegepast. Voorbeelden zijn de stekkerauto en de hybride auto, maar er zijn ook zogenaamde retrofitters die bestaande vrachtwagens ombouwen naar waterstof of tussenoplossingen zoals een gasgestookte generator.

Technisch schijnt het ook mogelijk te zijn om een brandstofmotor geschikt te maken voor waterstof. Naar mijn weten wordt dit niet door fabrikanten toegepast. Het voldoet niet aan de specificaties die men wenst. Hetzelfde geldt voor een constructie waarbij de FC rechtstreeks de elektromotor aandrijft, dus zonder tussenkomst van een accu. Daar is de reactiesnelheid te traag en dat wil de consument niet.
[verwijderd]
0
Voertuigen op waterstof zijn inderdaad een nieuwe trend op het gebied van groen en milieubescherming, maar er zijn eigenlijk meer dan dit soort nieuwe energiebronnen. Veel elektrische voertuigen zijn dat nu bijvoorbeeld, en sommige autobedrijven hebben achtereenvolgens voertuigen op de markt gebracht die andere nieuwe energiebronnen als brandstof gebruiken.

In Indonesië bijvoorbeeld, Toyota Kijang Innova Ontwikkeld om 100% diesel gemaakt van palmolie als brandstof te gebruiken, met uitstekende prestaties.zie details:
www.autofun.co.id/berita/Pertamina-Su...

Kijk uit naar de diversificatie van nieuwe energievoertuigen.
pakman
0
Laten we daar nu vanaf blijven aub ( Palmolie)...

2. Palm oil is a major cause of forest destruction
The palm oil industry has been a disaster for the world’s forests, wildlife and climate. Palm oil is mostly grown in Indonesia and Malaysia, two tropical countries with large areas of rainforest home to tigers, orangutans and other species that are found nowhere else on earth.

Palm oil companies have been destroying these rainforests because they want more land to grow oil palm trees.

Around 24 million hectares of rainforest were destroyed in Indonesia between 1990 and 2015, according to official figures from the Indonesian government. That’s an area the size of the UK. Palm oil and paper companies are the main causes of this destruction.

De "Longen" vd Wereld worden omgekapt alleen voor palmolie...Nee laten we nu bij Wind en Solar blijven het is GRATIS en daarvan Green hydrogen maken iedereen blij, niet iedereen de Hesla's ;-)
voda
0
Hyperion Launches Hydrogen Powered Car XP-1

California-based Hyperion unveiled its XP-1 hydrogen supercar and just brought the future one lap closer with its stunning, muscular configuration and eye-popping specs that leave the competition in the digital dust. With a top speed of 221 mph, this powerhouse propels from zero to 60 mph in 2.2 seconds and can cruise for more than 1,000 miles on one tank of hydrogen.

The XP-1 has ditched the weighty lithium-ion batteries and instead incorporated a carbon-fiber energy storage system feeding a proton exchange embrace to provide power to each wheel. Dispensing with batteries, the car, built on a lightweight carbon-titanium metal-composite chasis, weighs in at a trim 2,275 pounds.

With its eye-catching design, the XP-1 boasts prominent air blades on either side that not only contribute to aerodynamic stability at high speeds but also incorporate solar panels that change positions to track the sun. That's an appropriate feature for a company named after a mythological Greek god of light.

Hyperion has not released many of the specs of this prototype, but it reportedly is scheduling production of 300 XP-1s in 2022. The price is expected to be in the high six figures.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
Bijlage:
voda
0
Nikola & General Motors Form Strategic Partnership

Nikola Corporation and General Motors Co announced a strategic partnership that begins with the Nikola Badger and carries cost reductions through Nikola’s programs, including: Nikola Badger, Nikola Tre, Nikola One, Nikola Two and NZT. As part of the agreement, Nikola will utilize General Motors’ Ultium battery system and Hydrotec fuel cell technology, representing a key commercialization milestone for General Motors. Nikola will exchange USD 2 billion in newly issued common stock for the in-kind services and access to General Motors’ global safety-tested and validated parts and components. General Motors will be subject to a staged lock-up provision beginning in one year and ending in June 2025. General Motors will engineer, homologate, validate and manufacture the Nikola Badger battery electric and fuel cell versions.

The agreement with Nikola extends General Motors’ utilization of its fuel cell technology to the Class 7/8 semi-truck market and represents a high-volume commercialization of its leading Hydrotec fuel cell system and complements the company’s battery-electric propulsion. Fuel cells will become increasingly important to the semi-truck market because they are more efficient than gas or diesel. General Motors sees additional growth opportunities in multiple transportation, stationary and mobile-power end markets.

General Motors’ battery development work is ongoing. Its Ultium battery technology roadmap includes silicon anodes and lithium metal anodes, which will improve vehicle range, affordability, and reduced dependence on rare and costly metals. It is already demonstrating automotive-grade durability and significantly higher energy density.

Nikola will be responsible for the sales and marketing for the Badger and will retain the Nikola Badger brand. The Badger was first announced on Feb. 10, 2020 and will make its public debut Dec. 3-5, at Nikola World 2020 in Arizona. Badger production is expected to start in late 2022 at a location to be announced at a later date. In celebration of this announcement, $100 Badger pre-order reservations are now available at nikolamotor.com/reserve/badger.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
voda
0
Shell, Toyota & Honda Plan Expansion of Hydrogen Refueling Network in California

On September 4, 2020, the California Energy Commission posted a Notice of Proposed Award outlining subsidies to support hydrogen refueling infrastructure in California. Equilon Enterprises LLC (d/b/a Shell Oil Products US), hereafter referred to as Shell Hydrogen, participated as an applicant in the related Grant Funding Opportunity and was awarded $40.8 million, subject to formal approval at a future CEC Business Meeting. If successful, Shell Hydrogen will install hydrogen refueling equipment at 48 existing Shell retail stations, upgrade two current Shell Hydrogen stations and add light-duty fueling dispensers and positions at one existing Shell Hydrogen heavy-duty truck station. Further, Toyota and Honda have agreed to expand Fuel Cell Electric Vehicle sales in California in support of these Shell Hydrogen stations.

The intended new stations join nine Shell hydrogen locations in the state, seven of which originated through a previous CEC award in 2017. The expanded network expedites and increases the number of hydrogen refueling stations in support of growing the market for FCEVs, significantly reducing emissions from the transport sector, and providing customers with convenient and reliable access to cost-competitive fuel for a compelling value proposition.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
voda
0
Toyota & Denyo Develop Hydrogen Fuel Cell Power Supply Vehicle

Toyota Motor Corporation and Denyo Co Ltd have jointly developed a fuel cell power supply vehicle that generates electricity from hydrogen. The electrified vehicle can deliver electricity when and where it’s needed, for a range of scenarios, including disaster-stricken areas without power, and entertainment venues such as outdoor concerts. The zero-emission vehicle will reduce CO2 emissions and can supply continuous power for around 72 hours. As a leading manufacturer of mobile portable generators, Denyo will work with Toyota to start verification tests this month, with the aim of commercialising the vehicle and helping create a sustainable society, which is one of the aims of the United Nations Sustainable Development Goals.

Toyota and Denyo are both actively engaged in protecting the environment and believe that applying fuel cell technologies to commercial and industrial vehicles is needed to reduce CO2 emissions. Many of the current generation of power supply vehicles use diesel engines to power the vehicle, producing harmful emissions including carbon dioxide and nitrogen oxide when they are driven and generating electricity.

The Toyota/Denyo fuel cell power supply vehicle is based on Toyota’s Dyna light-duty truck and is powered by the fuel cell system used by Toyota’s Mirai fuel cell electric vehicle. The vehicle uses fuel cell power supply equipment developed by Denyo under a programme subsidised by Japan’s Ministry of the Environment. It carries approximately 65kg of hydrogen, stored in 27 hydrogen tanks, so it can cover long distances and generate power for long periods of time with the only emission being water.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
Bijlage:
voda
0
MAHLE & Ballard to Develop Fuel Cells for Commercial Vehicles

MAHLE and Canadian fuel cell manufacturer Ballard Power Systems Inc. have agreed to work together in the future on developing fuel cell systems for commercial vehicles of various weight classes. The long-term goal of the cooperation is to manufacture complete fuel cell systems for the European, North American, and Asian markets. During the first phase of the cooperation, Ballard will be primarily responsible for system design relating to the fuel cell stack. MAHLE is bringing its extensive experience in the areas of thermal management, power electronics, and packaging.

MAHLE has been a series supplier for fuel cell vehicles for several years. The technology group based in Stuttgart/Germany holds a particularly strong position in the complex air intake system, the electronics, and the temperature control of fuel cell systems. The company consequently expandsits application portfolio for hydrogen for some time and also lobbies politically for support for fuel cell technology and hydrogen combustion.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
Bijlage:
voda
0
Hyundai Motor to Launch XCIENT Fuel Cell Truck at Digital Event

Hyundai Motor Company will host a digital premiere event for the launch of XCIENT Fuel Cell, the world’s first mass-produced fuel cell heavy-duty truck, at 10 a.m. KST on October 14. At the event, leaders of Hyundai’s Commercial Vehicle Business Division and Fuel Cell Center will introduce the eco-friendly fuel cell truck and their roadmap for clean commercial mobility.

Earlier in July, Hyundai shipped XCIENT Fuel Cell to customers in Switzerland as part of Hyundai Motor’s plan to roll out a total of 1,600 fuel cell electric commercial vehicles by 2025. Hyundai Motor’s focus on the fuel cell technology reflects its commitment to clean mobility and vision for a future hydrogen society.

XCIENT Fuel Cell is equipped with a 350-bar 32-kg hydrogen tank that provides around 400 km of driving range with a full trailer in tow. Fueling time to full charging takes approximately 8~20 minutes and this truck can carry a load comparable to a diesel truck. It also provides various safety and convenience features such as Front Collision-avoidance Assist (FCA), Lane Departure Warning (LDW), smartphone mirroring and wireless charging.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
Bijlage:
voda
0
Pierburg to Supply Fuel Cell Drivelines to BMW

As part of the FC Komp funding project of the German government, which runs until 2021, Pierburg GmbH, a member of the Rheinmetall Group, is currently involved in the development of a highly integrated high-power fuel cell driveline.The Neuss-based automotive supplier is contributing an innovative hydrogen recirculation blower, the development of which is being funded by a six-digit euro sum. Partners in this project of the Federal Ministry of Transport and the German National Organization for Hydrogen and Fuel Cell Technology NOW are the car manufacturer BMW, the University of Siegen and other suppliers.

The task of Pierburg's innovative blower is to feed the hydrogen not consumed during the reaction in the fuel cell back into the stack. The blower thus increases the fuel cell's efficiency and extends its service life. Moreover, by distributing the hydrogen homogeneously in the cell, it enables improved cold-start response. The blower was developed in both a low- and high-voltage version with up to 800 volts.

The project aims to reduce the currently still high manufacturing costs of these systems by using low-cost, space-saving components and a high level of integration. The fuel cell should thus be able to be used instead of combustion engines in the front of passenger cars without detrimental effects on weight or installation space. In view of road-traffic approval, the entire fuel cell system in the vehicle is also subjected to numerous tests. These include crash tests as well as investigations into the safe functioning of hydrogen tanks.

As German government states, background of the project is the fundamental contribution of battery and fuel cell drivelines to the development of sustainable mobility.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
voda
0
Hyundai Fuel Cell Mileage Exceeds 10 Million Miles

Celebrating National Hydrogen Day 2020, Hyundai’s US fuel cell SUVs, the NEXO fuel cell SUV and the Tucson fuel cell SUV have together accumulated more than 10.9 million miles, all emitting only clean water vapor. This cumulative distance is the equivalent of circumnavigating the Earth more than 437 times at the equator, measuring approximately 24,901 miles at its widest circumference.

NEXO is the technological flagship of Hyundai’s growing eco-vehicle portfolio and marks Hyundai’s continued momentum with the industry’s most diverse SUV eco powertrain lineup. The NEXO Blue model has an estimated range of 380 miles, one of the greatest of any zero-emissions vehicle, and refueling can be achieved in as little as five minutes, rivaling comparable internal-combustion SUVs in terms of both range and refueling speed. NEXO dealers include Keyes Hyundai in Van Nuys, Tustin Hyundai, Capitol Hyundai in San Jose and Roseville Hyundai near Sacramento.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
320 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
866,09  +0,74  +0,09%  12:24
 Germany40^ 17.765,50 -0,03%
 BEL 20 3.816,27 +0,57%
 Europe50^ 4.930,90 +0,34%
 US30^ 37.805,58 +0,21%
 Nasd100^ 17.544,55 +0,23%
 US500^ 5.031,51 +0,24%
 Japan225^ 38.011,71 +0,71%
 Gold spot 2.380,77 +0,84%
 EUR/USD 1,0673 +0,02%
 WTI 81,36 -1,03%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +15,54%
Air France-KLM +3,54%
Alfen N.V. +3,16%
B&S Group SA +1,76%
Vastned +1,61%

Dalers

Pharming -8,49%
PostNL -5,92%
ASMI -2,52%
Accsys -2,39%
Avantium -1,74%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront