Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Verbazing bij vakbond over precieze afspraken bezuinigingen

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

16 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 26 juni 2020 11:06
    geen enkel initiatief vanuit de pilotenhoek, zoals we wel bij Lufthansa zagen...

    maar straks wel muiten als ze 20% of meer moeten inleveren terwijl ze 90% of minder
    uitvoeren in een baan die op omvallen staat.
    een piloot op een bepaald toestel wat nu weinig meer vliegt doet helemaal niks.

    respect is weg, goodwill is weg en staken als machtsmiddel is weg.
  2. forum rang 9 objectief 26 juni 2020 11:31
    quote:

    gbakl schreef op 26 juni 2020 11:06:

    geen enkel initiatief vanuit de pilotenhoek, zoals we wel bij Lufthansa zagen...

    maar straks wel muiten als ze 20% of meer moeten inleveren terwijl ze 90% of minder
    uitvoeren in een baan die op omvallen staat.
    een piloot op een bepaald toestel wat nu weinig meer vliegt doet helemaal niks.

    Er zijn weinig medewerkers die blij zullen zijn met 20% inleveren; je levensstandaard is op 100% ingesteld. Dus dit is rampzalig voor de piloten. Een piloot is iemand met extreme deskundigheid en kwaliteiten dat moet goed beloond worden en ze willen liever werken dan thuis zitten wachten op hun oproep.
  3. [verwijderd] 26 juni 2020 11:37
    quote:

    objectief schreef op 26 juni 2020 11:31:

    [...]

    Er zijn weinig medewerkers die blij zullen zijn met 20% inleveren; je levensstandaard is op 100% ingesteld. Dus dit is rampzalig voor de piloten. Een piloot is iemand met extreme deskundigheid en kwaliteiten dat moet goed beloond worden en ze willen liever werken dan thuis zitten wachten op hun oproep.
    Politici en ook het koningshuis hebben meer dan 3x het modaal aan inkomen betaalt uit belastingen. Ik denk dat ze er ook goed aan doen om 20% in te leveren, anders blijven die uitspraken over solidariteit ook maar krokedillentranen.
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 26 juni 2020 11:37
    quote:

    objectief schreef op 26 juni 2020 11:31:

    [...]Er zijn weinig medewerkers die blij zullen zijn met 20% inleveren; je levensstandaard is op 100% ingesteld. Dus dit is rampzalig voor de piloten. Een piloot is iemand met extreme deskundigheid en kwaliteiten dat moet goed beloond worden en ze willen liever werken dan thuis zitten wachten op hun oproep.
    Gelukkig wonen bijna alle piloten in het buitenland omdat ze daar vrijwel geen belasting hoeven te betalen.
  5. forum rang 6 gbakl 26 juni 2020 12:01
    quote:

    bdj schreef op 26 juni 2020 11:42:

    Die piloten kunnen er toch niets aan doen dan de overheid de boel plat legt en vervolgens een redding doet met voorwaarden?
    Onvoorwaardelijk plat = onvoorwaardelijk steunen.
    ""onze" piloten kunnen er niks aan doen dat historisch gezien de vliegers de halfgoden in de lucht
    zijn geworden en ze allemaal heel graag een forse premie betalen aan de VNV om de stakingskas rijkgevuld te houden en om elke wens hard uit te onderhandelen bij de werkgever.

    hun CAO zit overvol met bijzondere voordelen die niemand anders heeft.
    bij promotie naar een groter toestel en een heel dure periode van lessen op
    dat nieuwe type, dan krijgen ze met terugwerkende kracht het bijbehorende hogere salaris.

    en nog heeel veel meer uitonderhandelde extreme voordelen.
    een groot deel van het hoge salaris gaat in de pensioenpot-opbouw want ze gaan immers
    al met 57jaar weg, dus daarover betalen ze voorlopig dan ook geen cent belasting.

    vervolgens gaan de echte geldduivels nog een paar jaar vliegen voor bijv. Emirates en
    daar ook wonen en pensioen ontvangen plus extra salarissen.

    nou jij weer...
  6. MartijnN1932 26 juni 2020 12:24
    quote:

    objectief schreef op 26 juni 2020 11:31:

    [...]

    Er zijn weinig medewerkers die blij zullen zijn met 20% inleveren; je levensstandaard is op 100% ingesteld. Dus dit is rampzalig voor de piloten. Een piloot is iemand met extreme deskundigheid en kwaliteiten dat moet goed beloond worden en ze willen liever werken dan thuis zitten wachten op hun oproep.
    Als je je levensstandaard inricht op 100% dan ben je zowieso verkeerd bezig.
    ik zelf heb aantal keren mee gemaakt dat ik 20-30% moest inleveren vanwege de marktomstandigheden.

    Ik heb het altijd kunnen dragen, door verstandig met mijn geld om te gaan en altijd op 70% -80% te leven zodat er een buffer was voor slechte tijden..

    Er is eenvoudigweg geen werk meer voor 60% van de piloten, als je dan gevraagd wordt om 20% in te leveren met baan behoud, lijkt me dat het bedrijf er dan nog enorm om toelegt.

    door de hele geschiedenis heen zijn banen verdwenen en in een meer specialistische hoek gekomen.

    helaas, maar zo zit economie en het leven nu eenmaal in elkaar..
  7. barondehuile 26 juni 2020 13:26
    quote:

    objectief schreef op 26 juni 2020 11:31:

    [...]

    Er zijn weinig medewerkers die blij zullen zijn met 20% inleveren; je levensstandaard is op 100% ingesteld. Dus dit is rampzalig voor de piloten. Een piloot is iemand met extreme deskundigheid en kwaliteiten dat moet goed beloond worden en ze willen liever werken dan thuis zitten wachten op hun oproep.
    Helemaal niet rampzalig. Veel te hoge beloning al jaren voor de veredelde buschauffeurs. Buschauffeurs rijden ook met 50-60 man in een bus en geen verkeerstoren die het allemaal regelt voor hen. Natuurlijk, vliegen is wat moeilijker en het niveau van verantwoordelijkheid zal ook wel hoger liggen, maar een vriend, geen piloot, vliegt met zijn Boeing simulator overal heen. Ik weet dat het een onjuiste vergelijking is, maar de salarissen van piloten zijn absurd vergeleken met anderen in de maatschappij. Nu er plotseling te veel piloten zijn is de vraag/aanbod ook behoorlijk gewijzigd. Net als aandelen zullen ze toch echt een toontje lager moeten zingen. Vele ZZP'ers leveren wel 80% of meer inkomen in en voor hen is het echt rampzalig. De "vliegtuig chauffeurs" lachen zich waarschijnlijk rot om 20%. Maar toch nog maar wat klagen. Belachelijk in deze tijd.
  8. forum rang 9 objectief 26 juni 2020 13:52
    quote:

    Stephan010 schreef op 26 juni 2020 13:31:

    Gewoon 20% inleveren en hogere functies -40% inleveren bij AF-KLM.
    Geld wat bespaart wordt doorsluizen naar de verplegers en extra ziekenhuizen bouwen ipv investeren in vliegtuigen.
    Schiphol is niet onze toekomst maar wel de ziekenhuizen is gebleken.
    Naar verplegers; dat is totaal onnodig. Dat zijn burgers die het werk voor relatief weinig geld willen doen. Kun je toch niet vergelijken met piloten, die dagen onderweg zijn en hoogstaand werk doen.
    Verpleger kan bijna iedereen worden, maar piloot is een bijzonder kwalitatief beroep.
    Zonder Schiphol wordt Nederland 10% armer. Het gaat om vele tienduizenden banen.
  9. MartijnN1932 26 juni 2020 14:35
    quote:

    objectief schreef op 26 juni 2020 13:52:

    [...]

    Naar verplegers; dat is totaal onnodig. Dat zijn burgers die het werk voor relatief weinig geld willen doen. Kun je toch niet vergelijken met piloten, die dagen onderweg zijn en hoogstaand werk doen.
    Verpleger kan bijna iedereen worden, maar piloot is een bijzonder kwalitatief beroep.
    Zonder Schiphol wordt Nederland 10% armer. Het gaat om vele tienduizenden banen.
    excuses, maar er zijn niet zoveel mensen in de wieg gelegd om verpleegkundige te worden.

    Je maakt schat ik zo'n 100 zoniet 1000 keer meer schrijnende situaties mee dan een piloot.
    misschien is het opleidingstraject korter, maar zeker niet iedereen kan verpleger worden

    en de wereld kan minder snel zonder verpleegkundigen dan zonder piloten. dan schieten we er misschien 10% BBP op in zonder piloten, zonder verpleegkundigen hebben we duizenden meer doden in Nederland of denkt u dat alleen dokters bijdragen aan het beter worden van een patient?
  10. forum rang 6 gbakl 26 juni 2020 14:41
    ''Verpleger kan bijna iedereen worden, maar piloot is een bijzonder kwalitatief beroep''

    zeer objectief geneuzel met de kwalificatie van een luchtacrobaat.
    en al die piloten bij andere airlines die vele malen minder verdienen, die deugen niet ???

    je zit met twee man in de cockpit omdat de passagiers het anders niet vertrouwen
    als maar 1 persoon aan de knuppel zit...zoveel vertrouwen stralen ze uit.
    ze doen samen het werk van 1/2 persoon, de rest kan op afstand of puur op
    de instrumenten.

    als er echt iets fout ging (Tenerife , Faro etc. dus OOK met Ned.piloten) dan waren
    het bijna zeker menselijke fouten...

    als je leven op het spel staat dan heb je behoefte aan een goede verpleger of
    aan een goede piloot, dus hou maar op over dat nostalgische geneuzel uit de oude doos toon een piloot nog echt vloog en voor alles verantwoordelijk was.
16 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,956 17:37
+0,076 +0,77%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links