Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

TESLA, de zeepbel

33 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
[verwijderd]
0
Dit bedrijf heeft nog nooit winst gemaakt.

De koers staat nu boven de $ 1.400 per aandeel. Dat is meer dan $ 700.00 per verkochte auto.

Dit terwijl de automarkt is ingestort.

Dit vertoont grote overeenkomsten met de dotcom-bubble van rond het jaar 2000.

bearishbull
0
Wat is volgens jou geen zeepbel? De AEX was het ook al 20 % geleden.

Amazon was het ook volgens velen toen het een p/e van honderden noteerden, maar hebben het ook waargemaakt. Tsla is net zo een bedrijf als Amazon toen, dat helemaal niet bezig is met winst maken vandaag. Enige wat ze willen is maximaal groeien en als ze een dollar extra ruimte over hebben of extra kunne lenen geven ze die maar al te graag uit om extra snel en hard te groeien. Ze bezitten bijna de grootste fabrieken van de wereld en bij iedere kans bouwen ze er graag nog een bij. Want alles wat ze produceren is direct verkocht. De batterijen die ze maken zijn ongeëvenaard en daar zitten ook vele andere business cases buiten auto’s in de maak.

Ik bezig zelf geen tesla aandelen. Vind ze zelf ook duur. Maar als de ultieme bull case uitkomt kan het nog veel hoger. Brand je vingers niet aan short posities want musk komt makkelijk aan geld en tot nu toe is zijn visie keer op keer uitgekomen.
RJ 80
0
Tesla is ook niet enkel autofabrikant.... dat is wat de markt zich breder nu meer en meer realiseert. Daarnaast is het de enige ‘grote’ autofabrikant die nu YoY groeiende Sales laat zien nu met corona. Desalniettemin is de koers nu wat vroeg geraketteerd, maar is het op termijn minimaal waard. Kan Apple proporties aannemen....
[verwijderd]
0
De huidige beurskoers slaat nergens op.

Ik heb deze turbo short gekocht voor E. 9,45.

www.gsmarkets.nl/en/products/NL001522...

De stoploss ligt boven de $ 2.400.
ffff
0
Beursplein,

Heb je de nieuwe grandioze stunt van Elon Musk al gelezen; Short de shorts, waarmee hij toch best ludiek de draak steekt met al die criticasters op zijn bedrijf. En dan dat prijskaartje van dat peperdure heel korte broekje ( Zo voetbalden wij pakweg 50 jaar geleden !!!!) : het verwijst naar vroegere " toestanden" van Tesla met de Overheden.
Lef kun je hem niet ontzeggen. En nu afwachten wie gelijk gaat krijgen: Elon Musk of Beursplein 5....
whoiam
0
ze staan jaren voor tov de concurrentie, nogmaals, zijnt target voor zijn premie is 3000 dollar tegen wat was het, 2030 ongeveer? geloof me maar als dit tegen dan daar zal staan
!@#$!@!
0
Veel otm juli call opties zijn vandaag 75% van hun waarde kwijt. In 1 dag ! echt bizar hoe dat werkt.
Gister waren er debielen die de call 2000 voor $9 kochten. Dat is een expiratie over 8 handelsdagen!
Onwerkelijk.
[verwijderd]
0
quote:

!@#$!@! schreef op 8 juli 2020 21:04:

Veel otm juli call opties zijn vandaag 75% van hun waarde kwijt. In 1 dag ! echt bizar hoe dat werkt.
Gister waren er debielen die de call 2000 voor $9 kochten. Dat is een expiratie over 8 handelsdagen!
Onwerkelijk.
Deze bubble lijkt sterk op de dotcom hype van rond het jaar 2000...
bearishbull
0
quote:

Beursplein 5 schreef op 9 juli 2020 01:31:

[...]

Deze bubble lijkt sterk op de dotcom hype van rond het jaar 2000...
Ziet er hetzelfde uit als Amazon. Dat kun je ook zeggen.
[verwijderd]
0
quote:

!@#$!@! schreef op 8 juli 2020 21:04:

Veel otm juli call opties zijn vandaag 75% van hun waarde kwijt. In 1 dag ! echt bizar hoe dat werkt.
Gister waren er debielen die de call 2000 voor $9 kochten. Dat is een expiratie over 8 handelsdagen!
Onwerkelijk.
Om die mensen nu meteen debielen te noemen? Hoe noem je dan de mensen die deze optie verkochten?
[verwijderd]
0
Vergeet niet in het verhaal van de zeepbel mee te nemen dat Tesla een speeltje van investeerders is dat hen bij futuristische projecten betrekt. Tesla is immers een onderdeel binnen het vliegwiel van Elon Musk's visie op de wereld en de mensheid.

Daarbij komt ook nog eens dat concurrenten van Tesla maar moeilijk in staat zijn om hun businessmodel aan te passen én daar bovenop de klap van corona krijgen. Dit jaar ebt meerdere jaren in onder meer de komende begrotingen, het personeelsbestand en innovaties door.

Allen in het voordeel van Tesla.

Enkel China stuurt aan op hoe de wereld er morgen uit moet komen te zien en blijft massaal in duurzaamheid investeren. Daar staan alle geldkranen open. Een ijzersterk Europees merk als Volvo kan hen wel eens een gewenst vertrekpunt binnen Europa bezorgen en dat zijn mogelijke speldenprikes voor Tesla.

Vergeet niet dat Tesla, net zoals Apple, ultieme merkbouwers zijn en dat Tesla's klantengroep, plus velen die daar nu nog buiten vallen, puur op merk en aanzien kopen.

Het aandeel is wellicht overgewaardeerd, maar niet voor velen die in dit merk en alle overige businessmodellen van Elon Musk geloven. Onderschat deze groep niet; ook de Amerikaanse overheid financiert via omwegen flink in Tesla (en Google, en Apple etc.).
!@#$!@!
0
quote:

Yandex schreef op 9 juli 2020 11:54:

Vergeet niet dat Tesla, net zoals Apple, ultieme merkbouwers zijn en dat Tesla's klantengroep, plus velen die daar nu nog buiten vallen, puur op merk en aanzien kopen.

Ja is dat de reden ? Niet omdat het gewoon een goed product is ?
JZ
0
quote:

!@#$!@! schreef op 9 juli 2020 12:06:

[...]

Niet omdat het gewoon een goed product is ?
Google maar eens op "gebreken tesla".
!@#$!@!
0
JZ
0
quote:

!@#$!@! schreef op 9 juli 2020 13:31:

"volkswagen diesel" ;-)
Sjoemelen met emissiewaarden een gebrek?
!@#$!@!
0
radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist...

Een kwart van de bestuurders van dieselauto's met sjoemelsoftware ervaart problemen na de software-update van de Volkswagen Groep. Dat blijkt uit een Radar Testpanel-enquête onder 1368 rijders van sjoemeldiesels van Volkswagen, Audi, Seat of Škoda. Van hen hebben 638 een update laten uitvoeren.

De dieselauto’s geven na de update verschillende problemen: de auto is trager geworden, de EGR-klep is kapot gegaan, het brandstofverbruik is hoger of er zijn andere problemen, zoals met het roetfilter.

De software-update is het antwoord van de Volkswagen Groep op de geruchtmakende sjoemelsoftware-affaire van 2015: toen bleek de software van dieselauto’s gemanipuleerd te zijn om aan milieukeuringen te kunnen voldoen. Na de update moeten de sjoemeldiesels van de Volkswagen Groep – verantwoordelijk is voor Volkswagen, Audi, Seat en Škoda - weer alle milieubeloftes kunnen inlossen.

Het vertrouwen in de Volkswagen Groep heeft door de sjoemel-software een grote deuk opgelopen. Wie de update niet wil laten uitvoeren, of daarover nog twijfelt, is vooral bang dat het vermogen van de motor terugvalt, heeft geen vertrouwen dat door de update de auto beter wordt voor het milieu of vreest dat de motor, of onderdelen ervan door de update eerder kapot gaan. In sommige gevallen heeft de garage zelf de update afgeraden.

De dieseleigenaren die wel hebben geüpdatetet en met problemen teruggaan naar de garage worden daar heel verschillend behandeld. Een kwart hoefde niets te betalen voor de reparatie, een derde moest alles zelf betalen. De rest kreeg een willekeurige korting.

- Ja, gewoon ff googlen :-)
33 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
861,56  -3,80  -0,44%  11:53
 Germany40^ 17.723,00 -0,64%
 BEL 20 3.816,73 -0,26%
 Europe50^ 4.914,10 -0,46%
 US30^ 37.602,15 -1,08%
 Nasd100^ 17.286,81 -1,49%
 US500^ 4.991,46 -1,14%
 Japan225^ 37.325,98 -1,78%
 Gold spot 2.381,89 +0,11%
 EUR/USD 1,0661 +0,16%
 WTI 82,35 +0,33%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +4,16%
EBUSCO HOLDING +3,38%
Pharming +1,38%
Heineken +1,16%
NX FILTRATION +1,00%

Dalers

AMG Critical ... -2,86%
Alfen N.V. -2,69%
INPOST -2,26%
RENEWI -2,21%
TomTom -2,17%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront