Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

Eduard de Wit
0
quote:

Vriendelijke schreef op 11 juli 2020 23:41:

[...]
Nou kijk shell heeft een enorme hoeveelheid gas, en daarmee kunnen ze dus waterstof mee produceren .
Snap ik maar verdiend Shell daarmee zoveel?
Vriendelijke
0
quote:

Eduard de Wit schreef op 11 juli 2020 23:42:

[...]

Snap ik maar verdiend Shell daarmee zoveel?
Ja zeker waterstof is duur in iedere auto past 6 kg a 10 tot 15 euro per kg.
Maar de zware industrie zal zeker een enorme hoop van dit product nodig hebben.
Eduard de Wit
0
quote:

Vriendelijke schreef op 11 juli 2020 23:44:

[...]
Ja zeker waterstof is duur in iedere auto past 6 kg a 10 tot 15 euro per kg.
Maar de zware industrie zal zeker een enorme hoop van dit product nodig hebben.
Ok thanks.
Ben dus niet echt thuis in dit verdienmodel.
Vriendelijke
0
quote:

Eduard de Wit schreef op 11 juli 2020 23:46:

[...]

Ok thanks.
Ben dus niet echt thuis in dit verdienmodel.
Maar je moet ook denken wat de landen willen hebben, en de staat kan dus mooi verdienen aan waterstof de belasting dus.
Vriendelijke
0
Maar ik ben eigenlijk verbaasd dat de koers rond deze prijs blijft liggen, we weten allemaal dat de cijfers die er nu aankomen echt heel slecht gaan worden.
Alles lag stil in Europa en grote delen van de wereld, niet alleen de auto's maar luchtverkeer, scheepvaart, en ook industrie.
De outlook zal ook nog steeds niet best zijn, dit kan ook eigenlijk niet omdat nu pas weer een beetje gaat draaien.
Maar we zien wel dat alle maatschappijen druk bezig zijn om kosten te besparen, dus veel aan het afstoten zijn dit heeft tijd nodig.
Gevolg is minder volume maar hogere winst.
Gevelboer
0
quote:

Vriendelijke schreef op 11 juli 2020 23:31:

[...]
De autoindustrie gaat overstappen op elektrisch dat is een ding wat zeker is, ze stoppen in 2025 met vernieuwingen van hun auto's .
Dus in 2030 koop je nog steeds het model van 2022, dus alle investeringen zullen na 2025 alleen nog maar gaan naar de electriche voertuigen.
Zelf denk ik dat het vrachtverkeer en zware industrie gaan overstappen op waterstof, dus dit is ook waar shell naar toe gaat werken is mijn vermoeden.
En wie weet wat ze nog in de kluis hebben liggen, daar kunnen nog grote verrassingen uitkomen.
Dor de politiek is ingezet op elektriciteit in de klimaatdiscussie. Door windmolens en zonnecellen zou dit allemaal moeten worden voorzien. Mijn vraagteken is bij de haalbaarheid hiervan vooral gebaseerd op de benodigde hoeveelheid, transport en opslag.
De politiek zal zijn besluiten niet zo snel terugdraaien al is het verdienmodel op een tastbare brandstof veel makkelijker dat op elektriciteit dat elke inwoner zelf kan opwekken (ook bij de overheid draait het om geld).
De auto industrie zet in op electrisch, onder druk van de politiek en met een blik op hun subsidie pot.
Ik verwacht dat "de grote jongens" uiteindelijk gaan bepalen wat de nieuwe brandstof gaat worden en dat daar aan verdiend gaat worden is wel zeker. Of dit electriciteit is...we zullen het zien.
Tot die tijd is fossiel zeker nog nodig.
Daarnaast heb ik nog steeds een redenering van een paar jaar terug, meen van de CEO, in mijn hoofd:
"De nu nog armere bevolking zal rijker worden en daarmee luxe willen. Wie zijn wij om hun te verbieden te willen hebben wat wij wel hebben. Dit zal de vraag naar energie blijvend vergroten."
J.Doe
0
quote:

Brabant schreef op 11 juli 2020 04:23:

Zonder dat enorme weduwen-dividend is RD niet meer dan een one trick-pony. Brandstoffen verkopen en volledig afhankelijk zijn van Rusland en S-A. Een soort Arcelor. Zwaar conjunctuur-gevoelig en geen uitweg.

Nogmaals koersdoel 10-12
Over een paar weken de 2e kwartaalcijfers.
Dank voor het koersdoel.
Het zou inderdaad goed kunnen dat het die richting op gaat.

[verwijderd]
0
quote:

Vriendelijke schreef op 12 juli 2020 00:17:

Maar ik ben eigenlijk verbaasd dat de koers rond deze prijs blijft liggen, we weten allemaal dat de cijfers die er nu aankomen echt heel slecht gaan worden.
Alles lag stil in Europa en grote delen van de wereld, niet alleen de auto's maar luchtverkeer, scheepvaart, en ook industrie.
De outlook zal ook nog steeds niet best zijn, dit kan ook eigenlijk niet omdat nu pas weer een beetje gaat draaien.
Maar we zien wel dat alle maatschappijen druk bezig zijn om kosten te besparen, dus veel aan het afstoten zijn dit heeft tijd nodig.
Gevolg is minder volume maar hogere winst.

Slechte cijfers zijn ondertussen wel ingeprijsd. Misschien schiet de koers wel als een raket omhoog wegens beter dan verwachte rotcijfers.
Tevens is de outlook geen verrassing. Iedereen kan dagelijks de evolutie van de corona cijfers volgen. Door de grote dividend verlaging en lage olieprijs verwachting pakt shell het heel voorzichtig aan en hebben ze zelfs marge om later dit jaar met positief nieuws uit te pakken.
J.Doe
3
quote:

spitfighter schreef op 12 juli 2020 08:36:

[...]
Slechte cijfers zijn ondertussen wel ingeprijsd. Misschien schiet de koers wel als een raket omhoog wegens beter dan verwachte rotcijfers.
Tevens is de outlook geen verrassing. Iedereen kan dagelijks de evolutie van de corona cijfers volgen. Door de grote dividend verlaging en lage olieprijs verwachting pakt shell het heel voorzichtig aan en hebben ze zelfs marge om later dit jaar met positief nieuws uit te pakken.
Door de gigantische afwaarderingen (tot $ 27 miljard) zal Shells gearing door de 30 procentgrens schieten. Toen Shell in het verleden in de buurt van dat percentage kwam werden kredietbureaus zenuwachtig en verlaagden zij de kredietwaardigheid van Shell.

Shell stevent af op het slechtste kwartaal dat het ooit heeft gedraaid in haar 130-jarige bestaan. De combinatie van extreme vraaguitval door corona en een crash van de olieprijzen door een handelsoorlog kent geen precedent.

Hopen op beter dan verwachte cijfers lijkt vooralsnog niet erg zinnig.
Gevelboer
0
quote:

J.Doe schreef op 12 juli 2020 09:12:

[...]

Door de gigantische afwaarderingen (tot $ 27 miljard) zal Shells gearing door de 30 procentgrens schieten. Toen Shell in het verleden in de buurt van dat percentage kwam werden kredietbureaus zenuwachtig en verlaagden zij de kredietwaardigheid van Shell.

Shell stevent af op het slechtste kwartaal dat het ooit heeft gedraaid in haar 130-jarige bestaan. De combinatie van extreme vraaguitval door corona en een crash van de olieprijzen door een handelsoorlog kent geen precedent.

Hopen op beter dan verwachte cijfers lijkt vooralsnog niet erg zinnig.
Ondertussen is de dividend molensteen om de nek van Shell een stuk lichter geworden en zin de verwachtingen dusdanig laag dat als het een ieniemienie minder verschrikkelijk is dat het meevalt.
De verwachting staat veelal los van de realiteit dus kan makkelijk te hoog of te laag zijn.
[verwijderd]
0
Pluspunt voor het 3e kwartaal. Het vliegverkeer rond Schiphol begint weer enigszins op niveau te komen. Al zijn het wel voornamelijk chartervluchten.
€URO-Trader
0
Electrisch rijden is leuk, maar zeer tijdelijk. Stel dat 50% vh wagenpark nu electrisch is, dan heeft men al een accu produktie probleem en loopt men tegen een produktie probleem aan. rijdt men vervolgens weer fossiel met aangepaste technieken.
tietatovenaar
0
quote:

J.Doe schreef op 12 juli 2020 09:12:

[...]

Shell stevent af op het slechtste kwartaal dat het ooit heeft gedraaid in haar 130-jarige bestaan.
daarom staan we ook op de laagste koers sinds allertijden.
lijkt me dus dat een hoop al is ingeprijsd

kan geen kwaad om wat cash achter de hand te houden, zou heel goed kunnen dat de koers eerst nog zakt en dan stijgt.
omgekeerd kan ook.

in beide gevallen zou het een mooie kans zijn om je gak nog wat te verlagen.
1 ding is zeker, de komende jaren gaan we nog heel veel olie nodig hebben, meer dan nu.
tenzij door corona de wereldbevolking echt uitgedund wordt, maar tot nu toe is dat niet het geval.
[verwijderd]
0
Al is het maar 20% elektrisch dan scheelt het al enorm in de omzet. En de batterijen worden steeds beter en die aangepaste technieken rijden er nu al rond. Denk aan de full hybrid, mild hybrid en plug in hybrid modellen die worden gebruikt om aan de steeds strengere uitstootnormen te voldoen.
Equilibrium01
0
quote:

Jan70 de kleine belegger schreef op 12 juli 2020 07:35:

[...]...
De politiek zal zijn besluiten niet zo snel terugdraaien al is het verdienmodel op een tastbare brandstof veel makkelijker dat op elektriciteit dat elke inwoner zelf kan opwekken (ook bij de overheid draait het om geld).
...
Onderschat de overheid hierin niet!
Als ik mijn elektriciteitsrekening bekijk betaal ik meer voor allerlei toffe maatregelen dan voor de elektriciteit, zo wordt 6à10cent/kWh makkelijk >30cent/kWh.
Tenzij je elektriciteit maakt met je fiets en dynamo kan de overheid heel makkelijk weten of je zonnepanelen een windmolen of een warmtepomp hebt. Ze kunnen dus belasten per zonnepaneel, per omvormer, zonneboiler of zelfs om "andere mensen zonder zonnepanelen te steunen in deze moeilijke tijden". Noem maar op, ze krijgen (je) hun geld, zelfs als je wilt vertrekken uit hun landje, dan vinden ze misschien nog een vertrekboete uit hehe.
De overheid zal dus eerder sturen uit ideologie dan uit angst dan voor verlies van inkomsten.
En de grote jongens kunnen wel praatjes maken en lobbyen, maar als we kijken naar het dieselschandaal dan kan dat heel vlug keren.
Ik weet niet of het waterstofverhaal er gekomen is door lobbywerk is of het sluitstuk op "alles met wind- en zonneergie"- ideologie, misschien beide. Ik hoop dat de baten er weldegelijk zijn of we zullen "lockdown of blackouts" mee mogen maken om de geëiste CO2 doelstellingen te halen.

gpjf
0
Vooralsnog zet de auto industrie gevoed door de klimaat activisten in de politiek in op elektrisch rijden maar vlak de ontwikkelingen op waterstof rijden niet uit. Dat zou wel eens ook heel hard kunnen gaan waarna je een situatie krijgt zoals we hebben, auto’s die op diesel of benzine rijden en helaas nu veel minder op lpg.
Cornel1959
1
quote:

Sierrra schreef op 12 juli 2020 10:14:

Al is het maar 20% elektrisch dan scheelt het al enorm in de omzet. En de batterijen worden steeds beter en die aangepaste technieken rijden er nu al rond. Denk aan de full hybrid, mild hybrid en plug in hybrid modellen die worden gebruikt om aan de steeds strengere uitstootnormen te voldoen.
Val een beetje in herhaling maar toch nog maar een laatste keer. De 20% omzetdaling is nog wel te compenseren. Echter zullen de meeste olieproducerende landen gezien hun economie de productie niet 20% blijvend willen of kunnen verminderen. Teveel aanbod tov de vraag betekent instorting van de olieprijs. Zoals we gezien hebben. Hoop dat het mee gaat vallen maar denk het niet. Mijn advies long term is afblijven. Ik ben aan het afbouwen. Fijne zondag allen.
Vriendelijke
0
quote:

Jan70 de kleine belegger schreef op 12 juli 2020 07:35:

[...]
Dor de politiek is ingezet op elektriciteit in de klimaatdiscussie. Door windmolens en zonnecellen zou dit allemaal moeten worden voorzien. Mijn vraagteken is bij de haalbaarheid hiervan vooral gebaseerd op de benodigde hoeveelheid, transport en opslag.
De politiek zal zijn besluiten niet zo snel terugdraaien al is het verdienmodel op een tastbare brandstof veel makkelijker dat op elektriciteit dat elke inwoner zelf kan opwekken (ook bij de overheid draait het om geld).
De auto industrie zet in op electrisch, onder druk van de politiek en met een blik op hun subsidie pot.
Ik verwacht dat "de grote jongens" uiteindelijk gaan bepalen wat de nieuwe brandstof gaat worden en dat daar aan verdiend gaat worden is wel zeker. Of dit electriciteit is...we zullen het zien.
Tot die tijd is fossiel zeker nog nodig.
Daarnaast heb ik nog steeds een redenering van een paar jaar terug, meen van de CEO, in mijn hoofd:
"De nu nog armere bevolking zal rijker worden en daarmee luxe willen. Wie zijn wij om hun te verbieden te willen hebben wat wij wel hebben. Dit zal de vraag naar energie blijvend vergroten."
De auto industrie heeft jaren gewacht op duidelijkheid van regeringen wat gaat het worden waterstof of elektrisch, maar eigenlijk kwam er geen duidelijkheid.
Nu eigenlijk de gehele autoindustrie op zijn gat ligt hebben ze nu dus eigenlijk samen besloten de (autoindustrie ) dat het de elektrische auto gaat worden, er was eigenlijk geen tijd meer voor uitstel.
En eigenlijk zijn ze jaren te laat met dit besluit er komen straks zoveel auto,s uit Azië dit omdat ze jaren voorsprong hebben op Europa.
En hoe de landen dit met het stroomnet gaan doen ik heb werkelijk nog geen idee ook deze liggen jaren achter op dit besluit, maar je kunt dit alles niet meer tegenhouden.
Voor vrachtauto's zal dit toch waterstof worden puur om het gewicht en laadvermogen van deze wagens, daar gaat shell zeker op inspringen.
De zware industrie zal het volgende slachtoffer worden dit gaat ook waterstof worden, natuurlijk gaat dit nog heel lang duren en zal dit in stapjes gaan gebeuren.
Maar olie blijft gewoon nog 50 jaar nodig eigenlijk voor alles, maar de normale auto's ontkomen we niet aan dat dit heel snel gaat gebeuren.

Vriendelijke
0
quote:

spitfighter schreef op 12 juli 2020 08:36:

[...]
Slechte cijfers zijn ondertussen wel ingeprijsd. Misschien schiet de koers wel als een raket omhoog wegens beter dan verwachte rotcijfers.
Tevens is de outlook geen verrassing. Iedereen kan dagelijks de evolutie van de corona cijfers volgen. Door de grote dividend verlaging en lage olieprijs verwachting pakt shell het heel voorzichtig aan en hebben ze zelfs marge om later dit jaar met positief nieuws uit te pakken.
Ik help het je hopen hoor, maar wat we nu hebben meegemaakt met corona dat is iets wat niemand ooit heeft meegemaakt, en dit staat ook niet in een draaiboek waar je rekening mee moest houden.
Eigenlijk stond de gehele wereld stil wie had dat ooit kunnen bedenken.
Maar ik denk dat het voor niemand een verrassing zal zijn dat dit cijfers zullen zijn die we nog nooit hebben meegemaakt.
Gelukkig gaat alles weer draaien maar wel op een lager pitje, en daar moet men wel rekening mee houden voor de lt.
Normaal kijken we naar de kw cijfers een jaar terug, denk dat we nu meer moeten kijken naar het vorige kwartaal om te kijken of er verbetering komt.
Rik de belegger
0
Elektriciteit wordt voor het grootste deel nog steeds opgewekt door fossiele brandstoffen. Deze marge zal wel minder zijn maar het blijft altijd een verband houden.
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2404 2405 2406 2407 2408 2409 2410 2411 2412 2413 2414 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 12:20
Koers 34,155
Verschil +0,275 (+0,81%)
Hoog 34,200
Laag 34,005
Volume 1.536.024
Volume gemiddeld 7.610.910
Volume gisteren 5.322.034

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront