Alfen « Terug naar discussie overzicht

Forum Alfen geopend

5.970 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 ... 295 296 297 298 299 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Aandeeltje schreef op 9 juli 2020 13:30:

Hi all. Ik ben relatief nieuw binnen het beleggen maar Alfen volg ik al wel een tijdje. Wat denken jullie. Heeft het zin om nu nog in te stappen of heb ik de boot gemist?

(ongezouten ) meningen/feiten zijn meer dan welkom! Dank.
mijn mening is dat Alfen zit na 25 al lang in de bubble gebied. Na de boom met EV autos eind vorig jaar veel mensen denken dat het door zal gaan naar de hemel. wij zien nu al dat Q2 was onder 2019 qua laadpalen online zoeken. en Q3 is net boven 2019, dus er is geen exponential groie verder die in Alfen prijs is inbegrepen. die subsidie voor EV doet bijna niks , het is al duidelijk. EV is veel duurder dat hybride en je kan niet eens op vakantie met EV . als die vol geladen is dan gaat de range naar de helft. je kan ook niks trekken. dus het is alleen een leuke speelgoed voor ZZP die veel subsidie krijgen.

Verder zijn palen van Alfen duur , werken niet goed samen met zonnepannelen en verliezen steeds meer tegen EV BOX.
Over Andere projecten van Alfen hoor je weinig maar voor de crisis was elke maand twee nieuwe grote opdrachten maar laatste maanden heel kaal.

Technisch gezien is de aandeel in de zeer overbought gebied, wat is voor mij een beetje een puzzle wie in dat verhaal van Afen nog gelooft en steeds dat koopt?

gister kwam groot aankondiging dat Europa zet op waterstof en niet op elektro.

De EU zet vol in op waterstof. Timmermans heeft dat gisteren bekend gemaakt. De Duitse industrie staat er volledig achter. Het wordt in Europa dus waterstof.

Charlemagne
0
Er is niet voldoende energie om op de gewenste grote schaal waterstof te produceren. Het is geen beschikbare grondstof maar moet met veel gebruik van andere energie gemaakt worden en er zit dus een hoog vestzak/broekzak element in, totale inefficiency en erg duur .... Timmermans zij ook: we moeten dus nog veeeel meer windparken gaan bouwen.... maar ja als het niet waait staat uw auto stil...en de bus ook.... helaas
[verwijderd]
0
quote:

Charlemagne schreef op 9 juli 2020 14:23:

Er is niet voldoende energie om op de gewenste grote schaal waterstof te produceren. Het is geen beschikbare grondstof maar moet met veel gebruik van andere energie gemaakt worden en er zit dus een hoog vestzak/broekzak element in, totale inefficiency en erg duur .... Timmermans zij ook: we moeten dus nog veeeel meer windparken gaan bouwen.... maar ja als het niet waait staat uw auto stil...en de bus ook.... helaas
ja klopt maar het blijft haard waaien en veel zon. in duitsland er is al overschot aan groene energie. dus veeel meer is gewoon ietje meer :) maar dan heb je veeel minder batterij opslag nodig want overschot aan elektra wordt naar de waterstrof overgezet.

boem!
0
Waterstof WAS de beoogde vervanger van fossiele brandstoffen.

Daarvoor dienden Big-Oil en Big-Car wel te investeren in deze nieuwe energiebron.
Big-Oil en Big-Car hebben dat echter verzuimd omdat zij hun bestaande assets wilden beschermen en de dreiging van EV en de storage via accu's niet serieus hebben genomen.

De dreiging van EV's is niet langer een bedreiging maar een vaststaand gegeven terwijl de dreiging van energy-storage ook steeds actueler wordt door de stappen die gemaakt worden bij de accu's.

Voor mij is dit een beetje de laatste wake-up call die Big-Car wakker heeft geschud uit haar winterslaap want zij weten niet hoe snel zij moeten anticiperen op dit nieuwe toekomstperspectief door te investeren in EV's en SDC.
Het is te hopen dat Big-Oil zich ook bewust wordt van het toekomstperspectief en nu eindelijk eens begint met het investeren in waterstof want anders ziet het er voor deze tak van oude industrie somber uit.
Tonydwi
0
quote:

Wakula schreef op 9 juli 2020 14:16:

[...]

mijn mening is dat Alfen zit na 25 al lang in de bubble gebied. Na de boom met EV autos eind vorig jaar veel mensen denken dat het door zal gaan naar de hemel. wij zien nu al dat Q2 was onder 2019 qua laadpalen online zoeken. en Q3 is net boven 2019, dus er is geen exponential groie verder die in Alfen prijs is inbegrepen. die subsidie voor EV doet bijna niks , het is al duidelijk. EV is veel duurder dat hybride en je kan niet eens op vakantie met EV . als die vol geladen is dan gaat de range naar de helft. je kan ook niks trekken. dus het is alleen een leuke speelgoed voor ZZP die veel subsidie krijgen.

Verder zijn palen van Alfen duur , werken niet goed samen met zonnepannelen en verliezen steeds meer tegen EV BOX.
Over Andere projecten van Alfen hoor je weinig maar voor de crisis was elke maand twee nieuwe grote opdrachten maar laatste maanden heel kaal.

Technisch gezien is de aandeel in de zeer overbought gebied, wat is voor mij een beetje een puzzle wie in dat verhaal van Afen nog gelooft en steeds dat koopt?

gister kwam groot aankondiging dat Europa zet op waterstof en niet op elektro.

De EU zet vol in op waterstof. Timmermans heeft dat gisteren bekend gemaakt. De Duitse industrie staat er volledig achter. Het wordt in Europa dus waterstof.

Tonydwi
0
Wat denken jullie dan van
Nikola Corp moeten wij dan aandelen kopen van Nikola die rijden op in de toekomt op waterstof en elektro.
Tonydwi
0
Richting de €50 als alles goed gaat. Maar Sommigen zien aanhoudende kansen voor Alfen, maar dat is fundamenteel niet makkelijk te verdedigen. Het aandeel noteert 128 keer de winst, 55 keer de boekwaarde en 5 keer de omzet. Met deze ratio’s neemt de kans op tegenvallers. Kunnen wij nog hoger.Naar de €100 .
venelmptstraat
0
Oproep: maak van dit forum aub geen eigen belang forum om koers omlaag of omhoog te praten. Niivea's op de forum is al laag. Vraag ook niet of het verstandig is om te kopen of verkopen..je kent de persoon toch helemaal niet aan wie je dit voorlegt. Hoe dom kan iemand zijn. Daarnaast zijn de meeste opmekringen copy paste van toen het aandeel nog rond de 11 euro stond...
DNFTT
0
quote:

venelmptstraat schreef op 10 juli 2020 10:38:

Oproep: maak van dit forum aub geen eigen belang forum om koers omlaag of omhoog te praten. Niivea's op de forum is al laag. Vraag ook niet of het verstandig is om te kopen of verkopen..je kent de persoon toch helemaal niet aan wie je dit voorlegt. Hoe dom kan iemand zijn. Daarnaast zijn de meeste opmekringen copy paste van toen het aandeel nog rond de 11 euro stond...

Oei, raakt het jouw 'zekerheden'?

Een KW van >50 past niet bij deze handel want als de marge maar hoog genoeg is dan ontstaan er copycats. Funding is voor nieuwelingen geen probleem want iedereen staat te dringen om een graantje mee te pikken.
www.iex.nl/Aandeel-Koers/350013322/So... 8 miljard beurswaarde, netto winst $150mio. Hardstikke mooie producten, maar Huawei is qua technologie er op en er over.
[verwijderd]
0
quote:

venelmptstraat schreef op 10 juli 2020 10:38:

Oproep: maak van dit forum aub geen eigen belang forum om koers omlaag of omhoog te praten. Niivea's op de forum is al laag. Vraag ook niet of het verstandig is om te kopen of verkopen..je kent de persoon toch helemaal niet aan wie je dit voorlegt. Hoe dom kan iemand zijn. Daarnaast zijn de meeste opmekringen copy paste van toen het aandeel nog rond de 11 euro stond...

als je geen belang hebt dan wat doe je hier dan , als ik vragen mag? iedereen hier heeft een visie op een bedrijf of wilt een visie ontwikkelen en wij uitwisselen met eigen inzichten, waarom ben je long of short. ik zie hier nuttige info en vind het een top forum. klopt dat je kent mensen niet maar vertrouw je blind iemand je kent of probeer je argumentatie volgen en eigen conclusies trekken?
wellicht kopen Alfen fondsen die per ce met alle geweld zoveel duurzame aandelen moeten hebben, maar als je bedenkt dat voor elektra bedrijven KW ligt gemiddeld rond 25 dan trade je duidelijk een momentum en niet de fundament. Dus nieuwe beleggers hier kunnen alles verliessen en ik vind het niet erg mensen te waarschuwen dat ik Alfen verkoop.
Kwast
0
"Niivea's op de forum is al laag." ????

Voor Nivea moet je op het Beiersdorf forum zijn....
[verwijderd]
0
quote:

Tonydwi schreef op 10 juli 2020 07:39:

Wat denken jullie dan van
Nikola Corp moeten wij dan aandelen kopen van Nikola die rijden op in de toekomt op waterstof en elektro.
ik dacht waterstof was al lang uit de spel, in eens gaan wij wellicht hiermee huis verwarmen op massa schaal en dan wordt komt het overal. dit is interessant omdat wij die kunnen maken met overschot van duurzame energie. dit pas ook goed in de gas infra , je kan dus thuis een gaskraan openzetten en auto vullen :) effe in theorie hoor. Nikola heeft beloofd eind van dit jaar hun eerste rijdende productie truck presenteren, die hebben ze al echt gemaakt dus geen fantasie meer. wie weet wordt het tesla van trucks?
wat ik met alfen niet snap is dat het is 80 jaar oud fabriek en in eens praten ze over slimme grids enzovoorts terwijl als je google mensen konde niet eind 2019 hun laders met zonpanelen gebruiken. Ik heb dus mijn twijfels over hun "slimme" oplossingen als de basis niet werkt. ik kan ook geen enkele octrooi van Alfen vinden.
'belegger''
0
quote:

Tonydwi schreef op 10 juli 2020 07:39:

Wat denken jullie dan van
Nikola Corp moeten wij dan aandelen kopen van Nikola die rijden op in de toekomt op waterstof en elektro.
www.iex.nl/Forum/Topic/1370520/Energi...
Guus_Geluk
0
Is de correctie dan eindelijk ingezet? De koers van Alfen is keihard opgelopen, waar zal de nieuwe bodem komen te liggen?
Portello
0
quote:

Guus_Geluk schreef op 13 juli 2020 09:29:

Is de correctie dan eindelijk ingezet? De koers van Alfen is keihard opgelopen, waar zal de nieuwe bodem komen te liggen?
Als jij vindt dat een dag trend iets zegt over de loop van de hele koers vind ik je wel een bijzondere belegger.
Tenzij je natuurlijk daytrade.
Lor3032
1
Ach zo rond de 40 euro zal best even een hobbel zijn. Een trend is het pas als er meer dan 3 handelsdag aaneengesloten een daling of stijging plaatsvinden.
Lor3032
1
Het is nu even geen hobbel idd. Eerst even een paar dagen die 40 euro aanstampen met flinke volumes en hogere slotkoersen en daarna kunnen we weer verder.
Toxiedriver
1
Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen, maar Renault heeft onlangs een nieuw dochterbedrijf opgericht (Elexent) die laadinfrastructuur voor derden gaat uitrollen en daarin samenwerkt met Alfen en Schneider.

Zie hier de link naar het artikel:
www.electrive.com/2020/07/03/renault-...

Uit het artikel:
"Elexent works together with Schneider Electric and Alfen for the hardware, Snef for the installation and Izivia for the service"
5.970 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 ... 295 296 297 298 299 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 15:21
Koers 35,880
Verschil -0,120 (-0,33%)
Hoog 36,100
Laag 34,540
Volume 202.844
Volume gemiddeld 275.707
Volume gisteren 393.723

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront