Kendrion « Terug naar discussie overzicht

Kendrion 2020

343 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 » | Laatste
ischav2
0
Er zijn tijdens de jaarvergadering door een aantal partijen vragen gesteld. Helaas staat er niets van op de site van Kendrion. Blijkbaar worden de antwoorden positief uitgelegd. Anders kan ik de stijging vandaag met het hoge volume niet verklaren.
Zelf stevig long.
ischav2
0
De subsidieregeling voor particulieren die een volledig elektrische auto willen aanschaffen kan op veel belangstelling rekenen. Een dag na de officiële invoering is al 44 procent van het beschikbare bedrag in de subsidiepot verbruikt, zo valt te lezen op de website van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).

Het per 1 juli beschikbaar gestelde bedrag voor de aanschaf van een nieuwe volledig elektrische auto stond op 10 miljoen euro, waar op woensdag aan het einde van de middag nog 5,58 miljoen euro van over was.

Dat betekent echter niet dat er in een dag talloze auto's gekocht zijn. Particulieren die een elektrische auto's aanschaffen of privé leasen komen sinds 4 juni in aanmerking voor 4.000 euro subsidie, aangezien de regeling met terugwerkende kracht is aan te vragen.

Ondanks dat de verkoop van tweedehands auto's in juni naar recordhoogte is gestegen, kunnen gebruikte elektrische modellen op minder belangstelling rekenen. Van de beschikbare 7,2 miljoen euro was woensdag 572.000 euro aangevraagd. Het subsidiebedrag voor een tweedehands elektrische auto is 2.000 euro.

Voor 2021 wordt de subsidiepot weer aangevuld, maar dan met 27,9 miljoen euro. Aanvragen die dit jaar binnenkomen nadat het jaarbudget verbruikt is, worden doorgeschoven naar het volgende kalenderjaar.
ischav2
0
Het stukje in het FD van gisteren heeft blijkbaar effect. Van Beurden verwacht een langzaam herstel met een V shape recovery in China en een U shape recovery in de EU.
ischav2
0
HANS NAUTA, REDACTIE ECONOMIE
Volkswagen, BMW en Daimler hebben veel productielijnen opgestart, en ook in andere Duitse fabrieken wordt weer gewerkt. In de maand mei zijn de fabrieksorders namelijk flink toegenomen. Door de coronacrisis waren de industriële bestellingen volledig ingezakt, maar het Duitse federale statistiekbureau kwam maandag met positieve cijfers.

Op de slechtste maand ooit volgde de beste maand ooit. In april waren de bestellingen nog met 26 procent gedaald vergeleken met een maand eerder. Dat was de grootste krimp sinds het begin van de metingen in 1991. In mei zorgt het herstel voor weer een record: niet eerder was de groei zo groot, namelijk ruim 10 procent meer dan in april. Te danken aan de versoepeling van de coronamaatregelen.

In een grafiek zou je zowaar het begin van een V-vormig herstel kunnen zien. De dramatische lijn naar beneden krijgt een staartje dat omhoog wijst. Maar die weg omhoog is nog lang. Vergeleken met februari, de maand voordat Duitsland maatregelen nam tegen corona, liggen de bestellingen nog altijd 31 procent lager. Vanwege de grote industrie werd Duitsland hard geraakt door de fabriekssluitingen, de verstoorde productieketens en de wereldwijde vraaguitval.

De grootste economie van Europa belandde in het eerste kwartaal in een recessie, die de afgelopen maanden verergerde. "De nieuwe gegevens suggereren dat de industriële recessie haar dieptepunt voorbij is", schrijft het Duitse ministerie van economische zaken. "Maar ook lijkt het erop dat het inhaalproces tijd zal kosten. Gezien de kleine toename van bestellingen uit niet-Europese landen, heeft de wereldeconomie het nog moeilijk." De vraag uit de eurozone groeit namelijk veel harder dan die uit de rest van de wereld: 20 versus 2 procent.

"Duitslands beste maand ooit is niet goed genoeg", schrijft ING. "Het beëindigen van de lockdown zorgt voor een V-vormige toename van activiteiten. Maar de terugkeer naar het niveau van voor de crisis zal niet eenvoudig zijn." Ook omdat de Duitse orderboeken al langer onder druk stonden. De economie had aan het begin van deze crisis een zwakkere conditie dan bij de vorige crisis, in 2008. Toen duurde het herstel achttien maanden.

Ook nu is de dramatische neergang niet zomaar te compenseren. Neem de auto-industrie: de bestellingen namen in mei toe met 44 procent. Toch liggen ze nog 47 procent onder het niveau van februari. De productie daalt dit jaar met een kwart, voorspelt de Duitse autoindustrie.

De detailhandel bloeide op in mei. Net als in Nederland, Oostenrijk en Finland lagen de verkopen in Duitsland zelfs boven het niveau van februari. Waarschijnlijk is dat te danken aan de overheidssteun: inkomens bleven op peil en consumenten konden aankopen doen die ze hadden uitgesteld. Het is de vraag of dat zo blijft, want de werkloosheid kan de komende maanden oplopen.

Wat helpt is dat Duitsland de BTW heeft verlaagd voor een periode van zes maanden. Deze maatregel ging vorige week in, als onderdeel van het stimuleringspakket van de Duitse overheid ter waarde van 130 miljard euro
bv Bernhard
0
Komen mooie tijden aan voor autoverkopers

- Inhaalslag van verkopen die door corona zijn uitgesteld
- Vermijden van OV zal zorgen voor toename. Net als bij scooters en fietsen
- En de vele subsidies e.d. op elektrische auto's wat aantrekkelijke momenten biedt om over te stappen op een nieuwe auto

Q3 wordt groen groener groenst!
ischav2
0
Kendrion – Algemene Vergadering van Aandeelhouders
Op woensdag 24 juni werd de uitgestelde Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AvA) van elektromagnetenproducent Kendrion gehouden. Tijdens deze AvA gaf CEO Joep van Beurden een korte presentatie van het ‘nieuwe’ Kendrion, dat is ontstaan na de acquisitie van remmenspecialist INTORQ in december vorig jaar.
Van Beurden introduceerde het Kendrion Strategic House met als speerpunten (1) Automotive met de vier ‘ACES’ – Autonomous, Connected, Electrified & Shared – en de vier Lighthouse Platforms: Smart Actuation, het AVAS sound system voor elektrische auto’s, een aandrijfsysteem voor hybride voertuigen en het Active Damping Actuation Platform (veersystemen); (2) de remsystemen van Kendrion en INTORQ gericht op de markt van industriële robots en (3) Industrial Actuators and Controls met als voornaamste afzetmarkten: machinebouw, transport, energiedistributie en vloeistofcontrolesystemen.
Daarenboven is de Chinese markt voor Kendrion de gefavoriseerde groeimarkt, waar de komende jaren een explosieve groei dient te worden gerealiseerd. Dat Kendrion feitelijk heel succesvol is met haar technologische innovaties moge blijken uit de book-to-bill ratio van 1,25 voor wat betreft het aantal binnengehaalde nominaties in het Automotive segment, dat een omzetaandeel van 55% van de groepsomzet realiseert. Met een nominatie wordt een opdracht van een deelproductie van een afnemer van Kendrion bedoeld, die gemiddeld over een periode van zeven jaar wordt uitgeleverd.
Van Beurden ging nader in op de strategische rationale van de overname van INTORQ.
? Sterke strategische samenhang die leidt tot een substantiële versterking van Kendrion’s positie op de markt van remsystemen.
? Een significant synergiepotentieel. Integratie van productiecentra en geoptimaliseerde operationele efficiency zullen tot aanzienlijke synergievoordelen leiden.
? Waardecreatie. Vanaf het lopende boekjaar zal er een double-digit bijdrage aan de winst per aandeel van Kendrion zijn.
De progressie in China ligt op koers ondanks de covid-19 uitbraak van begin dit jaar. Jaar-op-jaar bedraagt de groei 29%, weliswaar van een nog lage aanvangsbasis. Omdat de zogenaamde Lifetime Nominations (gemiddelde productieduur 7 jaar) significant hoger liggen dan de huidige omvang van de omzet, is de verwachting gewettigd dat op een termijn van 3-4 jaar de Chinese markt geleidelijk kan doorgroeien naar een omzetaandeel van 20-30%. Tot die tijd wordt er jaarlijks fors geïnvesteerd in de kwaliteit en kwantiteit van de lokale organisatie, de lokale supply chain en op het gebied van kwaliteitscontrole.

Op korte termijn legt het management het accent zeer sterk op kostenbeheersing teneinde de covid-19 crisis met zo min mogelijk kleerscheuren door te komen. De volgende actiepunten werden genoemd:
? Arbeidstijdverkorting voor de eigen werknemers en de flexibele schil
? Vrijwillige salarisverlaging van 15% door het hogere management
? Alleen de hoogst noodzakelijke capex-uitgaven
? Geen gebruik van consultants en/of overige externe diensten
? Sterke nadruk op de beheersing van het werkkapitaal
? Gebruik maken van overheidssteun, waaronder uitstel belastingbetaling
? Geen dividenduitkering
Conclusie: De propositie die Kendrion biedt aan haar afnemers lijkt aan kracht te winnen. Op een termijn van drie à vier jaar kan een substantiële omzet- en winsttoename tegemoet worden gezien als Kendrion erin slaagt de ingeslagen weg van hoge nominaties bij eindklanten vast te houden. Op korte termijn heeft Kendrion te maken met de onvoorspelbare gevolgen van de covid-19 uitbraak. Het management heeft de organisatie de afgelopen vier jaar lean and mean gemaakt en met de nu afgekondigde actiepunten achten wij Kendrion in staat zonder al te veel kleerscheuren de huidige uitdagende marktomstandigheden het hoofd te bieden. Op donderdag 10 september a.s. organiseert Kendrion een Capital Markets Day gedurende welke het management nieuwe operationele en financiële doelstellingen van het ‘nieuwe’ Kendrion zal aankondigen.
Tegen de huidige beurskoers van € 11,40 wordt ruim 20x de verwachte winst voor het lopende boekjaar voor de aandelen Kendrion betaald. Echter, zodra de eindmarkten van Kendrion zich herstellen van de huidige crisis, is naar onze mening een winst per aandeel van tenminste € 1,75 alleszins haalbaar. Kendrion boekte een dergelijk resultaat over boekjaar 2017.
maci
0
Jammer dat je vergat? te vermelden dat bovenstaand stuk uit het maandelijkse bericht van Addvalue komt.

Broninfo is belangrijk.
ischav2
0
STUTTGART (AFN/REUTERS) - Daimler, het moederbedrijf van Mercedes-Benz, heeft afgelopen kwartaal een flink verlies in de boeken gezet als gevolg van de coronacrisis. Maar de autobouwer heeft toch ook de indruk dat de markt sneller herstelt dan verwacht.
Een en ander komt naar voren uit voorlopige cijfers van Daimler. Het concern gaat vooralsnog uit van een operationeel kwartaalverlies (ebit) van 1,7 miljard euro. Daimler komt volgende week met definitieve kwartaalcijfers naar buiten.
De autobranche ging afgelopen periode gebukt onder massale gedwongen sluitingen van showrooms. In veel landen kwamen de autoverkopen hierdoor tijdelijk stil te liggen. Maar in juni trokken de verkopen volgens Daimler toch weer aardig aan.
De onderneming heeft donderdag ook aangekondigd dat het gaat stoppen met het bouwen van sedans in de Verenigde Staten en Mexico. Die stap is onderdeel van bredere kostenbesparende maatregelen om de productie te stroomlijnen.
ischav2
0
Cijfers bandenfabrikant Continental:

20 Sec­ond Quar­ter of 2020: Re­sults Ex­ceed Cap­i­tal Mar­ket Ex­pec­ta­tions
Consolidated sales of €6.620 billion / Adjusted EBIT margin of -9.6 percent
Free cash flow before acquisitions and carve-out effects: -€1.782 billion ???????(Q2 2019: -€29 million)
Continental is currently still refraining from providing an outlook for the 2020 business year
Hanover, July 20, 2020. Continental announced today, in a mandatory disclosure, its key figures for the second quarter of fiscal 2020 based on preliminary data. The results are above current average estimates of analysts. Accordingly, consolidated sales in the second quarter of the current fiscal year amounted to €6.620 billion and the adjusted EBIT margin was -9.6 percent. Year-on-year organic growth (adjusted for changes in the scope of consolidation and exchange-rate effects) was -39.8 percent.

Sales in the Automotive Technologies group sector were €2.560 billion and the adjusted EBIT margin was -18.1 percent. Organic sales growth came to -45.6 percent.

The Rubber Technologies group sector achieved sales of €2.962 billion and an adjusted EBIT margin of 1.2 percent. Organic sales growth came to -33.1 percent.

In the Powertrain Technologies group sector, sales were €1.131 billion and the adjusted EBIT margin was -16.3 percent. Organic sales growth came to -40.8 percent.

After the second quarter of 2020, free cash flow before acquisitions and carve-out effects amounted to -€1.782 billion (Q2 2019: -€29 million). The decline is primarily due to the lower EBIT figure versus the prior year period as well as negative working-capital effects. The latter are the result of sales volatility in the past weeks and are expected to neutralize again if the business trend continues.

As at June 30, 2020, Continental’s liquidity reserves totaled more than €10.1 billion, consisting of cash and cash equivalents of about €2.5 billion and committed unused credit lines of around €7.7 billion. At the end of the first quarter of 2020, liquidity reserves totaled €6.8 billion. The company had thus secured additional liquidity in the second quarter. In May and June, Continental placed three bonds with a total volume of more than €2.1 billion and also expanded its credit facility with its core banks by €3 billion.

Though the business situation improved substantially over the course of the second quarter, the environment continues to be characterized by considerable uncertainty due to the ongoing coronavirus pandemic. It thus remains difficult to gauge possible further adverse consequences on production, the supply chain and demand. For this reason, Continental is currently still refraining from providing an outlook for the 2020 business year.

Continental will report its interim report for the first half of 2020 on August 5, 2020.
ischav2
0
WOLFSBURG (AFN) - Autoconcern Volkswagen heeft in de eerste zes maanden van het jaar een operationeel verlies van 800 miljoen euro geleden door de coronacrisis. Zowel fabrieken als showrooms in veel belangrijke markten gingen in die periode een tijd dicht. Toch denkt het Duitse bedrijf, waar behalve VW ook merken als Audi, Seat, Skoda, Bentley en Lamborghini onder vallen, in heel dit jaar winstgevend te kunnen zijn.
Door de coronacrisis daalde de omzet met een kwart tot 96,1 miljard euro. Volkswagen hield vast aan zijn in april uitgesproken verwachting dat de jaaromzet "aanzienlijk" onder het niveau van vorig jaar uitkomt.
Het operationele verlies stak ook schril af bij de cijfers van vorig jaar. Toen was er nog een operationele winst van 10 miljard euro. VW denkt dat het ingezette herstel in de tweede jaarhelft doorzet en toch nog tot een jaarwinst leidt.
ischav2
0
PEKING (AFN) - De bedrijvigheid in de omvangrijke Chinese industrie is in juli gestegen. Dat komt naar voren uit cijfers van de Chinese federatie voor logistiek en inkoop.
De zogeheten inkoopmanagersindex voor de Chinese industrie steeg naar een stand van 51,1, tegenover 50,9 in juni. Economen hadden een minder sterke groei verwacht. Ze rekenden in doorsnee op een stand van 50,8. Een indexniveau onder de 50 betekent krimp, daarboven groei.
De productie van de Japanse industrie is in mei met 2,7 procent gestegen ten opzichte van de voorgaande maand. Dat meldde de Jibun Bank op basis van voorlopige cijfers. In de voorgaande maanden kromp de industrie van Japan juist sterk, door de klappen van de coronapandemie voor de exportafhankelijke sector. Ten opzichte dezelfde maand een jaar eerder was er ook in juni sprake van 17,7 procent krimp.
Blub
0
Kleine omzet, wel mooie stijging.
Ben benieuwd. Zal een tijd worden dat er een koerssprong naar de 12 - 14 euro komt
ischav2
0
NEUBIBERG (AFN/RTR) - Chipmaker Infineon heeft in het derde kwartaal van zijn boekjaar een verlies in de boeken gezet. De onderneming voelt de gevolgen van de coronacrisis en zwakkere vraag op zijn eindmarkten. Wel ziet het concern "concrete tekenen van herstel" op de belangrijke automarkt, die de afgelopen tijd juist uitzonderlijk hard werd geraakt door het virus.
Infineon zette een negatief resultaat in de boeken van 128 miljoen euro, bij een winst van 224 miljoen euro een jaar eerder. De opbrengsten dikten aan tot bijna 2,2 miljard euro.
Het concern reken voor het lopende vierde kwartaal op opbrengsten in een bandbreedte van 2,3 miljard euro en 2,6 miljard euro.
ischav2
0
MÜNCHEN (AFN/BLOOMBERG) - De Duitse automaker BMW heeft afgelopen kwartaal voor het eerst sinds 2009 een operationeel kwartaalverlies in de boeken gezet. De onderneming werd opnieuw hard geraakt door de coronacrisis die de verkopen van auto's wereldwijd dwarszit. Vooral in Europa is de vraag naar auto's minder geworden door tijdelijk gesloten fabrieken en showrooms.
BMW sloot het tweede kwartaal af met een 22,3 procent lagere omzet van 19,9 miljard euro. Daarbij schreef de automaker een operationeel verlies (ebit) van 666 miljoen euro. Een jaar terug was nog sprake van een operationele winst van 2,2 miljard euro. Onder de streep kwam BMW dit keer 212 miljoen euro tekort, waar een jaar terug een nettowinst van 1,5 miljard euro werd geboekt.
De autoverkopen van BMW, een belangrijke maatstaf die door marktkenners nauwlettend in de gaten wordt gehouden, daalden het afgelopen half jaar met bijna een kwart naar 962,575. In Europa, Duitsland en de Verenigde Staten kelderde de vraag het hardst, rond de 30 procent. In China, waar in het eerste kwartaal juist de grootste daling in verkopen plaatsvond, verbeterde de vraag vanaf april aanzienlijk. Uiteindelijk daalde daar de autoverkoop met 'slechts' 6 procent in het eerste half jaar.
BMW houdt ondanks het verlies vast aan de verwachting van een brutowinstmarge tussen 0 en 3 procent voor de Automotive-tak in het volledige jaar. Ook wil het bedrijf blijven investeren in innovatie en ontwikkeling en legt daar tot 2025 meer dan 30 miljard euro voor neer.
343 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 11:49
Koers 13,020
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 13,060
Laag 12,760
Volume 11.426
Volume gemiddeld 33.694
Volume gisteren 55.609

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront