Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

RSA2020
0
quote:

kanhetlager schreef op 16 juli 2020 16:17:

US trapt de boel weer volledig in elkaar zo te zien.
Ja, Trump moet even borreltje drinken met Xi Jinping. Betere vriendjes worden. Dat zou weer iets schelen.
kanhetlager
0
quote:

RSA2020 schreef op 16 juli 2020 16:22:

[...]

Ja, Trump moet even borreltje drinken met Xi Jinping. Betere vriendjes worden. Dat zou weer iets schelen.
Hack jij zijn twitter account even. Schijnt de laatste dagen niet al te lastig te zijn :-)
kanhetlager
1
Apart dat de koers om 15:30 altijd inzakt om vervolgens weer terug te keren naar de koers die er voor 15:30 was. Bovenstaande opmerking van mij was dus een grap. Voor sommige mensen blijkbaar geen goede.
RSA2020
0
quote:

kanhetlager schreef op 16 juli 2020 16:43:

Apart dat de koers om 15:30 altijd inzakt om vervolgens weer terug te keren naar de koers die er voor 15:30 was. Bovenstaande opmerking van mij was dus een grap. Voor sommige mensen blijkbaar geen goede.
8 van de 10 keer bashen de Amerikanen onze optimisme valt mij op. En dat terugkrabbelen gebeurt niet altijd. Erg moeilijk om daar grip op te krijgen. Zo niet onmogelijk want dan was ik al lang binnen :-)
kanhetlager
0
quote:

RSA2020 schreef op 16 juli 2020 17:00:

[...]

8 van de 10 keer bashen de Amerikanen onze optimisme valt mij op. En dat terugkrabbelen gebeurt niet altijd. Erg moeilijk om daar grip op te krijgen. Zo niet onmogelijk want dan was ik al lang binnen :-)
Op dat bashen anticipeer ik al jaren. Kan niet zeggen dat ik zoveel invloed heb dat het iets van terugkrabbelen veroorzaakt.
Patjakkert
1
Als je de beurs en de grafieken volgt, zie je dat dat heel erg vaak zo is. Daar pas ik al jaren mijn koop koers op aan. Er zijn gewoon ongeschreven regels op de beurs, volg je die op kan je nog meer geld verdienen.
€URO-Trader
2
quote:

ToTheTop schreef op 15 juli 2020 21:02:

[...] Niets is blijvend, ook olie niet.
75% vd Nederlanders gaat de komende 3 jaar echt niet een electrische auto kopen. Kosten liggen 2x te hoog. En dan nog niet te schrijven over onderdelen en reparaties. Alles af-fabriek. Vliegtuigen electrisch, jaja. Vrachtwagens, jaja. Schepen, minimale afschrijving van 30 jaar. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Eduard de Wit
2
quote:

€URO-Trader schreef op 16 juli 2020 20:13:

[...]75% vd Nederlanders gaat de komende 3 jaar echt niet een electrische auto kopen. Kosten liggen 2x te hoog. En dan nog niet te schrijven over onderdelen en reparaties. Alles af-fabriek. Vliegtuigen electrisch, jaja. Vrachtwagens, jaja. Schepen, minimale afschrijving van 30 jaar. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dan hebben we het nog niet eens over de laadpalen.
Waar wil je die allemaal neerzetten in de stad :))
[verwijderd]
1
quote:

€URO-Trader schreef op 16 juli 2020 20:13:

[...]75% vd Nederlanders gaat de komende 3 jaar echt niet een electrische auto kopen. Kosten liggen 2x te hoog. En dan nog niet te schrijven over onderdelen en reparaties. Alles af-fabriek. Vliegtuigen electrisch, jaja. Vrachtwagens, jaja. Schepen, minimale afschrijving van 30 jaar. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
En we gaan decennia bezig zijn met werkzekerheid voor elektrotechniekers door de 6 tot 12 keer verzwaring van de kabels in de straten, ombouwen van de unidirectionele middenspanning zodat de zonne-energie vanuit de Vinex-wijken/verkavelingen naar de bedrijventerreinen, kantoorgebouwen, parkings met honderden laadpalen,... kan vloeien.

Het elektriciteitsnet is berekend op vermogens van de jaren 50 tot jaren 70 en de zonnepanelen durven op een zonnige dag dubbel zoveel vermogen terug te leveren. De spanning stijgt en bij 10% overspanning (253V) schakelen de omvormers uit om zichzelf en de rest te beschermen.

Laat staan als we deftige driefasige laadpalen van 11kW en 22kW willen, dat is 6 of 12 keer verzwaren als iedereen eentje aan huis wilt.

De prijs van de elektrische auto naar beneden krijgen is niet het grootste probleem. De Chinezen zijn al bezig net zoals hoe zij de zonnepanelen, smartphones,... goedkoop gemaakt hebben.

En het omzeilt het oude probleem van verbrandingsmotoren (en straalmotoren) die erg moeilijk voor Aziatische landen om goed onder de knie te krijgen. Tot voor kort stoppen ze Franse diesels in de wagens voor de Europese markt. Elektrische motorisatie is laagdrempelig voor de landen die decennia niet erin geslaagd hebben om de traditionele motoren goed te krijgen.

Vraag/aanbod-verhouding in grondstoffen wordt dan een belangrijke factor in de kosten van een elektrische wagen.

Vandaar de lokroep van waterstof. Niet alleen snel tanken, maar ook energie met een vrachtwagen naar de tankstation brengen.
Rotterdammert
0
Ik zit voor dezelfde bedragen in Shell en in Alfen. Die laatste heeft me aanzienlijk meer opgeleverd. Ik geloof ook heel erg in de elektrificatie van het wagenpark van West-Europa en andere welvarende delen van de wereld. Waterstof wordt het nooit, niet efficiënt genoeg. Maar olie gaat een stevige comeback maken als alles weer in beweging komt. De vraag in Azië gaat bovendien nog decennia enorm toenemen, daarom blijf ik lekker long in Shell. Maar Alfen kan ik ook aanbevelen!
[verwijderd]
0
De koers van RDS is nu bijna de helft van wat die vorig jaar om deze tijd was. Dat was wel de top, maar het geeft toch te denken...
Oebababoela
1
quote:

Overtake schreef op 17 juli 2020 09:05:

De koers van RDS is nu bijna de helft van wat die vorig jaar om deze tijd was. Dat was wel de top, maar het geeft toch te denken...
Helaas al maanden een van de slechts presterende aandelen aan de AEX. Zal voorlopig ook zo wel blijven. Heb het idee dat het op de weg alweer drukker wordt met verkeer, maar in de lucht zijn er nog amper vliegtuigen te zien. Daarnaast gaat het Corona virus als een golfbeweging de wereld over, eerst moeten we dit zien te overwinnen.
kooning
0
Daar gaat de week winst...! Hou m'n hart vast voor de kwartaalcijfers. Er kan bij slecht nieuws best nog een paar euro vanaf hoor.
Aurum
0
Het aandeel blijft liggen tussen 14- 16 euro regionen . Een opleving van olie prijs zal een nieuwe impuls aan de koers moeten geven . Maar ook olie blijft maar liggen
appiehappie
0
OPEC en anderen olie producerende landen verhogen niet voor niets de olieproductie.. toename vraag ... verwachting is toch dat olieprijs zal toenemen... dus....
tjongejonge
0
Oil prices slip as clouds gather over fuel demand, looser supply curbs

Reuters Jul 17, 2020 02:50AM ET)

www.investing.com/news/commodities-ne...

Het probleem met de oliemarkt is dat de prijzen een niveau hebben bereikt waarbij het overaanbod weer zal terugkeren.
[verwijderd]
1
quote:

Rotterdammert schreef op 17 juli 2020 09:00:

Ik zit voor dezelfde bedragen in Shell en in Alfen. Die laatste heeft me aanzienlijk meer opgeleverd. Ik geloof ook heel erg in de elektrificatie van het wagenpark van West-Europa en andere welvarende delen van de wereld. Waterstof wordt het nooit, niet efficiënt genoeg. Maar olie gaat een stevige comeback maken als alles weer in beweging komt. De vraag in Azië gaat bovendien nog decennia enorm toenemen, daarom blijf ik lekker long in Shell. Maar Alfen kan ik ook aanbevelen!
En Oost-Europa, Midden-Oosten, Afrika,... rijden onze afdankertjes op of we helpen hun met het opzetten van autofabrieken zoals de Fransen in Iran totdat Trump hen dwong om het boeltje aan de Chinezen te verkopen. Elke keer Trump tegen een land schopt, de breidt de Chinese invloedssfeer uit. Trump is de beste president voor de Chinese uitbreidingsplannen.

80 miljoen mensen komen er jaarlijks erbij en die rijden/vliegen net zoals wij. Vandaar dat zelfs Warren Buffet luchtvaartaandelen had. Historisch heeft de luchtvaart in totaliteit nooit echt winst gedraaid, voor elke winnaar zijn er veel meer verliezers. Minste tegenslag en de luchtvaart is diep rood.

Miljarden mensen die van koken op hout naar koken op gas willen overstappen. Voor hen is dat een statussymbool zoals de platte televisie.

Enkele procentjes van de kleinere Westerse bevolking die elektrisch willen rijden, minder vliegen, geen autobezit, minder fossiele brandstoffen,... gaat weinig verschil maken.

Bekijk het op termijnen van generaties, er zijn zoveel files in pre-Corona tijden omdat de wegen berekend zijn voor de eenverdieners, toen de vrouw thuis bleef en niet naar het werk hoeft te rijden.

Je laat de aandelen toch niet 30, 40,... jaren op de plank zonder ernaar te kijken? Binnen een economische cyclus of tot de volgende recessie gaat er niet veel veranderen.
ToTheTop
0
quote:

Rotterdammert schreef op 17 juli 2020 09:00:

Ik zit voor dezelfde bedragen in Shell en in Alfen. Die laatste heeft me aanzienlijk meer opgeleverd. Ik geloof ook heel erg in de elektrificatie van het wagenpark van West-Europa en andere welvarende delen van de wereld. Waterstof wordt het nooit, niet efficiënt genoeg. Maar olie gaat een stevige comeback maken als alles weer in beweging komt. De vraag in Azië gaat bovendien nog decennia enorm toenemen, daarom blijf ik lekker long in Shell. Maar Alfen kan ik ook aanbevelen!
>>> www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/general...
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2413 2414 2415 2416 2417 2418 2419 2420 2421 2422 2423 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 33,465
Verschil -0,005 (-0,01%)
Hoog 33,550
Laag 32,920
Volume 9.995.595
Volume gemiddeld 7.488.665
Volume gisteren 6.212.668

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront