Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France 2020

3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
gbakl
0
dat halen we vandaag niet
.Air France-KLM

3,79 -0,19 (-4,84%)

soms ben ik heel blij met dit aandeel :o)

als het zich opeens enigszins voorspelbaar gedraagt en dan klopt het ook dat er
enorm is ingekocht tussen 3.73 en 3.77 en mag de koers weer even het ruime sop
kiezen want er moet op verdiend worden.

daylow kiezen/timen is bijna luchtacrobatiek maar ik wil er liefst weer
helemaal vanaf eind vd dag want morgen weer een onvoorspelbare dag.

gbakl
0
quote:

DannyD. schreef op 27 juli 2020 13:57:

In enkele dagen de cijfers? Zullen best wel schokkend zijn denk ik. Nog niet instappen dus.
cijfers zijn nauwelijks bepalend en dat zeg ik vaker, kan ook nauwelijks een verrassing zijn.
'
'Verwacht recordverlies bijzaak bij Air France-KLM'
Gepubliceerd op 27 juli 2020 13:51 | Views: 3.575 | Onderwerpen: luchtvaart

AMSTERDAM (AFN) - Als Air France-KLM vrijdag de boeken opent, zal er relatief weinig aandacht uitgaan naar het enorme verlies dat het luchtvaartconcern naar verwachting schrijft. Beleggers zijn vooral benieuwd naar de maatregelen die genomen worden om het tij te keren. Ook de verwachtingen van het concern kunnen op belangstelling rekenen.

Dat er een recordverlies komt, lijkt haast zeker. In de maanden april tot en met juni lag het vliegverkeer door coronamaatregelen immers goeddeels stil. Tegelijkertijd liepen de kosten voor bijvoorbeeld personeel wel gewoon door.

Sindsdien zijn de maatschappijen weer meer gaan vliegen. KLM liet bijvoorbeeld weten eind september weer op vrijwel evenveel bestemmingen te vliegen als voor het begin van de coronapandemie. Wel wordt er minder vaak en met kleinere toestellen gevlogen, waardoor de capaciteit nog lang niet volledig benut wordt. Dat levert nog steeds kostenposten op.

Leningen en garantstellingen

Door die hoge doorlopende kosten, dreigden luchtvaartmaatschappijen om te vallen. Air France en KLM maakten dan ook beide gebruik van een ondersteuning in de loonkosten. Daarnaast konden ze op steun rekenen van de Franse en Nederlandse overheid in de vorm van leningen en garantstellingen. Air France kreeg in totaal 7 miljard euro aan steun vanuit Parijs, KLM werd door Nederland geholpen met 3,4 miljard euro.

Desondanks bleef de nood hoog. Als ook alle klanten van wie de vlucht geannuleerd werd in een klap terugbetaald zou moeten worden, zouden luchtvaartmaatschappijen failliet gaan, betoogden ze eerder al. KLM kreeg in Nederland de mogelijkheid om alleen vouchers aan te bieden, maar dat werd onder druk van de Europese Commissie weer teruggedraaid.

Reorganisatie

De beide luchtvaartmaatschappijen staan dan ook voor een grote reorganisatie ondanks de miljardensteun die ze ontvingen. Air France liet deze maand al weten 7600 banen te moeten schrappen en ook bij KLM en Transavia staan duizenden banen op de tocht. Hoeveel banen er daar verdwijnen is echter nog niet bekendgemaakt.

KLM had al wel een vrijwillige vertrekregeling waarvoor 2400 mensen zich aanmeldden. Ook bij Transavia is er zo'n regeling opgetuigd. De deadline voor de aanmelding daarvan is eind deze week.

****************************

m.a.w. geen geld retour meer vragen en dat dan maar beschouwen als gekochte
gebakken lucht , koud opgediend.
@iPlof
0
AMSTERDAM - De piloten van luchtvaartmaatschappij KLM, tevens aandeelhouder van moedermaatschappij Air France KLM roepen op tot heronderhandeling van de voorwaarde van de salariskorting van het KLM personeel. „De continuïteit van KLM staat op het spel”, zeggen ze.

1 grote bende daar, blauwe familie totaal uitelkaar gerukt met tegenstrijdige belangen en standpunten, verliezen stapelen zich op, herstel heel heel ver weg..
En dit is pas het begin. Emissie begint nvermijdelijk te worden, kapitale misser datdit niet meteen is gedaan zoals veel concurrenten wel succesvol hebben gedaan.
[verwijderd]
1
Ik was vandaag erg in de verleiding om mijn KLM aandelen dan toch maar te dumpen na al die tijd (GAK was 6.20). Toch maar besloten om langer vast te houden wellicht, tot onder de 3 euro zelfs. Dat zou voor mij de perfecte prijs zijn om mijn short te coveren.
gbakl
0
DUBLIN - Ryanair heroverweegt het voornemen om haar bases in Duitsland te sluiten. Dit weekend zijn Duitse Ryanair-piloten toch akkoord gegaan met een kostenbesparingspakket van het bedrijf. Vorige week stemden de piloten nog tegen die deal.

Na de stemming zei de prijsvechter geen andere keus te hebben dan een sluiting van Frankfurt Hahn, Berlijn Tegel en Düsseldorf Weeze. Voor Keulen, Frankfurt, Karlsruhe en Memmingen zou deze winter het doek vallen. “Mogelijk moeten we daar opnieuw naar kijken nu de piloten de deal hebben geaccepteerd”, zei topman Michael O’Leary in een gesprek met investeerders, meldt Reuters.

Volgens Ryanair heeft pilotenvakbond VC dit weekend een ommezwaai gemaakt en de voorwaarden van de loondeal toch geaccepteerd, onder druk van piloten die bang waren voor banenverlies. Er is geen tweede stemming gehouden over de deal, die hetzelfde is als het pakket waar de piloten aanvankelijk tegen stemden.

Onderdeel van de deal is een salarisvermindering van 20 procent en meer flexibiliteit in de vliegschema’s. Volgens Ryanair hebben nu 85 procent van de piloten en 75 procent van het cabinepersoneel door heel Europa ingestemd met het pakket. De loonsverlagingen moeten tegen 2024 zijn teruggedraaid.
.
**********************************
de vrolijke vrienden onder het vliegende volkje dachten er nog wel wat gemakkelijker
onderuit te komen.
daarbij gezegd dat een doorsnee stewardess nauwelijks aan 1x modaal komt en er
wat bij moet harken aan daggelden etc. en die waren al uit het zicht verdwenen.

maar de halfgoden in de cockpit en de pursers en senior hulpjes op de grote vaart
(bij KLM althans) schnabbelen er toch snel een 2 a 3x modaal mee binnen
tot aan 8x modaal achter de knuppel.

dan hakt die 20% er toch wel stevig in, maar ook daar hebben ze zeeen aan tijd voor bijbaantjes
en vooral nu.

dus krantenwijkje erbij danmaar.
[verwijderd]
0
LONDEN (AFN) - De Europese luchtvaart zal op z'n vroegst in 2023 zijn hersteld van de klappen door het coronavirus. Volgens kredietbeoordelaar Moody's kunnen de passagiersaantallen op Europese luchthavens pas dan weer terug zijn op het niveau van voor de crisis.
Moody's schrijft verder dat het herstel binnen de sector verschillend zal verlopen, met veel onzekerheid over het tempo. Zo zullen binnenlandse vluchten waarschijnlijk eerder herstellen dan internationale vluchten, denkt het bureau. Moody's spreekt van "ongekende" klappen door de virusuitbraak voor de Europese luchtvaart.
www.eurobench.com/Beursnieuws/ANP-280...

Ik denk dat het nooit (volledig) gaat herstellen
@iPlof
0
quote:

Knife Catcher schreef op 28 juli 2020 14:11:

LONDEN (AFN) - De Europese luchtvaart zal op z'n vroegst in 2023 zijn hersteld van de klappen door het coronavirus. Volgens kredietbeoordelaar Moody's kunnen de passagiersaantallen op Europese luchthavens pas dan weer terug zijn op het niveau van voor de crisis.
Moody's schrijft verder dat het herstel binnen de sector verschillend zal verlopen, met veel onzekerheid over het tempo. Zo zullen binnenlandse vluchten waarschijnlijk eerder herstellen dan internationale vluchten, denkt het bureau. Moody's spreekt van "ongekende" klappen door de virusuitbraak voor de Europese luchtvaart.
www.eurobench.com/Beursnieuws/ANP-280...

Ik denk dat het nooit (volledig) gaat herstellen
Dat betekent dus nog zo'n 36 maanden ca 0,5 - 0,8 mld per maand 'steun' voor KLM?
gbakl
0
kon vandaag twee kanten op. (is meestal zo..)
snel en tijdelijk herstel om op hoger niveau te kunnen uitverkopen wat gisteren
goedkoop is binnengehaald.

dus niet want de trend was niet echt positief vandaag dus heel gemakkelijk werd de
koers nog wat gedrukt om ook de niveaus rond 3.70 qua turbo's te elimineren.

daylow was dit jaar 3.50, maar qua dag/slotkoersen 3.60 en daar komen we
aardig in de buurt.
gbakl
0
MADRID - Iberia en Air Europa zijn dicht bij een akkoord om de overnameprijs voor Air Europa te halveren. In plaats van een miljard euro betaalt Iberia (of beter gezegd: moederbedrijf IAG) dan maar 500 tot 600 miljoen, zo melden ingewijden aan de Spaanse zakenkrant Cinco Dias.

De overname van Air Europa werd vorig jaar al aangekondigd. In juni zei Iberia-topman Luis Gallego dit door de coronacrisis te heroverwegen, maar nu lijkt het toch door te gaan. Volgens Cinco Dias volgt er mogelijk al deze week een officiële mededeling over het nieuwe akkoord.

Door Air Europa te kopen, wil Iberia voorkomen dat een buitenlandse maatschappij als Air France-KLM dat doet en er meer concurrentie ontstaat op de thuisbasis in Madrid. Het is de bedoeling dat Air Europa als apart merk blijft bestaan en zich richt op een wat prijsbewuster publiek.
***********************

iemand in de markt voor AF/KLM...helft vd prijs?
@iPlof
0
quote:

gbakl schreef op 28 juli 2020 16:10:

iemand in de markt voor AF/KLM...helft vd prijs?
1,85 dus, nooit uitsluiten idd.
gbakl
0
29 juli.
gezien geforceerde lows in de koersen en vele laag ingekochte aandelen en
de nabeursopleving van gisteren als voorsorteren voor de opening nu:

oplopende koers vandaag.

extra indicaties:
Lufthansa had duidelijk sterker koerspatroon gisteren en tijd voor een inhaalslag.
groene koersen voor de airlines in de VS gisteravond.

een no-brainer.
gbakl
1
DEN HAAG (AFN) - De hoogste ambtenaar van het ministerie van Financiën gaat in gesprek met vakbonden over de eisen die het kabinet heeft opgelegd aan KLM in ruil voor financiële steun. Door die eisen blijft er weinig ruimte over voor onderhandelingen, klagen de bonden.

FNV Cabine, CNV Vakmensen, VNC en FNV Luchtvaart schreven hierover een brief aan minister Wopke Hoekstra van Financiën. In ruil voor de miljardensteun moet KLM flink in de kosten snijden. Werknemers met een hoger salaris moeten loon inleveren en duizenden banen staan op de tocht. De bonden willen hierover in gesprek met de bewindsman, omdat ze vinden dat dit soort afspraken tussen de werkgever en de werknemers moeten worden gemaakt. In plaats daarvan gaat de thesaurier-generaal Christiaan Rebergen om de tafel met de vakbonden.

Dit betekent niet dat er opnieuw wordt onderhandeld over de eisen, benadrukt Financiën. Wel worden deze toegelicht en wordt er meer informatie gegeven over de steun en de voorwaarden die hieraan zijn gekoppeld. Het gesprek wordt ergens in augustus ingepland.
*************************
ergens volgende maand want waarom zou er haast zijn ?
de feiten liggen vast en dat oa. de vliegende vakbonden niet happy zijn en haast de
indruk wekken onder een steen te leven de laatste periode, dat wijst erop dat ze hun
salarisniveau nog even belangrijker vinden dan het overleven van het hele bedrijf.
althans er zou nog heel wat te onderhandelen zijn suggereren ze,
over een beter uitgangspunt en nog wat punten en komma's.

en paar broodnodige ontslagen en verder 20% inleveren (voorlopig) op een
meer dan riant salaris en dan NIET failliet gaan (voorlopig)....wie zou er niet
voor tekenen ???

stelletje luchtfietsers.
gbakl
0
SINGAPORE (AFN/BLOOMBERG) - Singapore Airlines heeft in het afgelopen kwartaal zijn grootste kwartaalverlies ooit geleden omdat door de coronacrisis de vloot van de luchtvaartmaatschappij vrijwel volledig aan de grond moest blijven. Het nettoverlies kwam uit op 1,1 miljard Singaporese dollar, omgerekend 681 miljoen euro. Vorig jaar werd nog een winst behaald van omgerekend bijna 69 miljoen euro.

De omzet van de luchtvaartmaatschappij uit de Aziatische stadstaat kelderde met 79 procent tot omgerekend 527 miljoen euro door de lockdownmaatregelen tegen het coronavirus. Singapore Airlines denkt dat het jaren kan gaan duren voordat de passagiersaantallen weer terug zijn op het niveau van voor de crisis. Onlangs bleek nog dat de economie van Singapore keihard is geraakt door de pandemie vanwege de afhankelijkheid van de stadstaat van luchtvaart en toerisme.
*************************
de Q2 winstcijfers van vorig jaar en dat maal 10.
dat is nu het verlies waar ze mee te dealen hebben.
@iPlof
0
quote:

gbakl schreef op 29 juli 2020 13:56:

DEN HAAG (AFN) - De hoogste ambtenaar van het ministerie van Financiën gaat in gesprek met vakbonden over de eisen die het kabinet heeft opgelegd aan KLM in ruil voor financiële steun.
Dus een ambtenaar mag het personeel uitleggen dat KLM efficienter moet gaan werken en CEO Elbers hopt de talkshows af voor goodwill over uitleggen aan het volk hoe belangrijk KLM voor nederland is...

Wat vreselijk kansloos allemaal..
gbakl
1
29 juli 2020 - 9:13 | Door: onze redactie | Foto: KLM
HILVERSUM - Vrijdag wordt meer bekend over de reorganisatieplannen van KLM. Dan wordt ook duidelijk hoeveel medewerkers het bedrijf gedwongen moeten verlaten. Dat meldt de NOS.

KLM heeft inmiddels de meeste vakbonden geïnformeerd over de reorganisatieplannen en het aantal mensen dat het bedrijf gedwongen moet verlaten. Die mogen volgens NVLT-voorzitter Robert Swankhuizen nog niet met de informatie naar buiten treden.

Woensdag wordt de raad van commissarissen geïnformeerd, donderdag wordt in Parijs verder gepraat over de reorganisatie. KLM-topman Pieter Elbers maakt de details vervolgens vrijdag wereldkundig. Dan worden ook de halfjaarcijfers van Air France-KLM gepubliceerd.

KLM moet vanwege de coronacrisis fors inkrimpen. Eerder bleek dat zo’n 2.400 werknemers ingaan op een vrijwillige vertrekregeling, maar gedwongen ontslagen lijken onafwendbaar. Vanaf half augustus wordt er met de bonden onderhandeld over een sociaal plan
****************
Elbers heeft nog meer uit te leggen en druk dagje vrijdag.
[verwijderd]
0
Het herstel op Schiphol zet niet krachtig door, toch weer meer geparkeerde toestellen in de Haarlemmermeer weilanden.

Op vakantie gaan naar code geel/oranje landen lijkt mij verstandelijk beperkt, het uitzicht op 3 maanden Kroatie doet je toch het eerste toestel terug nemen.

Zakelijk verkeer nog helemaal niets, natuurlijk is het vakantietijd, ik zie geen powersuits meer, businessclass gaat bij geen een bedrijf meer lukken op <4 uur vliegen.

>1200 piloten die met meer naar huis gaan dan de Premier is niet meer te verkopen, de wereld is veranderd.
@iPlof
0
quote:

drooglegging schreef op 29 juli 2020 15:28:

Het herstel op Schiphol zet niet krachtig door, toch weer meer geparkeerde toestellen in de Haarlemmermeer weilanden.

Op vakantie gaan naar code geel/oranje landen lijkt mij verstandelijk beperkt, het uitzicht op 3 maanden Kroatie doet je toch het eerste toestel terug nemen.

Zakelijk verkeer nog helemaal niets, natuurlijk is het vakantietijd, ik zie geen powersuits meer, businessclass gaat bij geen een bedrijf meer lukken op <4 uur vliegen.

>1200 piloten die met meer naar huis gaan dan de Premier is niet meer te verkopen, de wereld is veranderd.
Dat dit besef bij vellen nog niet is doorgedrongen en het feit dat de situatie nog steeds verslechterd doet mij vermoeden dat KLM en het aandeel nog heel veel narigheid te wachten staat.

Alternatief is dan ieder kwartaal aan KLM een paar miljard 'lenen' en dat mogelijk jaren lang.

Misschien is Cora van N. zo gek maar de rest van NL gaat dit toch wat te ver lijkt me.
3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 12:48
Koers 9,870
Verschil -0,010 (-0,10%)
Hoog 9,870
Laag 9,540
Volume 491.593
Volume gemiddeld 1.801.173
Volume gisteren 2.158.542

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront