Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France 2020

3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
gbakl
0
mooi even tijd in het weekend om alles weer eens op een rijtje te zetten.
de lessen uit de koersgrafiek van vrijdag, de vergelijking met Lufthansa,
de ingrepen bij het bedrijf en de uitwerking in de nabije toekomst.

de glazen bol lijkt af en toe wel op een sneeuwbal in de zomer...het kan
vriezen, kan dooien.
mooi aandeel om te volgen en lekker beweeglijk en onstuimig als een
woeste zee bij orkaankracht.

maandag maar weer eens kijken hoe de wind waait.
[verwijderd]
0
"LONDEN (ANP/AFP) - Piloten van British Airways gaan akkoord met een salarisverlaging. In eerste instantie leveren ze 20 procent in"

Een strategische zet van de piloten, meer concurrentie bestendig, beter voor de onderneming, dus ook als eerste recoveren als het ooit weer beter gaat....en dan kunnen de loonkosten gewoon weer omhoog naar "marktconform"

Vandaag zeer rustig op Schiphol, de families zitten op de vakantie-bestemmingen, de "Ik heb daar een huisje" reiziger zit er intussen ook al.

De zakenreiziger blijft onzichtbaar, als het vakantie volume minder wordt moet het zaken-volume aandikken om het een en ander te compenseren, september gaat dat aantonen of dat echt gaat gebeuren.
Sjonnie2
0
quote:

Beurske123 schreef op 31 juli 2020 16:52:

Ik moet verplicht mijn shortpositie van Air France KLM liquideren op het platform van Degiro. Iemand die weet hoe dit komt of hier ervaring mee heeft?
Ik heb dezelfde mail gekregen van DeGiro en heb dit vanmorgen op het DeGiro draadje in de Koffiekamer gepost. Ik ben dus niet de enige en ik krijg sterk het vermoeden dat de DeGiro alle uitgeleende aandelen AirFrance-KLM terug wil hebben omdat ze anders een probleem hebben als de koers verder gaat dalen.
Mailtje kwam van het Risk management team, ik dacht dit team er was om mij voor onverantwoorde risico's te besparen maar ze zijn er dus duidelijk om hun eigen risico te beperken !!

Beste forumleden, ik heb afgelopen vrijdag een mail gekregen van het Risk Management team van DeGiro om mijn shortpositie van AirFrance-KLM te sluiten. Deze shortpositie heb ik al ruim 3 jaar en vergroot of verklein ik naar believen.

Geachte heer/mevrouw,

In overeenstemming met artikel 6.4 van de Voorwaarden Debet Effecten, verzoeken wij u om onderstaande short positie op het account xxxxx te sluiten of om het betreffende effect terug te leveren.

Product naam: AIR FRANCE -KLM
ISIN: FR0000031122
Beurs: Euronext Paris
Hoeveelheid: xxxx
Deadline: 2020-08-10 16:00

Mocht u voor de genoemde deadline niet aan dit verzoek voldoen, dan heeft DEGIRO het recht om voor uw rekening deze effecten terug te kopen.

Met vriendelijke groeten,
Risk Management
= DEGIRO


Nu weet ik natuurlijk ook wel dat DeGiro het recht daartoe heeft maar bij mij roept dit de vraag op of DeGiro dit doet om mij te beschermen of dat ze dat doen omdat ze de aandelen terug willen omdat er misschien een emissie of nationalisering aan zit te komen waardoor de koers van AirFrance-KLM nog veel lager gaat. Dus om het risico van DeGiro af te dekken.
Ik was eerlijk gezegd niet van plan om deze shortpostie af te bouwen omdat ik denk dat de koers nog verder naar beneden gaat maar wordt daar nu wel door DeGiro toe gedwongen.

Mijn vraag is dus of er nog meer mensen zijn die zo'n mail hebben gekregen om AirFrance-KLM shortpositie af te bouwen en wat is jullie mening hier over.

www.iex.nl/Forum/Topic/1304835/Koffie...

[verwijderd]
0
Heel bijzonder, hoe kunnen ze je in Godsnaam verplichten om een positie af te bouwen in de huidige turbulentie.

Ik schat in dat ze contra hun klantenbestand spelen(De Boefjes, want dat zijn het natuurlijk!) en het nu een beetje moeilijk gaat worden.

Misschien op aangeven hogerhand, De Haag dus!

NL is voor zover ik weet het enige Eu-land zonder short verbod op het een en ander(voornamelijk banken natuurlijk)

Je gaat feitelijk short op 3,5 miljard euro staatssteun, de gedachte alleen is bizar maar begrijpbaar. KLM-AF is de enige EU-carrier die met loonsverhogingen deze crisis wil doorkomen, elke beginnende student belegger wil en gaat short op dit aandeel(les1 in shorten)

www.at5.nl/artikelen/203587/vechtpart...

Misschien was dit de oorzaak, "Ibizia, here we come"
gbakl
0
'KLM-AF is de enige EU-carrier die met loonsverhogingen deze crisis wil doorkomen, elke beginnende student belegger wil en gaat short op dit aandeel(les1 in shorten)'

loonsverhoging ????????????????????? leg uit.

blij dat ik op dit moment op de laagste koers geen beginnend student ben.
ben 'gevorderd student' en bijna afgestudeerd met een proefschrift over AF/KLM.

ik ben ook geen aanhanger van TA, zeker niet in deze idiote tijd, maar enig historisch besef
over de koersfluctuaties kan bij dit aandeel zeker geen kwaad.
gbakl
0
www.nu.nl/auto/6031747/treinen-in-eur...

de populariteit en uitbreidingen van de spoorwegen kent nog geen vliegende start.
wordt ook echt geen nek-aan-nek race wat er het eerste is.
herstel van de luchtvaart of voldoende aanbod op het spoor.
dan laten we de tarieven nog maar even voor wat ze zijn, discussies voor later.

je kunt niet tegelijkertijd de zaak hevig gaan belasten en miljarden besteden
aan de redding van de hele luchtvaarttak.
zouden de milieugekkies wel graag willen maar laten we even realistisch
blijven en alles op zijn tijd en dan valt er ook later heel wat meer te belasten en binnen
te halen.
en groenlinks heerst niet in heel Europa.
gbakl
0
regent lage koersdoelen, dus even 3.30 aantikken vandaag denk ik.

Totale netto shortpositie op 3 augustus 2020: 25,43%
wordt ook alleen maar meer en toch weer mooi 2 turbos van SG om zeep nu.
gbakl
0
Booster Long BNP 3,28 volume 60.000 31 jul

3.30 en dan deze ook nog maar even straks op 3.28 ???
.
.
.en...tm deze
.
AIR FRANCE-KLM SL 3.2760 HB 37.20 FN 3.2760 R 1.00 Citi BEST Turbo Long
allemaal om zeep, lijkt voor nu wel weer even voldoende :o)
gbakl
0
De Kromme
0
Andere brokers sturen soortgelijke e-mails. In de praktijk weet ik niet of ze zonder jouw toestemming je posities kunnen sluiten.
gbakl
0
even een kromme opmerking van mij.
ben in principe een neutrale volger van de trend en bij voorkeur bezig met de
waan van de dag, dus beetje daghandelaar.
probeer de omkeermomenten te timen oa. adhv de turbo series waarvan er heel
veel zijn bij dit aandeel, maar niet allemaal met groot volume.

als ik flink short zat zou ik nu even genoegen nemen met dit koersniveau en stapte ik uit.
vrijwillig...
Sjonnie2
0
quote:

De Kromme schreef op 3 augustus 2020 10:22:

Andere brokers sturen soortgelijke e-mails. In de praktijk weet ik niet of ze zonder jouw toestemming je posities kunnen sluiten.
Praktisch gesproken heb je al toestemming gegeven want bij het openen van een DeGiro account stem je in met deze voorwaarden. Dus ja DeGiro is gerechtigd om deze posities te sluiten als je dat zelf niet doet voor de gestelde termijn. In mijn geval voor 10 augustus.

6.4 Verzoek om teruglevering
DEGIRO is steeds gerechtigd om van Cliënt te vorderen dat Cliënt een debet saldo in Effecten in
het Giraal Tegoed aanzuivert door het doen van een aankooptransactie of door de betreffende
Effecten (met gelijke bewaarplaats als de van DEGIRO geleende Effecten) aan SPV te leveren op
de Centrale Rekening. Indien Cliënt aan een dergelijk verzoek van DEGIRO niet binnen de door
DEGIRO gestelde termijn voldoet, dan is DEGIRO gerechtigd om de betreffende Effecten voor
rekening van Cliënt aan te kopen. In de navolgende gevallen is DEGIRO hiertoe direct, zonder
nadere aankondiging aan Client gerechtigd:
- wanneer ten aanzien van Cliënt surseance of faillissement wordt uitgesproken of ten aanzien
van Cliënt de wet schuldsanering natuurlijke personen van toepassing wordt verklaard;
- wanneer Cliënt overlijdt;
- wanneer Cliënt niet langer beschikkingsbevoegd is ten aanzien van diens vermogen;
- wanneer beslag wordt gelegd op een materieel deel van het vermogen van Cliënt;
- wanneer Cliënt in overtreding is van materiële verplichtingen onder de Cliëntovereenkomst.
DEGIRO zal Cliënt zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen wanneer zij van dit recht gebruik
maakt.


Sjonnie2
0
quote:

gbakl schreef op 3 augustus 2020 10:29:

even een kromme opmerking van mij.
ben in principe een neutrale volger van de trend en bij voorkeur bezig met de
waan van de dag, dus beetje daghandelaar.
probeer de omkeermomenten te timen oa. adhv de turbo series waarvan er heel
veel zijn bij dit aandeel, maar niet allemaal met groot volume.

als ik flink short zat zou ik nu even genoegen nemen met dit koersniveau en stapte ik uit.
vrijwillig...
Ik denk dat de bodem nog niet bereikt is als ik de koersdoel verlagingen en de koers van vandaag al zie.
Maar ik wacht nog even met het sluiten van mijn shortpositie maar ben wel van plan om eind deze week de knoop door te hakken. Ook i.v.m. de deadline van DeGiro van 10 augustus.

gbakl
1
natuurlijk hebben de koersdoelverlagingen effect vandaag.

maken het nl. heel simpel om nog even de koers flink te drukken.
iedereen kan achterhalen dat er extreme koersuitslagen mogelijk zijn bij dit aandeel
ook omhoog (6.04 nog maar recent) en vooral als de markt een signaal afgeeft.
dan is de koersreactie kortstondig en hevig.

denk je eens in wat er gebeurt als er weer even een kleine positieve golf door de
markt spoelt over kansrijke vaccins en medicijnen.

weg lage koersen en een forse opluchtingsrally en zeker bij de hardgeraakte aandelen.
reken maar dat de hedgefunds zo'n moment aangrijpen na alle recente dalingen.

nu gok je alleen maar op nog lagere koersen en alleen maar negativiteit in de markt.
failliet gaat deze airline niet en ze slagen er tzt 100% zeker in om een emissie te
laten slagen en dan niet op dit koersniveau maar hoger.
Sjonnie2
0
quote:

gbakl schreef op 3 augustus 2020 11:18:

natuurlijk hebben de koersdoelverlagingen effect vandaag.

maken het nl. heel simpel om nog even de koers flink te drukken.
iedereen kan achterhalen dat er extreme koersuitslagen mogelijk zijn bij dit aandeel
ook omhoog (6.04 nog maar recent) en vooral als de markt een signaal afgeeft.
dan is de koersreactie kortstondig en hevig.

denk je eens in wat er gebeurt als er weer even een kleine positieve golf door de
markt spoelt over kansrijke vaccins en medicijnen.


weg lage koersen en een forse opluchtingsrally en zeker bij de hardgeraakte aandelen.
reken maar dat de hedgefunds zo'n moment aangrijpen na alle recente dalingen.

nu gok je alleen maar op nog lagere koersen en alleen maar negativiteit in de markt.
failliet gaat deze airline niet en ze slagen er tzt 100% zeker in om een emissie te
laten slagen en dan niet op dit koersniveau maar hoger.

Daar heb je wel een goed punt inderdaad, dat neem ik zeker mee in mijn afweging.

gbakl
0
quote:

FairValue schreef op 3 augustus 2020 12:09:

Gewoon rekenen. Dit aandeel is niets meer waard.
grappig, ga je hiermee door tot je batterijtje leeg is ?
.
oh nee, ik zie het al bij Tesla loop je te roepen, na jouw grondige rekenwerk,
dat het aandeel eigenlijk nog geen 100 dollar waard is.

nou, dan weten we nu wat jouw grondige mening waard is :o)
[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 3 augustus 2020 11:18:

natuurlijk hebben de koersdoelverlagingen effect vandaag.

maken het nl. heel simpel om nog even de koers flink te drukken.
iedereen kan achterhalen dat er extreme koersuitslagen mogelijk zijn bij dit aandeel
ook omhoog (6.04 nog maar recent) en vooral als de markt een signaal afgeeft.
dan is de koersreactie kortstondig en hevig.

denk je eens in wat er gebeurt als er weer even een kleine positieve golf door de
markt spoelt over kansrijke vaccins en medicijnen.

weg lage koersen en een forse opluchtingsrally en zeker bij de hardgeraakte aandelen.
reken maar dat de hedgefunds zo'n moment aangrijpen na alle recente dalingen.

nu gok je alleen maar op nog lagere koersen en alleen maar negativiteit in de markt.
failliet gaat deze airline niet en ze slagen er tzt 100% zeker in om een emissie te
laten slagen en dan niet op dit koersniveau maar hoger.

Je roept en suggereert te pas en te onpas dat de koers zomaar omhoog kan schieten. Hier maak je het helemaal bont met je 100%.
Ik denk zelf ook dat de Ned en Fra staat AF-KLM niet failliet laten gaan, maar dat geeft geen enkele waarde voor de andere aandeelhouders op dit moment.

Wil de huidige aandeelhouder iets aan aandeelhouderswaarde overhouden, dan moet er aandelen uitgegeven worden tegen een uitgiftekoers van pakweg 30 euro per aandeel.
Reken dat maar even na!

en dat gaat echt niet gebeuren, en geen 4 euro per aandeel en geen 3 euro per aandeel. Als ze deze week een uitgifte aankondigen a 2,50 en die uitgifte slaagt, mag je heel blij zijn.

Nee, technisch failliet, waarschijnlijk ergens komende 6 maanden genationaliseerd
3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 9,956
Verschil +0,076 (+0,77%)
Hoog 10,045
Laag 9,540
Volume 1.672.155
Volume gemiddeld 1.801.173
Volume gisteren 2.158.542

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront