Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Air France-KLM verwacht nieuwe aandelen uit te geven

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

24 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. > Iannuzi 3 augustus 2020 11:10
    quote:

    Kees1 schreef op 31 juli 2020 12:53:

    Het beste zou zijn wanneer de NL Staat een BV opricht, KLM2 BV. Die BV koopt (met geld van de Staat) voor een appel en een ei de onderdelen die de Staat wil hebben. Nationalisatie heeft dat. Bij SNS en bij Fortis is dat ook zo gegaan. Alles wat achterblijft kan failliet gaan. En de Fransen zoeken het maar uit met hun eigen spulletje. Uiteindelijk gaat dit toch zo gebeuren.

    Alternatief zou zijn dat de Staat KLM zonder meer failliet laat gaan. Dat zou mijn voorkeur hebben. Het kost de belastingbetaler dan niets. De Belgische overheid heeft dat met Sabena ook gedaan. De Zwitserse overheid deed dit ook zo.
    En Brussel, Zurich, Geneve zijn nog steeds per vliegtuig bereikbaar. Een ander neemt die rol gewoon over.
    Failliet gaan kost de belastingbetaler niets? Niemand die een uitkering aanvraagt?
  2. forum rang 5 Kees1 3 augustus 2020 13:39
    quote:

    geobeo schreef op 2 augustus 2020 14:14:

    [...]

    Een soort communisme dus?

    En dan in de media anti-China propaganda ons strot ingeduwd krijgen... Over hypocriet gesproken.
    Dat is geen communisme. Het kan zijn dat de Staat het belangrijk vindt dat er bepaalde luchtverbindingen zijn naar elders. Precies als dat er water uit de kraan komt of elektriciteit uit het stopcontact komt of dat er af en toe een trein rijdt.
    Het gaat dan mi om essentiele verbindingen. Het is dus niet nodig om ervoor te zorgen dat er vanaf Schiphol een paar keer per dag naar Ibiza of Antalya wordt gevlogen.
    KLM2 BV kan dus klein zijn, met een gering aantal vliegtuigen en weinig personeel.
    Commerciele bedrijven (Ryanair etc) vliegen maar naar Ibiza etc. Dat is geen overheidstaak.
  3. forum rang 5 Kees1 3 augustus 2020 13:41
    quote:

    > Iannuzi schreef op 3 augustus 2020 11:10:

    [...]

    Failliet gaan kost de belastingbetaler niets? Niemand die een uitkering aanvraagt?
    Ja, dat kost ook geld, maar het is wel de bedoeling dat die mensen van werk naar werk gaan. Een piloot is misschien wel een goede leraar of logistiek medewerker en een stewardess is misschien wel een goede kracht in een ziekenhuis.
  4. forum rang 6 gbakl 4 augustus 2020 18:58
    quote:

    geobeo schreef op 2 augustus 2020 22:21:

    [...]

    En nog iets: wat zijn precies de onderdelen die de staat zou willen hebben bij KLM?

    Het is een vliegmaatschappij. Die niet mag vliegen en enorme kosten heeft. Wat is daar in godsnaam het rendabele onderdeel van?

    We weten allemaal dat het inderdaad zo zal gaan, maar wat hebben we daar in godsnaam aan als maatschappij/volk?!

    Ben benieuwd of we maandag/dinsdag de 0,50 gaan zien voor KLM.
    *******************************************************************************

    geobeo moet je in de gaten houden, hij had het bijna goed...

    nee, nog geen 0.50 erbij maandag, dinsdag omdat maandag nog een
    negatief dagje was, maar de koers is heel wat standvastiger dan een
    willekeurige roeptoetermening...
24 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,694 10:00
+0,210 +2,21%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links