Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Hoekstra: personeel KLM moet echt loon inleveren

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

9 Posts
| Omlaag ↓
  1. Dead cat bounce 13 september 2020 20:35
    quote:

    @iPlof schreef op 13 september 2020 19:31:

    Als de overheid bij een commercieel beursgenoteerd de voorwaarden moet dicteren dan weet je dat het zwaar mis is.
    Knuffel CEO Elbers zit erbij, doet niks behalve PR fotoshoot en talkshows. Dit bedrijf is doomed.
    Gaat in no time naar pennystock.
    Met u eens . Winstmarge is te klein ten opzichten van de concurrent
    Na Corona blijft het nog een gok .
    Maar de bevolking blijft wel betalen joh .
  2. forum rang 7 rene l 13 september 2020 20:47
    quote:

    @iPlof schreef op 13 september 2020 19:31:

    Als de overheid bij een commercieel beursgenoteerd de voorwaarden moet dicteren dan weet je dat het zwaar mis is.

    Overheden zijn niet de slimste onderhandelaars omdat ze met andermans centen "werken".
    Tja, Hoekstra heeft een tijdje terug ook nog een belang van een slordige 10% in dit bedrijf gekocht en daarvoor de hoofdprijs betaald.

    En nu, een normaal bedrijf dat in zwaar weer zit en een doorstart wil maken doet een aandelenuitgifte.
    Lijkt mij ook het meest logische.
    Hoekstra kan dan meteen middelen en zijn aankoopprijs fors verlagen.
    En misschien kan hij op termijn er ook nog wel winst op maken, ik denk het niet, maar je weet het maar nooit.

    En waar bemoeit de FNV zich eigenlijk mee, een loonsverhoging in deze tijden, wat bezielt deze figuren en beseffen ze wel wat er aan de hand is.
    Zijn ze wel goed bij hun hoofd?
  3. [verwijderd] 14 september 2020 08:32
    Jij hebt echt geen verstand van zaken.

    Deze lening levert de staat 400 miljoen op.
    Door de zaak failliet te laten gaan mist de staat alle belasting van 32.000 mensen.
    Alleen de piloten betalen al 250 miljoen per jaar.
    Daarnaast zou 32.000 man de WW in gaan.

    Dus wat is een betere deal voor de overheid?
  4. Chippie 14 september 2020 08:48
    De vergoeding die de overheid krijgt staat niet in verhouding tot het risico. Anders had een andere partij het wel gedaan.

    KLM en belastingen. hmmmmmm geen BTW, geen heffingen op kerosine. Leaseconstructies met belastingparadijzen, piloten die naar het buitenland verhuizen (fiscaal gedreven).... enz enz. Geen enkele vorm van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

    Een bedrijf met een dergelijke houding moet je niet willen helpen. Laat ze aub failliet gaan.

  5. forum rang 8 Wilbar 14 september 2020 09:00
    quote:

    Chippie schreef op 14 september 2020 08:48:

    De vergoeding die de overheid krijgt staat niet in verhouding tot het risico. Anders had een andere partij het wel gedaan.

    KLM en belastingen. hmmmmmm geen BTW, geen heffingen op kerosine. Leaseconstructies met belastingparadijzen, piloten die naar het buitenland verhuizen (fiscaal gedreven).... enz enz. Geen enkele vorm van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

    Een bedrijf met een dergelijke houding moet je niet willen helpen. Laat ze aub failliet gaan.
    Volgens mij gebruikt u een aantal populaire stellingen waar KLM helemaal niets aan kan doen. Heffingen op kerosine is een Europese regeling en geen overeenkomst tussen KLM en de staat. En in Nederland mogen alle inwoners zelf beslissen of ze willen verhuizen en waar naar toe; dat is ook geen regeling tussen KLM en de staat. Er zijn genoeg Nederlanders (geen KLM) die in België of Duitsland woonachtig zijn en in Nederland werken en door een Nederlands bedrijf betaald worden..
  6. Chippie 14 september 2020 09:26
    @ Wilbar,
    Luchtvaart heeft tov andere vormen van vervoer enorme concurrentievoordelen. Door haar sterke lobby heeft KLM daar wel veel invloed op. Dat de luchtvaart ondanks dergelijk voordelen het nog niet voor elkaar krijgt om een gezond financieel beleid te voeren geeft aan dat de luchtvaart niet gemaakt is voor marktwerking.

    Door de politieke inmenging (blauwe trots ed, luchthaven Lelystad) wordt je als belegger afhankelijk van de politieke kleur. Daar wil je als belegger niet afhankelijk van zijn.
9 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,744 10:25
-0,136 -1,38%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links