Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Franse 'ecotaks' op luchtvaart heeft nauwelijks effect'

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Go Go Go ! 18 september 2020 13:36
    Nuance bij de opmerkingen van De Juniac is op zijn plaats:

    (Uitgesproken verwachting voor 2020) ;

    “De belasting bedraagt 1,5 tot 18 euro, naargelang de afstand en de klasse waarin men vliegt. Wie binnen de EU blijft en in economy reist zal 1,5 euro extra moeten betalen. In business class wordt dat 9 euro. Wie buiten de EU reist betaalt 3 euro extra in economy en 18 euro extra in business class.“

    Deze eco-taks (182 miljoen voor Frankrijk) wordt opgehoest door de passagiers.

    En wat waren de vooruitzichten door de IATA in 2019 ? ;

    “ Ondanks een groter milieubewustzijn zal de ecologische voetafdruk van de luchtvaartsector in de toekomst wellicht nog oplopen. Uit ramingen van IATA blijkt dat over twee decennia jaarlijks 8,2 miljard reizigers een vliegtuig zullen nemen. Dat is een verdubbeling tegenover de huidige trafieken. Verwacht wordt dat onder impuls van een groeiende middenklasse in Azië en Afrika, de luchtvaartsector in de toekomst dus enkel zal blijven uitbreiden.”

    Dus even gauw de mond spoelen met groene zeep !

  2. erjee-ff 18 september 2020 16:20
    quote:

    geobeo schreef op 18 september 2020 15:35:

    Op weg naar een Soviet Unie. KLM e.d. straks volledig eigendom van de staat en dan de staat regels opleggen tegen haar eigen bedrijven om de boel zo onefficient en duur mogelijk te houden.

    Bah, wat heb jij weinig geloof en vertrouwen in de effectiviteit en effciency van de overheid ;-)
  3. Noyby 18 september 2020 16:40
    Rare redenering trouwens van de IATA: het heeft geen effect op het milieu, maar wel op banen. Dat kan niet. Als er minder banen zijn is dat omdat er minder gevlogen wordt, als er minder gevlogen wordt is dat beter voor het milieu. Maar beide effecten (minder baan, geen effect op het milieu)tegelijk kan niet: of het werkt of het werkt niet.

    Kortom, de luchtvaart wil gewoon blijvend gepamperd worden met als enig effect idioot goedkope tickets, gesubsidieerde jobs en veel klimaatschade.
  4. geobeo 18 september 2020 20:17
    quote:

    Noyby schreef op 18 september 2020 16:40:

    Kortom, de luchtvaart wil gewoon blijvend gepamperd worden met als enig effect idioot goedkope tickets, gesubsidieerde jobs en veel klimaatschade.
    Hou toch op met die klimaatschade. Als je het klimaat wilt redden dan moet je beginnen met de grote zaken: vrachtschepen, kolencentrales (ja ook die in NL) en gascentrales.

    Van al die zaken is de uitstoot realistisch naar 0 te brengen. Dat kon zelfs 50 jaar geleden al (zie Frankrijk met kern energie).

    Luchtvaart kan over een jaar of 10 - 20 ook elektrisch en dan zijn we van dat groene gezeik ook af.

    Mijn punt: begin eerst eens bij laaghangend zeer vervuilend fruit. Daar valt luchtvaart niet onder.
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,880 17:36
+0,396 +4,18%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links