Als je de volgende uitspraken doet kun je geen dirty doen en ook niet via via.
Francois-Xavier Bouvignies - UBS Investment Bank, Research Division - Technology Analyst
And within Automotive, I mean, do you think you are gaining market share? And...
Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO
Yes, yes, yes.
Taco J. F. Titulaer - TomTom N.V. - Member of Management Board & CFO
So the order intake is a lot bigger than the reassessment of the current order.
Marc Hesselink - ING Groep N.V., Research Division - Research Analyst
And the big push behind that, is that new contracts or the extension of the contracts or the expansion of the contract, which 2 of those?
Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO
All of the above. Yes, so order intake is strong that leads to a growing backlog order book.
Wim Gille - ABN AMRO Bank N.V., Research Division - Head of Research & Equity Research Analyst
And does it also make you more effective in basically competing against Google in this particular case?
Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO
Absolutely. Absolutely. We started that development was a -- I'm not going to sugar coat it, it was a direct reaction to developments in the market. OEMs had to follow through as well. They've long been preventing us from delivering our products online because of cost. They now accept that there's no longer a strategy they can stick to and need to follow the mainstream in order to satisfy their end customer with experiences that are compatible to what you get on the mobile phone.
Wim: Kun je de competitie beter aan met Google.
Harold: absoluut absoluut absoluut. We zijn die ontwikkelingen gestart, ik ga het niet verbloemen, na de ontwikkelingen in de markt.( ik denk dat ie bedoeld Renault Volvo Google ).De oems moesten volgen. Ze ( de oems ) hebben ons lang tegen gehouden, om onze produkten ONLINE te leveren, vanwege de kosten.
Nu accepteren ze, dat ze niet langer aan die strategie kunnen vasthouden en dat ze de hoofdtrend moeten volgen om de eind consument met produkten die de vergelijking met de mobile Phone aankunnen te volgen.
Volgens mij zijn er al oems die zeker 10 soorten elektrisch gaan brengen in 2021 2022.
Harold zei het al : bij elektrisch 100% online :-)
Een RA zegt tegen mij:
Tom Tom zegt eigenlijk: het gaat heel goed, wacht maar dat de deals en contracten in de omzet gaan lopen.
Als je een dirty gaat doen, ga je niet zulke veelbelovende uitspraken doen.