BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM september 2020

1.411 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 67 68 69 70 71 » | Laatste
HenkdeV
0
Telegraaf:

Bouwers BAM (-1,2%) en Heijmans (+0,4%) stonden in de belangstelling. ABN Amro meldde dat voor komend jaar de terugval met becijferd 3% groter is dan de 2% die eerder werd verwacht. De sterkste dalers komen uit de utiliteitsbouw (-4%), aldus haar sectoreconoom Madeline Buijs.

De economie heeft rake klappen gehad van het coronavirus en daar zijn we nog lang niet vanaf.
Veel bedrijven zullen hun investeringen in bijvoorbeeld gebouwen even op een zacht pitje zetten, overleven is nu het devies.
[verwijderd]
0
quote:

Vermogen schreef op 25 september 2020 09:17:

Zelfs In een lichtgroene AMX is BAM samen met Air France weer één van de vier dalers. Maar we laten ons graag verassen...

Komt goed vanmiddag en de komende tijd. Outlook zal goed zijn, dus verdubbeling koers is niet heel moeilijk op deze lage koers. PostNL scenario.
aandeeltje!
0
quote:

HenkdeV schreef op 23 september 2020 20:04:

[...]

Bij een één op één emissie zal de emissiekoers beduidend lager zijn dan de huidige koers.
Ik denk dat het daarom inmiddels te laat is voor een emissie (nood breekt wet trouwens).
Er zal dus iets verkocht moeten worden, of BAM moet kunnen aantonen dat ze vanaf nu zeer winstgevend zullen zijn. Er moet zeker iets gebeuren aan de ondermaatse solvabiliteit.
Het is op zich nooit te laat voor een emissie, echter of de huidig aandeelhouders er blij mee zijn is een tweede. Uiteraard neemt de slagingskans toe indien de investereerder goedkoper kan inkopen.
Kan natuurlijk altijd een claimemissie komen.
Bam staat er balanstechnisch hartstikke beroerd voor, operationeel is het ook k.t met peren. Corona is nog niet voorbij, sterker voor de bouwers moeten de effecten nog komen.
Ook de huidige koers houdt m.i. geen stand en BAM wordt echt een pennystock.
Dan volgt een claimemissie in 2020 want de kredietfaciliteiten zijn ten volle benut en er moet volgend jaar ook afgelost worden.
HenkdeV
0
quote:

Tzalwel schreef op 25 september 2020 09:32:

[...]

Komt goed vanmiddag en de komende tijd. Outlook zal goed zijn, dus verdubbeling koers is niet heel moeilijk op deze lage koers. PostNL scenario.
POSTNL profiteert van de coronacrisis, kun jij eens aangeven wat de voordelen voor BAM zijn van deze crisis? Zou ik heel knap vinden.
Schuinsmarcheerder
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
HenkdeV
0
Ondanks het ABN rapport vanmorgen weer wat aandelen Heijmans gekocht. Ga er maar vanuit dat er in de woningbouw nog wel een paar centen zijn te verdienen. Met een geprognotiseerde w.p.a. 2020 van ongeveer 1,50 euro is het aandeel best wel heel goedkoop.
bikkelharde winst
0
quote:

HenkdeV schreef op 25 september 2020 09:45:

Ondanks het ABN rapport vanmorgen weer wat aandelen Heijmans gekocht. Ga er maar vanuit dat er in de woningbouw nog wel een paar centen zijn te verdienen. Met een geprognotiseerde w.p.a. 2020 van ongeveer 1,50 euro is het aandeel best wel heel goedkoop.
Bovendien kunnen ze straks een hoop klussen van BAM over gaan nemen.
[verwijderd]
0
quote:

HenkdeV schreef op 25 september 2020 09:39:

[...]

POSTNL profiteert van de coronacrisis, kun jij eens aangeven wat de voordelen voor BAM zijn van deze crisis? Zou ik heel knap vinden.
Pas nog.

Het kabinet biedt bouwbedrijven die het moeilijk hebben door de coronacrisis zicht op werk. Het kabinet trekt in 2021 vervroegd € 1,9 miljard uit voor onderhoud. Daarmee kunnen de bedrijven in 2021 werken aan noodzakelijk onderhoud aan wegen, bruggen, sluizen en spoor. En werken zij aan de bereikbaarheid, leefbaarheid en veiligheid van Nederland.

Het kabinet investeert vanuit het infrastructuurfonds als volgt in nieuwe en bestaande infrastructuur:

Het kabinet reserveert € 3 miljard voor aanleg en uitbreiding van wegen. Het is onder andere voor groot onderhoud aan de N18 en A50 in Oost-Nederland.
In 2021 gaat er ongeveer € 1,9 miljard naar aanpassingen op en rond het spoor. Bijvoorbeeld het spoor rond Schiphol. En het goederenrangeerterrein Kijfhoek en de havenspoorlijn van Rotterdam. De monumentale stations van Groningen en Leeuwarden worden gerestaureerd. En meer stations worden rolstoelvriendelijk.
€ 1,3 miljard gaat naar de Nederlandse vaarwegen. Het baggeren van grote rivieren als de Nederrijn-Lek, Bovenrijn-Waal en de Twentekanalen vindt in 2021 al plaats.
Meer fietsenstallingen
Voor de aanleg van fietsenstallingen is € 75 miljoen opgenomen in de begroting van 2021. Deze stallingen komen bij OV-knooppunten, zoals stations. Op de fiets is het makkelijk om 1,5 meter afstand tot anderen te houden. De fiets past daarom goed bij de anderhalvemetersamenleving. Het kabinet hoopt dat de fiets voor veel mensen een aantrekkelijk vervoermiddel blijft.

€d_Modus Vivendi
0
quote:

bikkelharde winst schreef op 25 september 2020 09:55:

[...]
Bovendien kunnen ze straks een hoop klussen van BAM over gaan nemen.
zoals het plaatsen van urinoirs
Schuinsmarcheerder
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 25 september 2020 10:04:

[...]zoals het plaatsen van urinoirs
......... en dakkapellen ........
Robb
1
quote:

Vermogen schreef op 25 september 2020 09:17:

Zelfs In een lichtgroene AMX is BAM samen met Air France weer één van de vier dalers. Maar we laten ons graag verassen...

Vraag me af of verrassen hier met opzet met één r is geschreven .....
[verwijderd]
0
Ben hier lang niet meer geweest maar hoe is het met Utrecht die bij elke 10 cent daling bijkocht. Volgens mij noemde hij dat getafeld bijkopen.
HenkdeV
0
quote:

Tzalwel schreef op 25 september 2020 10:00:

[...]

Pas nog.

Het kabinet biedt bouwbedrijven die het moeilijk hebben door de coronacrisis zicht op werk. Het kabinet trekt in 2021 vervroegd € 1,9 miljard uit voor onderhoud. Daarmee kunnen de bedrijven in 2021 werken aan noodzakelijk onderhoud aan wegen, bruggen, sluizen en spoor. En werken zij aan de bereikbaarheid, leefbaarheid en veiligheid van Nederland.

Het kabinet investeert vanuit het infrastructuurfonds als volgt in nieuwe en bestaande infrastructuur:

Het kabinet reserveert € 3 miljard voor aanleg en uitbreiding van wegen. Het is onder andere voor groot onderhoud aan de N18 en A50 in Oost-Nederland.
In 2021 gaat er ongeveer € 1,9 miljard naar aanpassingen op en rond het spoor. Bijvoorbeeld het spoor rond Schiphol. En het goederenrangeerterrein Kijfhoek en de havenspoorlijn van Rotterdam. De monumentale stations van Groningen en Leeuwarden worden gerestaureerd. En meer stations worden rolstoelvriendelijk.
€ 1,3 miljard gaat naar de Nederlandse vaarwegen. Het baggeren van grote rivieren als de Nederrijn-Lek, Bovenrijn-Waal en de Twentekanalen vindt in 2021 al plaats.
Meer fietsenstallingen
Voor de aanleg van fietsenstallingen is € 75 miljoen opgenomen in de begroting van 2021. Deze stallingen komen bij OV-knooppunten, zoals stations. Op de fiets is het makkelijk om 1,5 meter afstand tot anderen te houden. De fiets past daarom goed bij de anderhalvemetersamenleving. Het kabinet hoopt dat de fiets voor veel mensen een aantrekkelijk vervoermiddel blijft.

Niet slecht. Maar deze miljarden moeten verdeeld worden over tig bouwbedrijven en over meerdere jaren. Daar staat tegenover dat het bedrijfsleven pas op de plaats moet maken.

We zullen zien.
HenkdeV
0
quote:

YNWA schreef op 25 september 2020 10:29:

Ben hier lang niet meer geweest maar hoe is het met Utrecht die bij elke 10 cent daling bijkocht. Volgens mij noemde hij dat getafeld bijkopen.
Laten we het gestaffeld noemen.
Utreg al lang niet meer gezien hier.
Hij zal toch ook niet naar Parijs vertrokken zijn.
nescio
0
quote:

YNWA schreef op 25 september 2020 10:29:

Ben hier lang niet meer geweest maar hoe is het met Utrecht die bij elke 10 cent daling bijkocht. Volgens mij noemde hij dat getafeld bijkopen.
het was toch utreg'69
HenkdeV
0
Speurneus
1
Mijn handen jeuken om weer in te stappen.... maar ik doe het nog niet.

Ik had in 2014 een flinke pluk BAM gekocht voor € 1,85. Die heb ik in 2015 verkocht voor € 3,85. Prachtige winst natuurlijk maar ik baalde wel dat kort daarna BAM doorsteeg tot > € 5. Daarna heb ik geen BAM meer gehad.

BAM stond er toen beter voor dan nu, daarom wacht ik nog met instappen. Ik vertrouw het ergens niet helemaal.
Zwijnash
0
quote:

HenkdeV schreef op 25 september 2020 10:29:

[...]

Niet slecht. Maar deze miljarden moeten verdeeld worden over tig bouwbedrijven en over meerdere jaren. Daar staat tegenover dat het bedrijfsleven pas op de plaats moet maken.

We zullen zien.
Henk bam heeft weinig problemen als wij vergelijking maakt met Klm .
Er is genoeg werk en als noodzakelijk ( denkt van niet ) zal de overheid bij springen.

Ik verwacht Joost zal iets melden naar 1 maand of als er iets te melden is met PGGM .
1.411 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 67 68 69 70 71 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 3,788
Verschil -0,042 (-1,10%)
Hoog 3,814
Laag 3,758
Volume 577.058
Volume gemiddeld 1.424.137
Volume gisteren 705.352

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront