Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
[verwijderd]
1
quote:

Yes we can schreef op 28 september 2020 19:53:

[...]
Je eigen strategie volgen is je goed recht, de meeste gekende succesvolle beleggers zijn het wel niet eens met je strategie...
Nou ik ben erg benieuwd welke gekende succesvolle beleggers jij bedoeld.
Toch niet Warren Buffet?
Die heeft sinds 2007 maar 100% gemaakt, en snel zijn airlines weer verkocht, omdat hij toch van gedachten veranderde (he, dat doe ik regelmatig).
SB19
0
quote:

belegger1981 schreef op 28 september 2020 16:30:

[...]

Redelijk optimistisch moet ik zeggen...ik toch minder;-)
Je kan gokken op de beurs en beleggen op de beurs.....

de tuinman
0
quote:

lute11 schreef op 28 september 2020 20:31:

[...]
Nou ik ben erg benieuwd welke gekende succesvolle beleggers jij bedoeld.
Toch niet Warren Buffet?
Die heeft sinds 2007 maar 100% gemaakt, en snel zijn airlines weer verkocht, omdat hij toch van gedachten veranderde (he, dat doe ik regelmatig).

Ken je mij niet dan?
[verwijderd]
0
quote:

de tuinman schreef op 28 september 2020 22:20:

[...]

Ken je mij niet dan?
Ach ja tuurlijk. Sorry, de meest gekende succesvolle belegger van Nederland.
Maar ook geen buy and hold man toch?
aossa
0
quote:

lute11 schreef op 28 september 2020 22:45:

[...]
Ach ja tuurlijk. Sorry, de meest gekende succesvolle belegger van Nederland.
Maar ook geen buy and hold man toch?
Je kan zeggen dat hij een seizoenvolger is.
[verwijderd]
0
quote:

aossa schreef op 28 september 2020 22:47:

[...]
Je kan zeggen dat hij een seizoenvolger is.
Welk seizoen volgt hij dan?
[verwijderd]
0
aossa
0
quote:

lute11 schreef op 28 september 2020 23:54:

[...]
Welk seizoen volgt hij dan?
Q1, Q2, Q3, Q4
boothram
1
de koers anticipeert een verlies op spot (ruim gecompenseerd door termijncontracten) en ook een waarschijnlijke extra afschrijving op de vloot van ong. 1 euro per aandeel;
om de 10% aankoop eigen aandelen te bereiken zou een supplement uitkeerbare winst moeten zijn, van ong. 60-70 miljoen bovenop de uitbetaalde dividenden (minimum is ongeveer gelijk aan wat ze zelf aan dividenden ontvangen hebben op eigen aandelen, ong. 10 miljoen)
daarmee kunnen ze wellicht de 10% bijkopen en en het uitstaande aantal aandelen verminderen met 25,3 tot 196.7 miljoen ( equity value van zowat 13$ )
de aankoop van de eigen aandelen aan gemiddeld 9,3$ (dividenden inbegrepen) zou dan zowat 80 miljoen nijdragen tot de nav verhoging per uitstaand aandeel
op lange termijn zal de rendabiliteit van de nieuwbouw bepalend zijn voor de winst. als het van de olie afhangt moet men rekening houden met een aanhoudend dalende vraag...in die kontekstvan dalende vraag is jaarlijks 10% van de boekwaarde afschijven niet overdreven;, en met de intrest erbij wordt de kost het eerste productieve jaar algauw 15 miljoen... om na 10 jaar nog maar 1/3 daarvan te kosten, elk jaar 10% minder een ct voor de eerste 3 jaar zou dan 40 miljoen moeten kosten en de spot kost voor nieuwbouw 50 000 :dag 300 dagen geboekt...
nieuwe schepen zijn dus duur, en in een kontekst van dalende vraag niet erg rendabel...
maar...
indien de schepen niet worden ingezet op een markt met dalende vraag, en als de levensduur kan worden verlengd is het plaatje helemaal anders.
dan kan gerekend worden met aan vrij constante opbrengst en een langere levensduur: er is dan geen 10% jaarlijks waardeverlies maar kan wellicht gerekend worden op 25 jaar konstante afschrijving en ecologisch krediet aan 1% op de nieuwwaarde gespreid over de volledige levensduur...dan volstaat 5 miljoen per jaar....16 000 tce volstaat dan ...
waar in het verkleden het vervoer van water de prijs van de tankers de hoogte zou injagen door de schaarste, kan het nu de redding betekenen van de tanker...die daardoor juist 60% goedkoper wordt, terwijl de nieuwbouw evenveel opbrengt
conclusie: men zal wel een middel vinden om de tankers te gebruiken voor water, anders zijn ze 200% duurder(x3!!), daar die extra tankers anders op vrij korte termijn totaal overbodig worden. en dus versneld dienen afgeschreven, met eveneens veel duurdere en beperkter financiering ...
joostUSA
0
Dit vond ik ook wel een mooi interview:
www.youtube.com/watch?v=K5rmAKK1sME&a...

één van de redenen waarom ik destijds een eerste positie in nam in dit fonds:) Goede CEO die Hugo
maci
0
INKOOP EIGEN AANDELEN
ANTWERPEN, België, 2 oktober 2020 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN)
(“Euronav” of de “Vennootschap”) meldt dat de Vennootschap, in lijn met de strategie
inzake aanwending van kapitaal en het beleid inzake aandeelhoudersrendement, 584.500
eigen aandelen inkocht op de NYSE en op Euronext Brussels voor een gezamenlijk bedrag
van 4.357.867,07 EUR (5.203.293,28 USD).
Na deze transacties bezit de Vennootschap 16.069.873 eigen aandelen, wat overeenkomt
met 7,30% van het totale aantal uitstaande aandelen.

ml-eu.globenewswire.com/Resource/Down...
Vavli
0
quote:

maci schreef op 2 oktober 2020 08:09:

INKOOP EIGEN AANDELEN
ANTWERPEN, België, 2 oktober 2020 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN)
(“Euronav” of de “Vennootschap”) meldt dat de Vennootschap, in lijn met de strategie
inzake aanwending van kapitaal en het beleid inzake aandeelhoudersrendement, 584.500
eigen aandelen inkocht op de NYSE en op Euronext Brussels voor een gezamenlijk bedrag
van 4.357.867,07 EUR (5.203.293,28 USD).
Na deze transacties bezit de Vennootschap 16.069.873 eigen aandelen, wat overeenkomt
met 7,30% van het totale aantal uitstaande aandelen.

ml-eu.globenewswire.com/Resource/Down...
Toch wel belangrijk nieuws: volgens dit bericht gaat Euronav in het derde kwartaal nogmaals voor 100 miljoen aandelen inkopen en 100 miljoen aan dividenden uitkeren: zou dat geen vergissing zijn en het tweede ipv het derde kwartaal betreffen?
just just
0
quote:

Vavli schreef op 2 oktober 2020 14:05:

[...]

Toch wel belangrijk nieuws: volgens dit bericht gaat Euronav in het derde kwartaal nogmaals voor 100 miljoen aandelen inkopen en 100 miljoen aan dividenden uitkeren: zou dat geen vergissing zijn en het tweede ipv het derde kwartaal betreffen?
Staat er niet gewoon dat deze 100 miljoen aan nieuwe aandelen aangekocht worden tot het einde van het derde kwartaal, dit gebruik makende van de inkomsten gegenereerd in het tweede kwartaal?
Yes we can
0
quote:

just just schreef op 2 oktober 2020 17:06:

[...]

Staat er niet gewoon dat deze 100 miljoen aan nieuwe aandelen aangekocht worden tot het einde van het derde kwartaal, dit gebruik makende van de inkomsten gegenereerd in het tweede kwartaal?
Gaat over afgelopen kwartaal. Nu zal Q3 ook nog goed zijn hoor. Ik verwacht een minder goed Q4
[verwijderd]
0
Mideast Gulf VLCC 3Q rates hit three-year low
Published date: 02 October 2020

Share:
Average freight rates for very large crude carriers (VLCC) operating from the Mideast Gulf slumped to the lowest quarterly level in three years during July-September, in stark contrast to the record highs of the previous two quarters.

Rates were supported during the first half of the year by the collapse of the previous Opec+ crude production restraint deal in March, which led to a brief war for market share in April, characterised by aggressive price cuts by Saudi Arabia. This, combined with the reduction in oil demand from Covid-19 restrictions, deepened the contango structure in the oil market, prompting charterers to conclude a rush of floating storage deals. Tanker market fundamentals were subsequently undermined by the new Opec+ deal, which has involved steep output cuts since May.

The Mideast Gulf to east Asia VLCC rate averaged $8.01/t in the third quarter — the lowest since 2017. The rate fell from $8.44/t at the beginning of the quarter on 1 July to $6.10/t on 30 September, with minimal volatility in between.

Demand for the class was subdued during the third quarter, leading to a gradual build-up in vessel availability, and competition among shipowners kept freight rates under pressure. Just 88 VLCCs loaded from the Mideast Gulf in September this year, compared with 148 in the same month of 2019. Fixtures were also down in July and August, with less than 100 bookings in each month, compared with 143 and 134 a year earlier.

There was an influx in time charter demand during September as charterers sought to renew crude storage deals for VLCCs, which coincided with an uptick in spot market activity as charterers started covering their obligations for October. But momentum in the market quickly faded.

The tanker market's fundamentals will probably not rebound until 2022, according to research firm Alphatanker. The firm does not expect global oil demand to return to pre-pandemic levels until the second half of 2022, with demand for seaborne crude transportation following the trend.

As of now, only 49 VLCCs have been fixed with October loading dates and the standard fixing window is now for beyond 15 October. This suggests that there might be fewer than 100 bookings in October, compared with 161 in the same period last year, creating uncertainty around whether the customary seasonal spike in rates will occur in the fourth quarter.

By Nikos Kokolinakis
[verwijderd]
0
quote:

Vavli schreef op 2 oktober 2020 14:05:

[...]

Toch wel belangrijk nieuws: volgens dit bericht gaat Euronav in het derde kwartaal nogmaals voor 100 miljoen aandelen inkopen en 100 miljoen aan dividenden uitkeren: zou dat geen vergissing zijn en het tweede ipv het derde kwartaal betreffen?
Als dat klopt, dan krijg je $0,50 aan dividend en aan de stock inkoop zal er dan ook nog $0,50 bij de NAV opkomen. Dus kopen die hap.

Ik denk dat het niet klopt.
Vavli
0
[quote alias=lute11 id=12782128 date=202010031340]
[...]
Als dat klopt, dan krijg je $0,50 aan dividend en aan de stock inkoop zal er dan ook nog $0,50 bij de NAV opkomen. Dus kopen die hap.

Ik denk dat het niet klopt.
[/quo

Inderdaad, de omschrijving zette me op het verkeerde been.
maci
0
EURONAV VERKOOPT SUEZMAX BASTIA
ANTWERPEN, België, 5 oktober 2020 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN)
(“Euronav” of de “Vennootschap”) kondigt aan dat de Vennootschap de Suezmax Bastia
(2005 – 159.155 dwt) heeft verkocht voor 20,5 miljoen USD. Op de verkoop werd een
meerwaarde gerealiseerd van ongeveer 0,7 miljoen USD, die in het huidige kwartaal zal
worden geboekt in de joint venture. Het schip werd geleverd aan haar nieuwe eigenaars.
Het schip werd in november 2019 aangekocht in 50/50 joint venture met ondernemingen
verbonden aan Ridgebury Tankers en klanten van Tufton Oceanic. Niettegenstaande de
relatief korte periode, heeft deze investering meer dan 50% opgebracht dankzij de sterke
tankermarkt van de voorbije 11 maanden.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 15,380
Verschil +0,120 (+0,79%)
Hoog 15,390
Laag 15,070
Volume 59.888
Volume gemiddeld 226.608
Volume gisteren 29.779

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront