Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Hoekstra: vandaag is het moment voor KLM

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

17 Posts
| Omlaag ↓
  1. crypt 1 oktober 2020 11:11
    Salarisverhoging onder modaal, niets inleveren tot 1,5 modaal. Aan de andere kant verliezen mensen hun baan... KLM gaat door de ergste crisis ooit en de lagere schalen krijgen er geld bij??! Van de zotte en politiek gedreven ideaal plaatjes. Volkomen gek! Dit is politiek ipv zaken doen, het bedrijf staat in brand..
  2. Elroy1234 1 oktober 2020 11:25
    VNV heeft een bod gedaan dat meer dan voldoende is om aan de voorwaarden vd overheid te voldoen. Alleen de KLM wel nog meer. Tevens wil KLM wel loonsverhogingen en winstdeling 2019 uitkeren aan een deel vd werknemers. Dus het salaris wordt herverdeeld. Dat ligt natuurlijk niet bij iedereen lekker.
  3. kenner66 1 oktober 2020 12:38
    Gewoon failliet laten gaan die feestende KLM piloten zijn grof overbetaald. De gewone man op de werkvloer wil wel loon inleveren vind het dus een grote schade dat die yuppen geen kant op willen stelletje assos.
    Na faillissement opnieuw cao afsluiten voor Ryenair salarissen dan is KLM levensvatbaar en komt iedereen misschien weer met beide benen op de grond.
  4. forum rang 6 gbakl 1 oktober 2020 13:50
    quote:

    Elroy1234 schreef op 1 oktober 2020 11:25:

    VNV heeft een bod gedaan dat meer dan voldoende is om aan de voorwaarden vd overheid te voldoen. Alleen de KLM wel nog meer. Tevens wil KLM wel loonsverhogingen en winstdeling 2019 uitkeren aan een deel vd werknemers. Dus het salaris wordt herverdeeld. Dat ligt natuurlijk niet bij iedereen lekker.
    .
    heb je wel enig idee waar je over lult ?

    als bijv. de VNV uiteindelijk met heel veel moeite de 20 % lagere salarissen slikt (ze moeten wel)

    en vervolgens eist dat dan geen enkele piloot zijn baan verliest, dan zeggen de andere
    bonden...dan geldt dat voor onze achterban OOK....en terecht !

    even niet gaan roeptoeteren dat je iets vindt zonder enige kennis van zaken/details.
  5. forum rang 5 an12 1 oktober 2020 13:53
    quote:

    Obertje schreef op 1 oktober 2020 11:48:

    Prima als vliegen duurder wordt. Is gewoon veel te goedkoop. Even voor 49,- een weekend ergens heen vliegen is niet normaal. En KLM afsplitsten en samen met Lufthansa. D ligt NL zakelijk gezien beduidend beter dan de Fransen.
    Maar KLM hanteert woekerprijzen. Bijvoorbeeld een retour business class naar Japan kost € 6000 bij klm. Bij elke andere maatschappij tussen de € 2500 en € 3500

  6. crypt 1 oktober 2020 14:07
    quote:

    gbakl schreef op 1 oktober 2020 13:50:

    [...]
    .
    heb je wel enig idee waar je over lult ?

    als bijv. de VNV uiteindelijk met heel veel moeite de 20 % lagere salarissen slikt (ze moeten wel)

    en vervolgens eist dat dan geen enkele piloot zijn baan verliest, dan zeggen de andere
    bonden...dan geldt dat voor onze achterban OOK....en terecht !

    even niet gaan roeptoeteren dat je iets vindt zonder enige kennis van zaken/details.
    heb jij enig idee waar je over lult? Die 300 vliegers binnenboord houden wordt door de vliegers zelf betaald. overigens begrijp ik niet dat ze dit doen want vliegers ontslaan is voor KLM gewoon heel duur.KLM wil ze eigenlijk helemaal niet ontslaan maar wordt 'maatschappelijk' gedwongen. Als volgend jaar of over twee jaar de boel weer aantrekt (kan je wel vanuit gaan) dan moeten ze opnieuw aangenomen worden, is de opleidingsinvestering die ze net achter de rug hebben verdampt en kunnen ze opnieuw een vermogen aan een opleiding uitgeven. Bovendien betreft het de onderste 300 van de lijst dus er zal een verschuiving gaan plaatsvinden binnen het vlieger corps. Ook dat gaat klauwen met geld kosten. Andere bonden vergelijken de baan van een grondmedewerker of cabine lid met die van een vlieger. Dat is onnozel en appels met peren vergelijken.

    Dus niet roeptoeteren als je zelf het overzicht blijkbaar niet helder hebt.
  7. BVS74 1 oktober 2020 14:08
    Vliegmaatschappijen is al jaren een slecht lopende business en ze concurreren elkaar kapot. Als land heb je wel een luchthaven, zoals Schiphol, nodig maar of dat ook voor KLM geldt? Laatste jaren een paar keer naar Amerika gevlogen waarvan geen enkele keer met KLM. Andere maatschappijen nemen de belangrijke lijndiensten echt wel over.

    Je hoeft er dan in ieder geval geen belastinggeld aan te spenderen want het blijft natuurlijk niet bij 3,4 miljard.
  8. forum rang 6 gbakl 1 oktober 2020 15:32
    quote:

    crypt schreef op 1 oktober 2020 14:07:

    [...]

    heb jij enig idee waar je over lult? Die 300 vliegers binnenboord houden wordt door de vliegers zelf betaald. overigens begrijp ik niet dat ze dit doen want vliegers ontslaan is voor KLM gewoon heel duur.KLM wil ze eigenlijk helemaal niet ontslaan maar wordt 'maatschappelijk' gedwongen. Als volgend jaar of over twee jaar de boel weer aantrekt (kan je wel vanuit gaan) dan moeten ze opnieuw aangenomen worden, is de opleidingsinvestering die ze net achter de rug hebben verdampt en kunnen ze opnieuw een vermogen aan een opleiding uitgeven. Bovendien betreft het de onderste 300 van de lijst dus er zal een verschuiving gaan plaatsvinden binnen het vlieger corps. Ook dat gaat klauwen met geld kosten. Andere bonden vergelijken de baan van een grondmedewerker of cabine lid met die van een vlieger. Dat is onnozel en appels met peren vergelijken.

    Dus niet roeptoeteren als je zelf het overzicht blijkbaar niet helder hebt.
    wat een vreemde reactie weer...

    vliegers ex B747 moeten zowiezo omgeschoold worden naar een ander type en dat kost inderdaad veel geld en geen vlieger die salaris inlevert omdat hij een kleiner type gaat
    vliegen terwijl andersom veel extra salaris oplevert....logica ?
    en van copiloot naar captain...ook een omscholing.
    en wat heeft de VNV uitonderhandeld ???

    met terugwerkende kracht van aanvang van die dure omscholing die KLM 100% betaalt
    krijgt de vlieger het hogere salaris uitbetaald..probeer jij dat maar eens bij een promotie
    erdoor te krijgen bij je werkgever...hij lacht je uit.

    hoezo heeft KLM binnen paar jaar alle huidige piloten hard nodig ???
    wishfull thinking en gaat niet gebeuren en is zomaar een domme aanname.
    mag je zeker geen beleid op loslaten, het beleid is overleven en heel veel
    banen redden maar lang niet allemaal...onhaalbaar.

    en solidariteit ???
    alle andere funkties leveren FTE's in en de piloten zeker niet....onhaalbaar om
    begrijpelijke redenen.

    etc. etc.
17 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,324 13:50
+0,110 +1,19%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links