Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France 2020

3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Studnt schreef op 1 oktober 2020 11:34:

Scapa, als ik jou zo lees is KLM met Schiphol de allerbelangrijkste sector van Nederland en zouden we zonder helemaal niks waard zijn.
Ben ik het nog steeds niet mee eens. Tijden veranderen en uit veel onderzoeken blijkt dat bedrijven zich echt niet settelen door KLM of de ‘hub-functie’. Eindhoven vind ik daarbij een goed voorbeeld, daar wordt het geld nu verdiend, natuurlijk is infrastructuur daarbij belangrijk. Maar de blauwe zwaan is echt niet de partij die alleen die functie kan vervullen.
Bedrijven settelen zich doordat Nederland een welvaartstaat is, waar je prettig kunt wonen, internationale scholen hebt etc.
Ook blijkt keer op keer dat luchthavens niet afhankelijk zijn van een nationale airline, kijk maar naar Oostenrijk en België. Dus KLM: prima bedrijf maar meer dan 3 miljard waard? Ik denk het niet. Het levert keer op keer gedoe op, dan weer aandelen, nu weer onbetaalbare leningen, en nu weer nieuwe steun. Het is wel een keer goed!
Dan heb ik mijzelf niet goed genoeg uitgelegd. Ik zeg zeker niet dat de KLM en Schiphol de belangrijkste sector is. En ik ben ook niet van mening dat er niet ingeleverd dient te worden.

Wat ik proef in het sentiment dat 'ach, Nederland kan ook af zonder KLM' en ik schets daarbij het alternatief, is een Ryanair zo'n goede werkgever, is hoe zij omgaan met personeel het voorbeeld? Is Emirates de juiste partner om voor 'ons' de verbindingen te houden? Emirates die geen binding heeft en zonder problemen kan verkassen naar een ander vliegveld (zoals bijv American Brussel verliet voor Amsterdam)? We zien nu met Corona, met onze industrien in China, dat we toch opeens wel heel erg afhankelijk zijn van een ander land.

Is dat dan hoe het moet gaan, alles in dit land uit handen geven? De globalisering is echt een issue, maar goed dat is een ander topic.

En dan over het sentiment van groot verdieners. Ik vind het echt walgelijk dat er specifiek naar deze groep wordt gewezen. Het is in dit land een schande als je meer verdient dan de rest. Mijn broer is toevallig arts. Jaren heeft hij gestudeerd om dat te kunnen en mogen zijn. En nee hoor, hij verdient geen tonnen en ook niet eens boven de ton...(dat ik dit überhaupt zeg, is al een teken...)

Met corona heeft hij langere werkweken en dagen gehad. Hij heeft zich met hart en ziel ingezet en nu zeggen we als samenleving: zorgpersoneel heeft hard gewerkt, laten we hen belonen. En dan wordt er nu letterlijk(!) gezegd. Nee arts, jij verdient al genoeg. W-T-F mensen....waar zet je je dan in godsnaam voor in?

Wat is dat voor een asociaal gedoe? Hier met KLM net zo. Grootverdieners zijn ook groot belastingbetaler.
En nu het tegen zit. Nee grootverdiener, jij kan dit wel lijden........nee grootverdiener JIJ moet inleveren......

Het is niet dat ze niet moeten inleveren. Want ja het bedrijf staat er beroerd voor. Het is dat afgeven en dat als je meer verdient, gewoon continue de klos bent. Het is gewoon: jij werkt hard/hebt die investering gedaan, ik heb het slecht, dus jij levert maar in....

Werkelijk waar, dat vind ik de grootste schande die ik hier (en ook elders) proef. Het zo afgeven op een ander.

En dan inhoudelijk nog. Al zou die 3000 man voor niks gaan werken, dan nog is het bedrijf niet gered. Dus waarom zij dan als enige 20% moeten inleveren, waarbij Wopke Hoekstra specifiek wijst naar het loon van de grootverdiener?????

@iPlof
0
Wat een domme kletspraat zeg...
Laten we het gewoon weer over aandeel AF-KLM gaan houden.
Onder 2 zie ik wel gebeuren deze maand.
[verwijderd]
1
quote:

Stephan010 schreef op 1 oktober 2020 21:35:

Hoelang kan KLM-AF met die 3.4 miljard steun ?

Afhankelijk van het herstel ongeveer een jaar.
[verwijderd]
0
quote:

Scapa schreef op 1 oktober 2020 18:21:

[...]

Dan ben je blijkbaar niet goed op de hoogte van een bedrijf waar veel zo niet alle forumposters hier betrokken bij zijn.
Er zijn meer bedrijven/sectoren die van de een op de andere dag hun zaken moesten sluiten, omdat ze vanwege de lockdown niet meer open konden zijn. Hebben die mensen net zo goed 'achterover gelegen'? Alsof het in de eerste plaats überhaupt gebeurd is. En daarnaast alsof het uit vrije wil is, alsof men het zo gewild heeft.

www.blauwhelpt.nl is/was een initiatief om niet 'achterover' te hoeven leunen. www.dvhn.nl/groningen/stad/Hortus-Har...

www.gelderlander.nl/rozendaal/klm-ers...

www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/b...

Je bent er slechter aan toe dan ik dacht. Allemaal voorbeelden van "we doen iets leuks of nuttigs" en hopen dat we over een paar weken weer vliegen, maar geen voorbeelden van:
- we erkennen dat vliegen gaat verminderen
- we gaan er met management KLM tegenaan om een rendabele tent te krijgen

En dat bedoelde ik met achterover leunen: geen duurzame oplossing zoeken.
Ik hoop van harte dat er een mooi bedrijf uitrolt over 1-2 jaar, waarschijnlijk half zo groot als het was. Misschien kan het dan over 2-3 jaar weer wat gezonde groei laten zien, maar voor 2020 en 2021: forget it!
[verwijderd]
0
quote:

Knife Catcher schreef op 1 oktober 2020 23:59:

[...]

Je bent er slechter aan toe dan ik dacht.
Allemaal voorbeelden van "we doen iets leuks of nuttigs" en hopen dat we over een paar weken weer vliegen, maar geen voorbeelden van:
- we erkennen dat vliegen gaat verminderen
- we gaan er met management KLM tegenaan om een rendabele tent te krijgen

En dat bedoelde ik met achterover leunen: geen duurzame oplossing zoeken.
Ik hoop van harte dat er een mooi bedrijf uitrolt over 1-2 jaar, waarschijnlijk half zo groot als het was. Misschien kan het dan over 2-3 jaar weer wat gezonde groei laten zien, maar voor 2020 en 2021: forget it!
Gaan we er een persoonlijke aanval van maken of niet? Dan ga ik namelijk niet verder in discussie...

www.vnv.nl/nieuws/samen-de-crisis-de-...

[verwijderd]
0
quote:

Scapa schreef op 2 oktober 2020 06:07:

[...]

Gaan we er een persoonlijke aanval van maken of niet? Dan ga ik namelijk niet verder in discussie...

www.vnv.nl/nieuws/samen-de-crisis-de-...

Dat had ik je al aanbevolen gezien je persoonlijke betrokkenheid.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die je houding veroordelen op die betrokkenheid, maar het is inderdaad beter om de discussie niet aan te gaan op emotionele argumenten.

sterkte in deze moeilijke tijden
taurus86
0
www.theguardian.com/world/2020/sep/29...

Kost 20 minuten om te lezen; maar dan blijven er nog maar weinig vragen over. Speciaal de toekomst van de 'hub' functie van Schiphol wordt nadrukkelijk besproken. Eindig in het "Na Corona" tijdperk.
[verwijderd]
0
quote:

Knife Catcher schreef op 2 oktober 2020 08:10:

[...]
Dat had ik je al aanbevolen gezien je persoonlijke betrokkenheid.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die je houding veroordelen op die betrokkenheid, maar het is inderdaad beter om de discussie niet aan te gaan op emotionele argumenten.

sterkte in deze moeilijke tijden
Jammer dat je niet inhoudelijk reageert, maar goed dat is een ieders recht.

Tegen aannames en veroodelingen als betrokken zijn, daar valt niet tegen op te boksen.
[verwijderd]
0
De leningen zijn nodig, omdat het financiele stelsel gedragen wordt door leningen en inflatie. Er moet continue groei zijn ( www.trouw.nl/nieuws/pre-corona-was-de... ) Leningen worden terugbetaalt met andere leningen. De schuldenberg is sinds de bubbel van 2008 enkel groter en groter geworden, zie artikel trouw. En in dat vaarwater begeeft KLM en de rest van de bedrijven zich. Als er gekeken wordt naar de ernst van het corona virus. Dan wordt deze erger voorgesteld dan in werkelijkheid. Zie zelf de cijfers van het RIVM. Het wordt echter aangewend om mensen en bedrijven nog meer te laten lenen: www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en...
[verwijderd]
0
quote:

Scapa schreef op 2 oktober 2020 08:28:

[...]

Jammer dat je niet inhoudelijk reageert, maar goed dat is een ieders recht.

Tegen aannames en veroodelingen als betrokken zijn, daar valt niet tegen op te boksen.
Iedereen weet hier hoe ik erover denk, ik hoef dus niet ten koste van jou alles nog eens te herhalen.

Hierboven vergelijk je KLM met andere bedrijven.
Noem mij nog een bedrijf dat al miljarden steun kreeg en krijgt van de overheid en daarnaast nog een negatief eigen vermogen heeft van miljarden. De toestellen waar in grote letters KLM op staat zijn voor een groot deel van lease maatschappijen.

KLM heeft niets meer, een naam, dure contracten en een hoop personeel waar geen werk voor is.
Ik hoop zoals ik gisteren al schreef op een nette doorstart.

Ga een uurtje wandelen, het is lekker buiten en het zal je goed doen!
[verwijderd]
0
quote:

Knife Catcher schreef op 2 oktober 2020 08:53:

[...]

Iedereen weet hier hoe ik erover denk, ik hoef dus niet ten koste van jou alles nog eens te herhalen.

Hierboven vergelijk je KLM met andere bedrijven.
Noem mij nog een bedrijf dat al miljarden steun kreeg en krijgt van de overheid en daarnaast nog een negatief eigen vermogen heeft van miljarden. De toestellen waar in grote letters KLM op staat zijn voor een groot deel van lease maatschappijen.

KLM heeft niets meer, een naam, dure contracten en een hoop personeel waar geen werk voor is.
Ik hoop zoals ik gisteren al schreef op een nette doorstart.

Ga een uurtje wandelen, het is lekker buiten en het zal je goed doen!
Zie mijn voorgaande bericht. Elk bedrijf, iedereen heeft een enorme schuldenberg. Pre corona steeg de schuldenberg naar recordhoogte, dat neemt door Corona alleen maar toe. Terwijl corona zelf in het rijtje van andere griepvirussen past (Rhino, Influenza, Entero, RSV).

[verwijderd]
0
quote:

Scapa schreef op 2 oktober 2020 09:10:

[...]

Zie mijn voorgaande bericht. Elk bedrijf, iedereen heeft een enorme schuldenberg. Pre corona steeg de schuldenberg naar recordhoogte, dat neemt door Corona alleen maar toe. Terwijl corona zelf in het rijtje van andere griepvirussen past (Rhino, Influenza, Entero, RSV).

Er zijn kennelijk nog steeds malloten die Covid 19 vergelijken met influenza; fake news en niet ok
@iPlof
0
Ja hoor en elk bedrijf heeft miljarden negatief EV, boekt miljarden verlies, leent gedwongen vd overheid en heeft allerbelabberste vooruitzichten. Screaming buy dus..
[verwijderd]
0
quote:

Knife Catcher schreef op 2 oktober 2020 09:21:

[...]

Er zijn kennelijk nog steeds malloten die Covid 19 vergelijken met influenza; fake news en niet ok
Zoals ik al eerder zei. Mijn broer is toevallig arts.

Heb dus al het een en ander uitgelegd gekregen over hoe dit werkt. Je kan zelf het cijfers van het RIVM erbij pakken en concluderen dat de golf van corona gevallen niet zo ernstig is als voorgesteld. De mortaliteit is naar beneden bij gesteld, van 3,4% initieel naar inmiddels tussen de 0,2 en 0,6%.

De leedtijdscategorie die zwaar wordt getroffen is 70+. De hele economie ( de 99,8 of 99,4%) gaan we dus stilleggen daarom?

De hele economie draait op leningen. 2019 was wederom een recordjaar. Nu met Corona, nog meer leningen.

Ik stel hier feiten. En zonder weerlegging roep je dat het maar malloten zijn? Je hebt er geen trek in. Ik zou zeggen, ga zelf dan maar even een uurtje wandelen..

[verwijderd]
0
Ja, en mijn broer is president van USA, nog zo'n gek die tot gisteren zei: "it is nothing serious, it will go away, just disappear"

Edit, en dan inhoudelijk;

schandelijk dat mensen met dit soort cijfers hun gelijk willen halen. het doet alles tekort aan de situatie die we gehad hebben in verzorgingstehuizen. Daar
- heeft het personeel met alle energie en emotie die ze hadden gezorgd voor velen die het al dan niet gered hebben; levens glipten hun letterlijk door de vingers
- de bewoners wekenlang opgesloten zaten afgezonderd van hun geliefden, soms tot achter bouwhekken om nieuwe infecties te voorkomen

Zonder die gruwelijke maatregelen waren er duizenden doden meer gevallen, dan is het wrang dat en aantal onnozelen - die denken dat hen zelf niets overkomt - deze situatie vergelijken met een standaard griep.

Walgelijk en einde discussie voor mij
[verwijderd]
0
quote:

@iPlof schreef op 2 oktober 2020 09:22:

Ja hoor en elk bedrijf heeft miljarden negatief EV, boekt miljarden verlies, leent gedwongen vd overheid en heeft allerbelabberste vooruitzichten. Screaming buy dus..
Je kan niet naar 1 bedrijf kijken en dan zeggen dat het goed gaat. Zoals ik stelde worden leningen met leningen betaalt. Kijk naar de huizenmarkt. Als je een huis koopt, doe je dat met een hypotheek. Je betaalt daarmee de hypotheek van een ander af, die vervolgens weer de hypotheek van een ander afbetaalt, enz. Echter om die lening terug te betalen moet je meer lenen.

KLM in dit geval? Het krijgt leningen om andere leningen af te betalen. Bedrijven die er 'goed' voor staan doen dat enkel omdat ze betaalt zijn door leningen van anderen (bedrijven en mensen). De bal wordt continue door gegeven naar een ander...die bal is echter zo zwaar geworden, dat het niet meer te tillen is.

De globale schuldenlast neemt niet af, maar neemt enkel toe. Nu met Corona nog meer. Een heel groot probleem, niet voor KLM maar voor heel de economie.
[verwijderd]
0
quote:

Knife Catcher schreef op 2 oktober 2020 09:54:

Ja, en mijn broer is president van USA, nog zo'n gek die tot gisteren zei: "it is nothing serious, it will go away, just disappear"

Zullen we in persoon afspreken dan? Laat ik je mijn ID zien en vervolgens het BIG register.

@iPlof
0
quote:

Scapa schreef op 2 oktober 2020 09:58:

[...]

Je kan niet naar 1 bedrijf kijken en dan zeggen dat het goed gaat. Zoals ik stelde worden leningen met leningen betaalt. Kijk naar de huizenmarkt. Als je een huis koopt, doe je dat met een hypotheek. Je betaalt daarmee de hypotheek van een ander af, die vervolgens weer de hypotheek van een ander afbetaalt, enz. Echter om die lening terug te betalen moet je meer lenen.

KLM in dit geval? Het krijgt leningen om andere leningen af te betalen. Bedrijven die er 'goed' voor staan doen dat enkel omdat ze betaalt zijn door leningen van anderen (bedrijven en mensen). De bal wordt continue door gegeven naar een ander...die bal is echter zo zwaar geworden, dat het niet meer te tillen is.

De globale schuldenlast neemt niet af, maar neemt enkel toe. Nu met Corona nog meer. Een heel groot probleem, niet voor KLM maar voor heel de economie.
Onze economie is gebaseerd op schulden. Wie echter netjes zijn hypotheek aflost of investeringen doet met meerwaarde kan dat aflezen aan een gezonde LTV.

Stel mijn huis hypotheek 3 ton, nu afgelost 2 ton, waarde 5 ton. LTV 20% en 80% EV.
Zo zijn er meer huishoudens en bedrijven waar intrinsieke waarde zit en de leningen geen probleem zijn.
Bij KLM en AF zit geen waarde, de schulden zijn veel groter dan de assets. Daarbij ook nog een heel mager vooruitzicht. Men heeft enorm geleend voor gunstigste scenario hele krappe marge. Nu is er een crisis en keert dat direct in giga verliezen.
Gaat in huidige situatie niet goed komen, er gaan hele vervelende dingen gebeuren met dit bedrijf.

3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 9,956
Verschil +0,076 (+0,77%)
Hoog 10,045
Laag 9,540
Volume 1.672.155
Volume gemiddeld 1.801.173
Volume gisteren 2.158.542

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront