Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Miljarden blijven uit de kas stromen bij vliegmaatschappijen'

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

16 Posts
| Omlaag ↓
  1. watergeus 6 oktober 2020 17:09
    Vliegmaatschappijen zijn transport organisaties zoals Shell een energiemij. is. Als shell van olie kan overstappen naar waterstof, gas, wind -en zonne energie waarom kan de KLM dan geen treinverbindingen opzetten. Zet treinen in naar alle afstanden tot 500 km en laat die dure vliegtuigen staan. goed voor mileu en portemonnee.
  2. forum rang 4 Go Go Go ! 6 oktober 2020 18:01
    quote:

    Red_ schreef op 6 oktober 2020 17:04:

    En wie legt me uit, waarom een faillissement en afgeslankte doorstart geen beter idee was geweest...
    Dat was en is het nog steeds. “Vliegtuigje spelen” is een verrekt dure hobby. Dat weet die De Juniac van de IATA ook wel. Blijft hard schreeuwen om poen in de hoop het te zullen krijgen van overheden. Snoeihard saneren die bedrijfstak.

    @Blanco rolling ... NS failliet laten gaan ? 100 % aandeelhouder is Nederlandse Staat. Hoe zie je dat voor je ?

  3. Isildur1 6 oktober 2020 18:42
    quote:

    watergeus schreef op 6 oktober 2020 17:09:

    Vliegmaatschappijen zijn transport organisaties zoals Shell een energiemij. is. Als shell van olie kan overstappen naar waterstof, gas, wind -en zonne energie waarom kan de KLM dan geen treinverbindingen opzetten. Zet treinen in naar alle afstanden tot 500 km en laat die dure vliegtuigen staan. goed voor mileu en portemonnee.
    WAHAHAHAHAHAHA. Gefeliciteerd met de meest onzinnige post ooit! Hulde!
  4. apieslapie 7 oktober 2020 10:33
    Klm mag naar de klote gaan, ze hebben het verpest het afgelopen jaar. Liegen en bedriegen naar je klanten, dat is de grootste fout geweest die men kon maken. Klanten voelen zich bedrogen! Heb na 6 maanden mijn geld terug gehad na veel gezeur. Belastinggeld van de mensen door investering van de staat is verdwenen, up in smoke.
    Keek voor de grap naar een ticket naar china bijv. 2 volwassenen en een kind, 15000 euro, wtf!!??
  5. [verwijderd] 7 oktober 2020 12:53
    Hoho, hopelijk overleeft KLM, veel werklozen erbij is nadelig en KLM is onze trots. Er waren stomme onnodige strubbelingen om mijn ticketboekingen om te zetten in vouchers, maar okay, kop op en steunen die KLM. Dat iedereen daar wat salaris inlevert is een goede zaak. Beter zo dan werkloos, niet?
    Samenwerken met Air France was slechte zet, ander cultuur die niet te veranderen is en men wil ook niet veranderen. Als men eraf kan komen beter, zo niet samenwerking beperken.
  6. Sjonnie2 7 oktober 2020 13:09
    quote:

    Banana schreef op 7 oktober 2020 12:53:

    Hoho, hopelijk overleeft KLM, veel werklozen erbij is nadelig en KLM is onze trots. Er waren stomme onnodige strubbelingen om mijn ticketboekingen om te zetten in vouchers, maar okay, kop op en steunen die KLM. Dat iedereen daar wat salaris inlevert is een goede zaak. Beter zo dan werkloos, niet?
    Samenwerken met Air France was slechte zet, ander cultuur die niet te veranderen is en men wil ook niet veranderen. Als men eraf kan komen beter, zo niet samenwerking beperken.
    Even een kanttekening over die samenwerking, dat is niet helemaal juist. AirFrance heeft KLM gekocht in 2004 toen het heel erg slecht ging met KLM. Je zou dus kunnen zeggen dan AirFrance toen KLM gered heeft.
    AirFrance is gewoon eigenaar van KLM, maar er zijn toen wel afspraken gemaakt tussen de regering van Nederland en Frankrijk omdat KLM en niet te vergeten Schiphol van groot strategisch belang is voor Nederland.
    Dat Frankrijk iedere keer weer probeert om onder die afspraken uit te komen is dus ook de reden geweest waarom Wopke Hoekstra een 14% aandelenbelang heeft opgebouwd in AirFrance-KLM.
    Dat AirFrance nu leunt op KLM heeft er alles mee te maken dat AirFrance de laatste jaren structureel weigert om hervormingen en kostenbesparingen door te voeren.
    Ik heb het al vaker gezegd, op dit moment is AirFrance de molensteen om de nek van de KLM zwaan !

16 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,226 10:56
+0,012 +0,13%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links