ING Groep « Terug naar discussie overzicht

ING -Oktober 2020

1.215 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 57 58 59 60 61 » | Laatste
A3aan
0
Het was geen beste reclame voor ING in Kassa vanavond. Het lijkt erop dat je beter geen klant meer kan zijn bij ING.
objectief
0
quote:

A3aan schreef op 11 oktober 2020 00:13:

Het was geen beste reclame voor ING in Kassa vanavond. Het lijkt erop dat je beter geen klant meer kan zijn bij ING.
Gelukkig voor de ING, dat ze dat van de andere banken ook zeggen. Dus het maakt niks uit. (toch zeker vanwege een Kassa uitzending)
[verwijderd]
0
Blijft het feit dat er geen verklaring voor was hoe de fraudeur het exacte saldo kon weten, de hackers hadden er ook geen verklaring voor.

Er werd hardop uitgespreken dat het dan een "inside job" moest zijn, zeker met al dat thuiswerken tegenwoordig, kan elke ING thuiswerker thuis in de slaapkamer of zolder saldos checken?

Zijn het de zwakke plekken in de ING systemen die nu boven water komen drijven?

Dat ze niet vergoeden aan klanten die zelf geld hebben overgemaakt naar fraudeurs vind ik begrijpbaar en een goed beleid, je hebt tenslotte ook zelf verantwoording.

Het ging totaal om 300 aangemelde gevalletjes bij de drie NL-grootbanken, uitbannen kun je het nooit!
sjaakkio
0
quote:

drooglegging schreef op 11 oktober 2020 09:20:

Blijft het feit dat er geen verklaring voor was hoe de fraudeur het exacte saldo kon weten, de hackers hadden er ook geen verklaring voor.

Er werd hardop uitgespreken dat het dan een "inside job" moest zijn, zeker met al dat thuiswerken tegenwoordig, kan elke ING thuiswerker thuis in de slaapkamer of zolder saldos checken?

Zijn het de zwakke plekken in de ING systemen die nu boven water komen drijven?

Dat ze niet vergoeden aan klanten die zelf geld hebben overgemaakt naar fraudeurs vind ik begrijpbaar en een goed beleid, je hebt tenslotte ook zelf verantwoording.

Het ging totaal om 300 aangemelde gevalletjes bij de drie NL-grootbanken, uitbannen kun je het nooit!
In principe krijgen medewerkers alleen de bevoegdheden die noodzakelijk zijn voor hun werkzaamheden.
In z´n algemeenheid kan je stellen dat een medewerker die thuis werkt geen of heel weinig klantcontact heeft.
Het antwoord op je tweede vraag is derhalve nee.
[verwijderd]
0
Er is natuurlijk wel een verschil tussen kunnen en mogen, net als bij de politie bestanden waar jan en alleman in zit te koekeloeren.

Een bedrijfsnetwerk of 3000 IP adressen checken is ook een verschil natuurlijk.
Dat thuiswerken van al die bankfiguren kan misschien wel een enorm risico blijken te zijn, de komende tijd gaat dat aantonen.
Ron-tron system
0
quote:

drooglegging schreef op 11 oktober 2020 09:50:

Er is natuurlijk wel een verschil tussen kunnen en mogen, net als bij de politie bestanden waar jan en alleman in zit te koekeloeren.

Een bedrijfsnetwerk of 3000 IP adressen checken is ook een verschil natuurlijk.
Dat thuiswerken van al die bankfiguren kan misschien wel een enorm risico blijken te zijn, de komende tijd gaat dat aantonen.
Bij online effectenrekening kunnen de medewerkers ook inzien op alles maar hier kan natuurlijk enkel maar overgeschreven worden naar de vaste opgegeven rekeningen.
Zij zijn nog verder door kunnen je helpen vanuit een 3 gangen breakfast aan een tafeltje opt strand ergens vanuit een paradijs.
Dan gaan de loonkosten ineens van 7000bruto om 3200netto over te houden naar 3735bruto om 3200netto over te houden.
Misschien de volgende stap om kosten te besparen :)
Ron-tron system
0
Jan de nul dredging ltd Port louis is er al en voor ing wordt het dan Ing helpdesk overseas ltd.
Hoe meer ing kan uitsparen hoe beter voor het toekomstig dividend dus elk idee is welkom.
sjaakkio
0
quote:

drooglegging schreef op 11 oktober 2020 09:50:

Er is natuurlijk wel een verschil tussen kunnen en mogen, net als bij de politie bestanden waar jan en alleman in zit te koekeloeren.

Een bedrijfsnetwerk of 3000 IP adressen checken is ook een verschil natuurlijk.
Dat thuiswerken van al die bankfiguren kan misschien wel een enorm risico blijken te zijn, de komende tijd gaat dat aantonen.
Om het wat helderder te formuleren, de lijnchef van een kantoor, afdeling , noem maar op, bepaalt a.d.h.v. de bestaande richtlijnen , welke medewerker , welke bevoegdheden krijgt in de banksystemen.
Daar heeft een medewerker geen enkele invloed op.
Bij een controle door de interne accountantsdienst op naleving van interne en externe voorschriften is het startpunt altijd de beoordeling van de toegewezen bevoegdheden en of deze noodzakelijk zijn voor de uit te voeren werkzaamheden.
Kortom, tussen kunnen en mogen is geen verschil, de chef bepaalt wat je mag en kan en wat niet.
sjaakkio
0
Een medewerker kan zichzelf ook geen bevoegdheden toekennen, dat is alleen voorbehouden aan de chef, die moet muteren in een speciaal aan hem toegekende bevoegdheid , welke medewerker wat kan in welk systeem.
Dan zitten er in het systeem zelf nog controlemechanismes, waardoor combinaties van bepaalde bevoegdheden onmogelijk zijn, net zoals bevoegdheden niet toegankelijk zijn voor bepaalde afdelingen en kantoren.
Als voorbeeld , een boekhoudafdeling heeft niet de mogelijkheid om een rekening te openen en zo kan je nog wel ff doorgaan.
Hoe die criminelen aan saldi komen , tja, in mijn actieve banktijd werden dagafschriften uit brievenbussen gehengeld, werden bankfilialen overvallen, werden voor de monden van geldautomaten kastjes geplaatst.
Het criminele gilde zal altijd een voorsprong houden op politie, justitie en banken, als er ergens iets dichtgedraaid wordt, zijn ze wel zo inventief om weer iets anders te bedenken.
Ron-tron system
0
quote:

sjaakkio schreef op 11 oktober 2020 10:49:

Een medewerker kan zichzelf ook geen bevoegdheden toekennen, dat is alleen voorbehouden aan de chef, die moet muteren in een speciaal aan hem toegekende bevoegdheid , welke medewerker wat kan in welk systeem.
Dan zitten er in het systeem zelf nog controlemechanismes, waardoor combinaties van bepaalde bevoegdheden onmogelijk zijn, net zoals bevoegdheden niet toegankelijk zijn voor bepaalde afdelingen en kantoren.
Als voorbeeld , een boekhoudafdeling heeft niet de mogelijkheid om een rekening te openen en zo kan je nog wel ff doorgaan.
Hoe die criminelen aan saldi komen , tja, in mijn actieve banktijd werden dagafschriften uit brievenbussen gehengeld, werden bankfilialen overvallen, werden voor de monden van geldautomaten kastjes geplaatst.
Het criminele gilde zal altijd een voorsprong houden op politie, justitie en banken, als er ergens iets dichtgedraaid wordt, zijn ze wel zo inventief om weer iets anders te bedenken.

Fraude(inside info) komt bijna altijd van hogerhand dus niet gaan zoeken bij medewerkers maar bij de chef en een stapje daarboven.
sjaakkio
1
Fraude komt op alle niveaus voor kan ik je vertellen na een half leven bankervaring. Het enige verschil us, dat het op lagere niveaus om kleinere bedragen in de regel gaat en bij hogere niveaus om grotere bedragen
sjaakkio
0
De personele bezetting van een bank is 'gewoon' een afspiegeling van de maatschappij net zoals bij ieder ander bedrijf of organisatie
Leefloon
0
quote:

sjaakkio schreef op 11 oktober 2020 12:27:

De personele bezetting van een bank is 'gewoon' een afspiegeling van de maatschappij net zoals bij ieder ander bedrijf of organisatie
Verder eens met de strekking. Maar als een personeelsbestand iets niet is, laat staan bij een bank, dan is het een afspiegeling van de maatschappij (of klanten).
sjaakkio
0
Dan zal dat de lastste 15, 20 jaar veranderd zijn, ik kom vrijwel nooit meer in een bank en al helemaal in Nederland niet
[verwijderd]
0
"Daar kwamen de afgelopen tijd 314 meldingen binnen; de totale schade bedraagt €5,6 miljoen. Het totaal aantal meldingen van klanten van de drie grote banken ABN Amro, Rabobank en ING staat momenteel op 273. Nu blijkt dat 76% van die slachtoffers klant is van ING"

Als je de wet grote getallen* erop loslaat klopt er iets niet, hoop niet dat dit een zaadje/de kiem voor een nieuw schandaal wordt.
Misschien wordt dit wel intern, buiten de media om , in den minne geschikt met de medewerker(s) die voor schut ging(en).

*Als het regent wordt de ene helft van de stoeptegel niet natter of droger dan de andere helft van de stoeptegel.
[verwijderd]
0
De vooruitzichten voor de hoogte van de inflatie blijven ver beneden de doelstelling van de Europese Centrale Bank (ECB). De ECB zal 'per bijeenkomst' bekijken of verdere stimulans van de Europese economie noodzakelijk is.

Dit meldt persbureau Bloomberg zondag op basis van berichtgeving van zakenkrant de Wall Street Journal. In een interview met de Amerikaanse zakenkrant zegt Philip Lane, de hoofdeconoom van de ECB, dat de inflatievooruitzichten 'niet bevredigend' zijn. Tegelijkertijd waarschuwt Lane dat de buitenwacht zich niet op één enkele bijeenkomst van de ECB moet focussen.

Economen gaan ervan uit dat de ECB tegen het einde van het jaar zal besluiten de Europese economie verder te stimuleren door de inkoop van schuldpapier"(FD.nl)

Op deze aankondiging gaat alles keihard de lucht in, de hint is duidelijk, vooral financials mogen hiervan profiteren, het staat er wel degelijk!
market leader
0
quote:

sjaakkio schreef op 11 oktober 2020 09:43:

[...]

In principe krijgen medewerkers alleen de bevoegdheden die noodzakelijk zijn voor hun werkzaamheden.
In z´n algemeenheid kan je stellen dat een medewerker die thuis werkt geen of heel weinig klantcontact heeft.
Het antwoord op je tweede vraag is derhalve nee.
Sinds Corona werkt 99,99% van het ING personeel thuis dus ook Hypotheken, KYC en alle klantcontactteams. Al deze medewerkers hebben inzage in saldi op de rekening. Gaat toch snel om een paar duizend man.
Ron-tron system
0
Toch geen goede reclame en natuurlijk is het een gevolg van thuiswerken toeval bestaat niet.
Maar vergoeden nee want een bank belt nooit om over te schrijven.
Eigenlijk is slechte reclame nu voor de eerst volgende jaren goede reclame want het beste dat je als bank kan overkomen is dat er spaargelden uitgaan want deze zijn extra kosten.
I.p.v vermogende klanten te beboeten met 1% zou je ze tijdelijk moeten wegsturen naar de concurrentie en ze hiervoor een bonus te beloven wanneer ze later terug klant worden wanneer de negatieve interest weg is.
De zwarte piet doorgeven zo kom je er als winnaar uit.
Jelle-43
0
1.215 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 57 58 59 60 61 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:36
Koers 14,670
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 14,986
Laag 14,622
Volume 11.778.789
Volume gemiddeld 11.318.559
Volume gisteren 11.778.789

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront