TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2020 (aandeel is niet goedkoop, maar spotgoedkoop)

2.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 100 101 102 103 104 » | Laatste
Gravenbeek
2
Controle controle controle

Je zag het om 15.00 al, ze doen wederom weer net of de Yanks actief zijn.:-))
Geen 1 yank koopt een 3e rangs TomTom aandeeltjes tis allemaal spel om weer aandelen binnen te schrapen.
We worden vanaf de Q2 cijfers dagelijks weer flink genaaid.

Privé en belangen van frends gaan boven beursbelangen en die Boem maar rekenen en rekenen en volhouden dat we al eens dividend gehad hebben ! Wat een circus.
tatje
0
Niet vergeten !

Bij een koers ( overname ) van 100.

Maken 1000 aandelen 93000 euro winst op de huidige koers.
Gravenbeek
0
Het boekje gelijk weer hermetisch dicht gegooid aan de verkoopzijde.
Het controlerende spel !!
tatje
0
Snapt U het nog.

Q2 2020
A 51,6
E 42,2
C 29,9
totaal 123,7
marge 86% 105,8

GROSS PROFIT
The gross profit for the quarter was 86% compared with 67% in Q2 '19. The improvement is mainly
the result of a higher proportion of high margin software and content revenue in the sales mix,
following the decline of sales in Consumer. Furthermore, in Q2 '19 gross margin was negatively
impacted by the start of production of various software platforms in Automotive which triggered the release of capitalized contract costs associated with platform customization (NRE).

Geen bijzonderheden Q2 2020. sales mix iets beter.

gross profit 105,8

C 29,9 marge 50% 15
A en E 93,8 moet dan een marge geven van 96% is 90,2
marge totaal 105,8

verlaag ik de marge bij C dan wordt A en E nog hoger !!!!

De toelichting op de marge Q2 2020 liet behalve de sales mix toch niets bijzonders zien !!

Gemiddelde consensus Q3 2020
A 52
E 42
C 39
totaal 133 a 134

Marge 79% !!!!!

Wereldbelegger
0
Een Short Turbo positie is ingenomen volgens het IEX overzicht
En staat 12 cent in de plus. Al € 120 voor de durfal

Short
12-10-2020
Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Booster Short BNP 7,16 16,19 0,47 0,49 0,02 0,370 -34,51% 1.000 12:12
boem!
0
Ik denk dat ik er wel een verklaring voor kan geven.

A&E zijn volledig C&S omzetten.

Dat houdt in dat de brutomarge tendeert naar 100%.

De COS die wordt geboekt zijn de kosten ingevolge de NRE 's.

Deze kosten de zgn contract related costs veroorzaken de mutaties in de marge bij A&E.

Over de jaren heen hebben we aansluiting bij 90% marge voor A&E.

Dat houdt in dat de COS in 2017, 2018 en 2019 resp 33 mio, 38 mio en 42 mio bedroegen.
De NRE kosten zijn daar een groot onderdeel van.
Mogelijk aanvullende kosten moeten volgens mij gezocht worden in licensingkosten voor verrijkingsmateriaal zoals POI, etc.
boem!
0
quote:

Gravenbeek schreef op 12 oktober 2020 15:28:

Controle controle controle

Je zag het om 15.00 al, ze doen wederom weer net of de Yanks actief zijn.:-))
Geen 1 yank koopt een 3e rangs TomTom aandeeltjes tis allemaal spel om weer aandelen binnen te schrapen.
We worden vanaf de Q2 cijfers dagelijks weer flink genaaid.

Privé en belangen van frends gaan boven beursbelangen en die Boem maar rekenen en rekenen en volhouden dat we al eens dividend gehad hebben ! Wat een circus.

Ik heb als aandeelhouder in 2019 3,20 euro aan dividend ontvangen.

Indien jij dat niet hebt gehad was jij geen aandeelhouder.
Wereldbelegger
1
Misschien moet de AFM en de VEB worden ingelicht dat er beleggers zijn die TT verkopen bij een hogere koers.

Al meer volume vanmiddag bij dalende koers dan vanmorgen bij stijgende koers.
Dat moet niet toegestaan worden. Daardoor gaat de koers omlaag.
Wie dat niet ziet is blind.

((-;
Vive tu vida positivamente
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 12 oktober 2020 16:53:

Misschien moet de AFM en de VEB worden ingelicht dat er beleggers zijn die TT verkopen bij een hogere koers.

Al meer volume vanmiddag bij dalende koers dan vanmorgen bij stijgende koers.
Dat moet niet toegestaan worden. Daardoor gaat de koers omlaag.
Wie dat niet ziet is blind.

((-;
Tipje, Harold, bij de Lidl zijn lollies in de aanbieding, prijs kan echt niet lager!!
Wereldbelegger
0
Nico Bakker op maandag 12 oktober

citaat:
"Koopjesjagers zien nu reeds hun kansen. Zij willen profiteren van de breakout. Trendbeleggers kunnen overwegen om nu reeds wat aankopen te doen en na een pullback en dus bodemvorming op de SMA rond €6,85 hun posities te vergroten.

Voor alle partijen geldt dat de positieve vooruitzichten vervagen als de koers weer onder de SMA duikt, dat moge duidelijk zijn."
/citaat

De heer Bakker kijkt niet vooruit naar de Q3 cijfers.
Gelukkig doen een groot aantal posters dat wel en die zien hun goudgerande aandelen fors in koers stijgen of de heer Goddijn maakt een overnamebod bekend.

De spanning stijgt met nog maar een kleine tien handelsuren voor de boeg.
Wereldbelegger
0
Waarom lollies, ik ben al begonnen aan een fles Cava
Beetje winst gepakt vandaag op TT.

Wilt u uw goudgerande aandelen nog steeds niet kwijt bij deze koers?
Het kan nu nog....
De "grote inkoper" heeft geld genoeg. En vooral geduld.

quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 12 oktober 2020 17:10:

[...]

Tipje, Harold, bij de Lidl zijn lollies in de aanbieding, prijs kan echt niet lager!!
Gravenbeek
4
quote:

boem! schreef op 12 oktober 2020 16:34:

[...]

Ik heb als aandeelhouder in 2019 3,20 euro aan dividend ontvangen.

Indien jij dat niet hebt gehad was jij geen aandeelhouder.

heb geen dividend ontvangen Boem, wel is mij verplicht ruim 40% van mijn bestaande aandelen in te leveren tegen een lachwekkende vergoeding !

Ben jij misschien in de war met je salaris strookje van TomTom Boem ??
Dat lijkt mij het geval.
tatje
0
quote:

tatje schreef op 12 oktober 2020 15:55:

Snapt U het nog.

Q2 2020
A 51,6
E 42,2
C 29,9
totaal 123,7
marge 86% 105,8

GROSS PROFIT
The gross profit for the quarter was 86% compared with 67% in Q2 '19. The improvement is mainly
the result of a higher proportion of high margin software and content revenue in the sales mix,
following the decline of sales in Consumer. Furthermore, in Q2 '19 gross margin was negatively
impacted by the start of production of various software platforms in Automotive which triggered the release of capitalized contract costs associated with platform customization (NRE).

Geen bijzonderheden Q2 2020. sales mix iets beter.

gross profit 105,8

C 29,9 marge 50% 15
A en E 93,8 moet dan een marge geven van 96% is 90,2
marge totaal 105,8

verlaag ik de marge bij C dan wordt A en E nog hoger !!!!

De toelichting op de marge Q2 2020 liet behalve de sales mix toch niets bijzonders zien !!

Gemiddelde consensus Q3 2020
A 52
E 42
C 39
totaal 133 a 134

Marge 79% !!!!!

Ik houd eigenlijk niet van quoten :-)

Maar moet toch maar.

In het Q2 2020 rapport werd er over de hoge marge geschreven.

GROSS PROFIT
The gross profit for the quarter was 86% compared with 67% in Q2 '19. The improvement is mainly
the result of a higher proportion of high margin software and content revenue in the sales mix,
following the decline of sales in Consumer. Furthermore, in Q2 '19 gross margin was negatively
impacted by the start of production of various software platforms in Automotive which triggered the release of capitalized contract costs associated with platform customization (NRE).

Maar in het transcript Q2 2020 ging Taco er dieper op in ?

3 factoren !!!

Gross margin was strong at 86% during the quarter, representing an increase of 19 percentage points year-on-year. This high gross margin in the
first quarter -- in this quarter, sorry, can be explained by 3 things. Firstly, the ongoing change of higher Location Technology and lower Consumer
revenue will lead to a positive mix effect as consumer products have lower margins. Secondly, costs incurred for custom engineering work for some
of the automotive customers is placed on the balance sheet. These costs are taken as a whole in the quarter when the car line reaches the start of
production. This lowers the margin. In the current quarter, planned of start productions were postponed to the second half of the year given the COVID
situation. Last year, the second quarter included the impact of some large start of productions, making this quarter's margin higher by comparison.
The third item that can affect the margin is normal movements in provisions, such as warranty. You can see from our cash flow statement that we
have a net release from all our provisions of EUR 3 million. Most of these will impact the gross margin positively.

Dus de 86% werd als volgt verklaard.

- hogere ( omzet ) marge bij locatietechnologie tov lagere ( omzet ) marge bij Consumer
- bepaalde kosten voor een oem worden op de balans gezet en als de produktie gaat lopen, in dat kwartaal worden die kosten genomen.
Q2 werd het in produktie nemen , uitgesteld en in 2e HJ genomen.
- iets over provisies.

Dus in Q3 of Q4 gaan de genomen kosten ( balans ), de marge verminderen.

Kan Q3 zijn maar ook Q4.

Furthermore, in Q2 '19 gross margin was negatively
impacted by the start of production of various software platforms in Automotive which triggered the release of capitalized contract costs associated with platform customization (NRE).

Dus de volgende kosten zouden eigenlijk in Q2 ( start produktie ) worden genomen, maar ivm covid uitgesteld.

[verwijderd]
0
quote:

boem! schreef op 12 oktober 2020 16:34:

[...]

Ik heb als aandeelhouder in 2019 3,20 euro aan dividend ontvangen.

Indien jij dat niet hebt gehad was jij geen aandeelhouder.

Ik had tot 2019 een chauffeur, we hadden een bijzondere afspraak over de auto. Ik had 40% in de auto geinvesteerd en hij met zijn vrouw 60% Hij kreeg maandelijks een salaris voor het vervoeren van mij met die auto zo lang de auto reed. Als de auto afgeschreven was mocht hij hem houden. De verwachting was dat deze 4-cylinder ongeveer tien jaar mee zou gaan, dus ik had veel plezier aan deze investering en de buurman ook.
Najaar 2018 kocht de chauffeur een boot en had eigenlijk geen tijd meer om te rijden. In een overleg met zijn vrouw is besloten de wielen van de auto te verkopen. Dat lukte hem wonderwel tegen een redelijke prijs (vonden hij en zijn vrouw)
Hij kwam mij ergens in april/mei het geld brengen, 40% van de opbrengst van de wielen. Hij zei: hier is je aandeel in de wielen. De auto rijd niet meer, jammer he?

tatje
0
Dus deze kosten werden in Q2 2020 uitgesteld.

Furthermore, in Q2 '19 gross margin was negatively
impacted by the start of production of various software platforms in Automotive which triggered the release of capitalized contract costs associated with platform customization (NRE).

Vallen in Q3 of 4.

Vallen ze in Q3 dan

omzet tussen 140 en 150

Marge 78 79 of 80%.

Opex 172

D en A 72

capex 2 - 4
Wereldbelegger
0
Moet ik dit lezen als een metafoor voor Tomtom niet meer functioneert?
((-;

quote:

Knife Catcher schreef op 12 oktober 2020 17:31:

[...]
Ik had tot 2019 een chauffeur, we hadden een bijzondere afspraak over de auto. Ik had 40% in de auto geinvesteerd en hij met zijn vrouw 60% Hij kreeg maandelijks een salaris voor het vervoeren van mij met die auto zo lang de auto reed. Als de auto afgeschreven was mocht hij hem houden. De verwachting was dat deze 4-cylinder ongeveer tien jaar mee zou gaan, dus ik had veel plezier aan deze investering en de buurman ook.
Najaar 2018 kocht de chauffeur een boot en had eigenlijk geen tijd meer om te rijden. In een overleg met zijn vrouw is besloten de wielen van de auto te verkopen. Dat lukte hem wonderwel tegen een redelijke prijs (vonden hij en zijn vrouw)
Hij kwam mij ergens in april/mei het geld brengen, 40% van de opbrengst van de wielen. Hij zei: hier is je aandeel in de wielen. De auto rijd niet meer, jammer he?

[verwijderd]
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 12 oktober 2020 17:51:

Moet ik dit lezen als een metafoor voor Tomtom niet meer functioneert?
((-;
[...]
Is er nog iemand die vindt dat T2 nog op vier cylinders draait?
Topper
0
quote:

boem! schreef op 12 oktober 2020 16:34:

[...]

Ik heb als aandeelhouder in 2019 3,20 euro aan dividend ontvangen.

Indien jij dat niet hebt gehad was jij geen aandeelhouder.

Martin, allemaal leuk en aardig dat zogenaamde dividend. Maar om die 3,20 te krijgen hebben we allemaal ruim 40% van onze aandelen moeten inleveren. Tegen 7,42 euro destijds.

Mijn aankoop koers lag destijds rond de 7,50. Dus gelukkig vrij dicht tegen de conversiekoers.
Ik heb dat echter nooit als dividend gezien. Gezien het inleveren van de aandelen. Ofwel het verplicht verkopen. Het was mijn inziens alleen dividend geweest indien onze aandelen niet gereduceerd zouden zijn. Verhouding 16 oude aandelen tegen 9 nieuwe.

Jij maakt het volgens mij nog mooier door die 3,20 vervolgens ook nog eens te verrekenen in je aankoopprijs. Waarmee je stelt dat je aandelen tegen 4 euro hebt. Dat is wel heel erg creatief boekhouden toch

Toon27
0
Boem blijft het dividend noemen. Bij mij is gewoon zo'n 43% van mijn aandelen afgepakt tegen een, voor Tom2 , lekker lage vergoeding. Ik wilde ze helemaal niet kwijt op dat moment.
NewKidInTown
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 12 februari 2020 13:13:

NewKidInTown schreef op 12 februari 2020 13:09:

[...]
ALERT:

Toch gebeurd, die 10,33 sterker nog, mooi overschreden.
Dit vooraf gesteld doel is voor mij aanleiding ERUIT nu.
Mooi rendement op m'n gedeeltelijk op maandag en dinsdag gekochte TL. Totaal rendement ruim +30% in 1,5 dag. Vind het mooi zo.

Kan het niet verder stijgen ? Zeker wel. Toch lijk het me waarschijnlijk dat de koers zich blijft bewegen tussen de 9,60 en 10,50 voor de komende afzienbare periode. 9,60 en 10,50 u weet wel, de grenzen waarin de door mij op 23 / 24 januari j.l. beschreven short straddle het meest lucratief zou zijn.

ERUIT dus, geen advies om te volgen, u r on ur own now.

end quote

*******************************

Wat goed van jou!
Ik ben blij voor jou en hoop dat je nu ook stopt met dit soort berichtgeving waar niemand op zit te wachten.
Het is mij duidelijk wat jouw intenties zijn.

Ik ben van mening dat we nog maar aan het prille begin staan van een enorme stijging, daarom ben en blijf ik LONG.

Mvg.

2.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 100 101 102 103 104 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 16:45
Koers 5,800
Verschil -0,180 (-3,01%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 383.899
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront