TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2020 (aandeel is niet goedkoop, maar spotgoedkoop)

2.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 100 101 102 103 104 » | Laatste
boem!
0
het maakt volgens mij niets uit aan welke beurs of index een bedrijf noteert.

de facsinatie voor dividend brengt de koers bij een houdbaar dividend snel naar 20-30 x de dividendwaarde

[verwijderd]
1
quote:

boem! schreef op 13 oktober 2020 13:02:

het maakt volgens mij niets uit aan welke beurs of index een bedrijf noteert.

ben je nu alleen nog maar aan het trollen?
Benjamin G.
1
Wies, laten we het simpeler bekijken. Stel je hebt 45% van de aandelen van een beursgenoteerd bedrijf in handen en wilt kapitaal ontsluiten voor privé. De marktpotentie is hoog, potentiële marktwaarde is door verkoop van Here ook bekend.

Stel, ik voel niet zoveel voor een langjarig traject via dividenden om kapitaal te ontsluiten. Dan moet ik zelf terugtreden een zetbaas neerzetten, niet wetende hoe de markt daarop reageert en kansen afwachten om aandelenbelang via verkoop aan de beurs te verlagen over een langere periode. Vind ik niet aantrekkelijk.

De minst roerige en meest voorspelbare route is verkoop of exit en dan verkoop. Strategische move dus. Dan heb ik het bedrijf ondergebracht en kan het de toekomst tegemoet.

Oké ik heb nu mogelijkheid voor verkoop/exit. Condities zijn gunstig. Aandelenkoers is laag dus ik kan zelf alle vrije aandelen inkopen of partijen verleiden tot een goed bod. Partijen hebben geen trek als aandelenkoers staat tegen reële marktwaarde. Wat ik nu niet wil is kapitaal uit het bedrijf halen of een hogere aandelenkoers. Dat maakt deze route lastiger uitvoerbaar en minder manoeuvreerbaar.

Kortom ik stop aandeleninkoop in maart. Ook om naar mijn klanten en management van klanten solidair te zijn. Interpersoonlijk met klanten pakt dat ook goed uit. Ook om even te zien hoe covid 19 uitpakt op economie. Ook om kapitaal bij elkaar te houden. Ook om koers niet verder op te laten lopen.

Dan heb ik een window of oppurtinity om in vrijheid keuzes te maken en voor te bereiden tot voorjaar 2021. Dan komt er een hoos aan geld op de markt, stabiliseert de economie, gaat er versnelling optreden op electrische voertuigen. Mogelijk kan ik de strategisch partnerships in de tussentijd ook nog verder optimaliseren.

Dit is wat jij aanvoelt als er staat iets te gebeuren. Ik help het ons hopen dat er iets staat te gebeuren.
limomilo
0
Navya een frans bedrijf op gebied van autonomous rijden vandaag fors gestegen, (30%) ik kan er niet achter komen waarom, misschien Dutchy Ron wel?
boem!
0
AB Benjamin.

Goed doordacht verhaal.

Ik kan me volledig vinden in jouw betoog indien de grootaandeelhouders GEEN extra bate zien bij een succesvolle implementatie van hun zelfstandig verdienmodel/

Indien we kijken naar wat de markt nu bereid zou zijn om te betalen voor A&E kom ik al snel op 4-5 miljard.
De laatst bekende participatiewaarde van HERE ad 3,2 miljard in dec 2019 verhoogd met de kas van TT vs de schuldpositie van HERE de positieve FCF van TT vs de negatieve FCF van HERE etc.

Om deze 5 miljard binnen te halen is denk ik een openbare bieding nodig.

Ik verwacht dat bij onderhandse aanbieding dat bedrag wel eens een dikke miljard lager kan uitvallen.

Disclaimer : dit scenario werkt alleen indien de grootaandeelhouders geen substantieel verschil zien in de eindwaarde tussen deze overnamestrategie en de strategie van zelfstandige voortzetting.
[verwijderd]
0
quote:

limomilo schreef op 13 oktober 2020 13:38:

Navya een frans bedrijf op gebied van autonomous rijden vandaag fors gestegen, (30%) ik kan er niet achter komen waarom, misschien Dutchy Ron wel?
gewoon wat goed nieuws de wereld in brengen;-)

succesvolle test:
www.thenational.ae/uae/transport/eco-...

en:
thatssotampa.com/a-self-driving-vehic...

Wereldbelegger
0
"Partijen hebben geen trek als aandelenkoers staat tegen reële marktwaarde."
- Dat begrijp ik niet

TT is nu een miljard of minder waard. Als ik sommige posters mag geloven.
Er is genoeg geld bij de Founders en vrindjes.
Ideaal moment voor een exit met een 'marktconforme premie' lijkt me.

quote:

Benjamin G. schreef op 13 oktober 2020 13:20:

Wies, laten we het simpeler bekijken. Stel je hebt 45% van de aandelen van een beursgenoteerd bedrijf in handen en wilt kapitaal ontsluiten voor privé. De marktpotentie is hoog, potentiële marktwaarde is door verkoop van Here ook bekend.

Stel, ik voel niet zoveel voor een langjarig traject via dividenden om kapitaal te ontsluiten. Dan moet ik zelf terugtreden een zetbaas neerzetten, niet wetende hoe de markt daarop reageert en kansen afwachten om aandelenbelang via verkoop aan de beurs te verlagen over een langere periode. Vind ik niet aantrekkelijk.

De minst roerige en meest voorspelbare route is verkoop of exit en dan verkoop. Strategische move dus. Dan heb ik het bedrijf ondergebracht en kan het de toekomst tegemoet.

Oké ik heb nu mogelijkheid voor verkoop/exit. Condities zijn gunstig. Aandelenkoers is laag dus ik kan zelf alle vrije aandelen inkopen of partijen verleiden tot een goed bod. Partijen hebben geen trek als aandelenkoers staat tegen reële marktwaarde. Wat ik nu niet wil is kapitaal uit het bedrijf halen of een hogere aandelenkoers. Dat maakt deze route lastiger uitvoerbaar en minder manoeuvreerbaar.

Kortom ik stop aandeleninkoop in maart. Ook om naar mijn klanten en management van klanten solidair te zijn. Interpersoonlijk met klanten pakt dat ook goed uit. Ook om even te zien hoe covid 19 uitpakt op economie. Ook om kapitaal bij elkaar te houden. Ook om koers niet verder op te laten lopen.

Dan heb ik een window of oppurtinity om in vrijheid keuzes te maken en voor te bereiden tot voorjaar 2021. Dan komt er een hoos aan geld op de markt, stabiliseert de economie, gaat er versnelling optreden op electrische voertuigen. Mogelijk kan ik de strategisch partnerships in de tussentijd ook nog verder optimaliseren.

Dit is wat jij aanvoelt als er staat iets te gebeuren. Ik help het ons hopen dat er iets staat te gebeuren.
Benjamin G.
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 13 oktober 2020 13:55:

"Partijen hebben geen trek als aandelenkoers staat tegen reële marktwaarde."
- Dat begrijp ik niet

TT is nu een miljard of minder waard. Als ik sommige posters mag geloven.
Er is genoeg geld bij de Founders en vrindjes.
Ideaal moment voor een exit met een 'marktconforme premie' lijkt me.

[...]
Exact dan heb je het goed begrepen. Stel de beurswaarde zou nu 2,5 miljard zijn en de marktwaarde 2,8 miljard. De overnemende partij zal een premie bieden op de koers om zeker te weten dat alle aandelen geleverd worden. Die premie is stukken makkelijker op te brengen als de beurswaarde 1 miljard of lager is. Dat brengt meer partijen naar de honingpot en kan leiden tot een veiling achtige situatie.
[verwijderd]
0
quote:

Benjamin G. schreef op 13 oktober 2020 14:03:

[...]

Exact dan heb je het goed begrepen. Stel de beurswaarde zou nu 2,5 miljard zijn en de marktwaarde 2,8 miljard. De overnemende partij zal een premie bieden op de koers om zeker te weten dat alle aandelen geleverd worden. Die premie is stukken makkelijker op te brengen als de beurswaarde 1 miljard of lager is. Dat brengt meer partijen naar de honingpot en kan leiden tot een veiling achtige situatie.
Begrijpen doe ik het wel, maar begreep de markt het dan verkeerd toen we voor TTT onder de miljard uit kwamen?
Wereldbelegger
0
Het totaal aantal aandelen is bekend.
Over het totaal aan aandelen in de freefloat zijn de meningen sterk(!) verdeeld.
Of dit jaar een inkoper bezig is, in opdracht van de Founders, is voer voor speculatie.

Met de huidige koers is een exit door de founders en vrindjes een makkie
Met de huidige koers en morgen een nietszeggend commentaar over de toekomst is een exit........

Uiteraard al in het belang van de 5.000 medewerkers.
NewKidInTown
1
quote:

boem! schreef op 13 oktober 2020 13:39:

.....Indien we kijken naar wat de markt nu bereid zou zijn om te betalen voor A&E kom ik al snel op 4-5 miljard.
De laatst bekende participatiewaarde van HERE ad 3,2 miljard in dec 2019 verhoogd met de kas van TT vs de schuldpositie van HERE de positieve FCF van TT vs de negatieve FCF van HERE etc.

Om deze 5 miljard binnen te halen is denk ik een openbare bieding nodig.....
4 miljard, 5 miljard, het zal wel, ik geloof je graag want ik zit grotendeels long.

Voorlopig staat er net 900 MILJOEN op de borden, inclusief cash.

Hoe zou dat kunnen komen ?

Er is in de gehele financiele wereld helemaal niemand die ook op die 4 a 5 miljard uit komt, zelfs niet de helft, of ze begrijpen de business van TT niet.

Het kan natuurlijk ook zijn dat die berekening van een paar boekhouders en andere particuliere beleggers, sommige met een paar 1000 euro erin, anderen met tonnen zo niet meer, gewoon ver bezijden de realiteit is. Omdat ze het zelf niet begrijpen en zich baseren op verkeerde aannames.

Of ik begrijp er helemaal niks van, zeer onwaarschijnlijk, maar theoretisch niet geheel uitgesloten ;-)

Overigens, verdiep ik me meestal niet in bedrijven waar ik in beleg, lees meestal vluchtig de headlines, soms kijk ik even naar TA, je zou het beter handelen kunnen noemen.
Heb de laatste 2 weken in 4 aandelen een belang gehad, ik moet er toch niet aan denken me uiterst grondig in de hele financiele situatie van wel VIER bedrijven te moeten verdiepen. Niet mogelijk en zonde van m'n tijd.
bikkelharde winst
1
De strategie van TT is duidelijk: zorgen dat het aandeel zo lang mogelijk een braakmiddel blijft. Ik sta deze week klaar op 5.81.
NewKidInTown
0
quote:

bikkelharde winst schreef op 13 oktober 2020 15:06:

De strategie van TT is duidelijk: zorgen dat het aandeel zo lang mogelijk een braakmiddel blijft. Ik sta deze week klaar op 5.81.
Even uitgaande van de huidige koers zeg maar slot 6,80 krap aan, houd ik rekening met uitslagen morgen van 10% plus of min, afhankelijk van de resultaten en outlook en eventueel extra nieuw, wat ik niet verwacht.
Ik koop dan op 6,15 en verkoop op 7,50.
Met beide kan ik prima leven.
Met die 7,50 ben ik meer dan tevreden ook al is het bedrijf 4 miljard "waard" of 30 Euro. Daar heb ik niks mee te maken zolang dat niet geboden wordt.
En op 6,15 zou ik ze morgen wel willen kopen, 6,15 betalen voor een aandeel dat 30 of wel 37 euro waard zou zijn.......
Wereldbelegger
0
Hele kleine Turbohandel op de dag vóór de big day waarop de heer Goddijn "enorm gaat uitpakken".
De 2100 stuks zijn een snelle verkoop binnen één dag, volgens mijn overzicht.
De twee handeltjes met 300 stuks valt m.i. onder de noemer 'een gokje wagen'.

Long
13-10-2020
Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Booster Long BNP 6,01 6,89 0,98 1 0,02 1,100 -6,38% 2.100 9:07
Turbo Long BNP 5,8 4,57 1,44 1,49 0,05 1,540 -6,67% 300 13:29
Booster Long BNP 5,5 4,84 1,38 1,43 0,05 1,450 -5,84% 300 9:32
Wereldbelegger
0
uitslagen van 10% plus of min
Ik hoop het voor u

Ik hou het op een 3-5% procent omhoog in de vroege ochtend.
Om daarna langzaam maar gestaag naar een 6,40 - 6,25 aan het eind van de week te gaan.

disclaimer:
Ik zit long op gemiddelde aankoopprijs van 6,59
en LT met Turbo's met 0,33 cent in de min

quote:

NewKidInTown schreef op 13 oktober 2020 15:25:

[...]
Even uitgaande van de huidige koers zeg maar slot 6,80 krap aan, houd ik rekening met uitslagen morgen van 10% plus of min, afhankelijk van de resultaten en outlook en eventueel extra nieuw, wat ik niet verwacht.
Ik koop dan op 6,15 en verkoop op 7,50.
Met beide kan ik prima leven.
Met die 7,50 ben ik meer dan tevreden ook al is het bedrijf 4 miljard "waard" of 30 Euro. Daar heb ik niks mee te maken zolang dat niet geboden wordt.
En op 6,15 zou ik ze morgen wel willen kopen, 6,15 betalen voor een aandeel dat 30 of wel 37 euro waard zou zijn.......
ketchup
1
Kid, wellicht helpt dit

HERE lukt het nog steeds om investeerders te strikken basis 3 miljard euro
HERE heeft wel bij de auto industrie een beduidend groter marktaandeel dan TT , de laatste ramingen zijn dat HERE nog altijd 55% marktaandeel heeft, TT 30% en derden 15%
TT heeft wel naar eigenzeggen het beste platform en is schijnbaar verder in HD Maps dan HERE
TT is best in class for Traffic

cash = cash dat geeft buiten geldelijke waarde geen basis voor return on investment, maar is wel een zeer welkom kussen in moeilijke tijden

we moeten dus kijken naar de ondernemingswaarde van TT aan de beurs en die noteert rond 500mio euro, dat is waanzinnig in vergelijking tot HERE

hoe kan dat ?
wel dat heeft alles te maken met de fear-factor en die is voor weging op TT 85% en voor HERE nog geen 15%
hoezo ?
dat komt omdat de markt als des doods is voor zowel Google als Apple en dat die voor TT de doodsteek kunnen betekenen
heeft HERE daar dan geen last van ?
Neen, in ieder geval beduidend minder want die hebben een captive outlet en dat zijn de 3 Duitse autofabrikanten

waarom laat HERE externe toetreders toe?
omdat de grootaandeelhouders BAD niet bereid zijn jaarlijks de kosten voor hun mapmaker op te hoesten, vooral omdat er voor R&D nog fikse investeringen noodzakelijk zijn om de concurrentiestrijd voor kwaliteit met TT aan te gaan en de auto industrie zelf door een helse transitie gaat.

waarom staat TT dan zo ontzettend laag gewaardeerd voor haar assets is dit enkel vanwege die fear-factor ?
Neen, want de grootaandeelhouders zijn ook een handicap voor de prijs van het bedrijf , een vijandige benadering is onmogelijk, een overname kan enkel en alleen met goedkeuring / deelname van de grootaandeelhouders en die gaan absoluut NIET de hoofdprijs betalen voor hun eigen toko bij een exit

daarom modderen we met dit aandeel verder, ook gezien de grootaandeelhouders niet bereid zijn de cash te delen met de reguliere aandeelhouder, zelfs bij de grote cash positie beschikbaar, maakt het aandeel niet interessant als een belegging

er is geen andere uitleg mogelijk waarom anders TT's assets voor 500 mio aan de beurs noteren en die van HERE buiten de beurs om aan 3 miljard euro.

het aandeel gaat geroofd worden en de kaper zit aan de pedalen, maar tegenover de huidige waardering van 6.75 euro per aandeel geeft dat plenty upside
vandaar het commentaar vd huisanalisten: " een mogelijke strategische zet geeft groot opwaarts risico voor het aandeel "
Wilbar
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 13 oktober 2020 15:42:

Morgen 11,75 op de borden
Goddijn gaat enorm uitpakken
Ik denk zomaar dat u morgen ook heel erg gaat uitpakken richting HG.
NewKidInTown
0
Onveranderd sluiten dan maar vandaag ? Ik had het me toch iets anders voorgesteld, morgen dan maar......
2.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 100 101 102 103 104 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront