Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Containerreus Maersk verhoogt winstverwachting

Lees over dit aandeel ook

  1. nov '20 Maersk gaat voor 1,6 miljard dollar eigen aandelen inkopen
  2. nov '20 Containervervoerder Maersk positiever over resultaten 2

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 oktober 2020 18:19
    De Rotterdamse haven ontvangt evengoed containers via de treinverbinding uit China. Als Rotterdam het handig aanpakt, dan kan de haven juist een waardevolle trein hub voor China worden.

    Daarnaast is de ligging van de Rotterdamse haven i.c.m. de zeeroutes voor China heel erg gunstig.

    Ook heeft Rotterdam gunstige zeeverbindingen en samenwerkingsverbanden met de rest van de wereld, dat voordelig voor China kan zijn, en is ook niet makkelijk vervangbaar. Zeker gunstige zeeroutes zijn dankzij de natuurlijke stroming onvervangbaar.
  2. forum rang 6 jonas 13 oktober 2020 18:35

    Waarom zouden die containersvia de trein gaan door Duitsland om dan weer terug te gaan naar Duitsland. Zie de logica daarvan niet in.

    Het is wel denk wel allemaal met zo een mega containerboot goedkoper dan met al die treinen en de Rotterdamse haven heeft zijn voordelen.

    Ik heb echter zo mijn twijfels of die zijderoute zo gunstig is voor ons land en sterker nog ik heb ook twijfels bij te veel invloed van China op de Rotterdamse haven.

    In het persbericht wordt trouwens gemeld kosten reorganisaties. Was wel nuttig geweest te weten hoeveel hoeveel banen dat in Nederland gaat kosten.

    Groet, Jonas
  3. [verwijderd] 13 oktober 2020 18:49
    De trein naar Rotterdam verbindt China onder andere met Engeland, Wales en Ierland. Met name in Ierland koopt China veel producten in.

    Zie meer info over Ierland via tradingeconomics.com/ireland/exports/...

    Rotterdam heeft één nadeel en dat is het wankele Europese 2030 beleid, volledig gericht op windmolens en gras, waardoor economisch zwakke regio's op omvallen staan en een prooi worden voor China. Dankzij hun investeringen hebben ze in de afgelopen maanden letterlijk hele delen van Oost-Europa geannexeerd.

    Overeenkomstig met hun investeringen in 2010 in Griekenland: alles stond immers te koop.

    Desalniettemin zal de positieve van Rotterdam sterk blijven in de komende tien jaar.

    Vanaf dan kan het snel bergafwaarts gaan; koffiedik kijken op dit moment.
  4. forum rang 6 jonas 13 oktober 2020 19:15
    Yandex Is dit niet fiscaal zaakjes via Ierland laten lopen zonder echt transport?

    "Ireland exports of optical, photo, technical, medical apparatus to China Value Year

    Optical Fibres, Optical Fibre Bundles and Cables $80.45M 2018

    and Appliances Used in Medical, Surgical, Dental/Veterinary $59.61M 2018

    Other Measuring or Checking Instruments and Machines $52.17M 2018

    Instruments and Apparatus for Physical/Chemical Analysis $41.66M 2018

    Orthopaedic Appliances; Splints & Other Fracture Appliances; Hearing Aid $29.62M 2018

    Instruments and Apparatus for Measuring/Checking of Liquids/Gases $6.79M 2018

    Hydrometers, Thermometers, Pyrometers, Barometers, Hygrometers $1.93M 2018

    Mechano-therapy Appliances; Massage Apparatus; Ozone Therapy Apparatus $1.46M 2018

    Parts (Optical, Photographic, Measuring/Checking Instruments) $725.42K 2018
    Oscilloscopes, Spectrum Analysers $721.28K 2018"

    Op zich wel terecht dat je stelt ten westen van Rotterdam gaat er ook wel wat, maar ik meen toch dat het achterland voor de haven in Rotterdam in het Oosten ligt.

    Dit ook goed gezien.

    Ireland exports of optical, photo, technical, medical apparatus to China Value Year
    Optical Fibres, Optical Fibre Bundles and Cables $80.45M 2018
    Instruments and Appliances Used in Medical, Surgical, Dental/Veterinary $59.61M 2018
    Other Measuring or Checking Instruments and Machines $52.17M 2018
    Instruments and Apparatus for Physical/Chemical Analysis $41.66M 2018
    Orthopaedic Appliances; Splints & Other Fracture Appliances; Hearing Aid $29.62M 2018
    Instruments and Apparatus for Measuring/Checking of Liquids/Gases $6.79M 2018
    Hydrometers, Thermometers, Pyrometers, Barometers, Hygrometers $1.93M 2018
    Mechano-therapy Appliances; Massage Apparatus; Ozone Therapy Apparatus $1.46M 2018
    Other Parts (Optical, Photographic, Measuring/Checking Instruments) $725.42K 2018
    Oscilloscopes, Spectrum Analysers $721.28K 2018

    "Ireland exports of optical, photo, technical, medical apparatus to China Value Year

    Optical Fibres, Optical Fibre Bundles and Cables $80.45M 2018
    Instruments and Appliances Used in Medical, Surgical, Dental/Veterinary $59.61M 2018

    Measuring or Checking Instruments and Machines $52.17M 2018
    Instruments and Apparatus for Physical/Chemical Analysis $41.66M 2018

    Orthopaedic Appliances; Splints & Other Fracture Appliances; Hearing Aid $29.62M 2018
    Instruments and Apparatus for Measuring/Checking of Liquids/Gases $6.79M 2018
    Hydrometers, Thermometers, Pyrometers, Barometers, Hygrometers $1.93M 2018
    Mechano-therapy Appliances; Massage Apparatus; Ozone Therapy Apparatus $1.46M 2018
    Other Parts (Optical, Photographic, Measuring/Checking Instruments) $725.42K 2018
    Oscilloscopes, Spectrum Analysers $721.28K 2018
  5. WijHetVolk 14 oktober 2020 03:43
    Jongens, er heerst hier nog en idee dat de New Silk Route iets is van de verre toekomst. Niets is minder waar. De Betuwe route, in gebruik genomen in 2007, speelt een superbelangrijke rol in deze treinverbinding. Vanaf rangeerterrein de "Kijfhoek" gaan containers via de Betuweroute bij Zevenaar de grens over richting het Ruhrgebied en vice versa.

    In 2015 is de eerste trein met 80 containers, vanuit Kunming (China) naar Rotterdam gereden (Reis duurde 17 dagen)
    New Silk Route is een handelsroute waar nu de nadruk word gelegd op het verbeteren van de infrastructuur tussen China en Londen en alles wat daartussen ligt.

    Dit betreffen niet enkel diverse treinverbindingen maar ook een Noordelijke en een Zuidelijke zeeroute en energieverbindingen. Rotterdam (Nederland) speelt een superbelangrijke rol in deze route omdat dit de meest westelijke (container) haven is met het Ruhrgebied als achterland maar ook omdat het een directe treinverbinding heeft met het VK.

    In Azie word al een handelsbank gebruikt die betalingen regelt in lokale valuta.

    Over 10/20 maximaal 30 jaar is dit continent (EurAzie) de allergrootste aaneengesloten economie ooit, met het grootste aantal aangesloten landen uit de geschiedenis. (138 landen hebben een handtekening gezet per maart 2020) Buiten dit continent hebben 19 Zuid Amerikaanse landen een handtekening gezet onder een BRI (Belt and Road Initiative) contract.

    Voor de belegger een absolute noodzaak om zich hierin te verdiepen.
    Niet enkel word de huidige economisch/politieke opstelling van de VS (die NIET is betrokken in dit geheel) t.o.v China een stuk duidelijker maar het ook het uitblijven van Chinese reacties.

    www.portofrotterdam.com/nl/nieuws-en-...
    green-bri.org/countries-of-the-belt-a...
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

A.P. Møller - Mærsk B A/S

9.570,000 17 apr
+100,000 +1,06%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links