TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2020 (aandeel is niet goedkoop, maar spotgoedkoop)

2.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 100 101 102 103 104 » | Laatste
Gravenbeek
1
Controle controle controle

Pffff wederom kans dat ze het spel tussen Q2 en Q3 weer gaan herhalen tussen Q3 en Q4.
HG zet wederom de deur weer vol open. Geen aandelen inkoop natuurlijk, geld genoeg dat is geen probleem.
Lekker het aandeel kwetsbaar houden.
NewKidInTown
0
Steeds maar vergelijken met Q2, gebruikelijker is vergelijken met het zelfde Q van vorig jaar, mede wegens seizoensinvloeden.

Maar Q2 geeft een mooier beeld, denk ik.
hvasd2
0
Onderkant glijbaan lijkt te zijn bereikt. Verkopers moeten weer een keer gaan kopen om aandelen terug te geven. Boekje is behoorlijk leeg nu. Kan zomaar weer omhoog schieten nu ?
Topper
4
Wat een poppenkast die webcast. Harold en Taco zijn binnen 10 minuten klaar met het 3e kwartaal sprookjesboek. Aandeelhouders worden toch gewoon niet serieus genomen.
Haal dit aub van de beurs!!
[verwijderd]
2
quote:

Topper schreef op 14 oktober 2020 14:14:

Wat een poppenkast die webcast. Harold en Taco zijn binnen 10 minuten klaar met het 3e kwartaal sprookjesboek. Aandeelhouders worden toch gewoon niet serieus genomen.
Haal dit aub van de beurs!!
Ik vermoed dat de herhalingen van @ Tatje meer tijd in beslag nemen
pwijsneus
1
quote:

Topper schreef op 14 oktober 2020 14:14:

Wat een poppenkast die webcast. Harold en Taco zijn binnen 10 minuten klaar met het 3e kwartaal sprookjesboek. Aandeelhouders worden toch gewoon niet serieus genomen.
Haal dit aub van de beurs!!

Mooi, lekker kort. Namen er nog de moeite om in te bellen?

Ik luister nooit live, maar op youtube kun je het later herbeluisteren op 2x de snelheid. Hou je zonder alle uhhs en ahhs nog maar een paar minuutjes ontwijkende antwoorden over.

Financiele details werden niet bekendgemaakt.
tatje
0
Bram Schot zei op een automotive bijeenkomst.

In 2025 zijn er 300 modellen op de markt, die elektrisch zijn.

90% van de elektrische kopers, kopen weer elektrisch.

De koers zal door deze Q en A niet stijgen.

Harold blijft heel voorzichtig.

L.lt veel, maar ontwijkt :-)

chris123
0
quote:

pwijsneus schreef op 14 oktober 2020 14:42:

[...]

Mooi, lekker kort. Namen er nog de moeite om in te bellen?

Ik luister nooit live, maar op youtube kun je het later herbeluisteren op 2x de snelheid. Hou je zonder alle uhhs en ahhs nog maar een paar minuutjes ontwijkende antwoorden over.

Financiele details werden niet bekendgemaakt.

Ze zijn nog bezig. Het verhaal over de HD maps valt toch wederom wat tegen.
[verwijderd]
0
Goed zo Harold, nog even ongevraagd roepen dat Microsoft ook nog zelf apart bezig is met kaarten in de cloud. Wat is die man toch al stotterend bezig om straks een dirty exit mogelijk te maken.
bikkelharde winst
0
Vanaf nu weer lange periode pariculiertje pesten. Ik sta klaar om over x aantal tijd wat stukken op 5.81 op te vangen.
boem!
0
Wat mij opviel was dat de 530 mio serieus bedoeld is.

Weliswaar met een groter gedeelte van de factuuromzet naar deferred.

Veel belangrijker was de opmerking dat het nivo van voor Corona niet gehaald zal worden in 2021 bij Automotive.(381 mio in 2019)

Omdat ik ervan uitging dat het volume terug zou keren MET GROEI zal ik mij opnieuw moeten inlezen en aangeven wat dit betekent voor de omzet A&E uit de CMD.

Kom er zeker op terug morgen.
tatje
0
Tot na de aandelen inkoop zal de koers tussen de 6,50 en 7,50 blijven.

En die aandelen inkoop kan over 1 maand beginnen, maar ook pas als op 4 feb 2021 de Q4 en FY cijfers bekend worden gemaakt.

Corona, alleen een vaccin helpt.

De rest is pappen en nathouden.

Over deal activiteit zei Harold.

Stronger then last year.

En vorig jaar hebben ze al vertroubeld.

backlog presenteren op de CMD in sept 2019.

Nooit gezegd wat de backlog was op 1 jan 2019.

ketchup
1
slap verhaal, zelfs HD Maps in de achteruit
verder soft numbers and soft outlook
dus daar moet je het bij TT niet van hebben, gaat ook volgend jaar niet veranderen
UBER is wel een goed verhaal
echter de reguliere aandeelhouder scoort enkel bij een overname of delisting
gewoon op ijs en afwachten
CU 05 feb 2021

gelukkig zat andere aandelen om tussendoor rendement te behalen
Ahold en PostNL zijn lockdown winnaars en natuurlijk de Tech Bedrijven , enkel deze laatste zijn al zo ontzettend prijzig

het is trouwens niet te hopen dat we weer in een totale lockdown modus gaan, maar het ziet er nu even niet best uit voor Nederland en België, hopelijk keert het tij snel.
vreemdvermogen
0
quote:

Overtake schreef op 14 oktober 2020 14:52:

Goed zo Harold, nog even ongevraagd roepen dat Microsoft ook nog zelf apart bezig is met kaarten in de cloud. Wat is die man toch al stotterend bezig om straks een dirty exit mogelijk te maken.
Dat zal wel cryptisch bedoeld zijn. Hij wilde hiermee een tipje van de sluier oplichten dat de onderhandelingen voor een overname van TT door MS gaande is. Bezig zijn met éigen kaarten in de cloud' Dat duurt veel te lang is enorm kostbaar. TT kopen is sneller en goedkoper. Hebben ze zo dus ook hun eigen kaartencloud. :))
[verwijderd]
10
*CONFERENCE CALL*

De positieve, neutrale en negatieve punten.

Positief:

1) TomTom optimistisch over omzet trend in automotive, na fabrieksluitingen weer in stijgende lijn

2) Hoe is omgegaan met covid. Personeel heeft zich aangepast en blijft innoveren op zelfde tempo. Dit leidt tot waardering bij klanten en deals.

3) Brutomarge dit kwartaal was 76%, maar TomTom verwacht een gemiddelde van 80%. De lagere marge dit kwartaal kwam door kosten voor ontwikkelen platform voor Maserati en moet gezien worden als eenmalig wat lager.

4) Toename in klanten voor ADAS. (= geassisteerd rijden)

5) Contracten gesloten voor nieuwe technologie die in 2021 en 2022 op de markt komen. Gaat om online varianten van TomTom producten, zoals online/realtime maps. TomTom kwam met een visie van alles naar online brengen en won daar eerste klanten voor wat ook "energie en richting geeft aan de ontwikkelteams binnen TT". De beweging naar online diensten zorgt voor een eenvoudiger productaanbod met minder maatwerk en meer standaardisatie, waardoor per contract miljoenen kosten bespaard kunnen worden die nu nog opgaan aan maatwerk.

6) UBER heeft volledige controle gekregen om zelf kaarten van TomTom te onderhouden na een certified training program. Dit helpt bij het verder omlaag brengen van kosten kaarten onderhoud. UBER zit nu heel diep in TomTom verweven, was te horen. Die gaan én kunnen niet zomaar weg. Ze hebben nu diverse software en diensten gebouwd bovenop TomTom product. Quote: “het is nu een omvangrijk en volwassen product dat bovenop tomtom technologie is gebouwd in de afgelopen 5 jaar”.

Neutraal of licht positief

1) TomTom erg tevreden over deals in automotive in eerste halfjaar. In de zomer was het stiller, maar dat is normaal. Voor het najaar is het nog moeilijk te zeggen. TomTom is in diverse gesprekken verwikkeld, maar kan niet vooraf voorspellen of ze die deals wint en of die in 2020 gesloten worden of begin 2021.

2) De prijsontwikkeling van kaarten. Het online gaan heeft geen (grote) impact op prijsstelling. Het verbetert vooral de ervaring voor de eindgebruiker en zorgt ervoor dat de inbouw systemen beter kunnen concurreren met technologie van mobiele telefoons.

3) Vraag analist: Zijn er veranderingen zichtbaar in het concurrentieveld? Nee we zien geen grote verschuivingen. Het blijft natuurlijk een concurrerende markt (quote: “it’s a always a tricky environment, but so far things are going according to plan”)

4) Net cash 346 miljoen. Dit is een afname van 20 miljoen dit kwartaal en er wordt een toename van 30 miljoen verwacht voor komend kwartaal, mede door goede operational revenue Automotive. Ik denk: not bad in deze tijd.

Negatief

1) 2020 een teleurstellend jaar voor kaarten rond zelfrijdende auto’s (HD maps). Autofabrikanten zien nog onvoldoende manieren om de hoge kosten voor de consument van dat soort technologie (de auto moet ook allerlei sensoren e.d. aan boord hebben) ook bij de consument in rekening te brengen. (ergo: wil je duizenden euro’s extra voor je auto betalen voor die technologie). Toevoeging mijnerzijds: Je hebt schaal nodig om kosten omlaag te brengen en je hebt lage kosten nodig om het op schaal te krijgen. Beetje kip-ei verhaal.

2) Onzeker hoe de conjunctuur zich ontwikkelt en daarmee de vraag van consumenten naar auto's. Goddijn verwacht ‘geen drama’ maar ook geen ‘terug naar het normaal van 2019’. Ergens daar tussenin. Hij noemde het 'OK'. Autofabrikanten zelf geven ook wisselende signalen af. Nog geen volledig inzicht hoe ver autofabrikanten precies hun voorraden hebben teruggebracht en hoe snel zij dus weer hun productie moeten verhogen.

Gelukkig
0
misschien een klein onderzoekje door AFM door handel en wandel op deze dag van grote hoogte daar absolute dieptepunt
[verwijderd]
0
quote:

*JustMe* schreef op 14 oktober 2020 15:26:

*CONFERENCE CALL*

De positieve, neutrale en negatieve punten.

Positief:

1)
....

Bedankt, toch wel positief, mooie samenvatting!
2.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 100 101 102 103 104 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:37
Koers 6,185
Verschil -1,090 (-14,98%)
Hoog 6,755
Laag 6,040
Volume 2.045.397
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 227.592

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront