Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

Underdog
1
quote:

PieterDerksen schreef op 17 oktober 2020 22:04:

[...]

Dit kon ik al niet vinden met behulp van Google. Dus graag een bron. Daarna controleer ik de rest.

P.s. er is een verschil tussen personenvervoer (auto’s) en zwaardere voertuigen. Voor die laatste is waterstof wel een oplossing. Voor een auto zeker niet. Is onderzocht en duidelijk.
www.leparisien.fr/economie/hype-vise-...

Ze starten let 1000 stuks.

Batterij is inderdaad een niet optimale (tussen)oplossing voor personenwagens die niet te veel rijden. Al vraag ik me oprecht af hoe men dat gaat doen met steden en appartementen.. om de 2 meter een laadpaal op het troittoir? Voor je deur kan je int stad meestal niet staan. En dan spreek in nog niet over alle elektrische kasten en kabels van de stad brussel verzwaren. Ik zie het nog niet helemaal.

Vraag me ook af hoe we allemaal samen de autoroute du soleil pakken met onze batterijwagens. Aanschuiven hoor. Paar dagen denk ik..
Ayous
0
quote:

Underdog schreef op 17 oktober 2020 21:57:

[...]

Al gelezen over bijvoorbeeld de 10000 waterstof taxis die in parijs komen?

Gehoord dat total in Hyzon motors heeft geinvesteerd.

Gehoord dat bmw bekijkt om de zwaardere modellen op waterstof uit te brengen binnen een paar jaar?

En personenverkeer wordt maar een fractie van wat waterstof allemaal kan.. schepen, vliegtuigen(airbus onwikkelt al fuel cells hiervoor), energieopslag.

Ik weet wel waarom ik naast shell ook in H2 stocks en solar zit.
Welke vind je kansrijk?
Midweekhandelaar
0
Elektriciteit kan helemaal niet. Als je alle auto's elektrisch wil laten rijden, is er te veel lithium nodig, lithium zal onbetaalbaar worden. Er zijn maar 2 oplossingen: kabels boven alle wegen en alles bedraad, of waterstof.
Midweekhandelaar
0
quote:

andre68 schreef op 17 oktober 2020 21:34:

[...]OK.......ff out of the box denken dan.......een wisselauto....?? Auto (met accu en al) blijft op (Shell) laadstation en je krijgt een andere auto mee. Auto wordt dan meer een onderdeel van een deel-concept......toch ook een ontwikkeling die gaande is.
Ik pas, ik wil me eigen auto.
[verwijderd]
1
Dat is tien keer niks, een wisselauto. Wie bedenkt zoiets? Dat wil toch niemand?
Zwaard_van_Damocles
4
In de discussies rondom milieu vriendelijke autos (waterstof, electrisch) wordt 1 argument stelselmatig genegeerd en dat is de uitstoot van fijnstof die deze autos met zich mee brengen. Het zwaardere gewicht van deze autos zorgt voor een snellere slijtage van banden en remmen, wat een belangrijke bron is van de fijnstof uitstoot. Verschillende onderzoeken hebben al laten zien dat dezeuitstoot zelfs hoger licht dan diesels. Wat CO2 betreft is de operationele uitstoot van dit soort autos een stuk lager, maar als je de productie (incl de huidige manier van elektricitiet opwekking) meeneemt dan ziet dit plaatje er minder rooskleurig uit. Voordeel is wel dat de CO2 uitstoot die met productie gepaard gaat gecentraliseerd plaatsvindt waardoor je koolstof sequenstratie kan toepassen. Ik ben benieuws wanneer de negatieve milieu en gezondheids aspecten van elektrische/waterstof autos gaan doordringen tot de grote menigte en hoe dit zich dan gaat vertalen in de aanvaarding van deze autos in onze samenleving.
Beurskingpin
0
quote:

Vriendelijke schreef op 17 oktober 2020 21:55:

[...]
Is ook geen probleem ging om het wisselen van de accu.
Ooit al van Nio gehoord? Chinees upcoming automerk. Hebben accuwisselstations, op 3 min nieuwe accu in de auto, toedelss!!
ash_az
0
quote:

Aandelen & zo schreef op 17 oktober 2020 23:43:

Vergeet ook dit merk niet, dit merk is ook in opkomst: www.polestar.com/nl/
Is onderdeel van Voldoende volgens mij
[verwijderd]
0
Mee eens. Mercedes (Daimler) en BMW timmeren nu ook aan de weg. Zo is de nieuwe Mercedes A nu ook elektrisch.
Vriendelijke
0
quote:

Beurskingpin schreef op 17 oktober 2020 23:33:

[...]

Ooit al van Nio gehoord? Chinees upcoming automerk. Hebben accuwisselstations, op 3 min nieuwe accu in de auto, toedelss!!
Dus zou iedereen in een nio moeten gaan rijden volgens jou, dit project is gewoon kansloos.
Wen er maar aan straks staat bij iedere deur een laadpaal, net als vroeger in de grote steden waar je 25 cent in moest stoppen om te parkeren.
Maar alles gaat in stappen en niet van de ene dag op de andere dag, en over 15 jaar weten we niet beter.
Ook met de fietsen zien we het eerst nog de normale fiets en nu rijden er steeds meer elektrische fietsen, ook met de scooters zul je zien dat er straks meer elektrische rijden dan op brandstof, maar alles heeft zijn tijd nodig.
zonnedaal
0
quote:

Zwaard_van_Damocles schreef op 17 oktober 2020 23:31:

In de discussies rondom milieu vriendelijke autos (waterstof, electrisch) wordt 1 argument stelselmatig genegeerd en dat is de uitstoot van fijnstof die deze autos met zich mee brengen. Het zwaardere gewicht van deze autos zorgt voor een snellere slijtage van banden en remmen, wat een belangrijke bron is van de fijnstof uitstoot.
En de wegen slijten sneller door hoge gewicht EV auto's en bussen.

Oplossing. BPM-tarief CO2 (gr/km) aanpassen naar BPM-tarief naar gewicht (kg/km).
[verwijderd]
1
De laatste 20 uur geen druppel olie meer hier, Groen Links rules!

RDS moet olie oppompen, verwerken en daar de producten van verkopen, daar verdienden ze miljarden dollars mee.
Door de huidige crisis en lagere olieprijs staat het bedrijf zwaar onder druk.

Nu snel in laadpalen, elektriciteit verkoop, stekkerdozen, waterstofcellen ed gaan zet geen zoden aan de dijk.

Kijk naar de paar ton omzet per jaar die zo n laadbedrijf of laadpalen bedrijf genereert, dat was 6 minuten omzet bij RDS toen alles nog goed ging.

BMW en VW zijn nu bezig met massale terugroep acties, die dingen kunnen namelijk spontaan in de fik vliegen tijdens het laden, de software moet vervangen worden, te snel in de markt gezet dus!

Ik heb al wekenlang geen Nissan leaf meer zien rijden, helemaal verdwenen, uit gefaseerd, ingestort, achterhaald door nieuwe modellen en technieken? zo snel kan het gaan dus.

Ik geloof in elektrisch rijden, maar om nou nu in proto-types te gaan rondrijden gaat mij te ver, op termijn worden ze beter, goedkoper en gebruiksvriendelijker.....
Cornel1959
1
quote:

Midweekhandelaar schreef op 17 oktober 2020 23:18:

Elektriciteit kan helemaal niet. Als je alle auto's elektrisch wil laten rijden, is er te veel lithium nodig, lithium zal onbetaalbaar worden. Er zijn maar 2 oplossingen: kabels boven alle wegen en alles bedraad, of waterstof.
Kabels erboven hebben we al. Heet de trein.
Underdog
1
quote:

Zwaard_van_Damocles schreef op 17 oktober 2020 23:31:

In de discussies rondom milieu vriendelijke autos (waterstof, electrisch) wordt 1 argument stelselmatig genegeerd en dat is de uitstoot van fijnstof die deze autos met zich mee brengen. Het zwaardere gewicht van deze autos zorgt voor een snellere slijtage van banden en remmen, wat een belangrijke bron is van de fijnstof uitstoot. Verschillende onderzoeken hebben al laten zien dat dezeuitstoot zelfs hoger licht dan diesels. Wat CO2 betreft is de operationele uitstoot van dit soort autos een stuk lager, maar als je de productie (incl de huidige manier van elektricitiet opwekking) meeneemt dan ziet dit plaatje er minder rooskleurig uit. Voordeel is wel dat de CO2 uitstoot die met productie gepaard gaat gecentraliseerd plaatsvindt waardoor je koolstof sequenstratie kan toepassen. Ik ben benieuws wanneer de negatieve milieu en gezondheids aspecten van elektrische/waterstof autos gaan doordringen tot de grote menigte en hoe dit zich dan gaat vertalen in de aanvaarding van deze autos in onze samenleving.
Waterstofauto is niet zwaarder dan een ICE. En het is teouwens aangetoond dat die de lucht filtert die hij aanzuigt want de brandstofcel moet schone lucht hebben. Zouden in de stad dus rijdende luchtfilters zijn.. mooi toch?

Als ik mocht kiezen weet ik wel wat ik het meest sexy vind.
Cornel1959
0
quote:

Vriendelijke schreef op 18 oktober 2020 01:03:

[...]
Dus zou iedereen in een nio moeten gaan rijden volgens jou, dit project is gewoon kansloos.
Wen er maar aan straks staat bij iedere deur een laadpaal, net als vroeger in de grote steden waar je 25 cent in moest stoppen om te parkeren.
Maar alles gaat in stappen en niet van de ene dag op de andere dag, en over 15 jaar weten we niet beter.
Ook met de fietsen zien we het eerst nog de normale fiets en nu rijden er steeds meer elektrische fietsen, ook met de scooters zul je zien dat er straks meer elektrische rijden dan op brandstof, maar alles heeft zijn tijd nodig.

Niet genoeg lithium. Netwerk is de westerse wereld bij lange na niet geschikt voor grote hoeveelheid elektrische auto’s. Laat staan in de rest vd wereld.. gaat veel langer duren dan 15 jaar. Als het al gaat gebeuren.
andre68
0
quote:

Midweekhandelaar schreef op 17 oktober 2020 23:23:

[...]Ik pas, ik wil me eigen auto.
Ouderwetse conservatieve babyboomer;-)
Ron-tron system
0
Elektrische auto zal enkel gekocht worden bij 90% van de particulieren als deze 15-20k basis kost met rijbereik van 700km.
Ook zie je hier dat de jongere startende generatie 18-25 jarige met 20-30% gewoon geen auto hebben wanneer ze stedelijk wonen zijn ze ok met fiets en openbaar vervoer dus een goede evolutie.
[verwijderd]
0
quote:

Underdog schreef op 17 oktober 2020 22:30:

[...]

www.leparisien.fr/economie/hype-vise-...

Ze starten let 1000 stuks.

Batterij is inderdaad een niet optimale (tussen)oplossing voor personenwagens die niet te veel rijden. Al vraag ik me oprecht af hoe men dat gaat doen met steden en appartementen.. om de 2 meter een laadpaal op het troittoir? Voor je deur kan je int stad meestal niet staan. En dan spreek in nog niet over alle elektrische kasten en kabels van de stad brussel verzwaren. Ik zie het nog niet helemaal.

Vraag me ook af hoe we allemaal samen de autoroute du soleil pakken met onze batterijwagens. Aanschuiven hoor. Paar dagen denk ik..
Een op de vijf taxi's of VTC's die vanaf 2024 op waterstof rijden in Ile-de-France: dat is de ambitieuze gok van het bedrijf Hype, deze blauwe wolkentaxi's die we wel eens zien in de straten van Parijs. Het zijn er ongeveer honderd, maar het aantal van deze Toyota Mirai zal naar verwachting toenemen tot 600 in 2021 en… 10.000 in 2024.

Oftewel: het is een vermoeden/gok. We gaan het denk ik toch niet eens worden, en dat is verder prima. De toekomst zal het uitwijzen.

P.s. je noemde ook Total die investeert in Hyzon. Dat gaat over bedrijfsvoertuigen, niet over auto’s.
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3316 3317 3318 3319 3320 3321 3322 3323 3324 3325 3326 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:38
Koers 33,880
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 34,090
Laag 33,785
Volume 5.322.034
Volume gemiddeld 7.610.910
Volume gisteren 5.322.034

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront