Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

Fireblade954RR
0
quote:

Happy schreef op 26 oktober 2020 08:43:

[...]

Precies de continenten die het meest last gaan krijgen de klimaatverandering. Die gaan echt geen 50 jaar wachten. Ook daar zijn al projecten in de planning voor gebruik van duurzame energie.
Dat valt nog maar te bezien:
www.statista.com/chart/19062/where-th...
Juist in Afrika en het zuiden van Azie is de temperatuurstijging minder dan in Europa en in de VS. Hier staat ook het overgrote deel van de meetstations en heeft men de meeste tijd om zich druk te maken over een mogelijk probleem van circa 2120.
Yes we can
0
quote:

joeppie schreef op 26 oktober 2020 09:25:

[...]

Ik heb dit al eerder genoemd. Ik verwacht een bodem van 9 en herstel zie ik pas rond april/mei.
En jij weet het he :)
Jelle Trader
0
quote:

joeppie schreef op 26 oktober 2020 09:35:

[...]

Ik zit al een tijdje long nu, maar wil idd ook bijkopen. Moet wel oppassen dat ik nog cash achter de hand blijf houden (just in case). :)
Hmmm,....Goedemorgen Olie Forum, heb zojuist een eerste aankoop gedaan in Olies. Zou mij niet verbazen als we de low van afgelopen periode hebben gezien. Maar, positie wel geheged met gekochte putpremie. Eerste aanzet naar Euro 11,00 heeft plaatsgevonden, nu corrigeren hierop naar Euro 10,54 of Euro 10,36 en blijft RD boven Euro 10,36 dan zou er zomaar een mooi herstel kunnen plaatsvinden.

Happy Trade & Good Luck!
[verwijderd]
0
raffinaderijen in Europa hebben negatieve margins gekregen

heb even een snel sommetje gemaakt.
een halvering in de winst van raffinaderijen + de energie handel die geen volatiliteit meer kent.
mis je ongeveer 1 miljard in earnings dit kwartaal.
er word ongv 2.2 miljard tot 2.5 miljard meer verdient met olie en gas

kom je uit op 1.8 miljard aan kwartaal winst (wel een beetje een doem scenario en dit zal niet voor atlijd zijn)
dit is 7.2 miljard jaar winst en shell word verkocht voor ongv 10x/15x de winst.

aandelen shell zullen dan schomelen tussen de 9,50 en de 13,50.

preformence in olie dit kwartaal is ook niet echt goed, maar na de verkiezingen en als de productie laag word gehouden. kunnen we met geluk naar de 45/50 en dan.

ga wel me aandelen exxon naar shell overzetten.
beetje een dood aandeel. word verwacht dat ze opnieuw verlies maken (ze hebben ook nog niet afgewadeerd) en waarschijnlijk ook nog een dividend cut op korte termijn

total hou ik nog even. wel veel exposure naar raffinaderijen in Europa en na de cijfers die even bijkopen. (dividend cut ligt wel op de loer)

bp ligt er ook dood bij. snap niet dat iemand nog bp koopt over total en shell.

verwacht ook niet dat olie boven de 60 komt eind volgend jaar, maar 45 50 is gewoon goed voor ons en shell. raffinaderij marges zullen nog wel verbeteren.
Down the drain 2
0
Dat Shell daalt is tot daar aan toe, maar waarom toch iedere keer de grootste loser in de AEX ?
Bas2012
0
quote:

joeppie schreef op 26 oktober 2020 08:47:

[...]

Dat is onzin, want daar heeft de bevolking het geld niet voor. Ik heb zelf Marokkaanse roots en daar rijden ze nog met enorm oude auto's omdat ze het zich niet kunnen veroorloven om in een dure auto te rijden. Bedenk dat een gemiddeld gezin rond de 300 euro per maand zit aan inkomsten (en dan zit je nog vrij hoog).
Klopt en dit geeft ook vaak het beeld weer hoe het westen op dit punt denkt. Met het grootste gemak van de wereld denken vele dat een adoptatie zoals van GSMs ook iets is hoe ontwikkelingslanden zich even snel zullen aanpassen naar energiedragers. Zelfde zie je ook wel bij analisten en zogenaamde westerse kenners op dit onderwerp, vaak vliegend van Europe/US naar Mumbai (en dan in een 5 sterren hotel voor een conferentie of klant) en ze denken dat ze India begrijpen....bezoek gewoon even Calcutta of buitenwijken van Delhi en liefst het plattenland en denk dan goed na waar dit soort landen vandaan komen.

Je mag werkelijk blij zijn als in opkomende economieën het groene gehalte inhoudt om kolencentrales te bouwen die super- en liefst ultracritial zijn (ipv van sub-critical), evenzo CCGT gascentrales, aangevuld met laaghangend fruit op het gebied van zon en wind waar mogelijk, zeker nuclear kan her en der nog een rol spelen. Op het gebied van auto;s is een idee van EV auto's werkelijk een droom voor ontwikkelingslanden. Ook hier je mag blij zijn als hier iig relatief schone en zuinige gasoline auto's worden gebruikt.

De hele energietransitie is een transitie op 2 gebieden, het westen en ontwikkeld Azie naar groen en de rest (hopelijk) naar iets wat in de buurt ligt van Westen nu. En ja dit duurt allemaal langer dan iedereen denkt/hoopt.
Instapmoment
0
quote:

Down the drain 2 schreef op 26 oktober 2020 09:57:

Dat Shell daalt is tot daar aan toe, maar waarom toch iedere keer de grootste loser in de AEX ?
Stevige daling olieprijzen vandaag
Oil Bear 130
1
Heel af en toe kom ik hier terug, en zie dan dat er niets is veranderd. Nog steeds veel mensen die de realiteit niet onder ogen willen zien. En heel veel zogenaamde 'nieuwe' beleggers in Shell die opeens een kans zien op deze niveau's en zonder enige onderbouwing suggereren dat het nu een goed moment is in te stappen. Geloof het niet. Het is astroturfing. De realiteit is dat 1 op de 4 nieuwe auto's in Nederland elektrisch is en 1 op de 2 nieuwe auto elektrisch of een plug-in hybride. Het evenwicht is aan het omslaan, en de benzinestations draaien verlies. Corona versterkt dit alleen nog en de eerste benzinestations zullen over enkele jaren moeten sluiten. En dan zal er range anxiety ontstaan voor de automobilist die niet-elektrisch rijdt. Dit alles zal veel en veel sneller gaan dan iedereen denkt. Dat komt omdat investeerders trends versterken. Waarom zouden banken nog lenen aan bedrijven die met olie te maken hebben?
joeppie
0
quote:

Oil Bear 130 schreef op 26 oktober 2020 10:00:

Heel af en toe kom ik hier terug, en zie dan dat er niets is veranderd. Nog steeds veel mensen die de realiteit niet onder ogen willen zien. En heel veel zogenaamde 'nieuwe' beleggers in Shell die opeens een kans zien op deze niveau's en zonder enige onderbouwing suggereren dat het nu een goed moment is in te stappen. Geloof het niet. Het is astroturfing. De realiteit is dat 1 op de 4 nieuwe auto's in Nederland elektrisch is en 1 op de 2 nieuwe auto elektrisch of een plug-in hybride. Het evenwicht is aan het omslaan, en de benzinestations draaien verlies. Corona versterkt dit alleen nog en de eerste benzinestations zullen over enkele jaren moeten sluiten. En dan zal er range anxiety ontstaan voor de automobilist die niet-elektrisch rijdt. Dit alles zal veel en veel sneller gaan dan iedereen denkt. Dat komt omdat investeerders trends versterken. Waarom zouden banken nog lenen aan bedrijven die met olie te maken hebben?
De wereld bestaat niet alleen uit Nederland.

1,2 miljard mensen wonen in Afrika.
430 miljoen mensen wonen in Zuid Amerika.
4,5 miljard mensen wonen in Azie.

Kortom, meer dan 50% van deze aardkloot woont in de armere delen van de wereld. Die kunnen deze transitie niet maken op korte termijn.
MotR
0
quote:

roloff schreef op 26 oktober 2020 09:48:

Cashcow column (Martine Hafkamp): ´Olietanker Shell stuurt bij´

www.cashcow.nl/columns/olietanker-she...

“Auteur heeft privé geen positie”
Fireblade954RR
0
quote:

Mousepoes schreef op 26 oktober 2020 09:01:

In 1918 was de tweede golf nog een stuk heftiger en zwaarder dan de eerste golf in het voorjaar. Het heeft er alle schijn van dat dit nu ook gaat gebeuren. De cijfers in Italië, Spanje en Frankrijk zijn schrikbarend.
Flauwekul!
www.quest.nl/maatschappij/geschiedeni...
In de 2e golf kwam het Spaanse griepvirus in een veel dodelijkere mutatie terug. Daardoor zijn toen heel veel slachtoffers gevallen. Zie ook:
nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_griep
In de 2e golf van de Spaanse griep werden vooral jong volwassenen het slachtoffer. Vandaar het grote aantal slachtoffers. Is ook niet de normale ontwikkeling van een luchtwegvirus. Dat wordt door genetische mutaties in het algemeen juist minder dodelijk omdat de virussen dan een grotere kans hebben om zich te verspreiden en te reproduceren. Want voor dat laatste is een virus volledig afhankelijk van een gastheer en jij weet neem ik aan ook: een dooie hoest niet.
[verwijderd]
0
quote:

Oil Bear 130 schreef op 26 oktober 2020 10:00:

Heel af en toe kom ik hier terug, en zie dan dat er niets is veranderd. Nog steeds veel mensen die de realiteit niet onder ogen willen zien. En heel veel zogenaamde 'nieuwe' beleggers in Shell die opeens een kans zien op deze niveau's en zonder enige onderbouwing suggereren dat het nu een goed moment is in te stappen. Geloof het niet. Het is astroturfing. De realiteit is dat 1 op de 4 nieuwe auto's in Nederland elektrisch is en 1 op de 2 nieuwe auto elektrisch of een plug-in hybride. Het evenwicht is aan het omslaan, en de benzinestations draaien verlies. Corona versterkt dit alleen nog en de eerste benzinestations zullen over enkele jaren moeten sluiten. En dan zal er range anxiety ontstaan voor de automobilist die niet-elektrisch rijdt. Dit alles zal veel en veel sneller gaan dan iedereen denkt. Dat komt omdat investeerders trends versterken. Waarom zouden banken nog lenen aan bedrijven die met olie te maken hebben?
banken lenen nog aan olie bedrijven omdat er nog winst word gemaakt.
de bank heeft er niks aan de onderliggende asset te gaan vergelijken.

als een windmolen bedrijf vol met schulden hangt dat weinig winst maakt of een een enorm winst gevend olie bedrijf, dat weinig schulden heeft.

shell heeft vergeleken met andere industrieën lage schulden en hoge marges.
shell is vrij divers en kan gewoon de tankstations ombouwen met laders. (wat ook gedaan word)

het maakt ook niet uit of 1 op de 4 auto's elektrisch zijn, maar dat er meer auto's bijkomen wat wel gebeurt. shell is ook een netwerk beheerder en de luchtvaart industrie zal over 4 jaar hersteld zijn.
dit is ook vaker gebeurt. waarom zou het nu anders zijn?

“the four most expensive words in the English language are ‘this time it’s different.’”
[verwijderd]
0
ik heb er wel vertrouwen in vandaag. Er was ook nog goed nieuws vorige week. lockdowns ect was vorige week ook wel bekend. Denk dat het minder rood wordt straks
[verwijderd]
0
als ik een bear op shell zie denk ik aan dit

The late Sir John Templeton once commented that “the four most expensive words in the English language are ‘this time it’s different.’”
Oil Bear 130
0
Nog even wat onderbouwing: www.kentekenradar.nl/registraties-ele...

En voor benzine: www.kentekenradar.nl/registraties-ben...

Maar bedenk dat dat de hybrides worden meegeteld onder de benzine-auto's. Die moeten dus van de getallen voor benzine-auto's worden afgetrokken: www.kentekenradar.nl/registraties-hyb...
Midweekhandelaar
2
quote:

Oil Bear 130 schreef op 26 oktober 2020 10:00:

Heel af en toe kom ik hier terug, en zie dan dat er niets is veranderd. Nog steeds veel mensen die de realiteit niet onder ogen willen zien. En heel veel zogenaamde 'nieuwe' beleggers in Shell die opeens een kans zien op deze niveau's en zonder enige onderbouwing suggereren dat het nu een goed moment is in te stappen. Geloof het niet. Het is astroturfing. De realiteit is dat 1 op de 4 nieuwe auto's in Nederland elektrisch is en 1 op de 2 nieuwe auto elektrisch of een plug-in hybride. Het evenwicht is aan het omslaan, en de benzinestations draaien verlies. Corona versterkt dit alleen nog en de eerste benzinestations zullen over enkele jaren moeten sluiten. En dan zal er range anxiety ontstaan voor de automobilist die niet-elektrisch rijdt. Dit alles zal veel en veel sneller gaan dan iedereen denkt. Dat komt omdat investeerders trends versterken. Waarom zouden banken nog lenen aan bedrijven die met olie te maken hebben?
Er zijn in 2019 52.000 EV verkocht van in totaal 450.000 verkochte auto's (bijna 12%). Dat kwam voornamelijk door de bijtelling die nog op 4% was, is nu 8%. Je zag dit effect in dec 2019. Jouw post zit vol met onwaarheden. Probeer de volgende keer echte cijfers te gebruiken.
Daan 008
0
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3372 3373 3374 3375 3376 3377 3378 3379 3380 3381 3382 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 15:16
Koers 34,030
Verschil +0,015 (+0,04%)
Hoog 34,270
Laag 33,990
Volume 2.361.649
Volume gemiddeld 7.597.398
Volume gisteren 5.309.503

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront