Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France 2020

3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
gbakl
1
quote:

drooglegging schreef op 31 oktober 2020 11:09:

Maandag ochtend om 6.00 uur gaat de KLM uit de operatie, er zal niets meer vetrekken van SPL en andere NL luchthavens, aankomend from all over the world zal nog wel binnenkomen de dagen op en na maandag.

Het spel is gespeeld, ze zijn er niet uitgekomen, reeds geboekte passagiers zullen geruisloos omgeboekt worden.

Hoekstra heeft wel een punt natuurlijk, de situatie is niet verbeterd, eerder verslechterd, het verlengde steunpakket moet dus ook versoberd worden.

Na de week "staking" zal blijken dat de wereld gewoon nog ronddraait en er zelfs wat meer op SPL wordt gevlogen, collega vliegbedrijven spelen daar handig op in.

Na 3 weken is er weer een eerlijk speelveld, de mix op de luchthaven is beter, de vele geparkeerde blauwe kisten vliegen terug naar de eigenaren waarvan ze gehuurd werden, The Schiphol Group is ook in zijn nopjes, "De grootste klager, kreuner en steuner heeft ons werkgebied verlaten"
.
qua alcoholgebruik zou ik drooglegging aanbevelen.
[verwijderd]
0
quote:

pff schreef op 31 oktober 2020 10:34:

[...]

Ik zou zeggen kijk eens naar de horeca en hoe die met deze crisis omgaat.
Sommige cafées en restaurants doen nu aan afhaal en verdienen nog wat. Wat moet de luchtvaart? Vliegtuigmaaltijden thuis bezorgen...?

De cafébaas, de restauranthouder, de hoteleigenaar verdienen ook minder. Steun zou ook voor die sectoren moeten komen. Vergeet echter niet dat KLM leningen krijgt, waarvan 2/3 van banken.

Wat betreft het loonoffer. Hoeveel gaat 54 miljoen uitmaken op 3,4 miljard?
Hoppschwiiz
0
Dat loonoffer is voor de bühne. 90% van de kiezers wil dat die graaiers ook op de blaren moeten zitten. De politiek kan het niet verkopen miljarden in KLM te stoppen. En dan wordt het vrees ik toch einde verhaal voor de oudste luchtvaartmaatschappij in de wereld. @Drooglegging schetst de nabije toekomst al in zijn posts, en hij zit er niet veel naast denk ik. Hoe triest ook.

De banken dienden een algemeen belang. Het waren systeem banken. Die moesten overeind gehouden worden in de kredietcrisis. Het leverde uiteindelijk nog een hoop rendement op ook. Dat gaat bij KLM niet gebeuren
gbakl
0
hoe vaker dat herhaalt wordt hoe idioter het klinkt.
laat de belastingbetaler maar opdraaien nl. 4 x modale inkomens qua belastinginhouding om
slechts 1 piloot aan 100% van zijn te hoge maandsalaris te blijven helpen om in jullie eigen
woorden te spreken...hoe verzin je het.

scaapachtige en visieloze beargumentering met gelukkig een minderheidsmening, maar we
zien al 4 jaar in de VS wat een minderheid (qua democratische en popular vote)
toch aan schade kon uitrichten.
[verwijderd]
0
quote:

Hoppschwiiz schreef op 31 oktober 2020 12:46:

Dat loonoffer is voor de bühne. 90% van de kiezers wil dat die graaiers ook op de blaren moeten zitten. De politiek kan het niet verkopen miljarden in KLM te stoppen. En dan wordt het vrees ik toch einde verhaal voor de oudste luchtvaartmaatschappij in de wereld. @Drooglegging schetst de nabije toekomst al in zijn posts, en hij zit er niet veel naast denk ik. Hoe triest ook.

De banken dienden een algemeen belang. Het waren systeem banken. Die moesten overeind gehouden worden in de kredietcrisis. Het leverde uiteindelijk nog een hoop rendement op ook. Dat gaat bij KLM niet gebeuren
Het is weliswaar een AFKLM forum, dat de banken een 'algemeen belang' dienen en overeind gehouden moesten worden in de kredietcrisis is echter onzin. Banken hebben de crisis gecreëerd, maar hebben ondanks hun acties geen verantwoordelijk hoeven afdragen. Geen enkele bankier is de gevangenis in gegaan voor de wanpraktijken.

Het is heel makkelijk voor banken de manier waarop dingen gaan. Ze creëren de issues en als de issues te groot zijn, dan worden ze gered door de overheid (de maatschappij). Banken creëren schulden en om schulden af te betalen moet iedereen zich steeds meer een meer in schulden steken. De samenleving ontkomt nooit aan de schulden die zij heeft. Om de haverklap is er een crisis en is er weer een sector die moet inleveren omdat het 'slecht' gaat...

Grootste lariekoek ooit...
gbakl
0
Middels de commitment clausule moesten de bonden zich verbinden aan de loonbezuinigingen die zijn afgesproken. De pilotenbond wil zich echter liever committeren aan het akkoord dat op 1 oktober werd bereikt met de KLM-directie...

hoezo liever vasthouden aan het lucratievere akkoord ? alsof het multiple choise is.
ach, de goodwill zijn ze al lang kwijt (op wat argeloze gekkies zoals ook hier aanwezig na)
dus hebben ze niet echt veel te verliezen en elke maand uitstel is winst nl. een riant
salaris dat nog steeds wordt doorbetaald.
gbakl
0
quote:

Scapa schreef op 31 oktober 2020 13:00:

[...]

Grootste lariekoek ooit...
.
misschien banketbakker worden?
en dan hopen dat iemand je zoete koek slikt...
[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 31 oktober 2020 12:51:

hoe vaker dat herhaalt wordt hoe idioter het klinkt.
laat de belastingbetaler maar opdraaien nl. 4 x modale inkomens qua belastinginhouding om
slechts 1 piloot aan 100% van zijn te hoge maandsalaris te blijven helpen om in jullie eigen
woorden te spreken...hoe verzin je het.

scaapachtige en visieloze beargumentering met gelukkig een minderheidsmening, maar we
zien al 4 jaar in de VS wat een minderheid (qua democratische en popular vote)
toch aan schade kon uitrichten.
Komt dan nu eindelijk de aap uit de mouw. De staat gaat voor nu een lening aan om AFKLM te redden, 1 miljard. In 2019 kwam bij de overheid 14 miljard extra binnen dan eruit ging. 14 miljard....

Iemand met 4x modaal inkomenheeft bijna €65.000 aan loonbelasting betaalt in 2019.
Iemand met een modaal inkomen heeft in dat jaar bijna €8500 aan loonbelasting betaalt.
Iemand met een minimum inkomen heeft zo'n €1500 betaalt.
4x zoveel inkomen, echter 7,6x zoveel meer aan belasting betaalt dan iemand met een modaal inkomen en ruim 43x zoveel meer dan iemand met een minimumloon.

De staat ontvangt dus veel meer van een hoger inkomen, dan iemand van een lager inkomen. Dat overschot komt mede omdat de staat de hogere inkomens harder belast dan de lager inkomens. Immers, had de staat evenveel belasting geheven over hogere inkomens, hadden ze ook minder binnen gekregen.

Enfin, de lening die staat heeft moet ter zijner tijd worden terugbetaald. 3x raden wie uiteindelijk voor die kosten op gaan draaien? Inderdaad, de hogere inkomens. Want zij betalen ONTZETTEND veel meer belasting dan iemand met een laag inkomen.
[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 31 oktober 2020 13:08:

[...]
.
misschien banketbakker worden?
en dan hopen dat iemand je zoete koek slikt...
Ik zou zeggen, wat doe je op een aandelen forum als je geen idee hebt hoe de fundamenten van de economie werken?
gbakl
0
this is your captain speaking:
.
Piloten KLM 'nemen verantwoordelijkheid', maar tekenen niet
Gepubliceerd op 31 oktober 2020 13:17 | Views: 274 | Onderwerpen: luchtvaart

AMSTERDAM (AFN) - KLM is er niet in geslaagd om zaterdag voor het middaguur van alle vakbonden toezeggingen te krijgen dat ze akkoord gaan met langere periodes van loonmatigingen. Pilotenbond VNV beloofde zijn verantwoordelijkheid te zullen nemen, maar zette niet zijn handtekening onder de clausule die was opgesteld.

KLM verzocht de bonden vrijdag akkoord te gaan met een aanvullende clausule om zich daarmee te verzekeren van de 3,4 miljard euro aan overheidssteun. Volgens de VNV zijn de specifieke aanpassing van het eerder gesloten akkoord begin oktober op deze termijn niet realiseerbaar. Volgens de bond hebben de piloten altijd dat gedaan wat past bij de staat van het bedrijf en tijdens de coronacrisis is dat niet anders.

KLM wil echter dat vakbonden de clausule ondertekenen waarin ze beloven zich aan de versobering van de arbeidsvoorwaarden te houden voor de volle periode van staatssteun. Dit is een harde eis van minister van Financiën Wopke Hoekstra. Naar verwachting loopt het steunpakket tot 2025, terwijl eerdere afspraken over loonoffers slechts tot medio of eind 2022 liepen.

Staatssteun
Als overeenstemming uitblijft dreigt de luchtvaartmaatschappij een groot deel van de staatssteun van 3,4 miljard euro mis te lopen. Verschillende andere bonden schaarden zich wel achter de clausule. Het gaat om voorlopige afspraken; vakbondsleden kunnen hun bestuurders nog terugfluiten.

Vertegenwoordigers van FNV overlegden op het laatste moment nog met diverse ministers over de ontstane situatie bij de maatschappij. Het is niet bekend of FNV de clausule al heeft ondertekend. De bond zei wel de toekomst van KLM nooit op het spel te zetten.
gbakl
0
quote:

Scapa schreef op 31 oktober 2020 13:17:

[...]

Ik zou zeggen, wat doe je op een aandelen forum als je geen idee hebt hoe de fundamenten van de economie werken?
.
voorlopig de vermeende economen hier op de kast jagen want ze weten het
allemaal zo goed...denken ze .

''Iemand met 4x modaal inkomenheeft bijna €65.000 aan loonbelasting betaalt''
.
en als je rekenwerk net zo vol fouten zit als je taalvaardigheid, dan vrees ik het ergste.
gbakl
0
4finance
1
Even nuance.... Het betreft hier een 7- 8% lening waar ook de Air France holding garant voor moet staan. Zij zijn immers de eigenaar. Dat lijkt iedereen te zijn vergeten. De NS heeft dezelfde lening gekregen en daar zijn geen voorwaarden gesteld. Kortom; de kreet staats steun is hier toch wel misleidend.
Uiteindelijk zullen de Fransen moeten beslissen wat de positie van KLM in de toekomst is

[verwijderd]
1
quote:

Hoppschwiiz schreef op 31 oktober 2020 12:46:

Dat loonoffer is voor de bühne. 90% van de kiezers wil dat die graaiers ook op de blaren moeten zitten. De politiek kan het niet verkopen miljarden in KLM te stoppen. En dan wordt het vrees ik toch einde verhaal voor de oudste luchtvaartmaatschappij in de wereld. @Drooglegging schetst de nabije toekomst al in zijn posts, en hij zit er niet veel naast denk ik. Hoe triest ook.
Ik denk trouwens niet dat dit gaat gebeuren. Schiphol is een luchthaven, waar in de loop van de decennia vele miljarden in zijn geïnvesteerd, om de infrastructuur op orde te krijgen. En nog steeds, zoals nu met de bouw van de A-pier.

Er zijn naar schatting zo'n 300.000 banen direct en indirect betrokken bij Schiphol. KLM (enkel KLM) is goed voor zo'n 48% van de passagiers en eveneens van het aantal vliegbewegingen.

Stel KLM gaat failliet, dan heeft dat niet enkel direct gevolgen voor 30.000 mensen van KLM. Want KLM is groter dan KLM zelf. De partners (AF, Transavia) en allianties van KLM (Delta, Alitalia, Aeroflot) zullen dit ook merken. Het gaat om zo'n 60% van wat Schiphol is.

Met het verdwijnen van AFKLM verdwijnt ook veel capaciteit. Delta kan doorvliegen, maar mist de toestroom van AFKLM passagiers op de Delta vluchten en vice versa; Delta passagiers kunnen niet meer overstappen op AFKLM vluchten. Een netwerk verdwijnt.

Delta vliegt ook op Heatrhow en Frankfurt.
Heathrow, Frankfurt, omliggende vliegvelden krijgen het dus drukker, want de passagiers moeten nog altijd op bestemming geraken en de Delta vluchten via Amsterdam bieden niet meer die verbinding aan (Heathrow, Frankfurt wel).

Er zal dus meer dan 48% tot aan 60% van de directe en indirecte banen gaan verdwijnen. Stel we nemen nu 48% van die 3 honderdduizend, komt dat uit op 144000 mensen. Gaan we uit van modaal inkomen (36000) dan verdwijnt er bijna 5,2 miljard aan looninkomsten.
Gaan we er vanuit dat 60% verdwijnt, dan kost dat bijna 6,5 miljard aan looninkomsten.

Daarbovenop komt nog kapitaalvernietiging van de infrastructuur die wel is aangelegd, maar die niet meer gebruikt wordt. De nieuwe luchthaven in Istanbul kost zo'n 12 miljard.

De nieuwe A-pier die Schiphol bouw kost zo'n 0,5 miljard. Schiphol heeft 8 pieren, menigeen is uitgebreid/gerenoveerd de afgelopen jaren. Kostenplaatje? Schatting van 4 miljard. Exclusief landingsbanen, parkeerplaatsen, vrachtafhandelingsplatformen, brandstofopslag, hangars, spoorverbinding,...etc,...etc...

De capaciteit van die miljardinfrastructuur wordt dan voor 48-60% minder gebruikt, dus kapitaalvernietiging van nog eens 5,5 tot 7 miljard.

M.a.w. die 3,4 miljard die nu ook gebruikt wordt (met de hoop dat straks alles weer gaat draaien) is een peulenschil vergeleken met de kosten van AFKLM even failliet laten gaan.
[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 31 oktober 2020 13:42:

[...]
.
voorlopig de vermeende economen hier op de kast jagen want ze weten het
allemaal zo goed...denken ze .

''Iemand met 4x modaal inkomenheeft bijna €65.000 aan loonbelasting betaalt''
.
en als je rekenwerk net zo vol fouten zit als je taalvaardigheid, dan vrees ik het ergste.
In plaats van inhoudelijk te reageren, kom je enkel met bagger.
gbakl
0
@scapa
''Ik zeg enkel dat je er de ballen verstand van hebt.''
.
welnee, ik heb alleen maar het niveau aangepast aan jouw vocabulaire.
@iPlof
0
quote:

Hoppschwiiz schreef op 31 oktober 2020 12:46:

Dat loonoffer is voor de bühne. 90% van de kiezers wil dat die graaiers ook op de blaren moeten zitten. De politiek kan het niet verkopen miljarden in KLM te stoppen. En dan wordt het vrees ik toch einde verhaal voor de oudste luchtvaartmaatschappij in de wereld. @Drooglegging schetst de nabije toekomst al in zijn posts, en hij zit er niet veel naast denk ik. Hoe triest ook.

De banken dienden een algemeen belang. Het waren systeem banken. Die moesten overeind gehouden worden in de kredietcrisis. Het leverde uiteindelijk nog een hoop rendement op ook. Dat gaat bij KLM niet gebeuren
Ook verlaging van salarissen piloten/management helpt uiteraard wel, financieel en ook voor de perceptie om verdere steun en stappen te realiseren.

Dat de bonden vnv/fnv nu het boeman aanpakken verbaast mij.

Voor mij zou het management voorop moeten staan in ingrijpen, zie ook andere airlines.
Ik denk dat Elbers nu eer aan zichzelf houdt.

Maandag weer een spannende dag.

En overigens volledig eens met bankenscenario 2009 wat je schetst. Dat is het verschil.
[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 31 oktober 2020 14:29:

@scapa
''Ik zeg enkel dat je er de ballen verstand van hebt.''
.
welnee, ik heb alleen maar het niveau aangepast aan jouw vocabulaire.
Omdat je geen uitleg meer kan geven over zaken, ga je maar over tot dit soort reacties? Ik zal je dit nog meegeven, dat is kinderachtig.

Je kan als kind doorgaan, of je kan inhoudelijk gaan reageren op de stukken die ik schrijf. Met dat laatste kunnen we wellicht nog een zinvolle discussie hebben. Aan het eerste ga ik geen tijd meer verdoen.



[verwijderd]
0
quote:

@iPlof schreef op 31 oktober 2020 14:44:

[...]
Ook verlaging van salarissen piloten/management helpt uiteraard wel, financieel en ook voor de perceptie om verdere steun en stappen te realiseren.

Dat de bonden vnv/fnv nu het boeman aanpakken verbaast mij.

Voor mij zou het management voorop moeten staan in ingrijpen, zie ook andere airlines.
Ik denk dat Elbers nu eer aan zichzelf houdt.

Maandag weer een spannende dag.

En overigens volledig eens met bankenscenario 2009 wat je schetst. Dat is het verschil.
Financieel zet het weinig zoden aan de dijk. Voor de bühne dit doen is kiezers bedriegen.

@iPlof
0
30.000 man die een loonoffer brengen waarvan 4.000 grootverdieners helpt uiteraard WEL.
Dat dat alleen niet genoeg is met -80% omzet ben ik eens.

Mijn voorstel zou zijn:
Voorlopig loonoffer 40%
50% ontslag
Heronderhandeling leveranciers / lease / schuldeisers / banken etc

Alleen dan is er een kleine kans op overleven.
3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:36
Koers 9,880
Verschil +0,396 (+4,18%)
Hoog 9,914
Laag 9,662
Volume 2.158.542
Volume gemiddeld 1.801.173
Volume gisteren 1.948.038

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront