Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France 2020

3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
[verwijderd]
1
quote:

@iPlof schreef op 31 oktober 2020 15:14:

30.000 man die een loonoffer brengen waarvan 4.000 grootverdieners helpt uiteraard WEL.
Dat dat alleen niet genoeg is met -80% omzet ben ik eens.

Mijn voorstel zou zijn:
Voorlopig loonoffer 40%
50% ontslag
Heronderhandeling leveranciers / lease / schuldeisers / banken etc

Alleen dan is er een kleine kans op overleven.

50% ontslag, 40% loonoffer.
In 2019 was KLM iets minder dan 3,2 miljard kwijt aan lonen.

Met 50% ontslag zou KLM in de buidel moeten tasten voor de ontslagvergoedingen. Hoeveel dat is weet ik niet precies. Het is echter niet gratis, wil ik even meegeven.

Mocht je die mensen ontslaan, dan kloppen ze echter wel allemaal aan bij het UWV, die hen een WW uitkering betaalt. Diegene die de WW betaalt is de overheid. Kost de samenleving minder geld, maar tegelijkertijd ontvangt de samenleving ook minder loonbelasting. Dat zijn misgelopen inkomsten en in zekere zin dus ook 'kosten' voor de samenleving. Met minder te spenderen, kunnen de mensen simpelweg minder uitgeven en kunnen hun financiële verplichtingen minder goed na komen, met alle gevolgen tot dien.

Terwijl geld niks anders dan een getal in de computer is, het is tegenwoordig namelijk nergens meer op gebaseerd.

@iPlof
0
quote:

Scapa schreef op 31 oktober 2020 15:32:

[...]

50% ontslag, 40% loonoffer.
In 2019 was KLM iets minder dan 3,2 miljard kwijt aan lonen.

Met 50% ontslag zou KLM in de buidel moeten tasten voor de ontslagvergoedingen. Hoeveel dat is weet ik niet precies. Het is echter niet gratis, wil ik even meegeven.

Mocht je die mensen ontslaan, dan kloppen ze echter wel allemaal aan bij het UWV, die hen een WW uitkering betaalt. Diegene die de WW betaalt is de overheid. Kost de samenleving minder geld, maar tegelijkertijd ontvangt de samenleving ook minder loonbelasting. Dat zijn misgelopen inkomsten en in zekere zin dus ook 'kosten' voor de samenleving. Met minder te spenderen, kunnen de mensen simpelweg minder uitgeven en kunnen hun financiële verplichtingen minder goed na komen, met alle gevolgen tot dien.

Terwijl geld niks anders dan een getal in de computer is, het is tegenwoordig namelijk nergens meer op gebaseerd.

Schulden gaan nooit weg, dus je zadelt de burger en toekomstige generatie op met schuld. Of de rente 0% is over 20 jaar is geen zekerheidje..

WW a 35k is niet ideaal maar geen reden om iedereen maar een veelvoud daarvan door te betalen als er geen werk meer is. Zo creëer je zombie bedrijven / economie.
Bonbini
0
[verwijderd]
0
Aan Franse zijde is de situatie heel eenvoudig : de regering zal er alles aan doen om het bedrijf te redden.

Daarom ben ik bereid om voor een kamikazeplan te gaan : het is kamikaze in termen van koersrisico, maar met de relatief zekerheid dat aandelen niet van de beurs worden gehaald omdat het bedrijf failliet gaat.

De enige vraag gaat over de Nederlandse kant : in hoeverre zullen ze het bedrijf steunen, het is te zeggen, hoeveel verwatering van hun aandelen zullen ze accepteren ?

Na het sluipen van de hoofdstad van het bedrijf en het matchen van de stemrechten van de Franse regering, zal de Nederlandse regering deze bevoegdheid afstaan ?

Ik heb geen inzicht in de Nederlandse politieke cultuur om de te verwachten koers van de regering te voorspellen.

Mogelijk zou de Nederlandse regering kunnen stoppen met het storten van geld in AF-KLM, beweren dat het bedrijf geen goede besteding van het belastinggeld garandeert ; en het banenverlies op Schiphol, als er enige zijn, zal worden nagebouwd door andere luchtvaartmaatschappijen.

Maar door dat te doen, en vanwege de enorme verwatering die zal komen, zullen de investeringen van de overheid in het bedrijf zijn verspild.
[verwijderd]
0
quote:

Scapa schreef op 31 oktober 2020 14:01:

[...]

M.a.w. die 3,4 miljard die nu ook gebruikt wordt (met de hoop dat straks alles weer gaat draaien) is een peulenschil vergeleken met de kosten van AFKLM even failliet laten gaan.

Vermoedelijk ben je te veel betrokken en kunt niet (meer?) open denken.

Je insteek is dat een faillissement ook het einde betekent. Dat is bij grote bedrijven zelden het geval. Vaak worden delen overgenomen door derden, maar een doorstart van een groot deel komt ook voor.

Een doorstart van KLM of AF-KLM zou kunnen betekenen dat alle dure contracten met leas-maatschappijen en kerosine-leveranciers eenvoudig opnieuw onderhandeld kunnen worden. Uit deze en uit een fikse kostenbesparing op een personeelsbestand dat dan ineens 100% toegesneden is op de ontstane situatie lijtk het mij niet onmogelijk om binnen 2 jaar een rendabele toko neer te zetten. Dat gaat met voortzetten van het huidige bedrijf (incl de o zo belangrijke cultuur) niet gebeuren.

Dus faillissement kan het einde zijn, maar ook een waardevolle reset!
[verwijderd]
0
quote:

Bonbini schreef op 31 oktober 2020 15:42:

Wat is het maandag voor de aandeelhouder, Jantje lacht of Jantje huilt ?

mvg: Bon

ER kan nog zoveel nieuws komen dit weekeinde dat er weinig van te zeggen is. Zonder nieuws (AF, Franse of Nederlandse reging, KLM of de vakbonden) denk ik zomaar 10-20 procent omlaag.
Maar met "goed" nieuws kunnen we nog wel even doormodderen rond de 3 euro
@iPlof
0
quote:

Knife Catcher schreef op 31 oktober 2020 16:49:

[...]
ER kan nog zoveel nieuws komen dit weekeinde dat er weinig van te zeggen is. Zonder nieuws (AF, Franse of Nederlandse reging, KLM of de vakbonden) denk ik zomaar 10-20 procent omlaag.
Maar met "goed" nieuws kunnen we nog wel even doormodderen rond de 3 euro
'even' :-)

Wordt wel het draadje van 2020 zo.
Wel andere forum posters dan daarvoor.

Wel interessant om eens januari / februari posts door te lezen ook.
A3aan
0
Die KLM is helaas een grote miskleun voor de Nederlandse Staat. Vergeet niet dat Hoekstra ook nog even 15% van de aandelen heeft opgekocht voor ik meen ruim 12,00 euro. Dat is ook weggegooid geld. En er dan nu eens 3 miljard insteken kan men gewoon niet maken, zeker naar andere Nederlandse bedrijven in nood door de coronamaatregelen. Bovendien hebben die Fransen KLM helemaal uitgezogen en zullen zonder meer proberen die 3 miljard van de Nederlandse Staat op slinkse wijze binnen te schrapen. Want laten we eerlijk zijn, Nederlanders hebben helemaal niets meer te vertellen in KLM , nu niet en ook in de toekomst niet. Dus stoppen met via een achterdeur die Fransen te spekken.
€URO-Trader
0
Indien men vanuit Den Haag een statement maakt is KLM nu dus failliet. Docenten kregen met hun 2 daagse staking gewoon een verhoging van hun salaris met 4% en €1000 extra vergoeding, arme stakkers. Erbovenop 8wkn thuis onderwijs. Oftewel, KLM krijgt gewoon hun zin, Den Haag volgt en betaald de rest.
€URO-Trader
0
De 2e golf wordt kleiner dan de 1e verkondigde men, zie de curve. Schijnt nu nog heftiger te worden. Weg geloofwaardigheid.
Horizongloort
0
Kabinet weigert nu staatssteun aan KLM, Hoekstra eist vijf jaar loonoffers....

Dat wordt maandag een bloedrode dag......
gbakl
0
bij de airlines all over the world is fors ingeleverd en de piloten voorop.
sterker nog de Franse collega piloten hebben een salarismodel dat meteen al
een forse korting gaf ivm minder gevlogen uren.

hoor je hier NIEMAND over.

via de VNV hebben de nederlandse piloten altijd door benchmarking hogere salarissen
bedongen anders gingen ze elders vliegen (toen de dollar skyhigh stond).

toen ze eenmaal de hoogste salarissen uit de HELE vliegerswereld hadden hoorde je niemand meer over benchmarking.
solidariteit bestaat niet bij die club.

niet voor niks wil de FNV nu ook nog niet tekenen want de historie leert dat als je als vakbond
VOOR de VNV tekent dan halen zij er daarna altijd de betere salarisvoorwaarden uit, alsof ze die nodig hebben.

Hoekstra zegt volkomen terecht nu slikken of stikken en NIKS anders.
Concrete
0
quote:

Horizongloort schreef op 31 oktober 2020 18:15:

Kabinet weigert nu staatssteun aan KLM, Hoekstra eist vijf jaar loonoffers....

Dat wordt maandag een bloedrode dag......
Maandag maar even flink hamsteren dan, kabinet laat KLM echt nooit failliet gaan hoor, zijn zelf voor 14% aandeelhouder.
[verwijderd]
2
quote:

Knife Catcher schreef op 31 oktober 2020 16:46:

[...]

Vermoedelijk ben je te veel betrokken en kunt niet (meer?) open denken.

Je insteek is dat een faillissement ook het einde betekent. Dat is bij grote bedrijven zelden het geval. Vaak worden delen overgenomen door derden, maar een doorstart van een groot deel komt ook voor.

Een doorstart van KLM of AF-KLM zou kunnen betekenen dat alle dure contracten met leas-maatschappijen en kerosine-leveranciers eenvoudig opnieuw onderhandeld kunnen worden. Uit deze en uit een fikse kostenbesparing op een personeelsbestand dat dan ineens 100% toegesneden is op de ontstane situatie lijtk het mij niet onmogelijk om binnen 2 jaar een rendabele toko neer te zetten. Dat gaat met voortzetten van het huidige bedrijf (incl de o zo belangrijke cultuur) niet gebeuren.

Dus faillissement kan het einde zijn, maar ook een waardevolle reset!
Jij weet wat voor lease-contracten gesloten zijn of wat de prijs die is bedongen bij de kerosine-leveranciers?

Sabena verkeerde ook langere tijd in financiële problemen, daar kwam na 9/11 ook de nekslag voor en dat is nooit meer goed gekomen.

Het is niet dat KLM geen winst maakte, dus daar ligt het niet aan. Het is dat ze nu compleet aan de grond staan, waardoor ze niet meer kunnen opereren, door maatregelen die vanuit de overheid zijn opgelegd.

Deze lening is dus ook enkel om de tijd uit te zingen, zodat het daarna weer kan doen wat het deed.

Als we kijken naar een faillissement dan heeft dat toch meer voeten in aarde dan je zo op het eerste oog zou denken. Het lijkt inderdaad mogelijk om alles opnieuw te onderhandelen, maar zo simpel ligt dat niet.

Na het faillissement van Sabena viel het aantal passagiers van Brussel airport met ongeveer een kwart terug. Het heeft 14 jaar geduurd voordat Brussels airport weer het aantal passagiers verwelkomde als voor het faillissement van Sabena...
€URO-Trader
0
Zeker. Wordt uiteindelijk toch teruggedraaid. "Mark" my words! Volgend jaar verkiezingen, CDA wil even laten zien wat ze waard zijn. "Rutte" regelt het uiteindelijk. Vrolijk Vliegend Door!
@iPlof
0
Politiek / Directie / Bonden / Personeel / Leveranciers/ Belastingbetaler / Klanten / Aandeelhouder

Achterhoede GEVECHT allemaal, zeker voor de Aandeelhouder.
Dit aandeel gaat in enkele weken/maanden naar PENNY.
rene02
0
KLM gaat niet failliet, maar zal voor een appel en een ei worden overgenomen. De slachtoffers zijn dan het personeel en de aandeelhouders. Het zal maan dag wel een halvering van de koers betekenen, en hopen dat zich in de komende weken een partij meld, die dit zinkende schip wil inlijven. Ga er dan maar niet van uit dat de aandeelhouder hier goed uitkomt
3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 9,484
Verschil +0,086 (+0,92%)
Hoog 9,656
Laag 9,394
Volume 1.948.038
Volume gemiddeld 1.783.194
Volume gisteren 1.988.971

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront