Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aantal bonden akkoord met KLM-clausule, het is wachten op piloten

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. crypt 31 oktober 2020 14:41
    quote:

    Ger1948 schreef op 31 oktober 2020 14:04:

    Het is logisch dat de piloten nog niet accoord gaan.
    Zij werken immers voor een schamele vergoeding. Piloten bij andere maatschappijen verdienen veel meer. Kom op vakbonden. Doe je best. Nog even....en jullie hebben weer een bedrijf om zeep geholpen. Stelletje lozers!!!!!
    Ze hebben 20% aan inkomen ingeleverd dus wat klets je nou? Hoekstra heeft het voorstel al sinds 1 oktober in zijn bezit en komt nu met een deadline van 1 dag om om 12 uur te tekenen bij het kruisje. Hij wil de vakbonden voor 5 jaar buitenspel zetten en passeert de ledenraden.

    Een dictatoriale manier vabn werken. We leven hier niet in Noord Korea.

    Volkomen terecht van VNV en FNV dat ze hier niet op ingaan.
  2. forum rang 4 Jelle Trader 31 oktober 2020 14:58
    quote:

    crypt schreef op 31 oktober 2020 14:41:

    [...]

    Ze hebben 20% aan inkomen ingeleverd dus wat klets je nou? Hoekstra heeft het voorstel al sinds 1 oktober in zijn bezit en komt nu met een deadline van 1 dag om om 12 uur te tekenen bij het kruisje. Hij wil de vakbonden voor 5 jaar buitenspel zetten en passeert de ledenraden.

    Een dictatoriale manier vabn werken. We leven hier niet in Noord Korea.

    Volkomen terecht van VNV en FNV dat ze hier niet op ingaan.
    Heeft KLM of diens verwende 'Luchtbuschauffeurs' een keus dan? Als de overheid niet akkoord gaat, dan gaan banken en/of andere investeerders zeker niet akkoord, en valt het doek simpelweg. Kan Heijmans aan de slag om te startbanen te ontginnen en hier appartementen te realiseren. Zijn we in ieder geval van 1 probleem verlost,....
  3. Ger 02490 31 oktober 2020 17:18
    quote:

    crypt schreef op 31 oktober 2020 14:41:

    [...]

    Ze hebben 20% aan inkomen ingeleverd dus wat klets je nou? Hoekstra heeft het voorstel al sinds 1 oktober in zijn bezit en komt nu met een deadline van 1 dag om om 12 uur te tekenen bij het kruisje. Hij wil de vakbonden voor 5 jaar buitenspel zetten en passeert de ledenraden.

    Een dictatoriale manier vabn werken. We leven hier niet in Noord Korea.

    Volkomen terecht van VNV en FNV dat ze hier niet op ingaan.
    Hoezo 20% ingeleverd? Van welk bruto bedrag???
    De bonden doen al jaren niets anders dan staken voor betere salarissen. En ga nou niet vertellen dat de KLM piloten worden onderbetaald.
    Verwend volk. Wordt tijd dat er letterlijk op de rem getrapt wordt.
  4. forum rang 7 wiegveld 31 oktober 2020 17:25
    quote:

    crypt schreef op 31 oktober 2020 14:41:

    [...]

    Ze hebben 20% aan inkomen ingeleverd dus wat klets je nou? Hoekstra heeft het voorstel al sinds 1 oktober in zijn bezit en komt nu met een deadline van 1 dag om om 12 uur te tekenen bij het kruisje. Hij wil de vakbonden voor 5 jaar buitenspel zetten en passeert de ledenraden.

    Een dictatoriale manier vabn werken. We leven hier niet in Noord Korea.

    Volkomen terecht van VNV en FNV dat ze hier niet op ingaan.
    Volgens mij leef je in een parallel universum.
    20% van 250.000 bruto = inderdaad €50.000 maar ze kregen gratis reisjes terug en het geldt maar tot april 2022.
    Netto is dat een ander verhaal en leveren ze minder dan 25000 euro in.

    Andere keus is faillisement en dan moeten ze niet alleen de boot verkopen maar ook huis en haard.
    Dus als je de Kop van Jut wil worden moet je beter nadenken.

    In de lucht is er concurrentie genoeg, KLM is schreeuwend duur, dan vliegen we wel met ander bedrijf als t ooit weer mag.
    KLM kan ook kiezen voor een claim emissie, maar welke bank gaat die garanderen???
    Dus simpelgezegd: faillissement is beste keus en dan met nieuw loongebouw beginnen.
  5. forum rang 5 Kees1 31 oktober 2020 17:44
    quote:

    wiegveld schreef op 31 oktober 2020 17:25:

    [...]
    Volgens mij leef je in een parallel universum.
    20% van 250.000 bruto = inderdaad €50.000 maar ze kregen gratis reisjes terug en het geldt maar tot april 2022.
    Netto is dat een ander verhaal en leveren ze minder dan 25000 euro in.

    Andere keus is faillisement en dan moeten ze niet alleen de boot verkopen maar ook huis en haard.
    Dus als je de Kop van Jut wil worden moet je beter nadenken.

    In de lucht is er concurrentie genoeg, KLM is schreeuwend duur, dan vliegen we wel met ander bedrijf als t ooit weer mag.
    KLM kan ook kiezen voor een claim emissie, maar welke bank gaat die garanderen???
    Dus simpelgezegd: faillissement is beste keus en dan met nieuw loongebouw beginnen.
    Absoluut, failliet laten gaan. Het is een gouden kans om met een schone lei te beginnen.
    Nieuw loongebouw, veel kleinere maatschappij.
    Dan kom je ook een keer van die oude narigheid af.
  6. forum rang 9 objectief 31 oktober 2020 18:20
    quote:

    crypt schreef op 31 oktober 2020 14:41:

    [...]

    Ze hebben 20% aan inkomen ingeleverd dus wat klets je nou? Hoekstra heeft het voorstel al sinds 1 oktober in zijn bezit en komt nu met een deadline van 1 dag om om 12 uur te tekenen bij het kruisje. Hij wil de vakbonden voor 5 jaar buitenspel zetten en passeert de ledenraden.

    Hoekstra doet een ultiem voorstel om de KLM te redden van ons belastinggeld; 'het probleem is dat de ticketprijzen 5x hoger zouden moeten zijn om op eigen benen te staan.
    De piloten gaan straks ook akkoord; ze hebben geen keus en terecht , want het is water naar de zee brengen.
  7. Mr.Windows 1 november 2020 15:10
    quote:

    BIUSEE schreef op 31 oktober 2020 21:58:

    KLM valt echt niet om, u denkt toch niet dat onze ministers en hoog waardigheidsbekleders met Easyjet of Ryanair gaan vliegen?
    dat is beneden hun stand en daarom - kost wat kost - blijft KLM bestaan.
    Voor mijn gevoel is alles mogelijk en goed dat Hoekstra poot stijf houd en niet zwicht voor een groepje piloten met een buitensporig salaris, zelfs meer dan in de VS.
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,398 17:35
+0,184 +2,00%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links