Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
boothram
1
olietarieven
voor futures kun je zoeken naar cme futures...
voor mgo (marine gas oil) is het iets ingewikkelder
de prijs is meestal per mt metric ton ong 200 000 mt per suezmax en 300 000 per vlcc
prijsverschillen kunnen
- door aankoop per hoeveelheid commerciele marge
- door locatie
- door termijn
bv euronav koopt op malta 200 000 mt aan 340 $/mt
euronav kan die op 3 maanden later een met een termijnmarge van 70 ct per barril verkopen op de meestbiedende locatie met een commerciële marge (termijnbonus, locatieverschil inbegrepen), van nog eens 50$/m dat is dat ong 10 miljoen, 9 miljoen net.
voor 3 trajecten malta-ullcc aden en lossen hebben ze bv een half jaar nodig,en ook 2 langere vlcc trajecten, eveneens een half jaar dan heeft in een half jaar de suezmax 3 miljoen marge en de vlcc eveneens en de ulcc ook...
de duur van het traject, zeken voor de vlcc hangt naturlijk af van de locatie van levering..het verschil tussen mgo en wti bv. is vrij constant, en de future premie op 6 maand is nu 1,7 $ of meer dan 10 $ /mt reken er de hoeveelheidskorting en de transport meerwaarden bij... en ik denk dat je aardig in de buurt komt van de aangegeven opbrengsten en de ulcc moet slechts een korte tijd de brandstof zelf opslaan... die is 3 maand onderweg...de ulcc kan zowat 12 suezmax op die manier verwerken
Euronav kan dat precies dank zij die ulcc... maakt juist mogelijk de kosten te minimaliseren en de opbrengsten te maximaliseren. overigens varen nog heel wat schepen van tankers internationaal op mgo... het risico ermee te blijven zitten is nihil
Thole
0
Straks zakken we nog onder de 6 euro. Ze zouden het bedrijf dan beter liquideren bij wijze van spreken.
[verwijderd]
0
quote:

belegger1981 schreef op 30 oktober 2020 21:53:

Is die 2e lockdown positief voor euronav?
Mvg
Nee, maar wel voor jou.
Kun je nog goedkoper aandelen inslaan.
Lockdown = minder bewegingen, dus minder olie nodig. Als er geen olie gebruikt wordt, daalt de vraag.
belegger1981
0
quote:

lute11 schreef op 30 oktober 2020 23:52:

[...]
Nee, maar wel voor jou.
Kun je nog goedkoper aandelen inslaan.
Lockdown = minder bewegingen, dus minder olie nodig. Als er geen olie gebruikt wordt, daalt de vraag.
Ok,de vraag zal mss minder zijn maar ze gaan niet minder oppompen volgens mij en dan gaan ze toch met overschotten zitten die ze moeten stockeren op zee?
Grtz
[verwijderd]
0
quote:

belegger1981 schreef op 31 oktober 2020 16:29:

[...]

Ok,de vraag zal mss minder zijn maar ze gaan niet minder oppompen volgens mij en dan gaan ze toch met overschotten zitten die ze moeten stockeren op zee?
Grtz
Ik denk niet dat de voorraden zover zullen oplopen dat er opslag op zee nodig is. Ik ben daarom ook niet long Euronav.
Ayous
0
quote:

lute11 schreef op 31 oktober 2020 19:47:

[...]
Ik denk niet dat de voorraden zover zullen oplopen dat er opslag op zee nodig is. Ik ben daarom ook niet long Euronav.

Ik wil wel long gaan, maar op welke koers? De kans dat we nog wat dalen lijkt me groter dan dat we stijgen, maar het minimum raken in natuurlijk bijna onmogelijk.
[verwijderd]
0
quote:

Ayous schreef op 31 oktober 2020 20:12:

[...]
Ik wil wel long gaan, maar op welke koers? De kans dat we nog wat dalen lijkt me groter dan dat we stijgen, maar het minimum raken in natuurlijk bijna onmogelijk.
Ik zou iig wachten tot de geluiden weer wat positiever worden. Normaal is het q4 goed, echter dat verwacht ik nu niet.
Zodra er een vaccin zal het allemaal wel weer gaan stijgen, misschien is dat wel een goed moment. Op dat moment zullen er echter veel andere aandelen veel harder stijgen.
keffertje
0
quote:

krach03 schreef op 29 oktober 2020 20:09:

[...]

Een paar maanden terug had ik ook liever dividend gezien, maar gezien huidige omstandigheden met die lage rates, verkies ik misschien toch buybacks, om de koers te ondersteunen.
Het is inderdaad bijna een vaststaand feit dat bedrijven altijd aandelen inkopen tegen te hoge prijzen. Het vervelende is dat nu de koers (qua inkoop) nog aantrekkelijker wordt ze niets kunnen doen, ze niets kunnen onbdernemen in verband met de stille/gesloten periode. Ik verwacht/hoop wel dat ze bij de aankondiging van het q3 resultaat weer een aandeleninkoop bekend zullen maken, naast een dividendje uiteraard.
Matth1
0
Op lange termijn is dit aandeel goud waard. Ook aan de huidige koers. wie weet over 4 a 5 jaar terug eens 12 a 13 euro... dat is een rendement van om en bij de +100% dat ligt te wachten. zeker niet slecht.

Ik koop nu bij op 6.25 en nog eens op 5.75 en nog eens op 5.25. Hoe verder het zakt hoe beter het toekomstig rendement haha
Tellen
0
Op naar de 8 euro. De olieprijs blijft omwille van de lockdown zakken en we gaan weer naar opslag op schepen. Goed de tankerrates in het oog houden !!
Vavli
0
quote:

Tellen schreef op 2 november 2020 12:38:

Op naar de 8 euro. De olieprijs blijft omwille van de lockdown zakken en we gaan weer naar opslag op schepen. Goed de tankerrates in het oog houden !!
Die zijn vandaag nog eens fors gezakt. Ik begrijp niet dat er nog een tanker vaart tegen deze tarieven.
[verwijderd]
0
www.google.com/amp/s/www.rigzone.com/...

Lijkt me veel onenigheid onder de OPEC leden. Kan Saudi en Rusland de productie onder zijn leden laag of zelfs lager houden de volgende periode? Dit lijkt me onhoudbaar voor sommige olie producerende landen. Wat denken jullie?
keffertje
0
quote:

Rider schreef op 2 november 2020 10:18:

Zijn ze nog altijd bezig met eigen aandelen inkopen?
Zie twee postings hierboven (van 7.35 uur). Nee dus dat mogen ze niet omdat er vlak voor de cijfers sprake is van een gesloten periode, waarin de vennootschap niets mag doen.
scampy
0
Is het een goed moment om in te stappen zo net voor de cijfers?
Graag jullie raad.
Waarvoor dank.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 13:30
Koers 15,140
Verschil -0,120 (-0,79%)
Hoog 15,280
Laag 15,070
Volume 15.965
Volume gemiddeld 226.401
Volume gisteren 29.779

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront