TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom November 2020

630 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 28 29 30 31 32 » | Laatste
ketchup
1

denk niet meer dan een late herstel aktie op het vaccin nieuws

vrijdag 06 november noteerde
TT aan 6.05 euro nu aan 6.50
ING aan 6.05 euro nu aan 7.40
ABN aan 7.25 euro nu aan 8.40
Shell aan 11.35 euro nu aan 13.00
Nokia aan 2.90 euro nu aan 3.20

enkel PostNl deed het nog minder die stond 06 nov aan 2.70 euro en daar staan ze nog.
I Love Melbourne
0
Mooie stijging maar met deze aantallen staan we zo weer in het rood.

We hebben dagen nodig dat er minimaal 2 miljoen aandelen per dag worden verhandeld.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

I Love Melbourne schreef op 13 november 2020 12:35:

Mooie stijging maar met deze aantallen staan we zo weer in het rood.
Als ik zo vrij mag zijn: hoe goed ken je Melbourne?
Ken je Mt. Macedon?

I Love Melbourne
0
Jazeker! Mooi natuur gebied naast Woodend. Vooral de muffins zijn lekker in het café boven op de berg. Vanwaar die vraag?

Gijsie
0
Ik probeer allang niet meer de koers van tomtom te verklaren. Mijn tomtom aandelen hebben langzamerhand niet zo'n zware weging meer in mijn portefeuille. Ik hou ze ook gewoon maar vast. Het is voor mij ook een beetje een hobby aandeel omdat ik de tech zo leuk vind. Ik heb wel vertrouwen in de tech van TomTom. Wat minder in het management en met name in hun bereidheid te delen (na alle enge verhalen op dit forum).

Ik begrijp ook echt niet waarom er geen europese fabrikant lidar en hd maps omarmt en Tesla gewoon helemaal wegblaast. Technisch is het allemaal goed mogelijk en kostentechnisch is ook geen onoverkomelijk bezwaar meer. Waymo doet dat wel. Alleen Waymo is geen autofabrikant. En Waymo heeft om Phoenix te mappen ongeveer net zoveel handjes als TomTom om de wereld te mappen (ik chargeer, maar mappen is gewoon niet Waymo's ding).
Beperktedijkbewaking
0
quote:

I Love Melbourne schreef op 13 november 2020 12:44:

Jazeker! Mooi natuur gebied naast Woodend. Vooral de muffins zijn lekker in het café boven op de berg. Vanwaar die vraag?
Mijn dochter, kleinzoon (7) en schoonzoon wonen er.
De corona-maatregelen waren er veel strenger dan hier, hoewel hun 'cijfers' veel lager waren. Kleinzoon kreeg maandenlang thuis les, op afstand dus. In Melbourne zelf was het nog strenger.

Schoonzoon is een Aussie. Zijn vader had een grote schapenfarm, iets dichter bij de kust.
Wat is jouw connectie met Melbourne?

P.S. TomTom nam ooit iets in Australië over, ben de naam vergeten.

Beperktedijkbewaking
0
quote:

Gijsie schreef op 13 november 2020 12:59:

Ik probeer allang niet meer de koers van tomtom te verklaren. Mijn tomtom aandelen hebben langzamerhand niet zo'n zware weging meer in mijn portefeuille. Ik hou ze ook gewoon maar vast. Het is voor mij ook een beetje een hobby aandeel omdat ik de tech zo leuk vind. Ik heb wel vertrouwen in de tech van TomTom. Wat minder in het management en met name in hun bereidheid te delen (na alle enge verhalen op dit forum).

Ik begrijp ook echt niet waarom er geen europese fabrikant lidar en hd maps omarmt en Tesla gewoon helemaal wegblaast. Technisch is het allemaal goed mogelijk en kostentechnisch is ook geen onoverkomelijk bezwaar meer. Waymo doet dat wel. Alleen Waymo is geen autofabrikant. En Waymo heeft om Phoenix te mappen ongeveer net zoveel handjes als TomTom om de wereld te mappen (ik chargeer, maar mappen is gewoon niet Waymo's ding).
Had het zelf en identiek kunnen schrijven!

viermeiden
0
Hallo Beperkte DB,

P.S. TomTom nam ooit iets in Australië over, ben de naam vergeten.

AAN ALLEN: DIT IS OUD NIEUWS, ANTWOORD OP DE VRAAG VAN BBDB

Navigatiedienstverlener Tomtom breidt zijn dienstverlening uit naar Australië. Het bedrijf neemt de Location Navigation-activiteiten van het Australische Sensis over.
Was in 2015. www.nu.nl/beurs/4023310/tomtom-breidt...

viermeiden
Wereldbelegger
0
Wellicht bedoeld u automotive bedrijven niet,
maar als ik goed ben ingelicht heeft TT met een (klein?) aantal autofabrikanten deals voor gebruik van TT producten.

Voor een paar posters zijn die overeenkomsten de kurk onder de blijvende zelfstandigheid van TT.

quote:

Gijsie schreef op 13 november 2020 12:59:

Ik probeer allang niet meer de koers van tomtom te verklaren. Mijn tomtom aandelen hebben langzamerhand niet zo'n zware weging meer in mijn portefeuille. Ik hou ze ook gewoon maar vast. Het is voor mij ook een beetje een hobby aandeel omdat ik de tech zo leuk vind. Ik heb wel vertrouwen in de tech van TomTom. Wat minder in het management en met name in hun bereidheid te delen (na alle enge verhalen op dit forum).

Ik begrijp ook echt niet waarom er geen europese fabrikant lidar en hd maps omarmt en Tesla gewoon helemaal wegblaast. Technisch is het allemaal goed mogelijk en kostentechnisch is ook geen onoverkomelijk bezwaar meer. Waymo doet dat wel. Alleen Waymo is geen autofabrikant. En Waymo heeft om Phoenix te mappen ongeveer net zoveel handjes als TomTom om de wereld te mappen (ik chargeer, maar mappen is gewoon niet Waymo's ding).
tatje
0
Wat bijna geen investeringen in elektrisch en zelfrijdend :-)

Tot 2025 is niet tm 2025.

Tot 2025 is tm 2024 :-)

Tot 2025 of te wel tm 2024, 75 miljard :-) de komende 4 jaar.

Van 1 oem :-)

www.iex.nl/Nieuws/ANP-131120-213/Volk...
Kuiken
0
Een crisis versnelt al lopende vernieuwingen ALTIJD:

Bron FD

AUTO
Volkswagen investeert €73 mrd in nieuwe toekomst


Volkswagen had al stevige ambities op het gebied van hybride auto's en elektrisch rijden, maar gaat zijn investeringen in nieuwe technologieën nog verder opvoeren. Het Duitse autoconcern steekt in totaal €73 mrd in de ontwikkeling van software, elektrische auto's en hybride versies van bestaande modellen. De raad van commissarissen heeft vrijdag groen licht gegeven voor deze plannen.
De investeringen komen neer op bijna 50% van het totale budget van €150 mrd voor onderzoek en ontwikkeling in de komende vijf jaar. Eerder was nog 40% van het budget weggelegd voor de nieuwe toekomst van het concern uit Wolfsburg.
Omslag
Onder ceo Herbert Diess is afscheid genomen van de focus op het maken van auto's met steeds zuinigere verbrandingsmotoren. Strengere milieunormen en de opkomst van de Amerikaanse autofabrikant Tesla vroegen ook om een omslag.
Volkswagen, dat naast het VW-merk ook auto's op de markt brengt onder de merken Audi, Porsche, Skoda, Seat en Lamborghini, wil tot 2030 zeventig elektrische modellen introduceren. Twintig zijn al in productie. Het concern wil dit decennium tevens over zestig hybride modellen beschikken, ofwel auto's die met een verbrandingsmotor en elektrische aandrijving kunnen rijden. Zo'n dertig modellen zijn al beschikbaar.
Software
Het bedrijf verdubbelt de investeringen in digitale technologieën naar €27 mrd. Volgens VW-topman Diess is het cruciaal dat zijn bedrijf een leidende positie krijgt met autosoftware. Nog eens €35 mrd gaat naar de ontwikkeling van elektrische modellen, terwijl €11 mrd is bestemd voor hybride versies van bestaande modellen.
De verkoop van elektrische auto's is dit jaar in Europa op stoom gekomen. In de grote autolanden Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk vindt een inhaalslag plaats nadat elektrische modellen eerder al in Noorwegen en Nederland met overheidssteun forse marktaandelen hadden behaald.
ketchup
13
quote:

tatje schreef op 13 november 2020 15:38:

Wat een gezeik altijd over de opties van Harold.

www.iex.nl/Nieuws/ANP-131120-215/Baas...
heb er nul probleem mee als het Management van een bedrijf riante bonussen ontvangt zolang de aandeelhouder maar rendement ziet

een bedrijf dat jaar in jaar uit performed voor haar aandeelhouders in een mix van dividend uitkeren en koersaanwas , daar mag het management riant voor beloond worden

een bedrijf dat echter jaar na jaar beurswaarde verdampt en ook geen dividend uitkeert moet helemaal niks ontvangen

de hele opzet van een bonusbeleid is juist om werknemers een extra gratificatie te geven voor gedane inspanningen over and above het te verwachten rendement en dat mag dan bijzonder riant zijn en dient als een incentive om over te presteren , ook voor de komende jaren

TomTom heeft in 5 jaar tijd haar beurswaarde, inclusief de uitkering van de verkoop van Telematics, zien verdampen van 2.850 miljard euro naar 850 mio + 750 mio kapitaaluitkering = 1.600 miljard
HG & Co hebben 1 miljard aan beurswaarde verdampt, nog niet eens meegerekend dat in 2015 na de HERE en Fleetmatics verkoop de som der delen voor TT's business wel 4.5 miljard had kunnen opbrengen.

het is een absolute schande hoe HG aandeelhouderswaarde heeft verdampt en je moet wel compleet gestoord zijn om hem hier voor te bedanken
[verwijderd]
0
Samengevat compleet gestoord.
Eerlijk gezegd, ik zit er misschien ook wel dichtbij....
H. Berkhof
0
quote:

tatje schreef op 13 november 2020 15:38:

Wat een gezeik altijd over de opties van Harold.

www.iex.nl/Nieuws/ANP-131120-215/Baas...
Kort maar krachtig "Geloel".
[verwijderd]
0
Speculatief:
Wat mij afgelopen maanden opviel is dat er bij T2 nog steeds patenten binnenrollen, sommigen al aangevraagd in 2016, waaronder ook patenten voor smart-watches.
Volgens mij kun je een patentaanvraag ook intrekken, waardoor je nog wat kosten kunt besparen. Ik ben geen expert, maar misschien zitten er hier mensen die beter in patenten zitten en er iets meer over kunnen zeggen.

Het bezitten van patenten in Smart-watch kan in deze tijd met corona nog best iets betekenen. Ik zie veel artikelen over het gebruik van sw in het volgen van de verspreiding van Covid19.
Daarnaast zie ik de laatste twee weken (incl vandaag) meer Chinese artikelen/ reacties op marktprognoses sw waarin T2 naar mijn idee meer genoemd wordt dan een half jaar geleden;

Dit geeft mij te denken; we hebben nooit iets terug gehoord van de wens om te verkopen dan 'niet verkocht'
Iemand hier ideeen over?
[verwijderd]
1
Jacqueline Tammenoms Bakker is opgestapt bij Unibail. Daar is nu revolte en worden alle rvc-trekpoppen ingewisseld.
630 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 28 29 30 31 32 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 09:17
Koers 5,655
Verschil -0,075 (-1,31%)
Hoog 5,725
Laag 5,650
Volume 20.093
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront