Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Baas Air France rekent op extra steun tegen mei

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 november 2020 10:00
    "momenteel werk gemaakt van"

    Lees: er heeft nog niemand het bedrijf echt verlaten, na 10 maanden crisis gaan ze daar de komende jaren over nadenken en overleg plegen met de vakbonden.

    Rond mei 2021 moet de poen voor heel 2021 tocht echt wel binnen zijn, "Wij houden niet zo van onzekerheden"

    Hal 3 SPL was schoon leeg vanochtend.
  2. [verwijderd] 19 november 2020 10:09
    Ongelooflijk. Gooi de helft van de mensen er toch uit en laat ze in de WW gaan. Dat is goedkoper dan dit overeind houden. Wanneer de luchtvaart over een half jaar weer iets aantrekt kun je weer zachtjes mensen aan gaan nemen.
    Het is niet leuk, maar 10 miljoen per dag verbranden.. kom op zeg! Het is een wonder dat de koers nog 4+ euro doet. Kan wat mij betreft naar de helft!
  3. Brogembank 19 november 2020 10:19
    Ongelooflijk... ieder ander bedrijf was allang failliet gegaan, maar AF/KLM mag kennelijk gewoon 10 + 10 miljoen per dag aan cashburn doen op kosten van de belastingbetaler. maand in maand uit, hoewel er duidelijk geen enkele behoefte aan hun diensten is.
    En zelfs als er weer op grotere schaal gevlogen kan worden, zal het zakelijk reizen niet herstellen. Teveel bedrijven hebben ervaren dat video conferencing een uitstekend alternatief is voor de meeste face-to-face meetings.

    En het argument dat Schiphol ten onder zou gaan als KLM het niet meer als thuishaven zou hebben geloof ik niet. Businessmodellen zijn er om zich aan te passen aan nieuwe realiteiten. Zo niet... over en sluiten die tent.
  4. geobeo 19 november 2020 11:10
    quote:

    Brogembank schreef op 19 november 2020 10:19:

    Teveel bedrijven hebben ervaren dat video conferencing een uitstekend alternatief is voor de meeste face-to-face meetings.
    In de VS ja, maar hier in Nederland geloof ik dat totaal niet. Files staan er weer net zo hard als van oudsher en alle vacatures vragen gewoon om werk op locatie (naar kantoor komen om daar de hele dag achter een PC te zitten dus).

    Er is echt wel heel wat meer nodig dan een pandemie om de koppig ouderwetse boomer directeurs hier zo ver te krijgen werken op afstand te accepteren.
  5. [verwijderd] 19 november 2020 11:56
    OSLO/DUBLIN - Het zat er al even aan te komen, en nu is het zover: Norwegian vraagt faillissementsbescherming aan. De prijsvechter ziet zich hiertoe genoodzaakt nu de Noorse regering geen extra staatssteun wil verlenen.

    Norwegian heeft de faillissementsbescherming in Ierland aangevraagd, naar eigen zeggen omdat daar de vliegtuigen geregistreerd staan.

    Volgens de budgetmaatschappij is dit zeker niet het einde, maar het begin van een nieuw hoofdstuk: “Het doel van het proces is om de schulden te verminderen, de vloot op het juiste niveau te brengen en nieuw kapitaal veilig te stellen." Norwegian verwacht dat dit vijf maanden gaat duren.

    De vluchten blijven gewoon doorgaan. Dat zijn er niet veel meer: Norwegian voert alleen nog binnenlandse vluchten uit met een handjevol Boeing 737's. Ook blijft het bedrijf beursgenoteerd.

    “Bescherming zoeken om te reorganiseren onder de Ierse wet is een beslissing die we hebben genomen om de toekomst van Norwegian veilig te stellen ten behoeve van onze werknemers, klanten en investeerders. Het zal ons in staat stellen om hieruit te komen als een financieel sterkere luchtvaartmaatschappij”, aldus topman Jacob Schram.

    De coronacrisis heeft het laatste zetje gegeven, maar ook daarvoor ging het al niet goed met Norwegian. Het bleek erg lastig te zijn om longhaul-lowcostvluchten winstgevend te maken. Bovendien kende het bedrijf veel tegenslagen waar het niks aan kon doen, zoals het vliegverbod voor de 737 MAX.
  6. Brogembank 19 november 2020 13:05
    quote:

    geobeo schreef op 19 november 2020 11:10:

    [...]

    In de VS ja, maar hier in Nederland geloof ik dat totaal niet. Files staan er weer net zo hard als van oudsher en alle vacatures vragen gewoon om werk op locatie (naar kantoor komen om daar de hele dag achter een PC te zitten dus).

    Er is echt wel heel wat meer nodig dan een pandemie om de koppig ouderwetse boomer directeurs hier zo ver te krijgen werken op afstand te accepteren.
    Ik begrijp je redenering @geobeo. Maar ik heb het hier over zakelijk vliegverkeer, datgene waaraan de luchtvaart doorgaans z'n geld verdient.
    Die drang om met z'n allen iedere dag in de file te staan om in één of andere glasbetonnen kolos naar buiten te staren tot je weer in de avondspits mag aansluiten zie ik ook hier niet 1,2,3 verdwijnen. Maar lange intercontinentale vluchten om op 10000 km van huis een aantal duurbetaalde managers een uurtje of twee te laten vergaderen met alle business hotels en etentjes in high-end horeca, dát zie ik in veel mindere mate terugkomen post-pandemie.
    Mega-trends zoals duurzamer werken, werken vanuit huis en vergaderen via Zoom/MS Teams, zie ik voorlopig niet meer weggaan
  7. forum rang 4 Red_ 19 november 2020 13:08
    quote:

    Brogembank schreef op 19 november 2020 10:19:

    Ongelooflijk... ieder ander bedrijf was allang failliet gegaan, maar AF/KLM mag kennelijk gewoon 10 + 10 miljoen per dag aan cashburn doen op kosten van de belastingbetaler. maand in maand uit, hoewel er duidelijk geen enkele behoefte aan hun diensten is.
    En zelfs als er weer op grotere schaal gevlogen kan worden, zal het zakelijk reizen niet herstellen. Teveel bedrijven hebben ervaren dat video conferencing een uitstekend alternatief is voor de meeste face-to-face meetings.

    En het argument dat Schiphol ten onder zou gaan als KLM het niet meer als thuishaven zou hebben geloof ik niet. Businessmodellen zijn er om zich aan te passen aan nieuwe realiteiten. Zo niet... over en sluiten die tent.
    tja er wordt het flutexcuus gebruikt dat deze infrastructuur nodig is voor het herstel van NL.
    maak een dealtje met Lufthansa over vliegen op Schiphol en klaar. Daar hoeft echt geen geld verspillend KLM aan de pas te komen. Uit nostalgie voelen we ons misschien nog verbonden, maar KLM is weinig Nederlands aan. Maximale capaciteit naar de helft is goed voor de uitstoot, omwonenden en vernieuwing waar ze jaren om schreeuwen. Nu komt er de uitgewezen gelegenheid en gaan we ze massaal spekken.
    Logica?!?!?!
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,934 23 apr
0,000 0,00%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links