Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Fastned haalt 17 miljoen euro op met obligaties

Lees over dit aandeel ook

  1. 07:52 Beursblik: Berenberg verlaagt koersdoel Fastned
  2. 16 apr Kwartaal van plussen en minnen voor ambitieus Fastned

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

15 Posts
| Omlaag ↓
  1. Woudsehoeve 20 november 2020 09:20
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 20 november 2020 08:58:

    Ze kunnen beter nieuwe aandelen uitgeven.
    Deze schulden kunnen ze nooit terugbetalen.
    In een exponentieel groeiende markt is veel mogelijk zeker als het wordt gestimuleerd door de overheid.
    Daarnaast :
    EB: "2020 € 0,05083 verlaagd tarief voor elektriciteit die is geleverd aan oplaadinstallaties voor elektrische voertuigen".
    ODE: "2020 Voor elektriciteit die is geleverd aan oplaadinstallaties voor elektrische voertuigen geldt het nultarief voor de ODE".
    Als je dan tegen 35 cent verkoopt .....

    Maar ik denk dat ze aansturen op een uiteindelijke overname met een hoge premie door een partij die de duurzame boot gemist heeft en genoeg geld heeft waarbij de schulden als "korte termijn kosten" gezien worden, het werk is dan al gedaan.
  2. Huppelkatje 20 november 2020 11:03
    Alle nieuw uitgegeven obligaties met een rente van 6 procent hebben een looptijd tot november 2025. Inclusief eerdere verlengingen heeft Fastned de aflossingsverplichting voor 2021 en 2022 teruggebracht met ruim 6,5 miljoen euro.

    Verdomd hoge rente, aflossingen vooruit geschoven, dit wordt een niet te houden situatie. Ze groeien weliswaar, maar er liggen kapitaalkrachtige partijen in dezelfde markt waartegen Fastned het op den duur zal afleggen ivm hun financieringsstructuur.
  3. Joris Bohnson 20 november 2020 11:26
    doorrollen totdat we niet meer kunnen. Terecht wat Woudsehoeve stelt maar EB en ODE bij hogere volumes electra is al bijna niets. De meeste energiebelasting wordt omgekeerd evenredig betaalt over de eerste 10K Kwh en vervolgens tot 50KKwh en daarboven is het niets meer. Een laadpaal of station zit altijd al in de laagste staffel qua energie belasting
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 20 november 2020 11:33
    quote:

    Joris Bohnson schreef op 20 november 2020 11:26:

    doorrollen totdat we niet meer kunnen. Terecht wat Woudsehoeve stelt maar EB en ODE bij hogere volumes electra is al bijna niets. De meeste energiebelasting wordt omgekeerd evenredig betaalt over de eerste 10K Kwh en vervolgens tot 50KKwh en daarboven is het niets meer. Een laadpaal of station zit altijd al in de laagste staffel qua energie belasting
    Als er een laadpaal voor m'n huis staat, kan ik mooi m'n huis aansluiten op de paal.
  5. erjee-ff 20 november 2020 11:34
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 20 november 2020 08:58:

    Ze kunnen beter nieuwe aandelen uitgeven.

    Deze schulden kunnen ze nooit terugbetalen.
    Dat hoeft ook niet, zo lang ze genoeg mensen gek genoeg vinden om de obligaties te kopen (en tegen 6% vind je altijd wel iemand).
    Doorrollen, doorrollen en nog eens doorrollen, tot het moment daar is dat de zaak goed verkocht kan worden (of klapt...)
  6. Felix07 20 november 2020 16:28
    quote:

    Blanco rolling schreef op 20 november 2020 13:43:

    Inkoop stroom kost ze ook bijna (of) niets
    Ik zie ovrerdag eigenlijk nooit meer een leeg station. Altijd staat er wel een auto te laden.

    Omzet van Fastned is natuurlijk hopeloos, want dat is netzoals de inkoop stroom ook bijna niets

    Omzet zou wel wat moeten zijn als ze €0,35 / kwh vangen.. probleem is waarschijnlijk dat mensen hun EV niet helemaal volladen, maar er slechts 10kwh bijdoen zodat ze daarmee precies op hun plaats van bestemming komen.
  7. Handelenwandel 20 november 2020 17:26
    De groei van elektrische autos staat pas aan het begin, als je hoort dat op dit moment 20% van de autos elctrisch is, nieuwe emissie eisen vanuit de EU etc. FastNed zal blijven groeien qua locaties en uiteindelijk zal er voor het management en dus de aandeelhouders een mooie exit in zitten. Heb poos geleden bij BNR een interview met CEO gehoord, en die gaf inderdaad aan dat het uitgeven van meer obligaties werd verkozen boven het doen van een nieuwe emissie.
  8. Woudsehoeve 20 november 2020 17:55
    quote:

    Handelenwandel schreef op 20 november 2020 17:26:

    De groei van elektrische autos staat pas aan het begin, als je hoort dat op dit moment 20% van de autos elctrisch is.
    Volgen mij zijn we daar nog lang niet, nu 2.3% maar de stijging wel 140% (april-2020)
    Zie www.autovisie.nl/nieuws/cbs-aantal-el...,er%2063.000%20volledig%20elektrisch%20waren.
15 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

FASTNED

24,000 18 apr
0,000 0,00%
Premium

Kwartaal van plussen en minnen voor ambitieus Fastned

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links