B&S Group « Terug naar discussie overzicht

B&S Group 2020

782 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 » | Laatste
[verwijderd]
0
RJ 80
0
quote:

Sterrenregen schreef op 18 november 2020 20:10:

De waarheid is zelden aangenaam.
Shorter?
Shlomo
0
quote:

Bob777 schreef op 18 november 2020 20:55:

Nee, sterrenregen wil goedkoop kunnen instappen denk ik.
Ik hoop dat de grote jongens de koers op pompen tot 12/13 euro en dan stap ik snel uit met mijn gemiddelde aankoop van 11 euro. Het is misschien een ijdele hoop maar de stijgingen van de afgelopen geven mij toch een positieve hoop.
[verwijderd]
0
Haha Shlomo, ik zit in exact het zelfde schuitje. Ook een gem inkoop op 11. Daarna ben ik mooi pleite. Kan nog wel een tijdje gaan duren denk ik.
Shlomo
0
quote:

Jazeetie schreef op 19 november 2020 10:06:

Haha Shlomo, ik zit in exact het zelfde schuitje. Ook een gem inkoop op 11. Daarna ben ik mooi pleite. Kan nog wel een tijdje gaan duren denk ik.
Ben het met je eens de berg af ging erg snel dacht met de gemiddelde prijs wel 11 goed te zitten want ze waren kort daarvoor door de grootaandeelhouders Blijdorp en Meulman in de markt gezet voor 14.50- 17,50 range. Maar nu weer de berg op dat duurt altijd veel langer ik ben al blij met de stijging van de afgelopen weken. Blijdorp en enkele andere grote aandeelhouders hebben nog steeds de meerderheid en dat maakt m.i. het aandeel erg bespeelbaar door die grote jongens. Maar goed dat wist ik en had beter moeten weten toen ik ze kocht en dus niet zeuren en de rit uitzitten want ik ben dan wel een kleine belegger met ondiepe zakken ik heb een lange adem en geduld. 1 advies speculeer nooit met geld wat je nodig hebt.
Shlomo
0
fanaat
0
De ontwikkelingen in de wereldeconomie kunnen snel veranderen. De pandemie lijkt aan zijn laatste opleving toe te zijn en wordt met de komst van het vaccin naar de achtergrond gedrongen. Een mogelijke heroriëntering op verplaatsingen in zijn algemeenheid zal op langere termijn logistieke wereldprocessen gaan veranderen. De grote economische machten moeten naar duurzaamheid en eigen broek ophouden.
B en S moet zich daarop voorbereiden. Luchthaven activiteiten verkleinen en afscheid nemen van cruise industrie. Koers kan wel wat omhoog.
Bache
0
Het aandeel stoeit nu met de top neergezet in juni op 7,80 euro, toen de Covid situatie, vaccin, er nog een stuk minder uit zag. Bij een doorbraak is het volgende technische richtpunt de koers neergezet begin dit jaar, tussen de 10,00 en 11,00 euro.
fanaat
0
Ik mopper niet meer op pharming. De hoop is omgeslagen in weten. De koersexplosie is aanstaande. De wolken trekken op, iedereen wordt wakker en de kou is uit de lucht. Spreekwoordelijk slaat de koers op hol en zijn alle aandeelhouders in de zevende hemel.
Hoera
RJ 80
0
quote:

fanaat schreef op 23 november 2020 11:30:

De ontwikkelingen in de wereldeconomie kunnen snel veranderen. De pandemie lijkt aan zijn laatste opleving toe te zijn en wordt met de komst van het vaccin naar de achtergrond gedrongen. Een mogelijke heroriëntering op verplaatsingen in zijn algemeenheid zal op langere termijn logistieke wereldprocessen gaan veranderen. De grote economische machten moeten naar duurzaamheid en eigen broek ophouden.
B en S moet zich daarop voorbereiden. Luchthaven activiteiten verkleinen en afscheid nemen van cruise industrie. Koers kan wel wat omhoog.
Uhm…. ze moeten er juist in actief blijven. Zeker de cruise industrie, die komt keihard terug. Maakt ook niet veel uit, B&S heeft dit jaar al aangetoond flexibel te kunnen reageren. Zwaartepunt hadden ze al ietwat uit deze sectoren weggenomen en meer/versneld op online gegooid. Wel een beetje geluk gehad met Flagrance, maar soms moet je dat hebben. Behalve dat, de handelsgeest is er in dit bedrijf ruimschoots aanwezig. Die nemen nergens afscheid van, ze zullen opportuun inspelen op wat er gebeurd, en die cruiseindustrie is met succesvol roll out van vaccins, sneltesten en medicijnen zeer snel weer extreem booming. Luchtvaart gaat ook echt wel weer een vlucht nemen, wellicht wat minder sterk vanwege meer virtueel en mss wat vliegschaamte (maar dat zal nog wel meevallen) maar B&S zal hier echt niet hun positie in gaan willen verliezen.
Bob777
0
Cruise komt zeker terug en misschien wel beter als voor corona. Er gaan veelal oudere mensen mee die wel een paar centen te besteden hebben. Die willen hun laatste jaren goed besteden en gaan zodra het mag er weer vol tegen aan.
Luchtvaart zal in de zin van zakelijk reizen dan misschien afnemen omdat mensen erachter zijn gekomen dat dit ook via beeldbellen kan. De touristische sector zal dit opvangen omdat er nog een aantal vakanties moeten worden ingehaald. Voordeel van touristische vluchten is dat die meer tax free kopen dan de drukke zaken man die een parfum voor zn vrouw mee neemt. Ik denk ook dat b&s geen afscheid neemt van deze sectoren. Ik betwijfel zelfs het verhaal dat daar een grote reorganisatie opkomst is. Er zijn namelijk nog voldoende vacatures bij b&s en het is verschrikkelijk duur om personeel te ontslaan die je een half jaar daarna weer nodig bent. Ik denk dat ze ook op dat gebied hun handelsgeest inzetten en dit personeel nu tijdelijk uitleent aan de online afdelingen.
Bache
0
Zou Blijdorp B&S niet van de beurs willen halen? Lijkt logisch op deze koers.

Blijdorp vergroot belang in B&S
Ruim 14 miljoen aandelen overgenomen van voormalig CEO Meulman.
(ABM FN-Dow Jones) Oprichter Willem Blijdorp van B&S heeft ruim 14,2 miljoen aandelen B&S overgenomen van Lebaras Belgium. Dit maakte de toeleverancier aan onder meer cruiseschepen en de luchtvaart dinsdagochtend bekend.
Blijdorp doet de transactie via zijn investeringsvehikel Sarabel Invest. De aandelen worden verkocht door Lebaras Belgium, dat wordt gecontroleerd door voormalig CEO van B&S Bert Meulman.
Na afronding van de deal, zal Blijdorp een belang van circa 68,6 procent hebben in B&S.
Bache
0
Stukken verkocht met een premie. Van Quote:

Een korte zakelijke mededeling van B&S. Op maandag 23 november heeft Sarabel Invest, het investeringsvehikel van B&S-oprichter Willem Blijdorp, ruim 14 miljoen aandelen van Lebaras Belgium BVBA, het vehikel van Bert Meulman overgenomen. Tegen een prijs van €8 per aandeel levert dat Meulman ruim €113 miljoen op.

Het is een transactie die er aan zat te komen nadat Meulman na 16 jaar trouwe dienst bij de taxfree-groothandel van Willem Blijdorp 'om persoonlijke redenen en met wederzijdse overeenstemming' de deur achter zich dichttrok. Meulman is opevolgd door Tako de Haan.
Shlomo
0
quote:

Bache schreef op 24 november 2020 11:26:

Stukken verkocht met een premie. Van Quote:

Een korte zakelijke mededeling van B&S. Op maandag 23 november heeft Sarabel Invest, het investeringsvehikel van B&S-oprichter Willem Blijdorp, ruim 14 miljoen aandelen van Lebaras Belgium BVBA, het vehikel van Bert Meulman overgenomen. Tegen een prijs van €8 per aandeel levert dat Meulman ruim €113 miljoen op.

Het is een transactie die er aan zat te komen nadat Meulman na 16 jaar trouwe dienst bij de taxfree-groothandel van Willem Blijdorp 'om persoonlijke redenen en met wederzijdse overeenstemming' de deur achter zich dichttrok. Meulman is opevolgd door Tako de Haan.
Het levert Meulman ruim 92 miljoen euro verlies op. Hij had ze beter in maart 2018 kunnen verkopen toen ze naar de beurs gingen 14,50 euro. (hoogste koers sept 2018. 18euro) Het is maar hoe je het bekijkt als ik ze zou verkopen 10k voor mijn inkoop gemiddeld 11 euro dan verlies ik als kleine belegger eventjes 30k euro. Dus ik hou ze voorlopig vast en boven de 11 gaan ze direct eruit.
leek2018
0
quote:

Shlomo schreef op 24 november 2020 16:57:

[...]
Het levert Meulman ruim 92 miljoen euro verlies op. Hij had ze beter in maart 2018 kunnen verkopen toen ze naar de beurs gingen 14,50 euro. (hoogste koers sept 2018. 18euro) Het is maar hoe je het bekijkt als ik ze zou verkopen 10k voor mijn inkoop gemiddeld 11 euro dan verlies ik als kleine belegger eventjes 30k euro. Dus ik hou ze voorlopig vast en boven de 11 gaan ze direct eruit.
Je moet jezelf als kleine belegger niet vergelijken met een grote belegger. Grote beleggers accepteren sneller een verlies omdat ze kansen ergens anders zien..
Shlomo
0
quote:

leek2018 schreef op 24 november 2020 17:04:

[...]
Je moet jezelf als kleine belegger niet vergelijken met een grote belegger. Grote beleggers accepteren sneller een verlies omdat ze kansen ergens anders zien..
Ik begrijp dat jij 92 miljoen niet veel vindt. Vind ik ook als je het vergelijkt met de 2000 miljard die de Amerikanen weer in de markt pompen is het inderdaad een klein beetje. Maar ik denk dat het voor een fondsbeheerder toch wel erg veel geld is laat staan voor mij als beleggertje met heel ondiepe zakken.
782 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 13:37
Koers 4,610
Verschil -0,030 (-0,65%)
Hoog 4,650
Laag 4,520
Volume 85.277
Volume gemiddeld 70.624
Volume gisteren 87.824

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront