Fastned « Terug naar discussie overzicht

Forum Fastned geopend

2.244 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 109 110 111 112 113 » | Laatste
[verwijderd]
0
Deze toko is overladen met schulden. Uitgegeven tegen hoge rentepercentages.

Resultaten 30 juli 2020

Fastned leed in het eerste halfjaar €5,6 mln verlies, tegen €5,4 mln verlies in dezelfde periode vorig jaar.

De omzet van Fastned is in het eerste halfjaar met ruim 50% gestegen. Het bedrijf, dat snellaadstations maakt voor elektrische auto's, leed in die periode €5,6 mln verlies, net iets meer dan de €5,4 mln verlies in de eerste helft van vorig jaar.

Eind juni waren er 116 stations, tegen 102 een jaar geleden. Volgens Fastned is door de coronamaatregelen de bouw van enkele stations uitgesteld.

De stations zijn bescheiden winstgevend. Aflopen halfjaar kwam het zogeheten operationele bruto bedrijfsresultaat (ebitda) per station uit op €2.800.
[verwijderd]
0
ik vraag me af wat je met dit bericht wil bereiken? Waarschuwen? lijkt me dat de investeringen van dit bedrijf eerst flink vooruit lopen op de baten.
[verwijderd]
0
Ik heb geen positie.

Het is ongewenst dat ontwetende beleggers gaan kopen tijdens deze suckerrally en daarna met hoge koersverliezen zitten.
[verwijderd]
0
Dank voor de waarschuwing dan ik ben redelijk onwetend (wie is dat niet) ingestapt op 26,05, dus de waarschuwing kwam net te laat, maar vooralsnog lijkt nieuwe bodem 25,5 aardig stand te houden en wie weet....
Rowi62
0
Beursplein 5 heeft op IEX vaak een 'minder optimistische ouderwetse kijk' en dat mag uiteraard. Maar de logica met koersen is tegenwoordig vaak ver te zoeken. TakeAway zou in 2016 winst gaan maken maar niks nog. Adyen moet winst vertienvoudigen en uitkeren wil er ooit een redelijk didvidend % uitrollen. Alle koersen op groei gebaseerd zoals vroeger bij KPNQUEST (failliet) en TOMTOM .
[verwijderd]
0
het lijkt me ook geen aandeel om all-in te gaan , op dit moment. Had je het op 9,00 gedaan was het ook een gok, maar die had dan zeer goed uitgepakt...
[verwijderd]
0
ik moet bekennen dat ik op dit aandeel kwam bij de freeze momenten vanmiddag en dacht dat het zo nog makkelijk 10% kon stijgen, wat vooralsnog tegenvalt...Maar na berichten over bedrijf gelezen te hebben, dacht ik dat het niet eens zo gek is deze stiging, want inderdaad goede locaties langs de doorgaande routes binnen europa, zijn uiteraard geld waard ongeacht de marges op energie.
Sebasssss
0
Kritische maar een simpele vraag: Kan iemand mij in hemelsnaam uitleggen waarom ik bij Fastned mijn elektrische auto moet opladen?
pim f
0
quote:

Sebasssss schreef op 25 november 2020 20:33:

Kritische maar een simpele vraag: Kan iemand mij in hemelsnaam uitleggen waarom ik bij Fastned mijn elektrische auto moet opladen?
Niet dus. Om voor heel veel geld op een ongezellige parkeerplaats te moeten wachten tot je karretje is opgeladen terwijl het thuis in de nacht zo veel makkelijker en goedkoper is, is in NL een kansloze operatie. Ik kan me wel iets voorstellen bij elektrische auto's langs de autoroute op weg naar het zuiden terwijl er vaak nog redelijk te eten is in het aanpalende restaurant.
[verwijderd]
0
Shell biedt ook laadstations aan en gaat het netwerk uitbreiden. Beter aandelen Shell kopen. Betaald dividend en neerwaards risico is lager.
Sebasssss
0
Precies. Dat was exact mijn gedachte ook. Misschien kan het iemand mij dit op het forum uitleggen ;). Veel duurder (0.59 cent per kwh) dan bij Shell. Dit is toch gewoon een slecht business model?! Of zie ik het verkeerd. Ik hoor het graag.
[verwijderd]
0
quote:

Sebasssss schreef op 26 november 2020 12:39:

Precies. Dat was exact mijn gedachte ook. Misschien kan het iemand mij dit op het forum uitleggen ;). Veel duurder (0.59 cent per kwh) dan bij Shell. Dit is toch gewoon een slecht business model?! Of zie ik het verkeerd. Ik hoor het graag.
Sterker nog, op termijn is zelfs de kans op faillissement vrij groot.

Maar aangezien veel mensen dit niet (willen) begrijpen, kan er veel geld verdiend worden door dit soort bedrijven naar de beurs te brengen.

Ieder laadstation van Fastned wordt op gemiddeld ruim 1 miljoen gewaardeerd.

Een soort nieuw World Online.
[verwijderd]
0
Op vrijdag 17 maart 2000 vond de beursgang plaats, die 20 keer was overtekend. Geholpen door een enorme reclamecampagne en veel media-aandacht, verdrongen beleggers zich rondom het nieuwe aandeel. Het aandeel World Online noteerde een koers van 43 Euro, waarmee de totale waarde van World Online 12 miljard Euro was. De foto van Nina Brink, die triomfantelijk de camera inkijkt met beide duimen omhoog, sierde alle kranten en televisieprogramma's. Het aandeel opende op 50,20 Euro, zo’n 17% boven de inschrijvingsprijs. Enkele grote aandeelhouders, waaronder de TROS, de Nederlandse Spoorwegen en Telfort verkochten nog die eerste dag hun belang. Tegen de hooggespannen verwachtingen in, steeg de koers van het aandeel op de eerste handelsdag slechts met €0,20.

Maandag 20 maart 2000 ging het mis. De verkooporders van de grote aandeelhouders wekten argwaan bij de andere beleggers en het regende verkooporders. De koers van het aandeel daalde met tientallen procenten in enkele weken tijd. Al snel werd bekend dat Nina Brink enkele weken voor de beursgang haar eigen aandelen had verkocht voor €6, nog geen zevende deel van de introductiekoers. Veel beleggers zeggen niet van dit feit op de hoogte te zijn geweest, alhoewel het (zij het enigszins verbloemd en op pagina 99) wel in het prospectus stond. Drie weken na de introductie, op 3 april 2000, was de koers gehalveerd en noteerde het aandeel €19,25.

Djazz
1
Bedrijf past perfect in het plaatje van de versnellende energietransitie. Is dus een aandeel van de toekomst en zal opgepikt worden door duurzame fondsen. Via obligaties met succes 17 mln. opgehaald waardoor er voorlopig genoeg kapitaal is om de laadstations uit te rollen. En natuurlijk zal men nog enkele jaren met verlies draaien. Een aandeel voor "believers" dus: kan een Tesla worden, maar evengoed een Galapagos ;-).
Sebasssss
0
quote:

Djazz schreef op 26 november 2020 14:11:

Bedrijf past perfect in het plaatje van de versnellende energietransitie. Is dus een aandeel van de toekomst en zal opgepikt worden door duurzame fondsen. Via obligaties met succes 17 mln. opgehaald waardoor er voorlopig genoeg kapitaal is om de laadstations uit te rollen. En natuurlijk zal men nog enkele jaren met verlies draaien. Een aandeel voor "believers" dus: kan een Tesla worden, maar evengoed een Galapagos ;-).
Wacht even. Een aandeel van de versnellende energietransitie? Dus we negeren de concurrentiepositie en financiële positie?
Ik zoek, zoek en zoek maar vind niks. Help me out.
2.244 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 109 110 111 112 113 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:38
Koers 23,350
Verschil -0,650 (-2,71%)
Hoog 23,800
Laag 23,300
Volume 7.300
Volume gemiddeld 16.057
Volume gisteren 28.043

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront