Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Degiro

4.250 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... 209 210 211 212 213 » | Laatste
[verwijderd]
0
Onlangs vroeg Degiro mij weer om hernieuw identiteitsbewijs (had eerder al 2 keer gedaan). komt dat ook bij een van jullie voor?
Leefloon
0
quote:

vincent schreef op 25 november 2020 23:00:

btw ik ben al minsten 7 jaar lid van Degiro
Wanneer er strikt om een geldig "bewijs" wordt gevraagd, zou het zomaar kunnen dat een vorige in die periode is verlopen. Het is in meerdere maatschappelijke situaties allang niet meer voldoende om ooit eenmalig een "bewijs" te hebben overlegd, alhoewel bij volgende gelegenheden dat "bewijs" soms wel een rijbewijs mag zijn. Je kunt bijvoorbeeld je recht op een uitkering kwijtraken als je niet doorlopend een duur, geldig "bewijs" kunt overleggen aan de uitkeringsinstantie, dus ook indien je je al 7 jaren geleden met een geldig paspoort hebt ingeschreven als uitkeringsgerechtigde en verlenging van een verlopen paspoort wegens een acuut geldgebrek eventjes hebt moeten uitstellen.

Anders heeft het ook weinig zin dat de overheid 2 jaar geleden heeft bepaald dat jij als sympathisant van Islamytische Staat je Nederlandse paspoort moest inleveren, omdat je toen in Syrië "financieel vrijwilligerswerk" voor oude vrouwtjes bent gaan doen. Wetten, waaronder de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme, veranderden in die 7 jaar.
Putschrijvert
0
Ik krijg bij de giro allerlei zeikvragen. Ook over ‘grote bedragen’ die ik af en toe heen en weer boek. Die lui begrijpen niet dat als je VBR terugloopt bij dalende koersen, dat je dan even wat geld bijboekt. Heb die jongen ook gevraagd of hij begrijpt dat ‘groot’ een subjectief begrip is. Daarna wilde ik eigenlijk naar een andere broker die zich niet met andermans zaken bemoeit, echter komt dit ook voort uit regels tegen witwassen waar enkel eerlijke mensen nadeel van ondervinden.
objectief
0
quote:

Putschrijvert schreef op 26 november 2020 06:36:

Ik krijg bij de giro allerlei zeikvragen. Ook over ‘grote bedragen’ die ik af en toe heen en weer boek. Die lui begrijpen niet dat als je VBR terugloopt bij dalende koersen, dat je dan even wat geld bijboekt. Heb die jongen ook gevraagd of hij begrijpt dat ‘groot’ een subjectief begrip is. Daarna wilde ik eigenlijk naar een andere broker die zich niet met andermans zaken bemoeit, echter komt dit ook voort uit regels tegen witwassen waar enkel eerlijke mensen nadeel van ondervinden.
"'die jongen", dat is respectloos naar de medewerker van deze broker toe. Je bent maar 1 van de honderdduizend klanten en totaal onbelangrijk voor DeGiro.
Leefloon
0
quote:

objectief schreef op 26 november 2020 08:17:

"'die jongen", dat is respectloos naar de medewerker van deze broker toe.
De hele DeGiro een broker noemen is niet minder respectloos.
objectief
0
quote:

Leefloon schreef op 26 november 2020 11:07:

[...]
De hele DeGiro een broker noemen is niet minder respectloos.
Vreemd, dat je niettemin nog steeds klant bij hen bent.
[verwijderd]
0
Van flatex heb ik mijn geld dezelfde dag, van flatex bij degiro duurt 3 dagen, kan iemand dit eens even oplossen.
[verwijderd]
0
Leuk dat jij en de anderen hebben gereageerd.

in mijn geval gaat het om het contract tussen mij en Degiro. Dus geen gunst-aanvraag of crimineel gerelateerde activiteit.
In 2018 heb ik voor de tweede keer hernieuwd identiteitsbewijs naar Degiro gestuurd (eerste keer in 2013). Heden vraagt Degiro dat weer. Ik vraag me af of dat ook zo vaak voorkomt bij andere Degiro klanten of zijn ze gehackt of zijn de gegevens zoekgeraakt.

mvg
Putschrijvert
0
quote:

objectief schreef op 26 november 2020 08:17:

[...]

"'die jongen", dat is respectloos naar de medewerker van deze broker toe. Je bent maar 1 van de honderdduizend klanten en totaal onbelangrijk voor DeGiro.

Je trekt twee conclusies, waarvan de eerste niet per se juist hoeft te zijn. De tweede is denk ik wel juist, maar ik weet niet wat die met mijn bericht te maken heeft.
Pitmans
0
quote:

vincent schreef op 26 november 2020 23:39:

Ik vraag me af of dat ook zo vaak voorkomt bij andere Degiro klanten
Account sinds 2014. Mij is nooit om een nieuw ID verzocht, maar ik heb dan ook een heel betrrouwbaar voorkomen.
Leefloon
0
quote:

Pitmans schreef op 27 november 2020 10:25:

ik heb dan ook een heel betrouwbaar voorkomen.
Dat, of omdat winst op winst minder verdacht is dan wanhopige bijstortingen of opnames.

Iedereen kan en zal echter vaker worden gecontroleerd, zodra daar een mogelijke aanleiding of gelegenheid voor is. Vroeger moest je bijvoorbeeld weleens pinnen om bij een bankfiliaal te laten blijken dat het waarschijnlijk de rekeninghouder is die een vraag of kwestie heeft, maar in plaats daarvan of aanvullend kan nu je ID uitgebreider op echtheid en geldigheid worden onderzocht. Met een eenvoudige kwestie, de door mij bezochte bank had een administratief foutje gemaakt, ben ik zelf in de afgelopen maand nog in de prijzen gevallen. Door het fysieke bezoekje hoefde opsturen niet, maar tonen en laten controleren wel. Ongeacht of je wel of niet al je zilveren jubileum als klant hebt gevierd, en ongeacht of een vorige filiaalmanager nog wel alle klanten (her-)kende maar dat je voor de nieuwe slechts een nummer lijkt.

Kortom: het vragen naar iemands ID is geen hobbyprojectje van doorgeefluik DeGiro, en het kan iedereen overkomen. Sommigen vaker dan anderen, door wat voor oorzaak of periodieke controles dan ook.
A3aan
0
Toevallig krijg ik van mijn broker ook verzoek mijn persoonlijke gegevens te controleren en aan te vullen en kopie ID-kaart bij te voegen. Vragen gaan best ver. Willen weten wat voor werk ik heb, vermogen en hoe ik daar aan gekomen ben en nog wat vragen waarvan ik vind dat ze dat niets aangaat. Als ik niet de aanvullende informatie verstrek kan ik na 28 december geen opdrachten meer verstrekken.
Sentiment
0
quote:

A3aan schreef op 27 november 2020 12:17:

Toevallig krijg ik van mijn broker ook verzoek mijn persoonlijke gegevens te controleren en aan te vullen en kopie ID-kaart bij te voegen. Vragen gaan best ver. Willen weten wat voor werk ik heb, vermogen en hoe ik daar aan gekomen ben en nog wat vragen waarvan ik vind dat ze dat niets aangaat. Als ik niet de aanvullende informatie verstrek kan ik na 28 december geen opdrachten meer verstrekken.
Absurd, ik heb al m'n geld er al uit gehaald.
Begin een beetje eng te worden.

Maar je kan die vragen toch met een natte vinger beantwoorden?
Ik weet die vragen niet, zo veer kwam ik niet, want had alleen m'n rijbewijs om me te legitimeren, maar dat accepteren ze niet.
DeZwarteRidder
0
quote:

Sentiment schreef op 27 november 2020 12:30:

[...]Absurd, ik heb al m'n geld er al uit gehaald.
Begin een beetje eng te worden.

Maar je kan die vragen toch met een natte vinger beantwoorden?
Ik weet die vragen niet, zo veer kwam ik niet, want had alleen m'n rijbewijs om me te legitimeren, maar dat accepteren ze niet.
Overal gebeurt hetzelfde, zelfs bij crypto-beurzen en crypto-winkels.

Ook bij de goudhandel moet je met de billen bloot.
DeZwarteRidder
0
quote:

Pitmans schreef op 27 november 2020 10:25:

[...]Account sinds 2014. Mij is nooit om een nieuw ID verzocht, maar ik heb dan ook een heel betrrouwbaar voorkomen.
Ook jij zal helemaal doorgelicht worden alsof je een crimineel bent.

Het is slechts een kwestie van tijd.
Sentiment
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 27 november 2020 12:46:

[...]

Overal gebeurt hetzelfde, zelfs bij crypto-beurzen en crypto-winkels.

Ook bij de goudhandel moet je met de billen bloot.
maar, wat als je niet eerlijk de vragen beantwoord?
DeZwarteRidder
0
quote:

Sentiment schreef op 27 november 2020 12:50:

[...]maar, wat als je niet eerlijk de vragen beantwoord?
Als dat uitkomt, word je gedumpt als klant.
objectief
0
quote:

Sentiment schreef op 27 november 2020 12:30:

[...]Absurd, ik heb al m'n geld er al uit gehaald.
Begin een beetje eng te worden.

Maar je kan die vragen toch met een natte vinger beantwoorden?
Ik weet die vragen niet, zo veer kwam ik niet, want had alleen m'n rijbewijs om me te legitimeren, maar dat accepteren ze niet.
Gezien de vele oplichtingszaken begrijp ik niet dat je het grote belang van dit verplichte compliance onderzoek van de banken/brokers niet serieus neemt. Schande!!.
josti5
0
Er is nu weer een hele ronde 'herhaalde identificatie' gaande, 'tegen het zwarte geld'.
Bank, creditcard, Aegon: je wordt er stapelgek van!
Ik ga alle niet strikt noodzakelijke dingen eruit kieperen.

Het overschrijven van de RABOrekening van mijn overleden moeder: een drama, met tegengestelde adviezen en regels van de bank.
Eenmaal overgeschreven: opnieuw identificeren om te kunnen gaan internetbankieren.
Dat identificatiegedoe is veel te ver doorgeschoten.

4.250 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... 209 210 211 212 213 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
874,02  -0,77  -0,09%  18:05
 Germany40^ 18.086,70 -0,28%
 BEL 20 3.883,83 -0,18%
 Europe50^ 4.990,80 -0,35%
 US30^ 38.353,31 -0,39%
 Nasd100^ 17.524,13 +0,24%
 US500^ 5.072,39 +0,05%
 Japan225^ 37.998,76 +0,16%
 Gold spot 2.316,58 -0,23%
 EUR/USD 1,0698 -0,04%
 WTI 82,90 -0,48%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +24,31%
ASMI +10,99%
BESI +4,08%
NX FILTRATION +3,85%
TomTom +3,80%

Dalers

ALLFUNDS GROUP -11,00%
ING -5,96%
Flow Traders -2,94%
WDP -2,89%
RELX -2,04%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront