Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Takeaway.com 2020

1.068 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 50 51 52 53 54 » | Laatste
Pandaa
1
quote:

Rowi62 schreef op 25 november 2020 09:18:

12% short (op Wereldhave na is TakeAway nu het meest geshorte aandeel in NL) ; weest gewaarschuwd; Hoe zit het met de cash voorraad? Iemand ?
Je kan het ook anders zien. Grote short posities moeten op den duur ook worden terug gekocht wat weer een upside kan geven ;)
Houtwerf-2017
0
quote:

Pandaa schreef op 25 november 2020 12:11:

[...]

Je kan het ook anders zien. Grote short posities moeten op den duur ook worden terug gekocht wat weer een upside kan geven ;)
Precies. Ik zat 2 maanden geleden met een partij geschreven OKT puts ING op 7. Koers zakte naar 6 en zelfs daaronder. Heb die puts toen doorgerold naar NOV 7. En wat gebeurd er, koers spuit omhoog naar niet alleen 7 maar zelfs 8: alle - puts 7 zijn op 0 geëxpireerd. Niet te filmen: van 5,9 low naar 8,35 nu in 6 weken.

Zit nu doodleuk met geschreven ING puts 8. Tja, de markt wil het zo gedaan hebben. Met mijn geschreven put spreads op TKW zal het ook op termijn wel weer goed aflopen. Opveren naar 90 en 100 ligt voor de hand.
optiejunky
1
Houtwerf-2017
0
quote:

optiejunky schreef op 25 november 2020 16:45:

Horeca in NL langer dicht zou een opleving inderdaad- kunnen betekenen..
Ja, het schijnt dat de corona problemen een positief effect op de koers van dit aandeel hebben. Bij de eerste positieve berichten over een vaccin zakte de koers onder de 105 en steeds verder.
[verwijderd]
0
quote:

uKaspersky schreef op 26 oktober 2020 12:37:

1e steunniveau: 82,00 euro
2e steunniveau: 68,00 euro
3e steunniveau: 55,00 euro

Voor mij was het interessant om een short positie te overwegen met een lange expiratie (1 jaar) met een strike van circa 90, maar ik voeg persoonlijk liever long posities toe in Chinese bedrijven via HongKong. Succes!
De koers stond op 98.86 en maakte een retest op 103.85.

Technische steunniveau's omschreven hierboven zijn op basis van punten waar veel volume en kopers waren. Puur technische zijn de volgende twee niveau's gedefineerd:

84.91 en 78.72

In andere landen zijn er logistieke bedrijven met betere cijfers dan JET. Bedrijven met zowel enorme volume stijging als winststijging. Kijk vooral rond en focus niet alleen op Nederlandse bedrijven.
[verwijderd]
0
Persoonlijk denk ik dat de koers op 72,42 euro komt (binnen twee a drie maanden).
82.17 euro zie ik ook als mogelijkheid voor een bounce.
optiejunky
0
quote:

uKaspersky schreef op 26 november 2020 01:39:

Persoonlijk denk ik dat de koers op 72,42 euro komt (binnen twee a drie maanden).
82.17 euro zie ik ook als mogelijkheid voor een bounce.
Dus flink wat calls schrijven en puts kopen in uw optiek?

Ik zie het anders .
[verwijderd]
0
quote:

optiejunky schreef op 26 november 2020 14:49:

[...]

Dus flink wat calls schrijven en puts kopen in uw optiek?

Ik zie het anders .
Het enige wat ik had overwogen was om op 103 euro een put optie met een langere expiratie te nemen (uptrend gebroken). Nu een richting volgen wordt steeds duurder doordat de put opties een steeds hogere premie hebben en het risico van een opwaarts impuls steeds groter wordt.
Hoe lager de koers hoe sneller een bounce.

Rond 72 euro of net iets daarboven als er 1 dag is met een scherpe daling wordt het relatief goedkoop om out of the money call opties te kopen met een wat langere expiratie. Dat is het overwegen waard als het komt.

Nogmaals er zijn fundamenteel betere bedrijven in dezelfde industrie buiten Europa.
optiejunky
0
Klopt, maar op een gegeven moment zit de JET app op ieders telefoon, en kunnen ze stoppen met die geldverslindende reclames. En verdere kostenbesparingen.

Ik verwacht een korte opleving v.d koers i.v.m verlengde tweede lockdown in thuis markt Nederland. En strenge lockdowns UK ( Just eat).

Maar het is inderdaad de moeite waard om een naar Brazilië ( Prosus) en China te kijken.

aextracker
0
quote:

Jalen schreef op 24 november 2020 18:15:

[...]

Een relevante kwestie, maar ms net niet de goede vraag. Ik zal mezelf zeker geen expert willen noemen, maar volgens mij gaat het nu en de komende jaren met name om marktaandeel, de actuele winstmarge speelt volgens mij niet de hoofdrol.
We spreken elkaar volgend jaar oktober weer op dit forum, OK ?
Ik vind bij JET momenteel investerings risico;s abominabel hoog, daar investeren in marketaandeel enkel en alleen werkt als er onder aan de streep op een goed moment ook geld verdiend wordt.
Daar blijkt JET na enkele grotere overnames in de EU nog immer niet toe in staat te zijn.

Ik voorzie hier eerder een "vlucht naar voren mode"l, genietend van het onbekende voordeel van de externe omgeving".
's kijken hoe dat zit als de reguliere horeca weer open mag !
Die gun ik bovenal veel bezoekers ,seating in, en genietend van de gastvrijheid die horeca exploitanten bieden, naast verantwoorde en goede menu keuzes in een prettiger sfeer...... dan thuis op de bank.
aextracker
0
quote:

uKaspersky schreef op 26 november 2020 01:39:

Persoonlijk denk ik dat de koers op 72,42 euro komt (binnen twee a drie maanden).
82.17 euro zie ik ook als mogelijkheid voor een bounce.
Deel de kijkrichting.
Jetzte's koers gaat voorlopig rood zien
Er zijn betere alternatieven in de branche
Tordan
0
quote:

aextracker schreef op 27 november 2020 11:54:

[...]

Deel de kijkrichting.
Jetzte's koers gaat voorlopig rood zien
Er zijn betere alternatieven in de branche
Een erg lastige vind ik. Heb het aandeel op mijn radar, maar ben ook nog niet tot een aankoop bereid. Ook zijn de verkopers duidelijk nog niet klaar, gelet op de rode koers bij een groene AEX. Ik zie de potentie, maar zeker ook de risico,s en vind eigenlijk dat deze nog niet erg positief uitkomen. Ik blijf (nog) aan de zijlijn.
Rikky007
1
Mooi koersverloop van JET. Net weer een beetje opgepakt om weer een ritje te maken. Vrij voorspelbare koers. De eerste dip dit jaar was Covid, aandeel veerde makkelijk op om duidelijke redenen. De tweede dip was van overname Grubhub en deze dip werd toch ook relatief makkelijk geabsorbeerd.

Dip van afgelopen weken is achter de rug en nu de aanloop naar trading update 13-1. Dit is vrij snel alweer. Vlak hiervoor weer allerlei goede verhalen van de analisten en koersbevestigingen of verhogingen. In de basis zeer eenvoudig: minder aanbod meer vraag. ritje van 10 euro is voldoende en makkelijk realiseerbaar. In de basis (even buiten de overname van Grubhub, dit vind ik moeilijk in te schatten en is veel te snel gegaan) een beter bedrijf dan 3/4 jaar geleden met meer klanten.

Koers stijgt ook altijd erg snel doordat er zo'n belachelijk groot deel vast zit bij de grootaandeelhouders, 93.77% live.euronext.com/en/product/equities...

Er zijn relatief maar weinig aandelen vrij verhandelbaar. Shorters gaan hun posities sluiten.

TA: RSI was oversold en MACD beweegt de juiste richting in, beter kan niet.

Al met al een mooi ritje verzekerd lijkt me.

Gr. Rikky

Jalen
1
quote:

aextracker schreef op 27 november 2020 11:52:

[...]

We spreken elkaar volgend jaar oktober weer op dit forum, OK ?
Ik vind bij JET momenteel investerings risico;s abominabel hoog, daar investeren in marketaandeel enkel en alleen werkt als er onder aan de streep op een goed moment ook geld verdiend wordt.
Daar blijkt JET na enkele grotere overnames in de EU nog immer niet toe in staat te zijn.

Ik voorzie hier eerder een "vlucht naar voren mode"l, genietend van het onbekende voordeel van de externe omgeving".
's kijken hoe dat zit als de reguliere horeca weer open mag !
Die gun ik bovenal veel bezoekers ,seating in, en genietend van de gastvrijheid die horeca exploitanten bieden, naast verantwoorde en goede menu keuzes in een prettiger sfeer...... dan thuis op de bank.
Helder dat er op enig moment winst moet worden gemaakt, maar als je kijkt naar andere grote ondernemingen in andere branches, dan zie je dat er periode van opbouw van marktaandeel best een tijdje kan en ook mag duren.

Horeca vs afhaal: volgens mij is dit een valse tegenstelling. Ik denk dat deze twee prima naast elkaar kunnen bestaan. Eten bestellen is in mijn beleving geen alternatief voor uit eten gaan, het is gewoon gemak. Dus met de opening van horeca op enig moment verwacht ik zeker niet dat de thuisbezorging zal gaan kelderen. Integendeel: ik denk dat het is verworden tot een vaster onderdeel van het huishouden.

Jalen
0
quote:

Rikky007 schreef op 27 november 2020 23:59:

Mooi koersverloop van JET. Net weer een beetje opgepakt om weer een ritje te maken. Vrij voorspelbare koers. De eerste dip dit jaar was Covid, aandeel veerde makkelijk op om duidelijke redenen. De tweede dip was van overname Grubhub en deze dip werd toch ook relatief makkelijk geabsorbeerd.

Dip van afgelopen weken is achter de rug en nu de aanloop naar trading update 13-1. Dit is vrij snel alweer. Vlak hiervoor weer allerlei goede verhalen van de analisten en koersbevestigingen of verhogingen. In de basis zeer eenvoudig: minder aanbod meer vraag. ritje van 10 euro is voldoende en makkelijk realiseerbaar. In de basis (even buiten de overname van Grubhub, dit vind ik moeilijk in te schatten en is veel te snel gegaan) een beter bedrijf dan 3/4 jaar geleden met meer klanten.

Koers stijgt ook altijd erg snel doordat er zo'n belachelijk groot deel vast zit bij de grootaandeelhouders, 93.77% live.euronext.com/en/product/equities...

Er zijn relatief maar weinig aandelen vrij verhandelbaar. Shorters gaan hun posities sluiten.

TA: RSI was oversold en MACD beweegt de juiste richting in, beter kan niet.

Al met al een mooi ritje verzekerd lijkt me.

Gr. Rikky

Een heel positief verhaal, maar waar baseer je op de shorters hun posities gaan sluiten, double-o-seven? Het aandeel short neemt nog alleen maar toe. Heb je iets concreets?
Rikky007
0
Als ik shorter was zou ik mijn positie nu juist sluiten. De daling is geweest en zeker bij dit aandeel best wel trickie om niet op tijd te sluiten. Het aantal aandelen wat niet vast zit is relatief beperkt. Kijk even naar eind januari, toen zaten ze er ook naast. Ik vaar mijn eigen koers en is met dit aandeel dit jaar prima verlopen. Niet het maximale, maar met de richting zat ik telkens goed. Nu profiteren van de stijging en misschien wel een versnelling juist door de shorters. Vlak voor de cijfers eruit en gewoon weer een volgende richting afwachten.

Gr. Rikky
Techini
0
In december en januari gaat JET gewoon weer een hele goede omzet draaien. Het is koud, de lockdownmaatregelen zijn nog van kracht en het daadwerkelijke vaccineren gaat nog wel even duren. In 2020 zijn er weer heel veel restaurants aangesloten (onder het mom van het netwerkeffect) en die zullen echt niet massaal weer eruit gaan zodra het voorbij is.
En daarnaast kan ik ook bevestigen wat door enkele andere forumleden wordt aangestipt: eten bestellen wordt steeds normaler op regelmatige basis.
Het is nu even sentiment, maar als de implementatie van Grubhub en de investeringsronden achter de rug zijn, gaat dit bedrijf gestaag doorgroeien en winst maken.
aextracker
1
quote:

Jalen schreef op 29 november 2020 11:06:

[...]

Helder dat er op enig moment winst moet worden gemaakt, maar als je kijkt naar andere grote ondernemingen in andere branches, dan zie je dat er periode van opbouw van marktaandeel best een tijdje kan en ook mag duren.

Horeca vs afhaal: volgens mij is dit een valse tegenstelling. Ik denk dat deze twee prima naast elkaar kunnen bestaan. Eten bestellen is in mijn beleving geen alternatief voor uit eten gaan, het is gewoon gemak. Dus met de opening van horeca op enig moment verwacht ik zeker niet dat de thuisbezorging zal gaan kelderen. Integendeel: ik denk dat het is verworden tot een vaster onderdeel van het huishouden.

Deel je mening dat afhaal\delivery naast uit eten gaan \ seating in o.b.v. de groeiende hunch naar convenience onder milennials & Gen-Z etc. komende jaren blijft bestaan wsl. zelfs groeit. Voor de vermogender babyboomers , waar kids het huis uit zijn wordt dat anders. Die zien de luxe in van de verwenfactor, nu ze het zich kunnen veroorloven. De eating out\delivery verhouding is bovenal geschoeid op amerikaanse leest en vervolgens succesvol geexporteerd naar China en de gedragsadaptie van chinezen naar "the land of plenty". Op China staat qua schaalbaarheid en stuurbaarheid van gedrag echter geen maat. De staat is de politiek en de politiek bepaald,.... waar en hoe je woont, beweegt, leeft, werkt en ontspant.....alles is geregistreerd. Dat werkt in de EU naar mijn inzicht nogal anders.
In EU is dat delivery\afhaal aandeel overigens momenteel in landen verschillend tussen de 15-23% van de horeca omzet en extreem snel gegroeid op de vleugels van een decennium van ongeremde groei. dat wordt de komende 2-5 jaar anders. De fase van heropbouw en wegwerken van gigantische gevolgschade t.g.v. covid-19 gaat ons nog verrassen. De onzichtbare sluipmoordenaar werkloosheid, de groeiende aantallen uitekeringstrekkers op \ onder het minimum levende bevolkingsgroepen gaan de komende 5 jaar een andere wereld laten zien. De wereld van polarisatie en voor velen "op de kleintjes letten".

Waarschijnlijk groet de bezorgmarkt voor voeding langzaam en gestaag door naar 1\3 van de consumptie, doch daar staat tegenover;
a.) de wilgroei aan platforms die nu plaatsvindt
b.) de wildgroei qua waardering van die platforms daarop vooruitlopend.
c.) de in house self developed platforms als in fastfoodketens (KFC, McD, BK etc)
d.) het toenemend gewicht van fastfood in out of home consumptie (nu reeds > 20%)
etc etc.
e.) Servicemarges gaan een plafond kennen in de ratrace naar marktaandeel, schaal biedt kapitaal.
f.) dat na de lockdown er een "seating in eating experience gaat komen", die de voorkeur heeft vs. thuis op de bank en\of op je werk laten bezorgen.
g.) zullen m.n. de baby boomers en 45+ met young families zijn, die gaan zien dat thuis eten of uit eten gaan van tijd tot tijd wel gezelliger is, dan crunchend op de achterbank van je auto, ergens langs de weg.

De tijd voor tijd nemen komt weer terug is mijn schatting voor de komende 2-3 jaar na vaccinatie van de westerse wereldbevolking.

Voorbeelden In USA (thuismarkt gewend aan afhaal... ; Dashdoor (sinds 2013) werd in juni gewaardeerd op 16 Mrd. inmiddels 32 Mrd. Gaat 3 Mrd ophalen < 12 maanden.
Uber Eats neemt Postmates over voor 2,7 Mrd.
Hello Fresh neemt factor 75 over in USA a euro 227 Mln.
JET neemt Grubhub over a 7.3 Mrd.
Hoeveel Mrd omzet moet JET draaien om deze overnames terug te verdienen ?
MisterBlues
0
quote:

aextracker schreef op 1 december 2020 07:09:

[...]

Deel je mening dat afhaal\delivery naast uit eten gaan \ seating in o.b.v. de groeiende hunch naar convenience onder milennials & Gen-Z etc. komende jaren blijft bestaan wsl. zelfs groeit. Voor de vermogender babyboomers , waar kids het huis uit zijn wordt dat anders. Die zien de luxe in van de verwenfactor, nu ze het zich kunnen veroorloven. De eating out\delivery verhouding is bovenal geschoeid op amerikaanse leest en vervolgens succesvol geexporteerd naar China en de gedragsadaptie van chinezen naar "the land of plenty". Op China staat qua schaalbaarheid en stuurbaarheid van gedrag echter geen maat. De staat is de politiek en de politiek bepaald,.... waar en hoe je woont, beweegt, leeft, werkt en ontspant.....alles is geregistreerd. Dat werkt in de EU naar mijn inzicht nogal anders.
In EU is dat delivery\afhaal aandeel overigens momenteel in landen verschillend tussen de 15-23% van de horeca omzet en extreem snel gegroeid op de vleugels van een decennium van ongeremde groei. dat wordt de komende 2-5 jaar anders. De fase van heropbouw en wegwerken van gigantische gevolgschade t.g.v. covid-19 gaat ons nog verrassen. De onzichtbare sluipmoordenaar werkloosheid, de groeiende aantallen uitekeringstrekkers op \ onder het minimum levende bevolkingsgroepen gaan de komende 5 jaar een andere wereld laten zien. De wereld van polarisatie en voor velen "op de kleintjes letten".

Waarschijnlijk groet de bezorgmarkt voor voeding langzaam en gestaag door naar 1\3 van de consumptie, doch daar staat tegenover;
a.) de wilgroei aan platforms die nu plaatsvindt
b.) de wildgroei qua waardering van die platforms daarop vooruitlopend.
c.) de in house self developed platforms als in fastfoodketens (KFC, McD, BK etc)
d.) het toenemend gewicht van fastfood in out of home consumptie (nu reeds > 20%)
etc etc.
e.) Servicemarges gaan een plafond kennen in de ratrace naar marktaandeel, schaal biedt kapitaal.
f.) dat na de lockdown er een "seating in eating experience gaat komen", die de voorkeur heeft vs. thuis op de bank en\of op je werk laten bezorgen.
g.) zullen m.n. de baby boomers en 45+ met young families zijn, die gaan zien dat thuis eten of uit eten gaan van tijd tot tijd wel gezelliger is, dan crunchend op de achterbank van je auto, ergens langs de weg.

De tijd voor tijd nemen komt weer terug is mijn schatting voor de komende 2-3 jaar na vaccinatie van de westerse wereldbevolking.

Voorbeelden In USA (thuismarkt gewend aan afhaal... ; Dashdoor (sinds 2013) werd in juni gewaardeerd op 16 Mrd. inmiddels 32 Mrd. Gaat 3 Mrd ophalen < 12 maanden.
Uber Eats neemt Postmates over voor 2,7 Mrd.
Hello Fresh neemt factor 75 over in USA a euro 227 Mln.
JET neemt Grubhub over a 7.3 Mrd.
Hoeveel Mrd omzet moet JET draaien om deze overnames terug te verdienen ?
Uitstekend artikel.

Ik maak me vooral zorgen over hoe JET marktaandeel moet gaan winnen op Dashdoor dat 2x marktdeel heeft dan dan van GrubHub. JET moet enorm veel gaan investeren in bezorging en internet-marketing wil dat lukken.

Concurrentie wordt moordend.
objectief
0
quote:

MisterBlues schreef op 1 december 2020 11:31:

[...]

Ik maak me vooral zorgen over hoe JET marktaandeel moet gaan winnen op Dashdoor dat 2x marktdeel heeft dan dan van GrubHub. JET moet enorm veel gaan investeren in bezorging en internet-marketing wil dat lukken.

Concurrentie wordt moordend.
Op deze markt kunnen meerdere partijen zeer goede resultaten boeken; ik zie het concurrentieprobleem niet echt. De V.S. is geen Terschelling.
1.068 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 50 51 52 53 54 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 12:14
Koers 13,840
Verschil -0,240 (-1,70%)
Hoog 13,995
Laag 13,600
Volume 430.878
Volume gemiddeld 2.417.205
Volume gisteren 3.436.901

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront