Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

NIO INC

1.735 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
'belegger''
0
quote:

objectief schreef op 28 november 2020 10:36:

[...]

Tesla is een innovatiemacht met een brede expertise op velerlei terreinen.
Daarbij vraag ik mij af wat Tesla doet dat anderen niet kunnen. Zelf ben ik namelijk niet zo bekend met Tesla en ik laat mij graag bijpraten, zo kun je altijd iets van elkaar leren. Dezelfde vraag heb ik ook gesteld in een Tesla topic: www.iex.nl/Forum/Topic/1304934/Tesla-...
ramp 2017
0
en.m.wikipedia.org/wiki/New_energy_ve...

En dit is dan alleen de thuis markt van kandi en nio , en kandi heeft in grote steden mooie deel auto projecten , met duizenden elektrische auto's, China werkt hard aan har fogg problemen waar elektrische auto's een belangrijke rol in ( gaan ) spelen .
[verwijderd]
6
Er zijn voor mij een aantal redenen om bullish te zijn op Nio

- BaaS lijkt in China aan te slaan. Het grote voordeel van Battery as a Service bij Nio is dat je de 70 of 84 kWh versie kunt huren en voor bijvoorbeeld de vakantie een maand de 100 kWh versie kunt huren tegen een kleine opslag. Ook hoef je je geen zorgen te maken om degeneratie van je accu.

- Swappable accu's, uniek voor Nio. Al staat de CEO open voor samenwerking met andere fabrikanten. Het wisselen van een accu kost op dit moment ongeveer 5 minuten bij 1 van de 160 wisselstations in China. Zo rond augustus van dit jaar had Nio al meer dan 1,2 miljoen swaps op zijn naam staan. Tijdens de Nio Day op 9 jan. aanstaande zal versie 2 van de 'Swapstations' worden gelanceerd.

- Nio is samen met Tesla de enige fabrikant die FOTA aan kan bieden op dit moment. Oftewel Firmware over the air. Hiermee kunnen allerhande verbeteringen worden aangebracht, bijvoorbeeld op het gebied van autonoom rijden.

- Nio Navigate on Pilot. Dit systeem kruipt steeds verder richting het systeem van Tesla qua functionaliteiten. Al is de onderliggende techniek wel wat anders dan Tesla. Mogelijk zal Nio wel gaan werken met Lidar als het gaat om "Full Self Driving". Maar definitief is dat niet.
Een grote aanwinst voor Nio is het aantrekken van Ren Shaoqing. Wie? hoor ik mensen nu denken?
Ren Shaoqing is de grote tegenhanger van Andrej Karpathy bij Tesla, de grote van achter kunstmatige intelligentie en Autopilot Vision bij Tesla.
Vergeet de naam Ren Shaoqing niet meer, deze gaat erg belangrijk worden bij Nio.
Hij zat onder andere achter de start-up en.wikipedia.org/wiki/Momenta
Nio zal daarmee nog meer als een Techbedrijf gaan opereren.

- Nio Home en community. Voor Europeanen wellicht niet belangrijk, maar voor Chinezen des te meer. Nio Home's zijn als het ware de "experience centres" voor Nio eigenaren. Buiten dat het een showroom is, kunnen Nio eigenaren elkaar daar ontmoeten onder het genot van een bak koffie of een complete maaltijd. Ook worden er cursussen gegeven, kunnen mensen daar lezen in de bibliotheek en kunnen kinderen daar spelen zoals bij de Ikea of MC Donalds.
Eigenaren kunnen via de App in China op een soort Twitter hun sociale belevenissen delen die ze opdoen al dan niet in relatie met hun Nio.
Ook kunnen er Nio punten gespaard worden die weer ingezet kunnen worden voor bijvoorbeeld een Battry-swap of BaaS upgrade.

- Nio Sedan, deze zal op 9 januari worden gepresenteerd op basis van de ET concept. Hiermee zal waarschijnlijk de concurentie worden aangegaan met Tesla Model S en misschien wel de Model 3 afhankelijk van de prijs. Deze sedan krijgt ook als eerste Nio's platform 5G-V2X (Vehicle to Everything).

- Nio is 100% eigenaar geworden van XPT www.xptglobal.com/en/ Hiermee heeft Nio eigen voertuigplatform en autonoom rijden integratie in huis.

- EC6, een geweldig mooi model al zeg ik het zelf die de concurrentie aankan met de Tesla Model Y.
Sinds september rolt deze van de band.

- Introductie in Europa 2e helft van 2021. Wat dit gaat brengen zullen we waarschijnlijk gaan horen tijdens Nio Day op 9 januari. Hopelijk zit Nederland bij de eerste landen die Nio zal gaan aanboren.

Zelf verwacht ik een koersverloop met ups & downs maar geleidelijk wel licht stijgend.
De afgelopen dagen zie je fondsen als XPENG en NKLA een duikje naar beneden maken terwijl Nio vaak weer opkrabbelt tegen het eind van de dag.
Met interesse volg ik de maandelijkse productiecijfers van Nio. Deze zullen naar verwachting in Q1 2021 naar de 7500 per maand gaan.
ramp 2017
1
quote:

DutchDriver schreef op 28 november 2020 16:06:

Er zijn voor mij een aantal redenen om bullish te zijn op Nio

- BaaS lijkt in China aan te slaan. Het grote voordeel van Battery as a Service bij Nio is dat je de 70 of 84 kWh versie kunt huren en voor bijvoorbeeld de vakantie een maand de 100 kWh versie kunt huren tegen een kleine opslag. Ook hoef je je geen zorgen te maken om degeneratie van je accu.

- Swappable accu's, uniek voor Nio. Al staat de CEO open voor samenwerking met andere fabrikanten. Het wisselen van een accu kost op dit moment ongeveer 5 minuten bij 1 van de 160 wisselstations in China. Zo rond augustus van dit jaar had Nio al meer dan 1,2 miljoen swaps op zijn naam staan. Tijdens de Nio Day op 9 jan. aanstaande zal versie 2 van de 'Swapstations' worden gelanceerd.

- Nio is samen met Tesla de enige fabrikant die FOTA aan kan bieden op dit moment. Oftewel Firmware over the air. Hiermee kunnen allerhande verbeteringen worden aangebracht, bijvoorbeeld op het gebied van autonoom rijden.

- Nio Navigate on Pilot. Dit systeem kruipt steeds verder richting het systeem van Tesla qua functionaliteiten. Al is de onderliggende techniek wel wat anders dan Tesla. Mogelijk zal Nio wel gaan werken met Lidar als het gaat om "Full Self Driving". Maar definitief is dat niet.
Een grote aanwinst voor Nio is het aantrekken van Ren Shaoqing. Wie? hoor ik mensen nu denken?
Ren Shaoqing is de grote tegenhanger van Andrej Karpathy bij Tesla, de grote van achter kunstmatige intelligentie en Autopilot Vision bij Tesla.
Vergeet de naam Ren Shaoqing niet meer, deze gaat erg belangrijk worden bij Nio.
Hij zat onder andere achter de start-up en.wikipedia.org/wiki/Momenta
Nio zal daarmee nog meer als een Techbedrijf gaan opereren.

- Nio Home en community. Voor Europeanen wellicht niet belangrijk, maar voor Chinezen des te meer. Nio Home's zijn als het ware de "experience centres" voor Nio eigenaren. Buiten dat het een showroom is, kunnen Nio eigenaren elkaar daar ontmoeten onder het genot van een bak koffie of een complete maaltijd. Ook worden er cursussen gegeven, kunnen mensen daar lezen in de bibliotheek en kunnen kinderen daar spelen zoals bij de Ikea of MC Donalds.
Eigenaren kunnen via de App in China op een soort Twitter hun sociale belevenissen delen die ze opdoen al dan niet in relatie met hun Nio.
Ook kunnen er Nio punten gespaard worden die weer ingezet kunnen worden voor bijvoorbeeld een Battry-swap of BaaS upgrade.

- Nio Sedan, deze zal op 9 januari worden gepresenteerd op basis van de ET concept. Hiermee zal waarschijnlijk de concurentie worden aangegaan met Tesla Model S en misschien wel de Model 3 afhankelijk van de prijs. Deze sedan krijgt ook als eerste Nio's platform 5G-V2X (Vehicle to Everything).

- Nio is 100% eigenaar geworden van XPT www.xptglobal.com/en/ Hiermee heeft Nio eigen voertuigplatform en autonoom rijden integratie in huis.

- EC6, een geweldig mooi model al zeg ik het zelf die de concurrentie aankan met de Tesla Model Y.
Sinds september rolt deze van de band.

- Introductie in Europa 2e helft van 2021. Wat dit gaat brengen zullen we waarschijnlijk gaan horen tijdens Nio Day op 9 januari. Hopelijk zit Nederland bij de eerste landen die Nio zal gaan aanboren.

Zelf verwacht ik een koersverloop met ups & downs maar geleidelijk wel licht stijgend.
De afgelopen dagen zie je fondsen als XPENG en NKLA een duikje naar beneden maken terwijl Nio vaak weer opkrabbelt tegen het eind van de dag.
Met interesse volg ik de maandelijkse productiecijfers van Nio. Deze zullen naar verwachting in Q1 2021 naar de 7500 per maand gaan.
Zag op YouTube tube die ep 9 al autonoom over,r een circuit, die schijnt trouwens die ep 9 ook al het ronde record op nurnburg ring op zijn naam te hebben staan en prijs kaartje slechts 1,5 miljoen ongeveer , met bestuurder zie je ook race filmpjes tegen ander autos en een test van dat kleine mannetje van dat bekende bbc auto programma ook op u tube die gaat helemaal uit zijn dak van die auto , en accu wissels ipv banden wissels lijkt me ook wel spectaculair , als dat in racerij wordt toegevoegd ..
Matsversch
1
Mooi,
BAAS is inderdaad iets geheel nieuw in the game en zeker en vast een blijver. Daarom dat ik om te beginnen NIO heb gekocht maanden geleden! Bedankt voor de opsomming, sommige wist ik al en sommige ben ik weer wijze geworden. Des te meer reden om niet te verkopen en de dips in de gaten te houden!
'belegger''
2
quote:

DutchDriver schreef op 28 november 2020 16:06:

Er zijn voor mij een aantal redenen om bullish te zijn op Nio
Mooie binnenkomer met je eerste bericht, mijn complimenten.
[verwijderd]
1
www.youtube.com/watch?v=92wtNQz0Emg

Nieuwste versie Battery Swap station door Aulton & INFRADianba. Een accu wissel kost hiermee nog slechts 20 seconden! Aulton is een investering van NIO Capital :-)
Het plan is dat er de komende 5 jaar, 5000 van dergelijke stations zullen worden gebouwd in China.
Ben benieuwd in hoeverre Nio's Battery Swap station 2.0 van deze techniek gaat profiteren.
ramp 2017
0
Keek ook even wat kandi filmpjes , maar als tweede autootje of voor stads verkeer leuk carretje dat moet toch ook hier op de markt voor rond de 12.000 euro misschien minder met subsidie ..
Scoupy-
0
quote:

XTrail schreef op 28 november 2020 10:44:

en innovatief, dit heb ik Tesla nog niet zien doen

www.youtube.com/watch?v=hTsrDpsYHrw
Prachtig dit, hier van was ik nog niet op de hoogte.

Bedankt!
Chappie69
0
quote:

objectief schreef op 28 november 2020 10:36:

[...]

Tesla is een innovatiemacht met een brede expertise op velerlei terreinen.
NIO is slechts een Chinees bedrijfje dat van de subsidies aldaar profiteert en inwisselbaar voor
25 andere bedrijven; ze hebben niks bijzonders in huis.
De koers van Nio is afhankelijk van het sentiment van de E.V. en dat is even weg.
Ik moest spontaan denken aan een uitspraak van Louis van Gaal.....
ramp 2017
0
quote:

Chappie69 schreef op 29 november 2020 11:01:

[...]

Ik moest spontaan denken aan een uitspraak van Louis van Gaal.....

En dat noemt zich objectief ....
ramp 2017
0
quote:

objectief schreef op 28 november 2020 10:36:

[...]

Tesla is een innovatiemacht met een brede expertise op velerlei terreinen.
NIO is slechts een Chinees bedrijfje dat van de subsidies aldaar profiteert en inwisselbaar voor
25 andere bedrijven; ze hebben niks bijzonders in huis.
De koers van Nio is afhankelijk van het sentiment van de E.V. en dat is even weg.
Nio zit in de formule e , heeft ronde record op de nurnburgring , wisseld accu's in 30 seconden , maakt elektrische steps etc etc , tesla is een marketing programma ..
Willy B.
0
quote:

'Belegger' schreef op 28 november 2020 13:55:

[...]Daarbij vraag ik mij af wat Tesla doet dat anderen niet kunnen. Zelf ben ik namelijk niet zo bekend met Tesla en ik laat mij graag bijpraten, zo kun je altijd iets van elkaar leren. Dezelfde vraag heb ik ook gesteld in een Tesla topic: www.iex.nl/Forum/Topic/1304934/Tesla-...

Ik zie het vernieuwende in Tesla ook niet echt.
De elektrische auto bestaat al sinds begin 20e eeuw dacht ik.

Verder is hun batterijtechnologie gekocht (maxwell technologies) en verder ...

SpaceX, dat is vernieuwend.

Tesla breekt gewoon een (reeds bestaande) markt open, gebruik makend van de huidige tijds (en klimaat)geest.
closer
0
quote:

Willy B. schreef op 29 november 2020 12:04:

Tesla breekt gewoon een (reeds bestaande) markt open, gebruik makend van de huidige tijds (en klimaat)geest.
Dus vergelijkbaar met producten als iPod, iPhone en iPad - die vervolgens ook massaal gekopieerd werden. Wat je maar "gewoon" noemt.
'belegger''
0
quote:

Willy B. schreef op 29 november 2020 12:04:

De elektrische auto bestaat al sinds begin 20e eeuw dacht ik.

Verder is hun batterijtechnologie gekocht (maxwell technologies) en verder ...
Het schijnt dat de Groningse professor Sibrandus Stratingh in 1835 een elektrische auto heeft ontworpen. Met benzine zat je maar in de walm, was in de 19e eeuw de gedachte. Verder lees ik over een waterstofauto uit 1807, let wel een verbrandingsmotor dus niet het huidige FCEV. Maar goed het moest olie worden en wij weten allemaal hoe het de afgelopen eeuw is gegaan.

Dat van Maxwell wist ik niet, zo steek ik weer iets op. Als je het koopt heb je het. Daarna is de vraag hoe je verder gaat met de kennis en kunde. Ik kan niet beoordelen hoe de techniek van Maxwell zich verhoudt tot Panasonic en anderen.

Nog een zijstapje moet volgens mij wel kunnen, het is weekend. Een "echte Zweedse" Saab 99 uit de jaren 70 heeft een Triumph motor. Toyota is groot geworden door hun productieproces. Voor de ontwikkeling van hun brandstofmotoren hebben zij veel gebruik gemaakt van Daihatsu en Yamaha en nu gebruiken zij volgens mij Mazda motoren. En zo zijn er heel veel voorbeelden.

Dit historisch perspectief heeft niets met Nio of Tesla te maken. Excuses voor de topicvervuiling.
Willy B.
0
quote:

closer schreef op 29 november 2020 12:23:

[...]
Dus vergelijkbaar met producten als iPod, iPhone en iPad - die vervolgens ook massaal gekopieerd werden. Wat je maar "gewoon" noemt.
De auto (en dus ook elektrische) bestaat al 150 jaar. Tesla heeft dus niets nieuw in de markt gezet (begin 20e eeuw waren er bv veel meer elektrische wagens dan wagen met een verbrandingsmotor, de

De computer 40 jaar ofzo? De GSM 20 jaar? En dan de GSM als computer, ... allemaal redelijk nieuwe trends en ik zie nergens dat Apple de enige speler is op die markt?

Ik zie dus nergens een houvast voor je vergelijking.

Tesla is alleminst pionier, ze zijn vooral diegenen die de elektrische auto terug hip maken, maar de techniek en technologie is niet nieuw. Idem voor de waterstofauto, die bestaat ook al sinds de jaren '50.

Het is echter de olielobby (en de lage olieprijs tot midden jaren '70) die beslist hebben dat die markt niet ging doorbreken. De tijdsgeest is veranderd, en hier is Tesla als eerste, maar het zou dom zijn om te stellen dat zij de markt als 'pionier' gaan overheersen.

Zeker niet als een gewone kerel als ik hun auto niet kan betalen (of het toch niet waard vind).
Sjaak90
1
Zitten we hier nou in het Tesla draadje of in het Nio draadje? Lastig te zeggen soms
Scoupy-
0
quote:

Sjaak90 schreef op 29 november 2020 19:25:

Zitten we hier nou in het Tesla draadje of in het Nio draadje? Lastig te zeggen soms
Beste sjaak, ik begrijp wel dat je deze opmerking plaatst, maar ik vind deze discussie erg interessant.
En ik denk vele met mij.

Het gaat immers om de vergelijking tussen concurrenten.
En ja, ik zie dit als concurentie van elkaar, vooral LT.

Als andere beleggers het er niet mee eens zijn, best.

Ik heb in ieder geval sinds deze discussie waardevolle informatie voorbij zien komen.
XTrail
1
China's Ministry of Finance (MOF) recently issued an early budget for new energy vehicle subsidies in 2021, with the total amount more than tripling that of 2020. China will arrange new energy vehicle subsidies totaling RMB 37.585 billion in 2021, an increase of 234% over the 2020 amount of RMB 11.257 billion.

cntechpost.com/2020/11/29/chinas-2021...
1.735 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
871,92  -12,15  -1,37%  09:10
 Germany40^ 17.780,20 -1,37%
 BEL 20 3.801,92 -1,34%
 Europe50^ 4.913,90 -1,42%
 US30^ 37.674,78 -0,06%
 Nasd100^ 17.686,81 -0,04%
 US500^ 5.052,49 -0,17%
 Japan225^ 38.406,12 -0,75%
 Gold spot 2.373,57 -0,40%
 EUR/USD 1,0614 -0,11%
 WTI 85,13 +0,08%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

Dalers

AMX -1,72%
AEX -1,30%
AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront