Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France 2020

3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
FairValue
0
[verwijderd]
0
American Airlines +8%..morgen weer een excuus om er een lap bij te doen veronderstel ik.
Stephan010
0
Zal toch niet waar zijn dat de Fransen miljoenen aandelen hebben gekocht tussen de €3 en de €5?
FPAK
0
quote:

Stephan010 schreef op 7 december 2020 18:30:

Zal toch niet waar zijn dat de Fransen miljoenen aandelen hebben gekocht tussen de €3 en de €5?

Als het waar is lijkt het mij een hele rare keuze. Ik kan mij voorstellen dat er veel makkelijkere en goedkopere manieren zijn om dit te doen bij een technisch failliet bedrijf.
@iPlof
0
quote:

Knife Catcher schreef op 7 december 2020 14:42:

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - De Franse regering wil tussen de 4 miljard en 5 miljard euro uittrekken om zijn belang in Air France-KLM te verdubbelen. Dat meldt de Franse radiozender RTL zonder daarbij bronnen te noemen.
De Fransen zouden een groter belang willen om zo makkelijker beslissingen te kunnen forceren. Nu hebben Frankrijk en Nederland nog elk ongeveer 14 procent van de luchtvaartcombinatie in handen.

de toko is helemaal geen 4-5 miljard waard!
Op welke manier gaat dit het technische failliete AF-KLM helpen?

Geld gaat direct naar de verkopende aandeelhouders.

AF-KLM ziet hier geen cent van..
de storm
0
lijkt mij niet dat ze extra aandelen uitgeven, dan verwaterd het huidige pakket van de groot aandeelhouders. Dus inkopen uit de markt en dit doorzetten naar de staat, alleen dan snap ik de stijging van de afgelopen periode. Kan echter ook zijn, dat men met vaccin in de hand het vliegverkeer in eerste kwartaal terug naar enigzins acceptabel niveau kan brengen. Zowieso verwacht ik veel vrachtverkeer.
de storm
0
herstel ook voor de luchtvaart..kleurt aan de horizon. De horeca moet elk geval wachten tot januari als het grote vaccineren gaat beginnen.
de storm
0
AF KLM: medio 30 december: 8 euro!!!
zou mij niet verbazen....failliet gaat het niet.
Fred 62
0
quote:

leon12345 schreef op 7 december 2020 20:46:

AF KLM: medio 30 december: 8 euro!!!
zou mij niet verbazen....failliet gaat het niet.
Dankzij de belastingbetaler dan wel.
@iPlof
0
AF-Klm verliest 20 miljoen per dag en profiteert geheel NIET van een groter aandelenbelang van de staat.
Alleen van een kapitaalinjectie die ten koste gaat van bestaande aandeelhouders..
FairValue
0
quote:

DePolle schreef op 7 december 2020 18:13:

American Airlines +8%..morgen weer een excuus om er een lap bij te doen veronderstel ik.
United en andere naar beneden dus het is niet de sector.

Alle carriers zijn gestegen de afgelopen maand daar lift KLM op mee. Geen staat die nu aan het kopen is.

Eerst die emissie want het lijkt me dat aandeelhouders risico dragers zijn en dus moeten lappen en niet de belastingbetaler.
FPAK
0
[verwijderd]
0
quote:

FPAK schreef op 8 december 2020 11:03:

Wopke is een beetje stil vandaag. Zou hij nu achter zijn oren zitten krabben?
Als de Franse overheid 5 miljard wil steken in die toko en het aantal aandelen wilt verdubbelen, dan wil Wopke wel van 14% van de aandelen af voor dat geld denk ik. Van mij mogen ze het hebben mijlenver boven de intrinsieke waarde.
gbakl
0
Het Verenigd Koninkrijk krijgt dit jaar geen 30 miljoen doses van het door de universiteit van Oxford en farmaceut AstraZeneca ontwikkelde vaccin geleverd, maar slechts 4 miljoen. De vaccinatietaskforce van de Britse overheid heeft dat maandag gezegd, schrijft zakenkrant The Financial Times.

De productie van die vaccins vindt in eerste instantie ook nog niet op de Britse eilanden plaats. De eerste doses van het Oxford-vaccin, dat overigens nog niet goedgekeurd is, worden in Nederland en Duitsland geproduceerd en moeten ingevoerd worden.

Oorzaak van de vertraging zijn volgens de vaccinatietaskforce problemen bij de productie in Engeland. AstraZeneca zei echter dat ervoor gekozen is om eerst op het Europese vasteland te produceren omdat het bedrijf daar al productiecapaciteit had geboekt.

Eerder bleek ook concurrent Pfizer al minder vaccins te kunnen leveren dit jaar dan het oorspronkelijk wilde. Dat bleek aan problemen met de toelevering van grondstoffen te liggen.
.
trend draait naar heel wat minder positief en hoopgevend (althans op korte termijn) maar
doet nog niet eens zoveel bij de airlines met gemiddeld zo'n 2 procent daling.

en dat na de idiote stijgingen in november.
gbakl
0
AMSTERDAM (AFN) - Sinds de uitbraak van het coronavirus en de maatregelen om de verspreiding ervan in te dammen, zijn van en naar Nederland bijna 300.000 vluchten minder uitgevoerd. Dat meldt de Europese luchtverkeersleider Eurocontrol in een rapport over Nederland.

De daling van het aantal vertrekkende en aankomende vluchten daalde tussen 1 maart en 1 november met 297.000. Daarmee is volgens Eurocontrol sprake van een min van 61 procent op jaarbasis. De crisis heeft er verder voor gezorgd dat de passagiersstroom met 82 procent opdroogde wat neerkomt op 48 miljoen reizigers minder.

Sinds 15 maart was volgens Eurocontrol sprake van een diepe val van het aantal vluchten. Op 14 april werd het dieptepunt bereikt toen het volume op 10 procent van een jaar eerder lag. Sindsdien is sprake van een langzaam herstel met twee groeispurts in de zomermaanden. Daarna was weer sprake van een daling, ondanks een kleine opleving in oktober.

Wat betreft het verlies van luchtverkeer staat Nederland in Europa op een zevende plaats. Verder merkt Eurocontrol op dat KLM, de grootste gebruiker van luchthaven Schiphol, actiever is gebleven dan veel andere grote maatschappijen. Prijsvechter easyJet, vorig jaar nog de op een na grootste luchtvaartmaatschappij in Nederland, is momenteel de nummer acht in die lijst.

In de afgelopen week verwerkte Schiphol 63 procent minder vluchten in vergelijking met dezelfde week een jaar eerder. Wel is het aantal vrachtvluchten toegenomen. Schiphol verwerkte drie keer meer vluchten dan alle andere Nederlandse luchthavens bij elkaar opgeteld.
.........................................

vreemd dat de verkeersleiders nergens ooit worden genoemd als 'profiteurs' met weinig werk(denk maar aan Lelystad waar oa. de minister vindt dat het zwaar bezet moet blijven)
en toch forse (gesteunde) salarissen gelijk aan beginnende piloten...

zal wel niet zo populair zijn om over te klagen...
FairValue
0
Een negatief eigen vermogen van circa 8 euro per aandeel nog ongeveer 20 jaar, als alles goed gaat voordat er weer dividend betaald kan worden.. maar dit is 5 euro waard?
Runner Up!
0
Norwegian Air Shuttle ASA staat nu op 0,55 NOK.. Vandaag een stijging van bijna 35%.. Wat vinden jullie van dit aandeel, stond in februari nog op 40 NOK..Wat vinden jullie hiervan? Is dit aandeel dan goedkoop?
gbakl
0
quote:

Runner Up! schreef op 9 december 2020 19:55:

Norwegian Air Shuttle ASA staat nu op 0,55 NOK.. Vandaag een stijging van bijna 35%.. Wat vinden jullie van dit aandeel, stond in februari nog op 40 NOK..Wat vinden jullie hiervan? Is dit aandeel dan goedkoop?
.
als dat jouw manier van aandelen kiezen is, neem dan het Duitse Wirecard voor 50cent,
dat was 6 maanden geleden nog 100 euro

succes !
3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 apr 2024 17:35
Koers 9,214
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 9,676
Laag 9,204
Volume 2.693.226
Volume gemiddeld 1.770.121
Volume gisteren 2.693.226

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront