Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Frankrijk en Nederland praten over herkapitalisatie AF-KLM

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

34 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. geobeo 14 december 2020 11:26
    quote:

    MFCons schreef op 14 december 2020 10:38:

    [...]

    Even rekenen. 15 Miljard x 7,75% = 1,1 Miljard aan rente kosten.

    Winst topjaar 2016: 700 miljoen

    Conclusie: Kannie waarzijn.
    Je vergeet even dat KLM een semi-staatsbedrijf is. Deels eigendom van de Franse staat, deels van de Nederlandse staat (met flink verlies op de aandelen, waar jij en ik belasting voor betalen) en deels van de aandeelhouders.

    Die lening is dus geen lening, maar een gift. Het is in de praktijk volledig irrelevant en onjuist dat het ding een "lening" heet en in theorie terugbetaald zou moeten worden. Iedereen weet dat dat nooit gaat gebeuren, omdat het helemaal niet kan. Zeker nu de overheid (met communistische trekjes) steeds meer invloed uitoefent op het bedrijf.

    En dan leren wij op school dat onze economie kapitalistisch is. Het meest nutteloze sukkelig verwarrend vak in mijn leven: economie.
  2. [verwijderd] 14 december 2020 11:43
    Helemaal kierewiet (wappie voor de jongelui)
    Je koopt nu een aandeel voor 5.10. De overheden van Frankrijk en Nederland pakken straks de schaar en knippen je aandeel in 11 stukken. Zeven van die deelaandelen gaan naar Frankrijk, 3 naar Nederland en 1 terug naar jou. Dan heb je 1 van de 4,5 miljard aandelen over in een redelijk gezond bedrijf (in 2024).
    Maar ja, hoe verdeel je 50 miljoen winst over 4,5 miljard aandelen.
  3. [verwijderd] 14 december 2020 12:06
    quote:

    Knife Catcher schreef op 14 december 2020 11:43:

    Helemaal kierewiet (wappie voor de jongelui)
    Je koopt nu een aandeel voor 5.10. De overheden van Frankrijk en Nederland pakken straks de schaar en knippen je aandeel in 11 stukken. Zeven van die deelaandelen gaan naar Frankrijk, 3 naar Nederland en 1 terug naar jou. Dan heb je 1 van de 4,5 miljard aandelen over in een redelijk gezond bedrijf (in 2024).
    Maar ja, hoe verdeel je 50 miljoen winst over 4,5 miljard aandelen.
    Ik weet het! tip: door te delen! Achter de komma mag.
  4. MartijnN1932 14 december 2020 16:07
    quote:

    pdubbelboer schreef op 14 december 2020 15:45:

    Als er nou meer autonomie naar de NL kant van de holding komt wordt er ook eens een keer winst gemaakt. KLM doet het met 40% van de omzet dik 60% van de winst.
    Tja, maar goed de fransen zijn voor het plan van de topman Ben Smit om AF en KLM verder te integreren..

    dus NL mag er volgens hen geld in stoppen maar ze krijgen er nul voor terug.

    Ik zou zeggen trek de 2 uit elkaar, en alleen nog maar op basis van samenwerking
    Eens kijken wie er dan nog overleeft. .

    misschien in de toekomst krijgen we nog eens KLM -AF

    Maar goed eerst maar de Crisis doorkomen.
  5. geobeo 14 december 2020 16:26
    quote:

    MartijnN1932 schreef op 14 december 2020 16:07:

    [...]
    dus NL mag er volgens hen geld in stoppen maar ze krijgen er nul voor terug.

    Ik zou zeggen trek de 2 uit elkaar, en alleen nog maar op basis van samenwerking
    Eens kijken wie er dan nog overleeft. .
    NL krijgt er nul voor terug? Huh?

    NL krijgt er voor de uitgewerkte politieke top toch altijd leuke baantjes voor terug? Wie kent wife-beater Camiel Eurlings nog?

    Zolang Nederland idioot corrupt is blijft dit nieuwe miljarden kosten. Simpel zat. Als er een beetje democratie bestond in Nederland had niemand het nog over KLM gehad, want dan was KLM jaren geleden terecht failliet gegaan.

    En trek die 2 uit elkaar? Hoe dan? Dan heb je 2 failliete bedrijven en dan?
  6. [verwijderd] 15 december 2020 04:14
    Het heeft geen zin om steeds geld in een bedrijf te pompen als het bedrijf geen overlevingskans heeft.
    Hoe trots men ook erop is of hoeveel banen het ook absorbeert.
    Dus als de nieuwe combinatie na 1 of 2 jaar nog steeds niet loopt dan ophouden en uit elkaar gaan.
    Of nu al uit elkaar gaan. Kennelijk is in verleden steeds botsing, anders probeert de minister niet de combinatie beter te maken.
    Maar sommige cocktails werken gewoon niet. Heel andere opvattingen , heel ander cultuur en de een niet de argumentatie van de andere kunnen oppakken. Dus moeten ze ook durven de waarheid onder ogen te zien. De combinatie werkt niet goed en beter uit elkaar, ieder zelfstandig .
    De franse taal en de nederlandse taal verschillen ook te veel van elkaar.
    Nederlanders zijn meer gewend aan het duits of engels.
    Laat KLM dan met bedrijven werken van duitse of engelse bodem.
  7. MartijnN1932 15 december 2020 09:06
    quote:

    geobeo schreef op 14 december 2020 16:26:

    [...]

    NL krijgt er nul voor terug? Huh?

    NL krijgt er voor de uitgewerkte politieke top toch altijd leuke baantjes voor terug? Wie kent wife-beater Camiel Eurlings nog?

    Zolang Nederland idioot corrupt is blijft dit nieuwe miljarden kosten. Simpel zat. Als er een beetje democratie bestond in Nederland had niemand het nog over KLM gehad, want dan was KLM jaren geleden terecht failliet gegaan.

    En trek die 2 uit elkaar? Hoe dan? Dan heb je 2 failliete bedrijven en dan?
    Tja,
    als u NL idioot corrupt vind, denk ik dat u te weinig in het buitenland komt.
    dat even ter zijde.

    KLM heeft in de aflopen 10 jaar goede winsten gedraaid. zo zelfs dat zij AF overreind hielden.

    De huidige situatie is er 1 die ongekend is, we vechten hier tegen de bierkaai.
    alle ondernemers ontvangen steun. en het is nu eenmaal zo dat als KLM omvalt er niet een paar duizend banen verloren gaan in de regio Haarlemmermeer,/ Amsterdam en omstreken maar we praten over tig duizenden banen.
    een dergelijke situatie kost de overheid ook klauwen vol met geld.

    Als we KLM weer losweken van AF dan kan deze zonder al de franse bemoeienis doorgaan.

    let wel, als er enigzins een doorstart mogelijk zou zijn bij een failissement, dan zou ik ook voor een failissement zijn. Maar die kan is onzeker, omdat bij een failissement ook de landingsrechten verloren gaan, die kunnen dan terecht komen
    bij volledig staatsgesteunde vliegtuigmaatschappijen. en dan zijn we en veel banen kwijt en de centrale vlieghub functie.
34 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,956 17:37
+0,076 +0,77%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links