TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom december 2020, kom uit de kast!

844 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 39 40 41 42 43 » | Laatste
Dutchy Ron
0
Waarom zou HG gelijk 1 euro dividend uitkeren? Is meer dan 10% tov huidige koers .... zou wel een stunt zijn.
ketchup
0
omdat het kan

thans 350 mio in cash, volgens ING laatste update komen voor verwachting de komende 2 jaar daar 130-150 mio bij aan vrijval uitgaande van een herpakking vd economie in 2021 bij uitrol van vaccins dus geen reden of angst dat er verdere impact op de cash komt

dan kom je ergens aan 450-500 mio aan cash bij 2023, waarom zou je dan geen 130 mio per jaar aan dividend kunnen uitkeren voor de komende 3 jaar ofwel 1 euro per aandeel.

is win win voor iedereen , de dividend zoekers en de groei zoekers, want 1 euro dividend rechtvaardigt een koers van min 12 euro en wellicht zelfs 15 euro ( ook met dit afgrijselijke track-record voor past share holder return van HG)

moet je natuurlijk wel willen delen met je mede aandeelhouders en niet enkel oog hebben voor inkoop aandelen voor bonusdoelen.
[verwijderd]
0
quote:

voda schreef op 17 december 2020 17:34:

La Reina, kom weer terug bij Pharming, dm is pleite.
Ben d'r weer, beide M's zijn pleite..
Dutchy Ron
0
Benieuwd wat de koers die dag doet op het moment dat HG een dividend van 1 euro bekend maakt .... zie hem er niet voor aan....... maar kan wel reden zijn geen coronasteun te vragen...... dat legt beperkingen op ... ook vwb eventuele overname.
Dutchy Ron
0
autonews.gasgoo.com/m/Detail/70017826...

Huawei, Chery Automobile to cooperate on smart car solutions

Shanghai (Gasgoo)- Chery Automobile and Huawei Technologies Co.,Ltd. (Huawei) signed on Dec. 16 a framework agreement for an in-depth cooperation on cloud computing, big data, smart car solution and other technical areas, said the automaker.

Under the agreement, both parties will conduct all-around collaboration on smart car-related electrical/electronic architecture, intelligent cockpit, car-borne computing and autonomous driving systems, intelligent energy and car-cloud service. Besides, they will make joint efforts to explore 5G-enabled innovative application scenarios, and develop the technologies of 5G-based V2X (vehicle-to-everything), intelligent vehicle infrastructure cooperation and autonomous driving.
Moreover, Chery Automobile and Huawei intend to team up on the big data-related infrastructures, storage, analysis, high-performance computing and informatization, helping the automaker speed up its reform in big data era.
Wangjun, president of Huawei's Smart Car Solutions BU, said the intelligent vehicle is the outcome from the integration of ICT (information communications technology) and traditional auto industries, and the ICT-based software & hardware will play a greater role in the development of future auto industry. Facing the historic opportunity, Huawei will join hands with Chery Automobile to develop core ICT technologies, and will help the carmaker make “better vehicles” available for smart car scenarios.
Grasping the consumption trend of future mobility services, both parties will endeavor to achieve SDV (software-defined vehicle) and create better travelling experience for consumers.
Huawei said last month it would join hands with Changan Auto and CATL to launch an all-new upmarket car brand, and the first model under the brand would soon go into mass production.
“We will make joint efforts to strengthen made-in-China products and technologies, and offer users better travelling experience with our intelligent mobility solutions,” said Yu Chengdong, CEO of Huawei's Consumer BG.
Dutchy Ron
0
Dutchy Ron
0
Since its inception in 1997, the value of independent innovation has been at the core of Chinese automaker Chery Automobile Company’s development strategy to build a leading international brand. The company operates in more than 80 countries, including Japan, Germany and the US, ranking first among Chinese automakers in terms of export markets selling major volumes.

Chery has undergone major strategic transformations in recent years, allocating its resources in the pursuit of quality and client benefit. The company is now eyeing the Middle East markets, especially Saudi Arabia, and is leveraging its philosophy of independent innovation into offering a wide array of products and services complimenting diverse segments of Saudi motorists. Sales of Chery’s Tiggo and Arrizo car models, along with its premium brand Exeed, in the Kingdom helped the company realize its strategic vision of recording its highest sales of nearly 9 million units worldwide.

Chery’s success is attributed to the values it was built upon. These values inspired the initiative of establishing the Institute of Engineering and Automotive Research at its headquarters in Wuhu. The institute has made important breakthroughs in a number of basic technologies related to transmission, and engine and fuel efficiency, as well as advanced technologies such as smart grid and autonomous driving.

Chery has set new standards for high performance embodied in the third generation of its smart engines, which are stronger, lighter and more fuel-efficient, making the automaker among the top 10 engines of 2019 in China.

Zhang Guibing, president of Chery, said: “We have witnessed a monthly increase in domestic sales and exports, and we are extremely proud of the performance we see with our third-generation advanced engines.”

www.google.nl/amp/s/www.arabnews.com/...
Dutchy Ron
0
Electric Cars Lead as China Auto Sales Rise for Fifth Month

Auto sales rose for a fifth straight month in China, fueling optimism that a two-year slump in the world’s largest market is over as the coronavirus pandemic eases and demand for electric cars

The gain adds to signs that a sustained rebound is underway, a relief for global automakers such as Volkswagen AG and Toyota Motor Corp. that are struggling with sputtering demand in other major markets in Europe and North America. Rising sales of electric cars from Tesla, BYD Co. and Nio Inc. are helping to fuel the rebound.

www.google.nl/amp/s/www.bloomberg.com...
Beperktedijkbewaking
0
quote:

tatje schreef op 17 december 2020 12:05:

[...]
...
Alles wat automotive betreft gaat miz online.

Online heb je die enorme kosten per contract niet meer.
Dan wil je toch betaald worden, ook voor de prestaties die je nog moet leveren, gezien die kosten die in de miljoenen lopen per contract.
...
Dat heb je online niet meer.

deferred long automotive zal dan geen groei meer laten zien, maar een daling.
...
Dat klopt, maar de huidige post deferred long omvat nog langlopende contracten. Ook op dit moment worden er nog automodellen met 7-jarige SD-service verkocht.

Daarom schreef ik dat deferred long per definitie nog wel even bestaat.

Dutchy Ron
0
China’s online search-engine Baidu looks set to enter the electric vehicle industry in a big way according to company insiders. The internet giant is looking at either establishing a majority-owned venture with an automaker or becoming an automaker itself.

Baidu already develops autonomous driving technology and has invested heavily in the Chinese EV startup WM Motors. Reuters reports that China’s leading internet search-engine corporation is already holding preliminary talks with automakers, from which decisions have not yet been made. Insider sources could not be identified since the talks are private.

So far Baidu has held talks with Geely, GAC and FAW. None of these firms would elaborate on the talks to Reuters when questioned. An indication of the enormity of such a deal was seen in the response to the Reuters report in that Geely’s share price rose 5% and GACs rose by 1% directly afterwards.

Er gebeurt tenminste weer wat bij de partners en klanten van TT .......
Beperktedijkbewaking
0
quote:

boem! schreef op 17 december 2020 12:43:

...
Om toch enig idee te krijgen van de kosten verbonden aan de huidige garantietermijn mbt embedded systemen is het zinvol te onderkennen uit welke kostensoort dit soort garantiekosten bestaat en dat in combinatie met de totaal gemaakt kosten.
HG heeft het over enkele miljoenen per jaar om de vernieuwde info zodanig te versleutelen dat de info leesbaar is voor het embedded-systeen van de betrokken OEM.
Hoeveel OEM"s worden op deze wijze bediend en wat zijn de daaruit voortvloeinde kosten
Ik schat in dat de jaarkosten niet meer bedragen dan 15-20 mio ervan uitgaande dat dit beperkt blijft tot R&D kosten en daar deze kostenpost wel varieert in grootte van 190k in 2016 naar 320k in 2019 maar dat deze stijging voor het grootste gedeelte op het conto komt van nieuwe ontwikkelingen.
Met een garantiekostenclaim van 10-15% op de totale kosten verwacht ik aan de veilige kant te zitten.
De huidige deferred long heeft een waarde van 220 k is daarom in mijn overtuiging te hoog gewaardeerd.
Jouw kostenschatting voor de 'garantie' is volgens mij op jaarbasis.
Deferred long is het cumulatieve resultaat van meerdere jaren.
Bij een gemiddelde nog resterende looptijd van bijvoorbeeld drie jaar kan de uitgestelde-kostenclaim oplopen tot 45% van het totaal.

boem!
0
indien ik jouw beredenering volg zou dat betekenen bij een 7 -jarig SD contract 7x15% =>100%.

Ik ben het met je eens, dat deferred long nog minstens 7 jaar bestaat nadat de laatste SD-wagen is verkocht.

Maar wat is het bedrag dat toegekend moet worden aan deze "garantiekosten" is de voorziening te ruim of te krap.

Op basis van de totale R&D kosten verwacht ik geen hoger bedrag dan 10-15% van 200-320 mio omdat er anders wel heel weinig overblijft voor de echte R&D.

Ik ga ervan uit dat bij facturering een verdeling wordt gemaakt tussen deferred kort ad 60% en deferred long ad 40%.
Die 40% wordt verdeeld over 6 jaar in het geval van een 7 jarig contract.
NB ieder jaar 40%/6 jaar ter dekking in het jaar daarop komt er boven deze 40%/6 ter dekking het bedrag bij van de nieuwe verkopen.
Ik verwacht niet dat TT aan R&D garantiekosten 40% besteedt.
tatje
0
BDB bedankt.

Eigenlijk zijn we het eens.

Dat klopt, maar de huidige post deferred long omvat nog langlopende contracten. Ook op dit moment worden er nog automodellen met 7-jarige SD-service verkocht.

Daarom schreef ik dat deferred long per definitie nog wel even bestaat.

Als de laatste autos vd band rollen met een 7 jarig SD contract, zal een jaar later automotive deferred long gaan dalen.

Gaan ze niet eerder dat 7 jarig SD contract omzetten naar online en dan een jaarlijkse fee !

Als ik dus nu een auto koop met SD embedded heb ik een 7 jarig contract.

Eens per jaar een update, wil ik dat wel.

Of zie ik het fout !
[verwijderd]
0
Ik sluit niet uit dat we nabeurs gaan snappen waarom dit aandeel al een tijdje zo op loopt
13,75 minimaal de prijs
Dutchy Ron
0
Maandag krijgen we de reactie nav de Brexit ..... kans op -3% is groter dan andersom ...raakt NL export behoorlijk ..... onderschat dat niet ..... ik weet waar ik het over heb
[verwijderd]
0
Ik verwacht eigenlijk nog steeds wel een akkoord. Je zult juist zien, omdat het niet meer wordt verwacht zal het juist gebeuren.

Is in ieders belang.
Dutchy Ron
0
vrij verkeer van goederen en diensten is geen onderwerp van discussie meer, maar maakt wel deel uit van het no-deal scenario, idem de grens met Noord Ierland. De onderhandelingen zitten vast op andere onderdelen.
844 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 39 40 41 42 43 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil +0,210 (+3,80%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront